Wednesday, August 5, 2009

xBlog® Sour – Tone of Everyday (really cool) music video

xBlog® Sour – Tone of Everyday (really cool) music video


Sour – Tone of Everyday (really cool) music video

Posted: 05 Aug 2009 08:21 AM PDT

Music video for "Tone of Everyday" (日々の音色; Hibi no Neiro) by Japanese band Sour from their first mini album "Water Flavor EP".

The song is just ok, but the MV super cool. The cast were selected from actual Sour fan base around the world; and each person and scene was filmed purely via webcam and stitched together to make the awesome video…

Music video directed by Masashi Kawamura, Hal Kirkland, Magico Nakamura and Masayoshi Nakamura [via Yellow-menace]

Sour – Tone of Everyday (really cool) music video from YeinJee's Asian Blog


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Between A Marriage & A Job

Posted: 05 Aug 2009 06:32 AM PDT

To working individual like me, a job is like a marriage. A good marriage will normally end up with a happily ever after ending, in other words you will be walking into office in a jovial mood without having the dreaded feeling of going to work. It is like you just cannot get enough seeing your wife. However there is also possibility that a marriage ends up in a divorce which is like in an employment point of view, you are not motivated, you felt dreaded, that is when you resign.

About more than 2 years back, I landed myself in a hot soup for being too vocal, blogging about my disappointment on certain individual at work. I apologized for that as the language that I used which I got to admit was a bit too much. People grows up, just like me, being vocal can be in many ways and I had never change a single bit of my personality.

The decision of leaving a company that I am affiliated for almost 8 years now was not an easy one. To me, I am proud to be a part of the company. The passion I had when I first joined as a fresh graduate til now on its product is still there. Every year I am being introduced to many new innovative, fascinating products in conferences I attended. The exposure I had, the culture that I nurtured, all these had molded me into a tough person that I think can brave through challenges ahead.

With many of the plus points, why I leave? Survival, job motivation & satisfaction. In fact, I left, rejoined and for the second time I decided to leave again. But when offers laid down on the table offering much lucrative package, the temptation is always there. I need to work with people with global mindset to get the motivation, not a superior who acted like a teacher in primary school. I had gained all the wisdom & knowledge during my university days, I need a troubleshooter and a leader who can enlighten me on new things. These are the words of my frank self which I do not think will be very nice to throw to someone more senior than I am. When I start to question why this and why that, that is when I have doubts on certain decision. Bad decisions do happen but if the leaders kept on making doubtful and bad decisions, that will be when the subordinates suffer. Decisions need to be made if business sense prevails, but what if it is not?

On empowerment & delegation, when roles & responsibilities are not clearly defined, that will be when staff will be demotivated. In a company, no one is indispensable, including me. And one transparency, I do not think this word is even in the dictionary for some seniors I worked with.

So to some of my closest buddies and the bosses that I truly respected, thanks for the persuasion. I think the marriage bond just need to be ended here. I want to part in a way where there will be no sour feelings towards any specific individual. Perhaps we will cross path in a very near future?

I guess I put my freedom of speech to good test, hope my remaining days will not be as hell. Robin Hood, where are you?


DNA Pada Mayat Teoh Beng Hock Milik Siapa?

Posted: 05 Aug 2009 10:01 AM PDT

Sampel DNA misteri yang dijumpai pada jaket dan tali pinggang setiausaha politik Exco Kerajaan Negeri Selangor, mendiang Teoh Beng Hock semakin menjadi tanda tanya.

Peguam Tan Hock Chuan mewakili Pendakwa Raya hari ini mendedahkan kesemua sampel DNA yang diambil dari 157 orang disahkan tidak sama dengan sampel misteri itu.

Hock Chuan mendedahkan perkara itu pagi tadi semasa prosiding inkues keatas kematian mendiang Teoh yang bermula hari ini di Mahkamah Majistret Shah Alam.

Peguam mewakili keluarga mangsa, Gobind Singh Deo meminta mahkamah untuk mengesahkan bahawa sampel DNA dari dua saksi iaitu Tan Boon Wah dan Lee Wye Wing tidak sama dengan DNA misteri itu.

"Inkues telah bermula dengan panggilan saksi-saksi. Kebanyakan mereka saksi- saksi yang telah menjumpai mayat. Termasuk pekerja penyelenggaraan dan pengawal keselamatan. Mereka telah bagitahu bagaimana keadaan mayat telah jumpai dan bagaimana mereka membuat laporan pada pihak polis. Esok kita akan mulakan soal balas dengan saksi pakar saintifik, pakar patologis yang ada beberapa sample yang telah dianalisa," ujar Gobind

Boon Wah dan Wye Wing masing-masing dituduh mempunyai kaitan dengan kematian Teoh oleh sebuah blog selepas peguam tidak membenarkan mereka menyerahkan sampel kepada pihak berkuasa.

Prosiding bermula dengan mahkamah memanggil saksi utama yang menjumpai mayat mendiang Teoh di bumbung tingkat 5 bangunan Plaza Masalam yang menempatkan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia SPRM.

Saksi utama Siti Zabedah Yahya yang bertugas sebagai pengawal keselamatan memberitahu mahkamah, sekitar jam 1.10 petang, dia sedang berehat dalam sebuah stor di tingkat 19. Setelah berehat selama 20 minit, dia menjenguk tingkap sebelum bercadang untuk menutupnya. Tatkala itulah dia ternampak satu lembaga menyerupai manusia seolah- olah sedang tidur di koridor berkenaan. Dia kemudiannya bertindak menjatuhkan skru meja untuk mengejutkan lembaga itu. Namun tidak mendatangkan hasil. Dia kemudiannya menghubungi bahagian penyelenggaraan bangunan untuk tindakan lanjut.

Mahkamah kemudiannya memanggil saksi kedua, juruteknik yang meyelenggara bangunan itu, Mohd Ridzuan Samsuri. Ridzuan menjelaskan ketika dia sedang bertugas mengawasi kawasan tempat letak kereta dibahagian hadapan bangunan Plaza Masalam, dia mendapat panggilan telefon dari pengawal keselamatan, Siti Zabedah Yahya bahawa terdapat satu lembaga dibumbung tingkat 5.

Dia kemudian bersama seorang kawan bergegas ke tempat kejadian dan mendapati lembaga itu adalah mayat seorang cina, berlumuran darah yang sudah kering. Dia melaporkan penemuan itu kepada pihak keselamatan dan kemudiannya kepada pihak polis. Polis tiba kira- kira 10 minit kemudian.

Mahkamah berhenti rehat selama setengah jam dan kembali bersidang dengan memanggil saksi ke 3 iaitu penolong kanan keselamatan bangunan tersebut, Mohd Khairul Izwan Mohd Nasir.

Khairul menjelaskan pada mahkamah dia menerima laporan penemuan mayat mendiang kira- kira jam 1.49 petang. Dia dan pegawainya bergegas kebumbung berkenaan dan mendapati mendiang dalam keadaan mengiring kearah kanan dengan kesan luka yang sudah kering dikepala.

Dia kemudiannya menutup mayat itu dengan plastik hitam atas arahan pegawainya, tanpa langsung menyentuh tubuh mendiang.

Khairul tanpa ragu bersetuju dengan andaian Gobind bahawa ketika mayat mendiang ditemui bahagian saku jaket mendiang kelihatan terkeluar seolah- olah terdapat sesuatu barang telah dikeluarkan dari saku mangsa.

Saksi ke 4, Abdul Karem Othman yang bertugas sebagai pegawai polis di Ibu Pejabat Polis Shah Alam mengesahkan dia menerima laporan penemuan mayat di Plaza Masalam 15 Julai lalu. Dia kemudiannya menghantar pasukan peronda bagi mengesahkan kejadian tersebut sejurus membuat laporan kepada Pegawai penyiasat.

Prosiding berhenti rehat bagi memberi laluan kepada Karpal Singh yang baru sahaja tiba.

Mahkamah kembali bersidang dengan memanggil saksi ke 5, Wan Rosli Wan Adam yang bertugas sebagai pengawal keselamatan. Dia memberitahu mahkamah bahawa pintu ke bumbung bangunan itu dikunci dan hanya pengawal keselamatan dan pihak penyelenggara sahaja yang dibenarkan naik ke bumbung.

Saksi ke 6, Jaafar Ibrahim yang juga berkhidmat sebagai pengawal keselamatan mendedahkan buku catatan harian yang memuatkan senarai nama pelawat yang memasuki bangunan itu selepas waktu pejabat tidak dicatat pada 15 julai lalu. Namun dia tidak dapat mengesahkan siapa yang memegang buku itu tatkala ini. Majistret Azmil Mustpha Abbas mengarahkan pihak peguam membawa buku catatan itu ke mahkamah esok.

Mahkamah ditangguhkan esok dengan sesi soal balas dengan tiga pakar kimia dan tiga pakar patologis. -TVA




This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

teoh beng hock: Nation records worst haze so far this year - najib altantuya

Posted: 05 Aug 2009 10:15 AM PDT

  • UPDATED 6.50PM with API readings at 5pm It suffered the worst haze levels recorded this year as smoke from forest fires caused 'unhealthy' levels of pollution in five areas.MORE
  • Overnight deterioration in API reading
    Forest fires in Sarawak and Indonesia
  • Low-cost flats unable to upkeep management services
Is the government doing anything about it or as usual, doing nothing?!

Ok, ok...the government has had enough of bashing from the rakyat. I'll be kind this time. Read the following report by BERNAMA and judge for yourself:

Malaysia To Impart Knowledge To Indonesia To Fight Haze


KUCHING, Aug 1 (Bernama) - Malaysia is to impart knowledge of peatland management and 'zero burning' techniques to the authorities of the province of Riau in Sumatra, Indonesia as part of efforts to have greater collaboration in tackling haze in the region.

Minister of Natural Resources and Environment Datuk Douglas Uggah Embas said as part of the cooperation between Malaysia and Indonesia under the Memorandum of Understanding on Transboundary Haze Pollution of June last year, Malaysia is assisting Riau, an area that has many forest fires and is closest to Peninsular Malaysia, to develop peatland management in tackling peat soil fires which cause haze.

"I will be going to Riau from Aug 7-9 to look at the work carried out by our Malaysian team on the ground.

"Beside that, I will continue the discussion with our counterparts on fire fighting. We need to enhance our cooperation and take concrete actions to end the annual return of the haze," he told reporters after officiating the inaugural Malaysian Peat Society Seminar and Meeting themed "Peatland 2009" here Saturday.

On integrated peatland management in Riau, Uggah said Malaysia is to put up 'check dams' to maintain the water level in the peatlands.

"Experts have advised that better management of the water level of peatland will help to reduce peat soil and ground fires. During the dry season, the water level will go down by between 10 to 15 metres and the top part of the peatland could easily catch fire. So, we must manage the water level to avoid peat soil fires," he said.

Beside that, he said the ministry had sent a team to Riau to teach local farmers new land clearing methods and also the implementation of 'zero burning' techniques to prevent open burning on agricultural land.

On the National Action Plan on Peatlands, Uggah said the ministry will present the draft of the plan to the Cabinet by the end of the year.

"I believe with this action plan to look into the wise use of peatlands in an integrated manner we can better manage our peatlands," he said.

He added that the plan would provide the platform for more scientific work on the country's tropical peatlands which was still very much lacking.


The state with PADI fields...

Posted: 05 Aug 2009 09:38 AM PDT

Since Penang has not much things to see and eat... I decided to drive up north to visit Alor Setar. This has been decided on the spot during a branch in downtown Penang without any plan. Not a good weather to walk around downtown Alor Setar as we needed to play hide and seek with the rain... but anyway, managed to take lots of pictures. :)

What a tiring day! ....


Wajibkan Penggunaan/Pemakaian Face Mask Untuk Semua Rakyat Malaysia

Posted: 05 Aug 2009 09:11 AM PDT


Salam to all & good day,
Dari hari ke hari, kita boleh lihat dan dengar nyawa demi nyawa melayang akibat serangan Influenza A ( H1N1 ), kalau nak di ikutkan, dengan terluasnya penyebaran virus ini dari hari ke hari, kita boleh melihat ia bergerak dengan begitu pantas sekali buat masa ni, cukup menakutkan sekali jika ia terkena pada kita, tapi tu semua boleh dikirakan nasib, kalau kita dijangkiti virus ni, tapi kita sebagai manusia harus pandai memilih langkah-langkah penecegahan dan cara untuk mengatasi dari pada dijangkiti virus Influenza ni.

Aku tgk banyak tempat juga sudah mula mengambil langkah-langkah pencegahan ni, lebih-lebih lagi di hospital-hospital kerajaan mahupun swasta, ramai sudah mula menggunakan topeng penafasan ataupun face mask ni sebagai langkah pencegahan awal daripada dijangkiti virus yg boleh membawa maut ni,tp aku heran juga kenapa masih ramai lg yang masih berdegil mahu ketempat-tempat sesak untuk menempelkan muka seperti pusat-pusat membeli belah, pasaraya, ataupun tempat-tempat perlancongan,secara am nya tempat-tempat tumpuan ramai, disitu besar kemungkinan kita boleh menyebarkan atau dijangkiti,sungguh bahaya sekali.

Walaupun ditv dan radio setiap hari bertempik dan memberitahu kita supaya berwaspada, tapi kita masih berdegil, adakah kita org malaysia ni semuanya degil-degil belaka?? tak mahu dengar cakap org lain?? atau sengaja nak cari maut??, cuba renungkan sejenak, kalau seorg daripada anda sudah terkena jangkitan ini, maka anda sudah mula menyusahkan org lain, yg paling teruk keluarga dan sahabat andai anda juga tidak terlepas daripada dijangkiti virus tersebut, kesiankan, kita tak tahu menahu, tetiba kita pula dah terkena, adil ke macam tu, kalau dah tau demam, dah tau ada selsema tu, cepat-cepatlah pergi berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan, tapi ada juga manusia kat muka bumi ni masih degil, ambil mudah dengan apa juga yg mereka alami, itu yg harus diubah sikap tersebut.

Macam kes kematian pertama di melaka akibat virus Influenza ni, dia demam hampir 10 hari, baru nk ke hospital, sedangkan kita boleh tahu itu bukan demam biasa, tapi masih lagi berdegil, takut sangat nak dapatkan rawatan, akhirnya maut yg menanti, siapa yg susah, keluarga dia juga yang susah, siapa yg susah?? kita juga, sebab virus tu mungkin dah mula menular kepada org ramai, itu yg bahaya, seorg dh kene, besar kemungkinan semua org boleh dijangkiti juga, jika kuarintin yg dilakukan dianggap sebagai salah satu perkara yg remeh, ni dh kuarintin kat rumah, agar dia tak boleh keluar, tapi dalam tempoh kuarintin tu juga dia boleh pergi shopping, boleh hadiri kenduri dan mcm2 lagi la, sakit hatikan!.

Virus ni garenti boleh membawa maut kalau manusia kat muka bumi ni tak pandai berfikir dan mangambil tindakkan pencegahan awal, dah tahu sakit jangan berdiam diri, jangan jadi bodoh, sebab sakit tu boleh diubati, kalau tak mati la lu, sebab degil punya pasal, dah sakit duduk rumah bukannya merayau tak tentu hala tujuan, sebab kalau nak merayau pun biarlah time kita sihat dan sempurna.

Sekarang fask mask atau topeng penafasan ni macam goreng pisang panas kat kedai-kedai ubat ataupun farmasi-farmasi, sebab ramai yg nak menggunakan nya, ada juga otak manusia-manusia kat malaysia ni, ada yg takut dijangkiti dan ada juga yg ikut suka hati, tak heran pun, sebab diorg anggap mudah pasal benda-benda macam ni, tu yg bahayanya, Aku nak suggest kan satu benda kat kerajaan malaysia, khususnya pada kementerian kesihatan malaysia, agar semua org ramai yg keluar rumah sahaja dan diwajibkan untuk menggunakan face mask ni, sebab keadaan sekarang ni dah tak terkawal, semua org dh mula takut, tp yg ada otak la, yg tak ada otak tu masih lagi anggap takde benda, anggap pekarang enteng je.

Wajibnya gunakan face mask ni biarlah berterusan sehingga keadaan benar-benar terkawal, baru kita boleh hentikan penggunaan face mask ni, macam zaman darurat dulu la, siapa keluar rumah dari tempoh masa yg ditetapkan dia boleh ditangkap ataupun ditembak, tapi bagi kes mcm ni jgn le kita tembak, mungkin tangkap org2 yg tak gunakan face mask ni, ataupun denda diorg agar mereka sedar betapa pentingnya kesihatan kepada semua org ramai, pemewajiban penggunaan face mask ni harus diteruskan bagi membendung daripada virus ini terus menular dan membahayakan kepada org ramai, kerjasama org ramai penting untuk memastikan keselamatan kita semua terjamin, itu adalah salah satu langkah pencegahan di bahagian pemulaan.

Di fasa kedua, kepada org ramai yg suka makan di shopping-shopping complex ataupun di kedai-kedai makan, diorg semua dinasihatkan supaya bungkus ataupun tapau makan mereka dan bawa balik untuk dimakan, jgn nak bertenggek kat kedai kopi tu sampai berjam-jam, lagi lama kat kedai makan tu, lagi tinggi potensi jangkitan virus ni daripada merebak dan berjangkit pada anda semua, kedai-kedai makan masih lagi boleh beroperasi seperti biasa, tapi tidak dibenarkan sesiapa makan dikedai mereka, hanya boleh bungkus sahaja dan dibawa pulang, kerusi meja dikedai pun harus di seal, agar tiada siapa pun boleh makan dikedai tersebut.

Idea-idea mcm ni just sebagai salah satu langkah untuk membendung virus ini daripada terus menular kepada org ramai, langkah-langkah pencegahan daripada peringkat bawah harus kita jalankan dan berikan kerjasama antara satu sama lain, agar semua org senang dan tidak pula menyusahkan org lain, memang agak sukar nak laksanakan benda-benda macam ni, tapi kalau kita mampu lakukan, itu adalah perkara yg terbaik dalam hidup kita, jangan sampai kita menyesal kemudian hari, sampai ar mata darah sekali pun nanti dah terlambat dan tak berguna, masa tu baru kita rasa menyesal sangat-sangat.

Bagi aku org ramai masih lagi ada akal fikiran, fikir lah mana yg baik dan buruknya dalam kehidupan kita ni, kalau pilih jalan putih kita selamat, tapi kalau jalan hitam, kita yg akan binasa nanti, yakin kita boleh tempuhi dugaan ini dengan penuh keyakinan dan penuh tanggungjawap bersama, jgn fikir diri sendiri, fikir juga org di sekeliling kita, pastikan kita boleh lakukan, yakin boleh dan malaysia BOLEH!!!!



The Proposal

Posted: 05 Aug 2009 09:00 AM PDT


One Word: It's a B-E-A-U-T-I-F-U-L movie

It's a love comedy movie which portrays the beautiful scenes in Rockport, Massachusetts. I do plan to go there for a vacation in the future and who knows.. I might bring a wife back. Lol. This movie is about this couple (Sarah "Bulldog" and Ryan Reynolds who acted in National Lampoon) who fell in love with each other after going through the process of a 'fake' proposal, engagement and nearly wedding.

The movie also taught people the meaning of true love. You may not know whether you're experiencing it unless you lost the love of your life. Small and unimportant things that someone do like getting you medicine when you're sick, being there when you needed, chatting with each other might just spark the flame of love.

Apart from that, I was laughing so much because it was really funny too.. it just tickles me. How could you not laugh when you have an exotic dancer called Ramone and a cheeky 89 years old grandma! And.. not missing the part where Sandra Bullock and Ryan Reynolds appeared nude. *It's censored though*

Anyway, it's a great movie! and I shall rate it 8.5/10!

*P.S.
I'm really scared to death because the H1N1 pandemic which already caused 12th deaths in Malaysia and 3 of them are from Malacca. Damn.. We're dooomed!!!


Membawa diri

Posted: 05 Aug 2009 09:22 AM PDT


Bye,bye everyone, my beloved readers. I know you are going to miss me for these few days. I'm out from blogging world for a while ONLY (3 days) starting tomorrow. I'm joining my class trip to Tasik Banding at Lembah Belum, Perak.

Doing nothing, just want to loosen up a bit, after struggled too much works in campus. He he he. I guess it's good for me to rest and have a little fun.

Bye...see you again. I'll upload the picture in my photoblog later.

Muaxxx,
Love,
DeePo.


Our Lake Club Rendezvous...Simply Awesome!

Posted: 05 Aug 2009 10:20 AM PDT

Thank you to the ever darling Puteri Kama and Pak Abu for hosting a great dinner. It has been a very long time since we stepped into the Lake Club area.

We just couldn't contain our happiness in meeting our very formidable cheerful hosts and.....screaming in our hearts, meeting the famous very kindhearted evergreen guests of honour from London...Kak Teh and AG.

We had one of the nicest dinner outing ever. I felt terribly sad when it was time to go home. Thank you so much. We had a colossal and an unforgettable night out.

Thank You Everyone! Hope to meet you guys someday again..

Enjoy this song. Please click.



Smiling Happily

Backrow from left: Raden Galoh, Tireless Mom, Kay Leeda, Puteri Kama, Kak Teh, Me,
Front row from left: Cat-in-Sydney, Elviza

Dancing away

Poco-poco dancers

With Tireless Mom

Bubbly Kay Leeda and I

Happy ladies posing for the camera

Happy gentlemen too

Dato' Jaflam and Dato' Sakmongkol AK47

With TM's Hubby; Shah

All the great men

Dato' suka bergambar...hehehe


Not A Must For Disabled To Register - starmetro

Posted: 05 Aug 2009 09:00 AM PDT

Tuesday August 4, 2009

Chew: Not a must to register

By NG CHENG YEE


THE Government has no plans to make registration with the Welfare Department compulsory for disabled people, Deputy Women, Family and Community Development Minister Datin Paduka Chew Mei Fun said.

She said this was because persons with disabilities must be given informed choice.

"As of March 2009, 256,364 disabled people were registered with the department and the actual figure is expected to be significantly higher," she said at the National Advocacy and Awareness Disability Campaign in Petaling Jaya recently.

However, she said, it was necessary to create awareness among persons with disabilities and their families on the importance of registration and to encourage them to register themselves.

"Persons with disabilities encounter a myriad of physical and social barriers and challenges that impede their participation in society. The society's attitude, prejudices, beliefs and ignorance create obstacles to inclusion," she said.

She said the lack of accommodation in employment, education and transportation also presented a serious challenge.

"As a result, persons with disabilities often do not have access to the same opportunities as others, have higher rates of unemployment, live in poverty and are more likely to be socially isolated," she said.

However, she said Malaysia had put in place the National Policy on Persons with Disabilities to enhance their well-being and ensure that they enjoyed equal rights and full participation in the society.

(Note: Pix by Petpositive)

PET+BLOGSPOT is the official online blog of the Malaysian Animal-Assisted Therapy for the Disabled and Elderly Association (Petpositive).

Our blog which was first established in October 2007 currently has more than 25,000 hits. Kindly take note that views expressed in this blog are not necessarily those of Petpositive.

You may also visit our Webpage by browsing: www.petpositive.com.my


Progressively, from one syllable to two syllables!!

Posted: 05 Aug 2009 09:37 AM PDT

Thank God that Janson can say two-syllable words such as:
1. Daddy (the first time I heard him saying the word was on last Thurs morning, July 30, 2009)
2. Mummy (first time tonight, he said 'mommy' after 'daddy')
3. mahmah, yehyeh, gonggong, kakak

Some one-syllable words (or the last syllable of a word!) that he can say and show the pictures:
1. Body parts: Head, eye, ear, nose, mouth, teeth, tongue
2. Animals: Bird, FLY (butterFLY), ant, dog, cat, cow, duck, bear,
3. Things: Book, ball, wall, car, car key, COND! (air-cond), fan, light,
4. Nature: Sky, moon, star, flower, sun
4. Action: Bye-bye! Hop! Kick! Five! (*high five*)
5. The alphabet 'Rrrrrrrrrrrrrrrrrr'
6. 'PRAISE!'


Majesty, Worship His Majesty

Posted: 05 Aug 2009 09:05 AM PDT



An old song but a majestic one!

Jesus who died,
Now glorified!
King of all kings!


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Kumar, stand up comedy, the Drag Queen

Posted: 05 Aug 2009 07:14 AM PDT

This guy is hilarious, pokes fun at Singapore, of course Malaysia too. Tickles the Indians, Chinese and the Malays of Singapore. He is a Singaporean. Watch all three parts, worth your time. With all the depressing news all around, let these video clips cheer you up. Have fun and lighten up.

Here is Part 1



Continue here to Parts 1 and 2.....


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

In the name of religion - A politically correct editorial

Posted: 05 Aug 2009 05:30 AM PDT

THIS month we will be commemorating for the 62nd year running the carnage which engulfed the subcontinent in the name of religion — violence in the name of religion refuses to dissipate. Yet again the land of five rivers has witnessed a spate of communal violence in which seven people were burnt alive, and much property and scores of houses ravaged. After 62 years the perpetrators and the victims have changed, but the motives and background remain the same.

Last weekend around 100 houses were looted and burned in and around Gojra. A few weeks ago dozens of houses were sacked and torched in Kasur. In both these incidents the perpetrators were from the Muslim community and the victims hapless Christians, with allegations that members of the minority community had desecrated copies of the Quran. Whatever the truth of these allegations, the response was completely disproportionate and criminal. Just as in 1947-48 when Muslims lost their lives at the hands of Hindus because of their religion and Hindus were killed by Muslims for the same reason, here too some elements targeted the Christian community because of its faith. Such shameful behaviour, which in 1947 created wounds so deep that they have yet to heal, is still common in Pakistan.

A number of commentators blame the current levels of intolerance (be it between Sunnis and Shias or between Muslims and Christians or Hindus) on the Islamisation policies of Ziaul Haq. No doubt Gen Zia brought in the Hudood Ordinances and the blasphemy laws, but the sentiments today do not simply have their roots in questionable laws introduced in the Zia era. Even though Muslim-Christian riots invariably involve the issue of blasphemy, the central reason for the carnage which ensues is not the law but a general belief that violence in the name of religion is acceptable. Very few people were charged in either India or Pakistan for the 1947-48 massacres, nor were the perpetrators of the anti-Ahmedi riots in the 1950s brought to justice. Most instigators of Shia-Sunni violence also roam free, while the general tone after attacks on Christians has been of 'forgiving and forgetting'.

When the last major attack on Christians took place in November 2005 in Sangla Hill in Punjab, I was involved in writing a full report of the incident for the National Council for Interfaith Dialogue led by the formidable Fr Francis Nadeem. During my research I attended many reconciliation meetings. The tone of all these meetings was very conciliatory and to an extent encouraging. However, at every meeting I heard "next time, we will not do this" (several houses, churches and a convent school had been torched by a mob in Sangla Hill). After hearing that I always wondered, what would these people do the next time there was such an allegation? If they will not torch their houses, will they just shoot them? Also, why is there always a mention of a 'next time'? Why should there ever be a 'next time'?

Giving compensation to the victims (which was done in Shantinagar in 1997 and Sangla Hill in 2005) will never solve the problem since there is always the threat of a 'next time' which occurred later in Kasur and now in Gojra. The sense of loss, the fear of another attack and the trust lost can perhaps never be reclaimed. As long as the perpetrators are not prosecuted to the fullest extent of the law and serious measures taken by the government to ensure a rapid and decisive response to such events, these incidents will continue to happen. Suspending police officers is only a piecemeal initiative. Prosecution for inciting and perpetrating violence, murder, civil unrest and terrorism are measures which will exhibit the seriousness of the government in tackling this menace.

In addition to the blasphemy allegation, the other thing common to the attacks is that they have so far been very well planned. No unruly mob consists of 30,000 people armed with everything from sticks to modern weapons as in Shantinagar. No unruly mob goes and buys sulphuric acid in the nearest big city and then plans an attack such as the one that took place in Sangla Hill. No unruly mob can successfully torch dozens of houses and then escape so easily as in Gojra.

It is clear that some aspects of the recent attacks have been clearly planned, either by local extremists or by national or international groups whose reading of religion is markedly different from that of the average Muslim's. The failure of the local administration, which in all these incidents was a silent spectator, is inexcusable. Whatever the specific motives behind a particular attack, it is clear that intolerance still thrives in Pakistan, be it against another religion or another sect. This attitude is the larger problem, and partly explains why adherents of a faith that espouses tolerance would torch the homes of those outside their religion.

Sixty-two years ago Pakistan was created because the Muslims of the subcontinent were not confident that India's Hindu community would allow them to live in peace with full honour and dignity. Sixty-two years later, it is the Muslim community that is demonstrating that it cannot live peacefully with the adherents of other religions. By Yaqoob Khan Bangash on the 05 Aug, 2009, Wednesday in the Dawn.


najib altantuya teoh beng hock Street protests: It's all your fault, gov't told

Posted: 05 Aug 2009 08:44 AM PDT

MTUC said people hit the streets to protest as the government was never interested in memorandums submitted by civil societies.MORE
Abdullah blamed for his inaction
Civil debate on ISA always ignored

(Hrkh) - Sebarang kerugian para peniaga di ibu kota, Sabtu lalu mestilah dituntut daripada pihak Kementerian Dalam Negeri dan polis kerana mengarahkan premis-premis perniagaan ditutup, di samping mencetuskan suasana huru-hara dengan tangkapan rambang serta tindakan ganas dalam menyuraikan perhimpunan aman ISA itu.

Pihak Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), telah memberi jaminan bahawa himpunan akan berlangsung secara aman dan memastikan para peserta tidak mengganggu dan melakukan tindakan salah sehingga menyusahkan orang awam namun keadaan bertukar kelam-kabut akibat tindakan pihak polis dan larangan KDN.

Demikian dinyatakan Bendahari PAS Pusat Dr Hatta Ramli ketika diminta mengulas berhubung tuntutan RM10 juta oleh 1,000 peniaga yang mendakwa mengalami kerugian akibat demonstrasi tempoh hari.

"Jika polis dan KDN benarkan kita berhimpun secara aman, pasti Kuala Lumpur tidak lumpuh 1 Ogos lalu dan tidak timbul suasana kecoh atau peniaga rugi.

"Sehingga kini, tidak kedengaran ada laporan rompakan, ceroboh, mencuri atau barangan dirampas daripada peniaga pada hari himpunan itu. Yang ada ialah peniaga rugi kerana polis mengarahkan perniagaan kedai-kedai ditutup.

"Selain itu orang ramai, pengguna dan pelanggan bertempiaran lari bukan suka-suka tetapi ditembak gas pemedih mata dan diasak ganas polis, jadi sebarang kerugian sila tuntut kepada polis dan KDN," katanya ketika dhubungi Harakahdaily sebentar tadi.

Sementera, itu beliau menjelaskan bahawa terdapat maklumt yang diterima mana-mana para peniaga yang 'berani' membuka kedai, mereka mendapat keuntungan lumayan, kerana jumlah peserta yang berhimpun amat ramai sekaligus menjadi pengguna dan pembeli pada hari tersebut.

Perkara ini turut diakui oleh Pensyarah Media Universiti Malaya,Dr Abu Hasan Hasbullah dalam sebuah laporan yang menyatakan bahawa para peniaga mendapat keuntungan berlipat ganda hasil himpunan aman besar-besaran Sabtu lalu.

Dalam masa yang sama, Dr Hatta menggesa pihak Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) menyiasat taksiran kerugian dan keuntungan yang diperolehi oleh peniaga yang dibimbangi dimanipulasi dan diada-adakan oleh pihak-pihak tertentu.

"Angkanya juga dicurigai. Jika sebuah pasaraya kerugian RM300,000 selama 2 jam, berapakah untung yang diperolehi jika ianya beroperasi selama 12 jam, tentunya RM 1.8 juta...jadi LHDN sila siasat jumlah ini. Jika benar tuntut kepada pihak polis dan KDN," katanya yang turut dikasari pihak polis pada hari tersebut.

Beliau, juga tidak terkejut apabila Pemuda Umno cuba menjadi 'hero' untuk mewakili para peniaga membuat tuntutan kepada pihak penganjur yang menunggu masa untuk menjejaskan imej GMI, NGO dan Pakatan Rakyat yang menentang akta zalim ISA itu.

"Kita sentiasa bersedia, jika ada tuntutan undang-undang, kita akan berhujah dan bertemu di mahkamah," katanya mengakhiri perbualan.

Semalam tiga persatuan peniaga di Jalan Masjid India di sini menuntut ganti rugi RM10 juta daripada penganjur perhimpunan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada Sabtu lepas.

Persatuan terbabit ialah Persatuan Peniaga Bumiputera Wilayah Persekutuan, Persatuan Penjaja dan Pekedai Bumiputera Wilayah Persekutuan dan Persatuan Peniaga dan Penjaja Lorong Tuanku Abdul Rahman (LTAR).

Pengerusi Persatuan Peniaga Bumiputera Wilayah Persekutuan, Rosli Sulaiman berkata, ketiga-tiga persatuan peniaga bersetuju untuk mengemukakan tuntutan saman sebanyak RM10 juta yang melibatkan 1,000 orang peniaga.


Last officer to see Teoh alive left at 6.10am - Teoh Beng Hock - nizar

Posted: 05 Aug 2009 07:21 AM PDT

  • INQUEST Two security guards at Plaza Masalam where the Selangor MACC is located testified that 10 officers were in their office between 8pm and 8am on the day Teoh died.MORE
  • Another Chinese man was brought in too
    No entries in visitors' log-book
One of the security guards when although there was a visitors' log-book at the lobby, the MACC officers were not required to fill in particulars whenever they brought in someone.

To a question by Gobind if it was odd that MACC was working at such late hours, the security guard said that he knew MACC operated for 24 hours!

Wah, very efficient lah MACC. It should consider operating a 24-hour restaurant too!


Malik Hussin who won the 2.5 million.. remember?

Posted: 05 Aug 2009 05:25 AM PDT



1. He was handcuffed in his home without any warrant what-so-ever.
2. He was slapped in the face. He claimed 40-50 percent loss of hearing.
3. He was told to wear a certain type of specs. His face was covered with a smelly, black shirt
4. ...... just watch lah....

Oh, by the way.. the former Inspector-General of Police, Rahim Noor (also known as the police who left a huge black eye on Anwar) was also mentioned as one of the beater.

Oh, well...


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Scorching Sibu!

Posted: 05 Aug 2009 05:11 AM PDT

A hazy Jalan Lanang. I snapped it from the roof top of Premier Hotel.









The haze condition at Jalan Ulu Sg. Merah early in the morning.


The air in Sibu has been filled with stinking smell of open-air burning. Coupled with the drought hit, the temperature here has shot up sky-high, making Sibu scorching hot. This has been going on for days and according to DCM Tan Sri Dr. George Chan, the spell of intense heat is likely to drag on for two more months.
See Hua Daily News reported that the API (Air Pollutant Index) reached 166 in Sibu yesterday. This was far above unhealthy level.
The tar smell of the air has been irritating and alarming. Our state of air condition calls for deep concern about our environmental protection.
The school compound of SMK Sg. Merah was bad too.



Inkues Teoh Beng Hock : 5 Ogos 2009

Posted: 05 Aug 2009 04:46 AM PDT

Inkues menyiasat punca kematian Teoh Beng Hock, Setiausaha Politik kepada Exco Kerajaan Negeri Selangor, ditangguhkan sehingga esok selepas mendengar keterangan enam orang saksi.

Lima daripada enam saksi itu merupakan kakitangan kawalan keselamatan di Plaza Masalam, tempat Teoh ditemui mati bulan lalu.

Prosiding bermula pukul 9 pagi tadi dan ditangguhkan 1.30 tengah hari tadi. Ia dijadual bersambung pagi esok.

Pada prosiding hari ini, peguam yang dilantik mewakili kerajaan iaitu peguam bela dan peguam cara Tan Hock Chuan memberitahu mahkamah bahawa pihaknya telah mencadangkan untuk mengemukakan 97 saksi.

"Kita juga bercadang untuk memanggil enam orang saksi awal dan tiga orang ahli kimia.

"Selepas ahli kimia, kita juga bercadang untuk memanggil tiga orang ahli patalogi sebagai saksi... mereka adalah antara 12 saksi awal yang akan dipanggil," katanya.

Menurut Tan, tiga laporan utama telah disiapkan iaitu laporan toksilogi, kriminologi dan laporan DNA.

Beliau berkata laporan DNA kedua juga telah diperolehi dan diserahkan kepada pihak-pihak berkepentingan pada pagi tadi.

"Swab sampel DNA telah diambil daripada 157 individu membabitkan kesemua staf SPRM Selangor, anggota polis yang terlibat dalam siasatan, anggota jabatan forensik, tukang cuci dan orang perseorangan," katanya.

Saksi pertama yang memberi keterangan hari ini ialah Siti Zabedah Yahaya, 41, merupakan seorang pengawal keselamatan yang bertugas di bangunan Plaza Masalam.

Beliau merupakan individu pertama yang menjumpai mayat Teoh pada 16 Julai lalu.

Zabedah memberitahu mahkamah kira-kira pukul 1.10 tengah hari beliau berehat di sebuah bilik stor di tingkat 19 banggunan berkenaan.

Dua puluh minit kemudian, ketika beliau ingin menutup tingkap yang dibukanya ketika mula-mula memasuki bilik berkenaan, beliau ternampak satu lembaga manusia terbaring di koridor tingkat lima.

"Selepas 20 minit berehat saya hendak tutup tingkap saya jenguk ke bawah. Saya nampak lembaga manusia terbaring di koridor tingkat lima.

"Saya tidak puas hati, saya nak pastikan sama ada ia (lembaga manusia terbaring) tertidur atau pengsan, saya ambil satu skru meja dan lempar ke bawah," katanya.

"Lepas tak bergerak, saya rehat sekejap, lepas lima minit saya panggil kawan saya. Kawan saya pun nampak apa yang saya nampak.

"Kemudian, saya hubungi En Ridzuan untuk beritahu, selepas saya hubungi dia saya tidak buat apa-apa lagi," katanya kepada mahkamah.

Selepas menerima panggilan dari Siti Zabedah, juruteknik unit penyelenggaraan bangunan Plaza Masalam, Mohd Ridzuan Samsuri dan seorang rakannya, Rosli Salleh bergegas ke tempat kejadian.

Beliau memaklumkan kepada mahkamah bahawa koridor tingkat lima bangunan berkenaan, iaitu tempat mayat Teoh ditemui hanya boleh diakses oleh pengawal keselamatan dan pegawai penyelenggaran bangunan sahaja.

Menurutnya orang awam tidak boleh mengaksesnya sambil menjelaskan bahagian berkenaan hanya boleh dimasuki melalui dua laluan.

Laluan pertama ialah melalui sebuah tingkap pejabat, manakala laluan kedua ialah melalui dua pintu jeriji besi berkunci yang hanya boleh dibuka oleh pengawal keselamatan dan pihak penyelenggara.

"Koridor tingkat lima hanya boleh pergi melalui pejabat orang, itupun dengan kebenaran... itupun kena melalui tingkap dan cara kedua ialah melalui pintu jeriji dan perlu lapor kepada pengawal," katanya.

Terdapat lima kunci pendua pintu dan jeriji yang disimpan pihak sekuriti dan penyelenggaraan, kata Mohd Ridzuan dan menambah, pihak sekuriti dan penyelenggaraan bangunan itu yang keluar dan masuk ke kawasan itu perlu mencatat dalam buku log yang disediakan.

"Saya tak pasti pihak sekuriti ada buat catatan pada 15 atau 16 Julai, yang saya ingat ada catatan buka dan tutup sistem penghawa dingin pada pukul 10 pagi dan 10 malam untuk bangunan membeli-belah (di Plaza Masalam).

Sebaik sampai di tempat kejadian, Mohd Ridzuan memberitahu mahkamah bahawa beliau ternampak seseorang terbaring dalam keadaan mencurigakan.

"Dari jauh saya nampak orang terbaring dalam keadaan mencurigakan. Setelah saya datang dekat, saya lihat seorang lelaki berkulit putih macam Cina terbaring berlumuran darah yang sudah kering... bahagian lututnya juga ada kesan darah kering." katanya.

Bagaimanapun Mohd Ridzuan berkata beliau tidak menghubung pihak polis berhubung kejadian tersebut sebaliknya hanya memaklumkan kepada pegawai atasannya melalui walkietalkie.

"Saya panik, ini kali pertama melihat kejadian seperti ini, saya hanya hubungi pegawai atasan, bukan saya yang hubungi polis," katanya.

Dalam pada itu, peguam yang mewakili keluarga Teoh, Gobind bertanya mengenai bidang tugas beliau sebagai juruteknik di bangunan berkenaan.

Jelas Mohd Ridzuan, antara tugasnya ialah menyelenggara talian telefon, sistem paip, elektrik serta bertanggungjawab untuk menjaga sistem penghawa dingin keseluruhan bangunan.

Menyentuh mengenai penghawa dingin, Gobind meminta penjelasan lanjut daripada Mohd Ridzuan.

Kemudian Mohd Ridzuan berkata: "Untuk bangunan pejabat, (termasuk pejabat SPRM di tingkat 14), penghawa dingin menggunakan "central system" (sistem berpusat) yang akan tertutup sendiri lepas pukul 6 petang," katanya.

Gobind telah bangun bertanya: "Adakah anda bersetuju bahawa pada pukul 6 petang, pejabat SPRM tidak mempunyai sistem penghawa dingin?"

Mohd Ridzuan berkata: "Ya, saya setuju."

Kemudian Gobind bertanya lagi sama ada SPRM mempunyai penghawa dinginnya yang sendiri, dan Mohd Ridzuan menjawab: "Ada tetapi sedikit sahaja."

Sementara itu saksi ketiga, Mohd Khairul Izwan M.Nasir yang merupakan penolong kanan sekuriti bangunan itu mengesahkan menerima laporan berhubung penemuan mayat berkenaan oleh Mohd Ridzuan.

"Sampai di tempat kejadian, saya dapati Encik Ridzuan dan Encik Rosli masih berada di situ. Saya lihat seorang lelaki berkulit putih tertiarap dengan mengiring sebelah kanan, kepalanya berdarah tetapi sudah kering.

"Pegawai saya arahkan untuk tutup badan mayat dengan plastik hitam dan tindih dengan batu bata untuk mengelakkan plastik itu ditiup angin," kata Mohd Khairul ketika disoal peguam Tan Hock Chuan.

Mohd Khairul berkata pihak polis kemudian tiba ke tempat kejadian kira-kira lapan hingga 10 minit selepas beliau menghubungi mereka pada pukul 1.55 petang.

Diminta penjelasan daripada Gobind sama ada beliau meneliti mayat mangsa, Mohd Khairul memberitahu: "Saya tidak lihat dengan teliti. Saya kelam kabut dan panik kerana tidak pernah melihat kejadian seperti ini berlaku sebelum ini."

Turut dipanggil memberi keterangan sebagai saksi keempat ialah anggota polis berpangkat koperal, Abd Karem Ohtman, yang menerima panggilan dan maklumat daripada Mohd Khairul berhubung kejadianitu.

"Pada jam 1.57 petang semasa saya bertugas di bilik gerakan ibu pejabat polis daerah Shah Alam, saya terima panggilan daripada seorang lelaki Melayu yang mengaku dirinya pegawai keselamatan di Plaza Masalam.

"Dia memberitahu terjumpa mayat seorang lelaki Cina terbaring di tingkat 15 Plaza Masalam disyaki membunuh diri.

"Saya kemudian memaklumkan kepada Pegawai Penyiasat dan diarahkan untuk menghubungi pakar forensik di ibu pejabat kontinjen Selangor," kata Abd Karem. -MSTAR

BERITA SEBELUMNYA

Ujian DNA ke atas ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Hwa dan juruteknik Lee Wye Wing menunjukkan sampel mereka tidak sepadan dengan kesan darah pada kot dan tali pinggang Teoh Beng Hock, yang ditemui mati di Plaza Masalam di sini, bulan lalu.

Ia diumumkan oleh peguam keluarga mendiang, Gobind Singh pagi tadi ketika inkues disambung hari ini.

"Kedua-dua mereka telah beri sampel DNA, setelah dianalisa keputusan tersebut tidak sama dengan milik Teoh," katanya.

Tan dan Lee memberikan sampel DNA minggu lalu selepas inkues ditangguhkan Rabu lalu.

Inkues disambung semula pagi tadi.

Pada awalnya Tan dan Lee dilaporkan enggan memberikan sampel untuk ujian DNA.

Pada hari pertama inkues minggu lalu, peguam bela dan peguam cara, Tan Hock Chuan yang mewakili kerajaan berkata, satu sampel DNA milik seorang lelaki yang tidak dikenali telah ditemui di bahagian belakang kot dan tali pinggang Teoh.

Katanya, laporan DNA pertama daripada spesimen yang diambil di bahagian luar kot yang dipakai Teoh mendapati terdapat campuran DNA daripada dua individu iaitu yang menyamai spesimen darah Teoh dan seorang lelaki yang tidak diketahui.

Sementara itu, satu lagi profil DNA daripada spesimen yang diambil daripada bahagian tali pinggang Teoh yang terkoyak mendapati terdapat campuran DNA yang menyamai spesimen darah Teoh dan sekurang-kurangnya seorang lagi lelaki yang tidak diketahui.

Seramai 102 orang telah diuji bagi menentukan sama ada DNA mereka menyamai DNA lelaki yang tidak diketahui itu.

"Saya diberitahu oleh ahli kimia bahawa keputusan ujian 90 orang telah pun siap dan ujian bagi 12 lagi individu lelaki akan dijalankan.

"Saya juga diberitahu oleh pegawai penyiasat, dua orang enggan memberikan spesimen contoh DNA mereka," katanya.

Rakaman kamera video litar tertutup (CCTV) di lobi Plaza Masalam, Shah Alam pada 15 Julai, sehari sebelum Teoh Beng Hock dijumpai mati, menunjukkan kelibatnya yang sedang berjalan di situ.

Peguam Tan Hock Chuan yang membantu Koroner Azmil Muntapha (ulang: Muntapha) Abas memberitahu inkues mengenai kematian Teoh bahawa seorang ahli Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) juga turut melihat Teoh pada pukul 6.10 petang hari yang sama.

Teoh, 30, setiausaha politik kepada Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kampung Baru dan Pengurusan Kilang Haram Selangor, Ean Yong Hian Wah, ditemui mati pada 16 Julai lalu di tingkat lima plaza tersebut, selepas memberi keterangan sebagai saksi siasatan penyalahgunaan wang kerajaan negeri Selangor kepada SPRM Selangor yang berpejabat di plaza itu.

Sebelum itu, seorang pengawal keselamatan di plaza itu Abdul Rahman Rahim, 51, yang ditunjukkan 10 keping gambar CCTV mengesahkan kehadiran beberapa anggota SPRM.

Antara yang kelihatan ialah anggota SPRM yang dikenali sebagai 'Ashraf' (orang terakhir melihat Teoh), pegawai yang menemuduga pada hari berkenaan; dan seorang lagi pegawai kanan SPRM Selangor.

Kesemua rakaman itu diambil dari pukul 8 pagi 15 Julai sehingga pukul 8 malam keesokannya.

Abdul Rahman berkata sebelum kejadian beliau tidak pernah melihat kehadiran pegawai kanan SPRM Selangor itu di situ seawal pagi begitu (antara pukul 4 hingga 8 pagi).

Ditanya Tan adakah beliau ada melihat atau mendengar sesiapa jatuh dari bangunan semasa bertugas dari pukul 4 hingga 8 pagi, 16 Julai lalu, Abdul Rahman berkata: "Tidak".

Selain Abdul Rahman, rakan setugasnya Wan Rosli Wan Adam, 38, turut ditunjukkan 10 keping gambar CCTV, iaitu gambar yang berlainan.

Beliau mengesahkan terdapat gambar beberapa lelaki yang bekerja di SPRM tetapi tidak mengetahui nama mereka kerana mengenalinya melalui wajah sahaja.

Tan kemudiannya memberitahu mahkamah antara kelibat itu adalah pegawai merekod, salah seorang pegawai yang menemuduga Teoh, dan ketua operasi siasatan SPRM.

Wan Rosli juga berkata dari pukul 12 hingga 1 pagi di kawasan lobi, beliau melihat empat anggota SPRM masuk bersama seorang lelaki Cina (tidak disahkan ia adalah Teoh atau orang lain kerana saksi tidak mengenali Teoh) dan pada pukul 1 hingga 2 pagi muncul seorang anggota Jabatan Pendaftaran Negara (JPM).

Dalam prosiding hari ini, Abdul Rahman dan Wan Rosli, masing-masing mengakui tiada sebarang catatan dibuat bagi merekod individu yang keluar masuk ke plaza itu kerana mengenali mereka serta mengetahui anggota SPRM bertugas 24 jam sehari.

Keadaan bertukar tegang apabila Gobind Singh Deo, wakil keluarga Teoh mempersoalkan kenapa perkara itu tidak dibuat sedangkan ia amat penting dan Abdul Rahman menjawab ianya tiada perlu kerana yang bekerja hingga lewat malam hanyalah anggota SPRM.

Katanya, walaupun mengenali dan pernah berbual dengan anggota SPRM, beliau tidak pernah mengambil tahu mengapa mereka bekerja hingga lewat malam dan siapa yang disiasat.

Selain Tan, prosiding ini turut dibantu oleh Timbalan Pendakwa Raya Abazafree Mohd Abbas, peguam Malik Imtiaz Sarwar mewakili kerajaan Selangor serta beberapa orang peguam dari Majlis Peguam.

Prosiding disambung esok.
BERNAMA




This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Era Najib Altantuya : Wajah-wajah Yang menakutkan - Wanita UMNO

Posted: 05 Aug 2009 04:26 AM PDT

Ape teruk bebenor gelaknye yong... hodohnye..
sampai katak pun boleh masuk mulut Yong..


Kuapan paling besar dan paling lama di dunia...
Sebab terlalu lama menunggu pemimpin Umno yang
dikasihi, tapi belum juge kunjung tibee.... Gambar Sam, TKO

Bai : Saja santai...Sabda Rasulullah" Gelak yang terlalu
banyak dan melampau akan mematikan hati kita." - sendirimauingat


No comments: