Thursday, August 27, 2009

[Highlight] najib altantuya Group to oust Ong in tit-for-tat move - nizar nizar nizar

[Highlight] najib altantuya Group to oust Ong in tit-for-tat move - nizar nizar nizar


najib altantuya Group to oust Ong in tit-for-tat move - nizar nizar nizar

Posted: 27 Aug 2009 10:36 AM PDT

Maverick party member Theng Bok has formed a group to knock out the MCA party president and is working on getting an EGM to deliver the coup de grace in two weeks. [VIDEO INSIDE]
MORE

The grassroots vs the trunk.

Who will win?

Watch the Chinese wayang!

Now is ghost festival.

As the Chinese say, 'GHOST FIGHT GHOST!'


Singing 'yeh yeh yeh', 'mah mah mah', 'gong gong gong'...

Posted: 27 Aug 2009 10:07 AM PDT


Janson can now sing
'yeh yeh yeh',
'mah mah mah',
'gong gong gong' and
'mei mei mei' to a special tune!

Praise the Lord!


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Menyahut Tag ...Alamak! ( Update Sikit )

Posted: 27 Aug 2009 09:16 AM PDT

Beri 3 sebab mengapa saya blogging..

Ni lah Ahan punya kerja. Benda2 macam ni dia tahu sangat akan menyebabkan seseorang keruk kepala.Kalau nak kelentong, dia ni loyar handal kat Kuantan..dia tahunya. Dia boleh bau!

Saya akan cuba berterusterang yer..

Nak bagi 3 sebab secara deretan payah jugak.Oleh itu, saya akan bercerita sedikit sebanyak asal usul bagaimana saya bermula blogging dan sambil tu sebab2nya akan tergolek keluar.

Saya sudah mula sunyi sepi setiap hari dan setiap malam. Ketika itu yang separuh saya tu dah mula berblog.Dia dah tak pedulikan saya. Waktu tu dia tengah menganggur sebab baru kena buang kerja.Dia tak tahu apa nak buat.Dalam keadaan fikiran yang ferast, dia asyik sibuk berblog. Saya dahagakan kasihsayang dan layanan mesra.

Selepas beberapa bulan, saya pun mengadu pada seorang sahabat baik yang bernama R. Orangnya baik dan handsome tapi saya tidaklah nak mengurat dia. Dia mempunyai seorang isteri yang comel serta anak 7 orang jugak. Saya berkenalan dengan dia waktu bekerja sekejap di Pahang Art Gallery.

"Macam mana ni? Suami saya asyik blogging jer. Dia sampai takde muud dan masa nak berborak2 dengan saya. Asyik melekat kat laptop..beloggging jer!

"Takper Kak! Nanti saya tolong akak buat blog. Akak tulis saja apa yang akak nak tulis..lepaskan tension pun boleh. Akak kuat berborak. Mesti orang suka baca!"

"Alaah..Kak tak tahu apa2 pasal komputer.."

"Takper..Kak buat jer..takpaham tanya anak2! Tanya suami kak!"

Selang sehari selepas perbualan yang bersejarah itu, lebih kurang pukul 10.05 malam, R talipon.

"Kak, kak..saya dah buatkan blog untuk akak..ini password..nama? Akak nak letak nama apa untuk blog?"

"Nanti k..akak talipon balik seminit lagi..akak nak tanya A.A."

"Bang? R nak buatkan blog untuk I..I nak letak nama mammasita. You nak nama apa?"
(macam nak letak nama anak yang baru lahir!)

"I suka mammamia.."

"Okaylah..kita combinekan k? Tapi I nak nama mamasita-mamamia..taknak mammasita-mammamia..pening, banyak sangat 'm'!

Dan alkisahlah bermula riwayat blogging saya..bersembang, merapu dan menceceh dengan kenalan2 baru di alam siber.

Kalau dilihat tarikh permulaan, ia adalah pada 21hb September..haa..tak lama lagi genaplah setahun saya berblogging..

O lupa nak cerita.. masa mula2 blogging saya tak tahu taip, Banun jadi setiausaha saya..saya cakap dia taip macam boss dengan sekretaris..anggaran 4-5 entry, saya pun tahu buat sendiri..senang jer rupanya. Terpaksa pun yer..dia dah mula remas kena marah bila tersilap taip..nak tengok TV pun tak senang.
"Banun! Tolong taip untuk mama sekarang jugak!" Budak tu dah mula muncung! hahaha

Terima kasih saya ucapkan pertama pada kawan saya R, kedua kepada blogger Dato sak yang sekarang sudah menghulurkan kasih yang tak terhingga kerana macam omputih kata.."if you can't beat them, join them!!"

Dan terima kasih kepada semua kawan2 blogger yang saya sangat hormati. Ada yang sudah menjadi sangat2 rapat dengan saya...timakasih pada para pembaca blog saya jugak..teriima kasiih!

Lupa nak cerita jugak..
Kebetulan masatu Hakim bekerja kat Liverpool. Dia gembira sangat saya berblog. Katanya melalui blog saya, dia dapat tahu apa yang berlaku dirumah. Nak talipon selalu payah jugak. Oleh itu, blog saya menjadi jambatan jejak kasih antara anak dan ibu..hehe

Bagi saya, blogging ni satu terapi emosi yang sangat berkesan. Tak payah nak berlari ke pakar psikologi kalau tengah tenggelam..blogger2 dalam alam cyber semuanya boleh memberi nasihat yang percuma dan mujarab! hehe


I did not hear any quarrel, says MACC officer

Posted: 27 Aug 2009 08:03 AM PDT

Mohd Anuar Ismail (left)

SHAH ALAM (Aug 27, 2009) : A Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) officer told the Teoh Beng Hock inquest today he did not hear any argument between Teoh and Kajang municipal councillor Tan Boon Wah.

"I would run if I had heard fighting. But I did not," MACC deputy enforcement officer Mohd Najeib Ahmad Walad, the inquest's 18th witness, said.

Gobind Singh Deo, counsel for the Teoh family, had asked Najeib whether he heard an argument when he was leaving the Selangor MACC office at Plaza Masalam here at 2am on July 16.

In testimony yesterday, MACC investigating officer Mohd Anuar Ismail said he was told by another officer, Bulkini Paharuddin, that Bulkini overhead Teoh and Tan quarrelling in the MACC toilet at about 2am.

Mohd Najeib (left)

Najeib said that when he left for home at 2.30am, the situation in the office was "normal".

"There were other MACC officers around, some were photostating, some were working ... but there was no shouting," he said.

Earlier, Najeib said Teoh seemed "restless" when the MACC officers visited the office of his employer, Seri Kembangan assemblyman Ean Yong Hian Wah, on the 15th floor of the Selangor State Secretariat.

Asked by Tan Hock Chuan, the lawyer appointed by the government to assist in the inquest, was Teoh's demeanor was when he was being interviewed by the MACC officers, Najeib said he was cooperative .

He said Teoh had complied with the MACC's requests for records of Ean Yong's allocatio accounts.

"He gave us the papers (documents) for 2009 but we told him we were not looking for this. He said the 2008 papers were in his office," he said.

This testimony was challenged by Gobind, who pointed out that MACC investigating officer Mohd Anuar Ismail had testified on Wednesday that Teoh had brought both the 2008 and 2009 accounts.

"Anuar said he brought both accounts. You said Teoh only brought the 2009 accounts. Who is correct," asked Gobind to which Najeib maintained that his version of events was accurate.

The inquest continues.


Idris Jala is now minister

Posted: 27 Aug 2009 07:53 AM PDT


Chairman of the Executive Employees of Malaysia Airlines (MAS), Datuk Idris Jala was appointed as a minister in the Prime Minister.

Idris was appointed as business director and CEO of MAS in 2005 after Syarikat Disember flight suffered the biggest loss in corporate history. Idris submissive for 23 years at Shell. Between 2002-2005, Idris holds Affairs Dept Director Shell MDS (Malaysia) and Naib President of Shell Malaysia GAS & Power (Malaysia).

Idris also been submissive with Shell International in London and Shell Sri Lanka. A graduate of Universiti Sains Malaysia (USM) and Universiti degree from Warwick, United Kingdom.
Bernama


The escape: Part 1

Posted: 27 Aug 2009 07:29 AM PDT

After discussing things over with Anita on Wednesday, and after I offered to pay for her bus ticket, Anita had actually wanted to leave her sister's house on that very same day.

I told Anita not to rush things. I didn't want her to pack her things in a rush as she may end up forgetting the important things, like her birth cert and ARV medication. She had after all managed to endure her sister & her guy(the so-called hubby, or "jantan tu", that's what Anita called him) for so long, just bear it for one more night. Besides, we weren't even sure what time the bus to the intended town would be available. So we both went to the bus station to buy her a ticket.

After checking through each ticket counter, I finally approached one counter and asked for a morning bus. The guy at the counter at first suggested 9.30 am, but that would be too early.

You see, since Anita's sister and her guy would leave home by 9 am to go to work, and since Anita wanted to leave without their knowledge, I would have to fetch Anita after 9 am. I wouldn't be able to get Anita to the bus station on time if we were to buy the 9.30 bus. So we opted for the 10.30 am bus.

After buying the ticket and after finalising our plans, I sent Anita back to her sister's house. But Anita didn't want me to send her right to her house. When she went for her hospital appointment, she left her son under the care of the guy's mother, who stays just nearby. Anita didn't want the guy's mother to notice my car. Even though the lady is innocent and oblivious to whatever's happening in the house, she may just later in the day innocently ask in front of Anita's sister who I was.

Nope, that had to be avoided, so I dropped Anita off at a nearby petrol station.

I promised Anita I'd fetch her by 9.30 am. So this morning, about 9 am, I left my office to fetch Anita. I got there at about 9.20 am. Duh, there was some sort of a pasar pagi there, making me confused as to which way to take to get to Anita's sister's house. Suddenly I saw amongst the crowd - Anita and her baby coming my way. She figured I may not be able find my way and decided to come out to look for me.

She got in the car and showed me the way to get to the house, as her things were still there. It would be difficult for her to carry everything, with a baby in tow. I just stopped for while outside the house, and while I held her cute, chubby and playful baby boy, Anita went in the gate to get her things. She had one bag of clothes and one paper bag of milk powder. No, she didn't intend to bring all the things with her on the bus. With her chubby boy, it would be difficult for her to carry so many things.

So the big bag and the milk powder were left in my car while Anita herself brought another small bag consisting of just enough things to last her and the baby boy for about 2 days at the other sister's house.

Coincidentally in the morning, before Anita's sister and her guy went off to work, Anita was tidying up the house (she's being treated like a maid in the house - no, a slave... a maid at least gets paid!) and accidentally knocked the guy's handphone to the floor. Apa lagi, mengamuklah both the sister and the guy! Again, the sister told her to berambus, and said, "Tengahari ni aku tak nak tengok muka engko kat rumah ni!" Hmmm...

Well, she got what she wished for. This morning's escape went rather smoothly. We got to the bus station on time and Anita and her baby managed to get on the bus without much trouble.

So much for part 1 of the escape. I wonder what her sister is thinking now. While she may have gotten what she wished for, frankly I think she still wanted Anita around - as her slave. All the while, Anita had been doing all the house work and even having to serve them their food. And believe it or not, Anita and her baby had been sleeping in their little store room in the kitchen! (There were other rooms upstairs.)

Now the sister will have to do the housework herself.

Part 2 of the escape? That will have to wait until Anita comes back to Ipoh from the other sister's house, if she comes back, that is. I don't think Anita herself will run off just like that - since most of her things are still in my car. I'm just concerned what will happen at the other sister's house. Will that sister be asking too many questions I wonder...


Era Najib Altantuya, Selepas MCA, MIC Pula Retak Menanti Belah

Posted: 27 Aug 2009 07:56 AM PDT

Satu tamparan lagi ke muka Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyddin Mohd Yassin yang menyatakan Pakatan Rakyat retak menanti belah. Selepas MCA, parti kedua terbesar BN mengalami krisis yang parah ekoran isu PKFZ dan Chua Soi Lek yang dipecat, kini MIC, parti ketiag terbesar di dalam BN pula hadapai krisis yang parah.

Apa yang berlaku di dalam MCA dan MIC menunjukkan BN sebagai parti yang retak menanti belah, dan UMNO kini terkai-kapai sendirian. Itu akibat dari kecelupran Muhyiddin yang menuduh parti orang lain retak menanti belah, sedangkan BNlah kini yang menghadapi masalah itu.

Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu berkata, beliau telah memutuskan hubungan dengan anak didiknya, Datuk S Sothinathan yang akan bertanding merebut jawatan timbalan presiden parti itu pada 12 September ini.

"Saya tidak akan menerima beliau kerana beliau telah membelakangkan hasrat saya (dengan bertanding jawatan nombor dua)," katanya yang sekaligus menamatkan spekulasi beliau kemungkinan akan menerima Sothinathan selepas pemilihan parti.

"Saya tidak pernah mengiktiraf atau menyokong beliau. Saya meminta beliau supaya menyokong penyandang jawatan timbalan presiden Datuk G Palanivel, tapi beliau tidak dengar cakap saya," katanya.

Samy Vellu berkata, Sothinathan telah mengelirukan perwakilan dengan memberitahu cerita yang berlainan kepada orang yang berlainan bagi meraih undi.

"Saya yang membawa beliau ke dalam parti ketika beliau hanyalah kakitangan Koperasi Pekerja Jaya.

"Beliau telah lupa dan sekarang, apabila beliau berjumpa dengan orang-orang yang tidak menyukai saya, beliau memberitahu mereka supaya mengelak daripada saya.

"Tapi apabila beliau bertemu dengan penyokong saya, beliau memberitahu mereka yang saya seperti bapanya dan oleh itu, mereka (penyokong saya) perlu mengundi beliau," katanya.

Sothinathan, 49, penyandang jawatan naib presiden akan mencabar Palanivel dan bekas timbalan presiden, Datuk S Subramaniam bagi jawatan timbalan presiden.

Samy Vellu, yang mengiktiraf Palanivel untuk terus memegang jawatan itu berkata, politik bukan satu permainan.

"Tidak ada ruang untuk orang yang tidak serius dan memandang mudah ahli-ahli yang lain," katanya.

Samy Vellu berkata, beliau adalah orang yang melantik Sothinathan sebagai setiausaha agung parti yang membolehkannya berhubung rapat dengan perwakilan dan pengerusi cawangan.

"Saya tidak harap beliau (Sothinathan) menghargai tetapi saya tidak mahu beliau memperdaya perwakilan dan ahli-ahli parti dengan mempercayai yang beliau adalah orang Samy Vellu.

"Beliau adalah beliau yang sekarang kerana saya. Tanpa saya, beliau tidak akan menjadi Ahli Parlimen Teluk Kemang, seorang Setiausaha Parlimen dan Timbalan Menteri.

"Beliau menjadi seseorang hari ini kerana saya dan hari ini, beliau menggunakannya (kedudukan) untuk mencemarkan nama dan kerja-kerja yang saya lakukan untuk parti," katanya.

Samy Vellu berkata, beliau mahu membina ahli-ahli pasukan dalam MIC namun Sothinathan ingin menjadi bekerja sendirian.

"Apa yang saya tahu, apabila orang yang saya didik menipu saya, saya akan menyingkirkannya dari fikiran saya dan ramai ahli-ahli MIC dan pengerusi cawangan tahu tentang ini," katanya.



najib altantuya Tan denies arguing with Teoh, calls it 'fabrication' - teoh beng hock nizar nizar nizar

Posted: 27 Aug 2009 09:23 AM PDT


(Image source)
Kajang councillor Tan Boon Wah denies having an argument with DAP political aide Teoh Beng Hock prior to the latter's death.MORE

MACC officers work hard, ok...like 24/7 and hardly get to sleep well.

Mohd Anuar, the investigating office admitted that he saw Teoh appeared uncomfortable to say something before the recording officer when hecame to check on him at about 2 AM However, he did not pursue the matter and continued sleeping.

Gobind asked Anuar why he went to sleep. Anuar said he was exhausted.

So, you see. How to trust a testimony of an exhausted zombie? Well, we will give him the benefit of the doubt. He might be exhausted to the point of hallucination. Hence, seeing and hearing things.


Era Najib Altantuya : Tiada Pergaduhan Berlaku

Posted: 27 Aug 2009 07:20 AM PDT

Penolong Penguasa SPRM, Mohd Najeib Ahmad Walad tidak mendengar sebarang pergaduhan yang berlaku di tandas SPRM jam 2 pagi, 16 Julai lalu, seperti yang dikatakan oleh Mohd Anuar Ismail semalam.

Beliau yang tampil sebagai saksi ke-18 turut berada di pejabat SPRM jam 2.30 pagi berkata, beliau tidak mendengar sebarang bunyi pergaduhan atau pertengkaran yang berlaku di situ.

Semalam, saksi ke 16, Mohd Anuar Ismail memberitahu mahkamah bahawa seorang pegawai SPRM, Bulkini Paharuddin mendengar pergaduhan antara Teoh Beng Hock dan Ahli Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah di tandas SPRM, 16 Julai lalu.

Selain itu, Mohd Najeib memberitahu mahkamah bahawa kehadiran mereka di pejabat SUK, tanpa notis geledah.

Peguam mewakili keluarga Teoh, Gobind Singh Deo mencadang bahawa kehadiran SPRM ke pejabat Ean Yong Hian Wah di bangunan SUK tanpa notis, menyebabkan Teoh berada dalam keadaan gelisah dan tidak bersedia.

Mohd Najeib memberitahu, beliau telah mencetak empat dokumen yang diperolehi daripada komputer riba milik Teoh di pejabat SPRM Selangor kira-kira jam 6 petang, pada 15 Julai lalu.

Teoh, bekas setiausaha politik kepada Exco Kampung Baru dan Pengurusan Kilang Haram Selangor, Ean Yong Hian Wah, ditemui mati pada 16 Julai lalu di tingkat lima Plaza Masalam, selepas memberi keterangan sebagai saksi siasatan, salah guna peruntukan kerajaan Selangor di pejabat SPRM Selangor.

Sementara itu, Ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah menafikan tuduhan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bahawa beliau dan Teoh Beng bergaduh sebelum setiausaha kepada exco Selangor itu ditemui mati.

Boon Wah berkata pegawai SPRM yang dikatakan mendengar 'pertelingkahan' antara dia dan mangsa telah merekacipta cerita dalam akuannya kepada jawatankuasa siasatan semalam.

Beliau, antara saksi yang dipanggil SPRM dalam operasi besar-besaran agensi itu terhadap kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor, berkata demikian sebagai respon kepada dakwaan pegawai penyiasat SPRM, Mohd Anuar Ismail semalam.

Anuar dalam akuannya ke hadapan koroner Azmil Muntapha Abbas berkata dia diberitahu oleh seorang lagi pegawai penyiasat SPRM, iaitu Bulkini Paharuddin bahawa Boon Wah dan Beng Hock bertengkar dalam tandas ibupejabat SPRM Selangor sekitar jam 2 pagi, sebelum Beng Hock ditemui mati.

Boon Wah berkata pertelingkahan itu tidak mungkin berlaku kerana beliau tidak berada di tandas SPRM pada jam itu.

Boon Wah berkata dirinya disoal-siasat dari jam 10 malam hingga 2 pagi tanpa henti. Selepas soal-siasat tamat, dia dibawa ke pantri untuk minum, sebelum membuat panggilan kepada keluarganya. Semasa panggilan dibuat, jam menunjukkan waktu 2.30 pagi, dan sepanjang waktu, dia diiring seorang pegawai SPRM.

Inkues hari ini menyaksikan pegawai yang menyiasat Beng Hock, Mohd Najeib Ahmad Walad dipanggil ke kandang saksi. Mohd Najeib berkata beliau tidak mendengar apa-apa pergaduhan semasa beliau meninggalkan SPRM sekitar jam 2.30 pagi hari kejadian.



This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Era Najib Altantuya : Kerajaan Hilang Jutaan Ringgit

Posted: 27 Aug 2009 07:09 AM PDT

Kerajaan Malaysia dicadang mencontohi beberapa negara luar yang membuat penilaian terperinci mengenai pencapaian ekonomi negara secara menyeluruh dalam tempoh 50 tahun pentadbiran.

Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail berkata, masalah dalam sistem ekonomi negara akan terus tertunggak dan tidak dapat diperbetul jika penilaian secara menyeluruh, tidak dilakukan.

Beliau berkata, kelemahan dalam sistem ekonomi menyebabkan kehilangan jutaan ringgit wang rakyat berikutan amalan ilusi ekonomi yang kerap dilakukan pemerintah bagi menutup kepincangan pengurusan.

"Setiap kali berlaku kesilapan pengurusan ekonomi, kerajaan akan membuat pengumuman mengenai pelancaran dana baru bagi mengelak rakyat mengesan kelemahan sedia ada. Inilah ilusi ekonomi.

"Tapi, kesan ilusi ekonomi besar. Ia boleh menyebabkan kejatuhan nilai yang situasinya jauh lebih buruk dari mengalami masalah inflasi," katanya, menambah ilusi ekonomi terbaru kerajaan Umno-BN ialah EKUINAS.

Azan berkata, kehilangan wang rakyat akan terus berlaku selagi faktor kesilapan ekonomi, tidak diperbetul segera, apatah lagi kerajaan Umno-BN dari dulu sentiasa cuba menutup kelemahan. - SK / TVA




This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Era Najib Altantuya : Sivakumar Saman SUK Negeri Perak

Posted: 27 Aug 2009 07:01 AM PDT

AAggota Dewan Undangan Negeri kawasan Tronoh V.Sivakumar hari ini memfailkan saman terhadap Setiausaha Kerajaan Negeri Perak Datuk Dr Abdul Rahman Hashim untuk menuntut ganti rugi, ganti rugi teruk dan ganti rugi contoh, lapor Bernama.

Writ saman itu yang difailkan melalui Tetuan Chan & Associates di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini tengah hari tadi, meminta defendan mengemukakan maklum balas dalam tempoh lapan hari dari tarikh ia difailkan.

Dalam writ saman itu, Sivakumar yang juga bekas Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) turut memohon injuksi untuk menghalang defendan atau ejen atau pekerja Abdul Rahman daripada menafikannya daripada memasuki dan menggunakan Dewan Negeri atau menghalang plaintif daripada menggunakan pejabat dan menjalankan tugasnya sebagai Speaker DUN.

Beliau turut memohon injuksi untuk mencegah sebarang penyalahgunaan, campur tangan atau pencerobohan daripada pihak defendan atau ejen atau pekerja Abdul Rahman.

Dalam pernyataan tuntutan itu, Sivakumar mendakwa Setiausaha Kerajaan Negeri itu atau pekerja atau ejennya telah menghalang beliau dan anggota DUN daripada menghadiri dan memasuki Dewan Negeri yang terletak di Bangunan Perak Darul Ridzuan pada 3 Mac lepas.

Beliau juga mendakwa tindakan defendan menafikan aksesnya ke Dewan Negeri adalah tidak mematuhi undangundang dan tindakan itu adalah tidak berperlembagaan.

Sivakumar turut mendakwa tindakan defendan bersifat dengki dan bertujuan menyakiti plaintif di mana defendan berpihak kepada Datuk R.Ganesan sebagai Speaker dan menafikan hak plaintif sebagai Speaker yang sah.

ADUN Tronoh itu turut mendakwa defendan sedar atau mengetahui bahawa sebagai kakitangan kerajaan, defendan tidak mempunyai kuasa untuk campur tangan atau menceroboh urusan Dewan Undangan sebagai majlis menggubal undangundang dan tindakan defendan atau pekerja atau ejennya akan menyakiti plaintif.

Sivakumar mendakwa akibat tindakan salah atau penyalahgunaan kuasa defendan, plaintif dilucutkan suatu tempat untuk mengadakan persidangan Dewan Undangan Negeri dan dihalang daripada menjalankan tugas dan tanggungjawabnya sebagai Speaker DUN yang sah.

Dalam butiran penyalahgunaan, Sivakumar mendakwa Abdul Rahman sepatutnya sedar dan tahu bahawa beliau tidak mempunyai kuasa untuk campur tangan dalam hal ehwal Dewan Undangan.

Bekas Speaker itu juga mendakwa defendan menunjukkan sifat berat sebelah dengan memihak kepada Barisan Nasional (BN) sejak 7 Feb lepas selain gagal untuk menjauhkan diri daripada parti politik.

Defendan juga didakwa mengarahkan polis untuk menghalang persidangan Dewan Undangan Negeri dan mesyuarat Jawatankuasa Hak dan Kebebasan selain gagal menjalankan tugasnya selaras dengan perintahperintah am.

Sivakumar juga mendakwa defendan telah bertindak di luar bidang kuasa dan tanggungjawabnya sebagai kakitangan kerajaan dan tidak boleh menuntut perlindungan di bawah Akta Prosiding Kerajaan 1956.

Dalam writ saman itu, Sivakumar mendakwa mengalami mengalami kejutan, kerugian dan kerosakan selain menanggung penghinaan serta perasaan malu di khalayak awam, akibat tindakan Abdul Rahman itu.

Beliau turut menuntut kos dan relief yang difikirkan adil dan saksama oleh mahkamah.




This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Era Najib Altantuya : Kartika Lebih Tenang Disebat - Ayah Kartika

Posted: 27 Aug 2009 06:51 AM PDT

Shukarno Abdul Mutalib kini boleh menarik nafas lega melihat keadaan anaknya, Kartika Sari Dewi yang semakin baik sejak hukuman sebat yang dikenakan ke atasnya mendapat liputan meluas media tempatan dan antarabangsa, lapor Mstar.

Sebelum ini katanya, Kartika sentiasa menangis dan berkeras mengatakan yang dia akan disebat kerana salah lakunya tetapi sekarang, dia kelihatan lebih tenang.

"Sekurang-kurangnya sekarang, dia bersetuju untuk bertemu dengan pegawai dari Jakim (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia)," kata Shukarno selepas pertemuan dengan Ketua Penolong Pegawai, Bahagian Akidah Jakim, Halim Ahmad dan dua guru agama perempuan di rumahnya di Kampung Jawang dekat sini, semalam.

Pada ketika itu, model sambilan berusia 32 tahun itu dikatakan ke Ipoh pada sebelah pagi untuk mendapatkan rawatan perubatan untuk salah seorang anak perempuannya.

"Kami berbincang bagaimana untuk membantu Kartika menghadapi pengalaman yang trauma ini tetapi kami tidak berbincang untuk membuat rayuan," katanya ketika ditanya tentang pertemuannya dengan pegawai Jakim itu.

Halim berkata, beliau telah menasihatkan keluarga itu supaya tabah dan harus mengambil kira sebarang nasihat yang diberikan oleh Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria.

Pegawai agama Islam Pahang telah mengeluarkan waran tangkap ke atas Kartika untuk dibawa ke penjara Kajang pada Isnin lalu bagi menjalani hukuman sebat itu.

Bagaimanapun, kenderaan yang membawa Kartika berpatah semula membawanya pulang tidak lama selepas itu.

Mereka memberitahu Shukarno, hukuman itu tidak dapat dilaksanakan berikutan arahan baru yang diterima daripada pihak berkuasa agama negeri Pahang.

"Ada yang meminta kami untuk membuat rayuan tetapi kami tidak tahu bagaimana. Itu adalah antara sebab mengapa kami meminta nasihat daripada pakar-pakar agama Islam seperti Mufti Perak," katanya.

Sementara itu, Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat melahirkan ketidakpuasan hatinya berhubung cara kes itu dikendalikan.

Beliau yang enggan mengulas mengenai hukuman yang dikenakan ke atas Kartika berasa kecewa dengan cara pihak berkuasa agama Pahang yang seperti teragak-agak dalam menjalankan tugas mereka.

"Satu masa, mereka mahu melaksanakan hukuman sebat itu, selepas itu, dia (Kartika) dihantar pulang ke rumah.

"Semua ini memperlihatkan ketidakstabilan mahkamah," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Exco negeri semalam.

Sementara itu Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) meminta semua pihak menghormati keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan yang menjatuhkan hukuman denda RM5,000 dan enam sebatan ke atas seorang model sambilan, Kartika Sari Dewi Shukarnor.

Presiden PGSM, Mohamad Isa Abdul Ralip berkata Malaysia adalah satu-satunya negara di dunia yang mengamalkan dua sistem perundangan yang berjalan seiring dan harmoni sejak sekian lama, dan ia hendaklah dihormati, dikekalkan dan diperkasakan.

"Kami menyeru agar jangan ada tekanan dan gangguan daripada mana-mana pihak mengenai undang-undang dan pelaksanaan undang-undang syariah," katanya pada persidangan akhbar yang turut dihadiri wakil Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Persatuan Peguam Muslim Malaysia dan beberapa pertubuhan Islam, di sini, Khamis.

Kartika, 32, dijangka menjalani hukuman sebat selepas Hari Raya setelah ia ditangguhkan Isnin lalu oleh Ketua Hakim Syarie Negeri Pahang, Datuk Abdul Rahman Yunus.

Mahkamah menjatuhkan hukuman itu 20 Julai lepas selepas Kartika mengaku bersalah meminum arak di sebuah hotel di Cherating pada 11 Julai, 2008.

Mohamad Isa berkata sesiapa yang tiada kaitan dengan agama Islam hendaklah tidak mencampuri urusan agama Islam dan sepatutnya diuruskan oleh pihak yang berautoriti bagi agama Islam.




Do not CRY for Kennedy

Posted: 27 Aug 2009 06:18 AM PDT

Covering up of crimes is not common to Malaysian politicians only, the icon of Obama's Democratic Party, too did do it successfully. It goes on, to show that people in high place are above the law. Kennedy's home town Boston Globe has the obituary by Martin Nolan

Senator Edward M. Kennedy, who carried aloft the torch of a Massachusetts dynasty and a liberal ideology to the citadel of Senate power, but whose personal and political failings may have prevented him from realizing the ultimate prize of the presidency, died at his home in Hyannis Port last night after a battle with brain cancer. He was 77.

"We've lost the irreplaceable center of our family and joyous light in our lives, but the inspiration of his faith, optimism, and perseverance will live on in our hearts forever," his family said in a statement. "We thank everyone who gave him care and support over this last year, and everyone who stood with him for so many years in his tireless march for progress toward justice, fairness, and opportunity for all. He loved this country and devoted his life to serving it. He always believed that our best days were still ahead, but it's hard to imagine any of them without him.''

I think it a fine epitaph that many, many conservative blogs repeat James Taranto's quip: Mary Jo Kopechne could not be reached for comment.

For those readers unfamiliar with the events at Chappaquiddick Island, Martha's Vineyard, Massachusetts in 1969,involving Mary Jo Kopechne here are the salient facts:

After a party on the island, Senator Edward Kennedy was driving a young staff worker, Mary Jo Kopechne somewhere late that night. He later said he was driving her to her hotel. She had, however, left her hotel key and pocketbook at the party. Kennedy drove off the bridge to the mainland and plunged the car into the Poucha Pond inlet. Kennedy managed to extricate himself with the car which was filling up with water. He later claimed that he had tried swimming to the car several times. Instead of immediately notifying the police he called a "Kennedy advisor." Kennedy spent the rest of that night huddled with "Kennedy advisors" to come up with a story. Later, Kennedy and two "Kennedy advisors" went to the scene of the accident and tried to swim to reach the car. None of the men thought they should notify the police.

Later Kennedy went back to his hotel room where he complained during the night that he couldn't sleep because of a loud party. That next morning Kennedy chatted with the winner of a sailboat race. Then Kennedy met with the same two "Kennedy advisors." The three men then went back to the scene of the accident. Still no one called the police. Using a pay phone there, Kennedy did call friends asking for advice. Around that time fishermen had spotted the car in the water and called the police. A police diver later testified that, "Had I received a call within five to ten minutes of the accident occurring, and was able, as I was the following morning, to be at the victim's side within twenty-five minutes of receiving the call, in such event there is a strong possibility that she would have been alive on removal from the submerged car"

Kennedy who was standing nearby at a pay phone and saw the police had discovered the body. The police had run the license plate and discovered that the car belonged to Kennedy. At around 10:00 AM Kennedy presented himself (with "Kennedy advisors") at the police station. By the time he presented himself to the police a sobriety test was impossible. The judge at the inquest decided that some of Kennedy's testimony about the events that night were lies. Nevertheless Kennedy was not prosecuted for anything more than leaving the scene of an accident. He got a two-month suspended sentence. The judge said that Kennedy had an "unblemished record" and that he had "been, and will continue to be punished far beyond anything this court can impose."

A man whose shtick was about fairness and equality was only too happy to be treated by Massachusetts officials in a manner no person not named Kennedy would be treated. The rest of us would have been sent to jail for criminally negligent homicide (at the least). July 18, 2009 was the 40th anniversary of Mary Jo Kopechne's homicide. She would have been 68 today. Source.... It goes to show that there are scumbags too in high places.


The 9Th Methodist Convention - "Spreading Scriptural Holiness, Transforming The Nation (Talk 2) - Part 10

Posted: 27 Aug 2009 05:54 AM PDT


Bishop Rev Dr. Hwa Yong in his call to Malaysian Christians to be committed to the nation, listed out stiff challenges confronting them.


"We need to be caring towards the poor, homeless, etc. Can we do something to help them? Simply put, can Malaysian Christians take up social -caring role?" Bishop put the challenge to the congregation.


"Can we be an honest and moral community?" Bishop asked.


On the issue of corruption in Malaysia, Bishop Rev Dr. Hwa Yong challenged Malaysian Christians to lead in anti-corruption. Bishop then gave a personsl testimony on how he avoided help from loaded Christians who obtained business contracts unethically.


Moving on further, Bishop made the stand of Malaysian Christians very clear: To fight for justice!


"If you are genuinely committed to transformation, you must be prepared to go on for years. Just take a look at William Wiberforce - it took him 46 years to repeal slavery laws in England - and you will appreciate how lengthy this nature of battle may be," Bishop said.
The VIPs posed for a group photo before the opening ceremony of Hoover Square and Hoover Mission House. Photo: Ting Leng Kieh


Well Done :)

Posted: 27 Aug 2009 05:07 AM PDT

Cute sungguh cousin kecil aku sorang ni...
The name is Wildan, but we all call him "Well Done" heh..


Era Najib Altantuya : Saksi Tidak Dengar Pergaduhan Teoh dan Tan Boon Hwa - Inkues

Posted: 27 Aug 2009 04:48 AM PDT

Inkues kematian Teoh beng Hock hari ini menyaksikan pegawai yang menyiasat Beng Hock, Mohd Najeib Ahmad Walad dipanggil ke kandang saksi. Mohd Najeib berkata beliau tidak mendengar apa-apa pergaduhan semasa beliau meninggalkan SPRM sekitar jam 2.30 pagi hari kejadian.

Kenyataan Najeib bertentangan dengan keterangan saksi Mohd Anuar Ismail semalam, yang membuat kejutan menyatakan beliau diberitahu oleh seorang pegawai penyiasat SPRM bernama Bulkini bahawa beliau terdengar pergaduhan diantara Teoh dan Tan Boon Hwa di tandas.

Keterengan Najieb hari ini mencabar usaha SPRM untuk menyatakan wujud pergaduhan di antara Teoh Beng Hock dan Tan Boon Hwa.

Di dalam perkembangan berkaitan, Ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah menafikan tuduhan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bahawa beliau dan Teoh Beng bergaduh sebelum setiausaha kepada exco Selangor itu ditemui mati.

Boon Wah berkata pegawai SPRM yang dikatakan mendengar 'pertelingkahan' antara dia dan mangsa telah merekacipta cerita dalam akuannya kepada jawatankuasa siasatan semalam.

Beliau, antara saksi yang dipanggil SPRM dalam operasi besar-besaran agensi itu terhadap kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor, berkata demikian sebagai respon kepada dakwaan pegawai penyiasat SPRM, Mohd Anuar Ismail semalam.

Anuar dalam akuannya ke hadapan koroner Azmil Muntapha Abbas berkata dia diberitahu oleh seorang lagi pegawai penyiasat SPRM, iaitu Bulkini Paharuddin bahawa Boon Wah dan Beng Hock bertengkar dalam tandas ibupejabat SPRM Selangor sekitar jam 2 pagi, sebelum Beng Hock ditemui mati.

Boon Wah berkata pertelingkahan itu tidak mungkin berlaku kerana beliau tidak berada di tandas SPRM pada jam itu.

Boon Wah berkata dirinya disoal-siasat dari jam 10 malam hingga 2 pagi tanpa henti. Selepas soal-siasat tamat, dia dibawa ke pantri untuk minum, sebelum membuat panggilan kepada keluarganya. Semasa panggilan dibuat, jam menunjukkan waktu 2.30 pagi, dan sepanjang waktu, dia diiring seorang pegawai SPRM.

Semalam Kelab GB telah mengulas isu pergaduhan yang dibangkitkan dan kami mempersoalkan kebenarannya.


Sudah pasti peguam-peguam dan pegawai penyiasat SPRM bernama Mohd Anuar ini telah melakukan sesuatu "framing" yang berkemungkinannya mengikut satu "grand design" oleh satu pihak yang lebih tinggi dari mereka.

Kini, perbuatan jenayah itu hendak dialihkan kepada orang lain, hendak di tunjukkan bahawa Teoh dan Tan Boon Wah kononnya bergaduh pada pukul 2 pagi. Siapa pegawai SPRM yang menunggu sampai 2 pagi. Bagaimana beliau boleh berada di situ? Bagaimana pegawai itu tahu mereka bergaduh? Apa bahasa yang digunakan oleh kedua-dua orang itu jika benar mereka berada ditandas? Bahasa Melayu? Bhasa Inggeris? Bahasa Mandarin? Apa butir pertuturannya? Apakah Bulkini ingat dan faham apa juga buttir percakapnnya sehingga menyatakan ia satu pergaduhan? Apakah ada berlaku kejadian tumbuk menumbuk? Apakah ada saksi lain selain Bulkini yang dilaporkan mendengar pergaduhan itu?

Teoh Bergaduh, Satu Teori Nakal Untuk Pesongkan Kebenaran





This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Era Najib Altantuya : Rosol Akui Perpecahan UMNO Terengganu

Posted: 27 Aug 2009 04:10 AM PDT

PAS Terengganu berpendapat, para Adun Umno yang tidak bersetuju dengan kepimpinan Menteri Besar, Datuk Ahmad Said tidak berani untuk melompat parti, memetik laporan harakahdaily.

Menurut seorang pemimpin PAS negeri itu, atas sebab itulah sampai sekarang, walaupun ada khabar-khabar angin mengenainya ia belum berlaku lagi sehingga kini.

Beliau yang enggan namanya disiarkan mengulas laporan laman web The Malaysian Insider (TMI) yang melaporkan sembilan Adun Umno bersetuju untuk menyertai PKR dan membentuk kerajaan baru di Terengganu bersama PAS.

Namun usaha itu gagal kononnya kerana Pesuruhjaya PAS Terengganu, Datuk Harun Taib tidak bersetuju dan lebih senang bekerjasama dengan Ahmad Said.

TMI juga melaporkan, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengadakan pertemuan dengan 11 Adun Umno ini disamping seorang wakil Adun di Kemaman lepas pilihan raya kecil Manek Urai lalu.

Semalam, semasa sidang rehat Dun Terengganu, Harun Taib menafikan laporan itu dan berkata dia tidak tahu menahu mengenainya.

Datuk Rosol Wahid, Adun Ajil yang dilaporkan TMI juga menafikan mahu meninggalkan Umno dan menyertai PKR. Namun, beliau mengakui ada masalah yang belum selesai dalam Umno.

Pemimpin PAS Terengganu yang dihubungi Harakahdaily ini mengesahkan memang ada ura-ura Adun Umno ini mahu menyertai PKR "tetapi ia belum berlaku kerana mereka tidak berani."

Beliau juga yakin, laporan yang mengatakan Harun Taib adalah penghalang pembentukan kerajaan baru ini berdasarkan persepsi Adun Umno berkenaan semata-mata kerana hubungan baik antara Harun dengan Ahmad Said.

Beliau yakin, apa-apapun, PAS Terengganu akan membuat keputusan bersama dan bukannya berdasarkan pandangan Harun seorang.

Dalam Dewan Undangan Terengganu ada 32 ahli. Lapan darinya adalah PAS manakala 23 adalah Adun Umno dan satu MCA.

12 dari Adun Umno dikatakan tidak bersetuju dengan Ahmad Said ekoran cara perlantikan beliau selepas pilihan raya umum 2008 lalu.

ImageSelepas pilihan raya umum 2008, istana Terengganu tidak perkenan cadangan Umno untuk melantik Datuk Seri Idris Jusoh sebagai MB lagi.

Ekoran itu, Ahmad Said dilantik sebagai MB. Penentang Ahmad mendakwa, mereka diketepikan dalam perlantikan Exco dan lain-lain jawatan penting dalam kerajaan negeri.

Dalam sidang Dun yang lalu, 10 dari mereka telah memboikot sidang Dun dengan alasan tiga dari mereka menerima SMS ugutan dari pejabat MB.(gambar atas)

Setelah disiasat polis, didapati ia adalah angkara Datuk Ahmad Ramzi, bekas setiausaha politik Datuk Seri Idris Jusoh semasa dia menjadi MB. Kini Ramzi sedang menunggu perbicaraan kes itu.

Sejak itu, politik Umno Terengganu bergolak sehingga Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishamudin Husein dilantik sebagai Pengerusi Perhubungan Umno negeri.

Walaupun penyusunan semula dibuat ke atas Umno negeri, kumpulan yang menentang Ahmad Said menganggap ia memihak kepada Ahmad Said dan mengukuhkan politik beliau.




This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Era Najib Altantuya : MCA Retak Menanti Belah, Khabarkan Kepada Muhyiddin

Posted: 27 Aug 2009 03:43 AM PDT

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin beberapa hari lalu menyatakan Pakatan Rakyat umpama retak menati belah ekoran tindakan DUN Lunas keluar PKR. Namun apa yang berlaku sebenarnya MCA, sebuah parti komponen BN yang utama yang sedang mengahdapi keadaan itu.

Sejurus selepas dimaklumkan beliau akan dipecat, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menyeru ahli MCA bangkit dan melawan apa yang beliau sebutkan sebagai usaha dalaman menghancurkan parti perkauman itu.

Chua dilaporkan sebagai berkata beliau yakin MCA akan mati sekiranya akar umbi parti itu tidak menzahirkan bantahan mereka kepada pimpinan tertinggi.

Timbalan Presiden MCA Dr Chua Soi Lek dilucutkan keahliannya malam semalam atas tuduhan mencemar imej parti dengan skandal seks beliau. Chua dalam blognya mempersoalkan tindakan jawatankuasa displin yang menghukumnya selepas 21 bulan skandal itu berlalu.

Chua berkata tindakannya memikul tanggungjawab perbuatan itu dengan melepaskan semua jawatan parti dan jawatan kerajaan adalah tidak mencukupi buat jawatankuasa displin parti. Namun bagi Chua, pemecatan beliau bukanlah sesuatu yang mengejutkan kerana Presiden MCA Ong Tee Keat mahu kerjaya politik beliau ditamatkan.

Chua, yang berkhidmat sebagai pengerusi bahagian MCA sejak 1985, dilucutkan keahlian selepas jawatankuasa displin parti perkauman itu menyorot kembali rakaman sulit perselingkuhan beliau dengan seorang wanita pada penghujung tahun 2007.

Pada Januari 2008, Chua melepaskan semua jawatan yang disandang sebagai hukuman kepada perbuatan beliau. Namun pemilihan parti MCA Oktober tahun lalu menyaksikan Chua di lantik ke Timbalan Presiden MCA selepas meraih sokongan kuat dari akar umbi.

Perseteruan antara Chua dan Presiden Ong Tee Keat bermula sejak itu, dan Ong dilihat sebagai dalang kepada pemecatan ini.

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat Dr Lee Boon Chye berkata perpecahan dalaman MCA semakin parah dengan pemecatan Chua Soi Lek. Ahli Parlimen Gopeng itu menambah beliau tidak yakin kemelut dalaman ini akan surut dalam masa singkat.

"Apa yang berlaku menunjukkan perpecahan yang serius dalam MCA. Pasca PRU12 sehingga ke hari ini, MCA masih bercelaru dalam keadaan berpecah-belah. Dengan kemelut ekonomi, wabak H1N1, skandal itu dan ini, MCA dilihat tidak mampu menumpukan perhatian dan sumbernya kepada memajukan hasrat rakyat. Sebaliknya, mereka bercakaran dan berebut kuasa," kata Dr Lee.

"Perpecahan ini juga di dorong oleh keputusan PRU12 sehingga ke PRK Permatang Pasir baru-baru ini, yang menunjukkan masyarakat Cina menolak MCA," kata Dr Lee.

Ong menafikan sebarang hubung-kait dengan pemecatan ini, namun persepsi rakyat adalah Ong telah mendorong jawatankuasa displin untuk menyiasat semula Chua meskipun si pengadu telah menarik-balik aduannya.

Chua dalam jawab balasnya berkata pertelingkahan antara beliau dan Ong tidak boleh lagi dilihat sebagai isu peribadi. Chua dalam blognya menulis Ong telah gagal memulihkan kedudukan MCA yang hilang hala-tujuan dan hilang sokongan masyarakat Cina pasca PRU12 lalu.

Chua menambah keputusan PRK Permatang Pasir menunjukkan bagaimana masyarakat Cina telah menyisihkan MCA. Beliau berkata sekiranya akar umbi MCA bangkit, maka kejatuhan parti perkauman itu dapat diselamatkan.

Seolah-olah menyahut seruan Chua itu, akar umbi MCA mula menggerakan kempen memanggil persidangan tahunan tergempar, atau EGM, untuk menyingkirkan Ong.

Dikepalai Pengerusi pro-tem Kempen Selamatkan MCA, Datuk Theng Book, matlamat EGM ini adalah untuk membatalkan pemecatan Chua, serta mengadakan undi tidak percaya terhadap Ong selaku Presiden.

Dalam masa yang sama, lima bahagian MCA Perak menyeru supaya Ong digantung atas dakwaan menerima sumbangan RM10 juta ringgit dari Pengerusi Kelab Penyokong BN, Tiong King Sing.



This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Era Najib Altantuya : RM112 juta Lebur Kerana Kroni

Posted: 27 Aug 2009 01:58 AM PDT

Setiap bulan selama 40 tahun, sebanyak RM112 juta wang rakyat yang dilabur dalam pelbagai dana kerajaan termasuk saham amanah, lebur begitu sahaja tanpa diketahui ke mana hilangnya, ke saku siapa?

Ia berikutan hanya RM2 bilion daripada RM56 bilion peruntukan dana pemilikan Bumiputera, masih berbaki manakala bagi kerugian RM54 bilion, tiada pihak memberi penjelasan penuh.

Situasi itu sedang berlaku dan bakal berulang selagi tiada pembetulan ekonomi dibuat atau sekurang-kurangnya penilaian ekonomi 50 tahun negara secara menyeluruh dilakukan, dalam masa terdekat.

Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail berkata, kehilangan jutaan ringgit setiap bulan itu didorong faktor ilusi ekonomi yang diwujudkan pemerintah bagi menutup kepincangan perbelanjaan.

"Kehilangan wang rakyat akan terus berlaku selagi faktor kesilapan ekonomi, tidak diperbetul segera. Ia akan berulang," katanya kepada Suara Keadilan ketika diminta mengulas kehilangan jutaan ringgit dan penubuhan Ekuiti Nasional Bhd (EKUINAS).

Pada 30 Jun lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumkan penubuhan EKUINAS sebagai dana ekuiti swasta yang menumpukan pelaburan dalam sektor berpotensi dan pertumbuhannya tinggi.

Penubuhan EKUINAS dengan peruntukan permulaan RM500 juta dan bakal dipertingkat kepada RM10 bilion, menimbulkan pelbagai persoalan mengenai ketelusan Umno dalam menjamin hak ekuti bumiputera tidak dibolot segelintir kroni Umno.

Ia berikutan, Najib dalam ucapan depan perwakilan Umno Johor mengaku kebanyakan peruntukan diberikan dalam bentuk Amanah Saham Nasional (ASN) dan Amanah Saham Bumiputera (ASB) itu dibolot oleh 'Tan Sri-Tan Sri dan Datuk-datuk'.

Sehingga kini, Najib belum mengumumkan sebarang rancangan untuk mengembalikan pegangan ekuiti bumiputera berjumlah RM54 bilion yang dijual oleh kroni pemimpin kepada pihak ketiga untuk mengaut keuntungan lumayan.

Mengulas lanjut, Azan mencadangkan kerajaan supaya membuat semula pencapaian 50 tahun negara sebagaimana amalan sesetengah negara luar bagi membaiki sesuatu masalah sebelum menjadi lebih kronik.

"Kesan ilusi ekonomi besar. Ia boleh menyebabkan kejatuhan nilai yang situasinya lebih buruk dari mengalami masalah inflasi," katanya, menambah ilusi ekonomi terbaru kerajaan Umno-BN ialah EKUINAS.

Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff pula menganggap penubuhan EKUINAS sebenarnya cuma bahan promosi 1Malaysia bagi menggembar-gemburkan saham amanah 1Malaysia yang dilancarkan baru-baru ini.

Beliau menganggap penubuhan EKUINAS itu bertujuan menarik perhatian rakyat terhadap 1Malaysia dan ia tidak membantu, sebaliknya membebankan rakyat kerana peruntukan itu asalnya wang rakyat dari kutipan cukai.

Katanya, kegagalan kerajaan mengurus dana kewangan hingga menyebabkan kerugian RM52 bilion daripada RM54 bilion saham Bumiputera, perlu diperhalusi dan bukannya mencipta satu dana baru yang mungkin mengalami nasib sama.

Yusmadi berkata, EKUINAS pasti menemui kegagalan selagi masalah yang dialami dana lain sebelum ini tidak diatasi, berikutan faktor kecuaian dan penyelewengan dalam pengurusan dan ketiadaan akauntabiliti.

"Kerajaan patut memberi penekanan kepada perbelanjaan berhemah, bukannya membuat pengumuman mengenai dana baru, pakej ransangan baru. Semuanya pasti gagal selagi masalah asas tidak diatasi.

"Janganlah kerana mahu menjayakan 1Malaysia, kerajaan membuat sogokan kewangan kepada rakyat sedangkan ia memang menggunakan duit rakyat," katanya kepada Suara Keadilan apabila diminta mengulas penubuhan EKUINAS. -SK


Tired of ...

Posted: 27 Aug 2009 12:15 AM PDT

It has been 3 days i didn't hit the gym... life is so sucky as i was preparing the very important day to come on tomorrow afternoon... hehehe... not my wedding eh~ but I don't wanna to review now ... wait till tomorrow night... Just be patient eh!... 

Anyway, I closed myself in my room, my condo since Tuesday... no hanging around in Starbie, no going out lunch with my friends... Just stay @ home. Hey i'm not sick... just has important thing to do. Everyday i was looking at this of coz not the same thing again and again but similar... :(

REPORT demo_mod_tech_assign_component.
DATA: BEGIN OF line,
col1 TYPE c VALUE 'X',
col2 TYPE c VALUE 'Y',
END OF line.
DATA comp(4) TYPE c VALUE 'COL1'.
PERFORM demo USING line.
FORM demo USING p TYPE any.
FIELD-SYMBOLS
TYPE ANY.
ASSIGN COMPONENT comp OF STRUCTURE p TO
.
WRITE
.
ASSIGN COMPONENT 2 OF STRUCTURE p TO
.
WRITE
.
ENDFORM.


or this 

or this


Do all of these ring your bell? Anyway, go to go now... need to continue my important task. Until tomorrow... have a nice evening eh!... 


No comments: