Wednesday, July 21, 2010

...

...


...

Posted: 21 Jul 2010 10:35 AM PDT

I wish it's unintentional...
But I know for sure that it's simply ignorance..


Kepada Najib: Jangan Buat Andaian Rakyat Tak Meluat Dengan UMNO

Posted: 21 Jul 2010 08:22 AM PDT

Najib: Jangan buat andaian rakyat meluat dengan Umno

Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak menafikan rakyat sudah meluat dengan parti itu, sebaliknya menegaskan komponen utama Barisan Nasional (BN) tersebut mempunyai lebih daripada tiga juta ahli.

"Tak betul, tak betul (andaian meluat)... kita adalah parti yang terbesar mewakili orang Melayu, mempunyai 3.1 juta ahli," kata beliau pada sidang media selepas mempengerusikan Majlis Tertinggi (MT) Umno petang ini.

Dengan menghalakan jari menandakan "1 Malaysia", Najib (gambar) berkata, "saya tidak terima anggapan itu (meluat)."

Sehubungan itu Perdana Menteri dan Pengerusi BN meminta jangan membuat andaian yang "bukan-bukan".

Najib memberitahu, selepas proses pemutihan yang dijalankan awal tahun ini Umno kini mempunyai 3,186,850 orang.

Umno telah mengeluarkan hampir 600,000 ahli daripada daftar keahliannya.

Ditanya kedudukan Umno Kelana Jaya, Najib berkata, mesyuarat hari ini tidak membincangkan soal kepimpinan bahagian itu.

"Kami tidak bincang," kata beliau sambil menambah, oleh kerana Ketuanya Tan Sri Muhammad Muhd Taib telah menurunkan mandat kepada timbalannya Datuk Yahaya Bujang, maka beliau akan memangku jawatan ketua bahagian itu.

"Beliau sudah turunkan kuasa, maka beliau (Yahya) boleh memangku," katanya.

Semalam, Yahaya mengesahkan Muhammad telah memberikan mandat sepenuhnya kepada beliau untuk menjalankan tugas-tugas sebagai ketua bahagian itu bermula April 2009.

Sehubungan itu, beliau meminta supaya semua pihak menghentikan desakan terhadap Muhammad, yang juga bekas menteri besar Selangor supaya melepaskan jawatan sebagai ketua bahagian tersebut.

"Sebenarnya Tan Sri Muhammad telah memberikan mandat sepenuhnya kepada saya selaku Timbalan Ketua Umno Bahagian Kelana Jaya untuk menjalankan tugas-tugas Ketua Umno bahagian bermula dari April 2009."

Najib juga berkata, mesyuarat MT juga tidak membincangkan isu berkaitan ketidakhadiran empat Ahli Dewan Undangan Negeri pada persidangan perwakilan bahagian itu yang dirasmikan oleh Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin.

"Kami ambil maklum (isu Setiu)," katanya. -TMI

Comments (9)

+11
hoho@hoho.com · 2 hours ago
To Najib: Jangan buat andaian yang rakyat "tidak" meluat dengan UMNO

+9
gunse · 2 hours ago
kami memag dah meluat dengan rosmah dan suami nya najib

2 replies · active less than 1 minute ago
+6
Abdulsaid · 1 hour ago
Berpuluh-puluh kali meluat!!

0
Shikamaru · 27 minutes ago
Seratus kali meluat..

+2
shift · 2 hours ago
Hipotisis bahawa hanya penyatuan orang Melayu dan Islam dapat mengekalkan kuasa politik Melayu dan Islam dan satu lagi hipotisis dengan mengekalkan kuasa politik orang Melayu dan Islam sahaja membolehkan orang Melayu dan Islam merebut kuasa ekonomi, adakah ini mau diterima sebagai teori untuk membangunkan negara Malaysia yang maju dan gemilang? Tapi selama lebih 30 tahun UMNO maju tanpa saingan menguasai politik ini menunjukkan teori ini tidak boleh dipakai sepanjang masa, Penyatuan orang Melayu dan Islam tidak salah, tapi kuasa politkk tidak akan dapat seiring dengannya, dulu, sekarang atau masa depan. Jikalau UMNO sudah sedia berubah supaya seiring dengan PAS, penyatuan sepatutnya menwujudkan perkongsian kuasa tanpa mengira kaum dan agama, tanpa prasangka buruk kalau tidak ada kuasa dua pertiga kaum Melayu akan hilang kuasa dan kaum lain sebagai musuh. Inilah anjakan minda yang memerllukan anjakan kaedah dan pendekatan sintisis yang harus diterima oleh pemimpin UMNO. Barulah ia boleh menjadi relevant kepada semua bangsa di Malaysia dan juga masyarakat global. Walau bagaimana meluat sekali pun, kita doa jangan sampai UMNO hilang terus dari arena politik, sama seperti kita mau mengekalkan kuasa raja-raja Melayu, gandingan dengan oragnanisasi politik lain yang sehaluan atau bertentangan dan akhirnya semua komponen-komponen kuasa ini akan sentiasa mewujudkan satu keseimbangan yang unitk dalam membentuk fungsi pembentukan dan pentadbiran negara di semua lapis dan peringkat.

+5
rakyat · 1 hour ago
Saya adalah ahli umno dan rakan2 telah meluat dgn pembesar2 umno yang sedang menghancurkan umno di bumi malaysia ini

+7
xxrayxx · 1 hour ago
its time to go... 51 years is enough...go my friend..go graceful even the malays despise the big U

+8
AJAJAL · 1 hour ago
UMNO going deeper in the water. Najib has no idea how to hold the wheel. Everyday their own media is sinking UMNO with false news.

0
aliutan · 25 minutes ago
Memang rakyat cukup MELUAT kat UMNO



Kenyataan Akhbar YB Iskandar A. Samad - Bumbung-bumbung yang diterbangkan di Hulu Selangor : MDHS akan menjalankan penyiasatan

Posted: 21 Jul 2010 02:47 AM PDT

Majlis Daerah Hulu Selangor (MDHS) telah diarah untuk menjalankan siasatan ke atas bumbung-bumbung pangsapuri di Bukit Beruntung dan Bukit Sentosa bagi menentukan sama ada ianya masih selamat.
 
Keputusan ini dibuat setelah bumbung-bumbung bagi 2 blok pangsapuri di situ telah diterbangkan oleh ribut semalam. Bumbung-bumbung itu telah diganti oleh Kerajaan Persekutuan ketika pilihanraya umum Hulu Selangor Mac lalu dan projek itu dilancarkan oleh YAB Perdana Menteri ketika program Juara Rakyat di Hulu Selangor sebelum itu. Menurut laporan, sebanyak 57 blok pangsapuri kos rendah yang terlibat di dalam projek itu.
 
Kerajaan Persekutuan juga mesti melakukan satu siasat yang terperinci agar penduduk Bukit Beruntung dan Bukit Sentosa tidak terdedah kepada sebarang bahaya. Kerajaan Persekutuan mesti mengenal pasti punca kegagalan bumbung-bumbung tersebut dan kerja-kerja baik pulih mesti dilakukan dengan segera demi keselamatan rakyat. Kesemua 57 blok mesti disiasat dengan segera dan sekiranya telah berlaku sebarang penyelewengan, mereka yang bertanggung jawab mestilah dihukum.
 
Kerajaan Persekutuan telah membaik pulih bumbung dan mengecat 57 blok pangsapuri dengan kos RM17.7 juta atau kos purata RM310,526.32 seblok.
 
Kerajaan Negeri pula telah mengganti bumbung untuk 2 blok dengan kos RM372,196 atau kos purata RM186,096 seblok. Bumbung-bumbung yang diganti itu masih kukuh hingga ke hari ini.
 
Iskandar Abdul Samad
Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan Dan Setinggan
Negeri Selangor
22 Julai 2010


He needs a brain transplant?

Posted: 21 Jul 2010 03:49 AM PDT


"Militant pacifists" for Ibrahim Ali to translate

Posted: 21 Jul 2010 07:00 PM PDT

How would Ibrahim Ali translate "militant pacifists" from English into Bahasa Malaysia ? Jawapan yang betul memanglah bukan "penduduk-penduduk di sekitar Lautan Pasifik yang berperang dengan senjata ".

M'sian lawmaker uses foul word in Al Jazeera


Low Taek Jho, Paris Hilton, Rosmah & RM 11 billion of your money

Posted: 21 Jul 2010 03:14 AM PDT

ps- Please don't forget to stand with Fadiah! Much more impt than this!

Isn't it weird to have Paris Hilton and Rosmah in the same sentence? *shudders*

The Nutgraph has really come into its own, avoiding the saturated online news landscape and focusing on features and investigative reporting.

Their work on the New York Times Rosmah ad (here and here) was really fantastic, and a fun read.

Among the speculations that arose from there was the involvement of Low Taek Jho in the Rosmah ad. Yeah. This "fat bastard" (as one Twit put it):

Many have highlighted his Mr. Paris Hilton persona, but recently, Anil Netto did some more serious homework.

Let's start with TNG's work. These are two must read articles – the first, and the second.

They basically follow a trail of APCO-like public relations companies (esp in terms of sketch factor), in trying to determine who really arranged for the ad, and for Rosmah's fake award.

Somewhere along the line:

Jones replied to Tichansky after reading Tichansky's e-mail to The Nut Graph, and surprisingly copied us in an e-mail we received on 2 June, saying: "This is great. Thank you! Please send, and I'll forward to Joh."

This appeared to be an accident, and many suspected that there was a misspelling :)

TNG bravely followed up:

Henry Thomas Jones of Laurus Group DC, a "small public relations firm", sent an e-mail on 7 June accusing The Nut Graph of blowing up a "trivial matter" and being unprofessional.

The Nut Graph had written to Jones on 3 June to ask what his involvement in the award and the ad was after he had surprisingly copied us on an e-mail to Tichansky. In that e-mail, sent on 1 June, Jones had responded to Tichansky's e-mail to us which defended Rosmah as the award recipient. Jones told Tichansky: "This is great. Thank you! Please send, and I'll forward to Joh."

The Nut Graph then wrote to Jones, who is known to have worked in a powerful lobbying company and is a seasoned political campaigner, to ask him if Laurus Group, DC was the one that ordered and paid for the ad congratulating Rosmah. We also asked if he was involved in lobbying for Najib's meeting with President Barack Obama and for Rosmah to be conferred an award.

Additionally, we asked him who "Joh" was, and whether it was a particular individual whose name has been circulating among the New York-based media, and among local business and political circles. Jones did not reply.

However, after our 7 June report on the NYT's mistake, Jones's apparent involvement, and the mysterious "Joh", Jones wrote a scathing e-mail that said:

"'Joh' … is my receptionist, Jo. When typing on the iPhone, it is not uncommon for me to misspell words. In this instance, I added an 'h'. My firm provides occasional PRO BONO services to the Business Council for International Understanding.

(nat: OH, iPhone ftl? hahaha)

"It is unfortunate that such a trivial matter, a misspelling in an internal communication, gives rise for your publication to generate unsubstantiated allegations, and then to publish the same. From an American perspective, I find The Nut Graph's standards for publication to be less than professional."

Despite being asked to clarify in an e-mail we sent on 8 June, Jones did not reveal his receptionist's full name and contact details. He also did not explain why a receptionist in his firm would need to be copied on a correspondence between him and his client.

He did not specify what about The Nut Graph's reporting on 7 June constituted "unsubstantiated allegations".

I don't know why Mr. Jones is getting his knickers in a twist, if this really is a small issue?

Also, secretary or assistant we might understand. Receptionist? Err.

Another lead worth following is that there were considerable rumours going around that the Rosmah ad was connected to Taib Mahmud's money, down in Sarawak.

Lo and behold, thanks to Anil:

Low is a non-executive director of UBG Bhd. He is a representative of Majestic Masterpiece Sdn Bhd and Abu Dhabi-Kuwait-Malaysia Investment Corporation (ADKM), a 53 per cent shareholder of UBG, whose chairman is Mahmud Abu Bekir Taib, son of Taib Mahmud. (UBG has acquired a couple of CMS companies.)

Ouch.

Anyway, why should we really care about all this? A few hundred k is a lot of money, but not tons.

Oh. But wait. There's more? After all, mebbe a few hundred thousand ringgit ain't quite enough to put you on a boat with Paris in Paris.

Again, Anil:

Meanwhile, 1MDB is a "strategic development company" owned by the Malaysian government. The firm started life as the Terengganu Investment Authority (TIA), which was set up to manage Terengganu's RM1 billion annual revenue from oil royalties under what would be the country's second sovereign wealth fund. TIA was established with the approval of the federal and state governments in March 2009, around the time Najib was set to take over as PM.

One of the key figures who advised the King (who comes from Terengganu) to establish the TIA was Low Taek Jho, reported the Edge on 14 December 2009.

(Low was previously reported in the Malaysian Insider, which cited a Singapore Straits Times report, as being part of Najib's inner circle and having close ties with Middle East investment funds.)

The original idea behind TIA was to create a sovereign wealth fund with RM5 billion from the federal government and another RM6 billion to come from Terengganu's securitised future oil royalties receivable from Petronas.

Good lord. RM 11 billion?

Yeah, I think there are some people who'd consider that kinda 'hawt'.

I think what we're looking at here is a Najib lieutenant that was entrusted to help siphon of billions of our money, and who got a little carried away.

(Not that he wasn't willing to share the glamour, mind -

Apart from the NYT ad, Rosmah and Najib were also feted on 16 April at the five-star St Regis Hotel in New York where the award ceremony was held.

The star-studded event was emceed by Oscar-winning actor Jamie Foxx and attended by Hollywood glitterati including Oscar-winning Robert De Niro and Charlize Theron, and Emmy Rossum. Performances by Grammy-award nominee Leona Lewis, and the Harlem Boys Choir were also held. A rendition of We Are the World led by Foxx and sung by De Niro, Theron and others ended the night.

Various blog postings and Tweets on the event talk about how well Foxx warmed the party up. One blogger, who attended the event, wrote that Foxx performed a "flirty" karaoke version of You've Got a Friend with Rosmah, and danced with Najib.

That's it? That's why they work so hard to steal our money? To rub shoulders with movie stars?

Imagine what it would have costs to have those stars 'entertain' the PM of some far-off, tiny country.

Had enough of these guys? I have.

ps- added info via @Aisehman: also don't forget dat bsides MCing at Hair'sz event, Foxx also gave Jho a car as gift, as reported

pps- Wah!! Eyewitness?! Via @anthraxxxx and @suanie


PERPADUAN MELAYU : PAK PANDIR PUN BERSTRATEGI

Posted: 21 Jul 2010 02:49 AM PDT


Ini tantawi yang pro-perpaduan arab

ini tantawi yang pro-perpaduan melayu

SB Harussani berusaha tanpa putus asa untuk menggabungkan PAS - UMNO. Sudah diam sekejap, kemudian bersuara balik. Lebih wajar berfikir, disibukkan isu ini dikala UMNO sudah mula memalu gendang PRU.

Serangan hendap yang dilakukan UMNO ini, mendapat sokongan dari pimpinan tertinggi UMNO. Muhyidin dan Najib mula melaungkan 'salakkan serigala' yang berbunyi 'kokokkan ayam', dengan harapan akan ada 'ayam-ayam' dari pihak PAS yang menyahut.

Di saat itu, dua orang pimpinan PAS tertinggi PAS, Salahuddin Ayub dan Mahfuz Omar memberi peringatan dan nasihat agar berhati-hati dengan salakan serigala yang berbunyi kokokkan ayam itu. Ia merupakan ingatan, agar sesiapa pun dari PAS tidak terpengaruh dengan salakan serigala yang sedang memancing ayam.

Sedang nasihat dan peringatan itu sedang berkumandang dalam media, tidak semena-mena Nasaruddin tantawi berkokok menyahut kokokkan serigali. Nampaknya, kokokkan serigala ternyata berjaya mengenalkan kita, siapakah dalaman PAS diperingkat pemimpin yang benar-benar manusia, dan siapakah 'ayam'.

"syaikh.. dia berstrategi.." ada suara-suara sumbang kedengaran. Sama ada suara itu adalah suara UMNO, atau orang yang selalu mengangkat telefon Dato' razali dari syabas, sering berbual-bual tentang masa depan melayu.

"teori Strategi digunakan, dalam usaha melemahkan musuh. Kalau strategi dapat mengalahkan kita. itu bukan strategi namanya" inilah jawapan yang pernah aku berikan kepada Zulkifli Sulong satu masa dahulu. iaitu, ketika awal-awal isu UG berkumandang.

Berstrategi itu bagus, tetapi jangan kita berstrategi sepertimana pak Pandir berstrategi. Pernah pak pandir, ke kedai membeli kelembu. Sesampai di rumah, dia terus memasang kelambu di katil yang dia selalu tidur. Tiba-tiba, apabila isterinya masuk ke dalam bilik, isterinya terkejut Pak Pandir tidur kat bawah katil sedangkan di katilnya ada kelambu.

"kenapa abang tidur bawah katil" tanya isteri pak Pandir.

"Aku sedang bersrategi untuk menipu nyamuk la ni" ujar Pak Pandir dengan penuh kenyakinan.

Ini Strategi pak pandir. Siapa berani kata, bahawa hati Pak pandir tidak bersih kerana berstrategi ketika itu?

Itu Strategi pak pandir. bagaimana pula Strategi tantawi yang bertajuk "plan perpaduan Islam"?

Jawabnya, dia berniat baik.

sekian

Wallahu 'Alam

Al-Bakistani


- Sri Indah [b] Sg buloh
21 Julai 2010 * 6:10 Petang



Time not right for general election

Posted: 21 Jul 2010 02:44 AM PDT


From boycott to cold treatment to no-boycott

Posted: 20 Jul 2010 10:48 PM PDT


Maxis and DiGi to Offer Apple iPhone 4 in Malaysia

Posted: 20 Jul 2010 10:45 PM PDT

Malaysia: Apple iPhone 4 is coming soon in Malaysia and offered by Maxis and DiGi. Both telcos put up their iPhone 4 register of interest page at July 20, 2010. iPhone 4 price in Malaysia to be available.

DiGi iPhone 4 register of interest page
DiGi iPhone 4 register of interest page

Maxis iPhone 4 register of interest page
Maxis iPhone 4 register of interest page

DiGi made a step ahead Maxis to first announce the iPhone 4 register of interest page. Maxis iPhone 4 register of interest page is online after a couple hours, in the same afternoon.

Maxis page asks for a lot more information, such as the iPhone 4 model you are interested in, contact information, as well as IC/Passport number. All fields are mandatory. On DiGi page, all it takes is only your email address.

Both telcos have not reveal iPhone 4 price and release date.

Interestingly, DiGi do NOT promote iPhone 4 on DiGi homepage, while Maxis highlight the iPhone 4 register of interest banner at the center of Maxis homepage.

Beside iPhone 4 release date and pricing, a new question is "Will Malaysians get free iPhone 4 case, as promised by Steve Jobs?" :)

Please note that "register of interest" only notify you when iPhone 4 is available. It is not "pre-order" that allow you to reserve iPhone 4.


Sindrom Mumaiyiz

Posted: 20 Jul 2010 10:51 PM PDT

Bhai.... gua sebenarnya maleh aaa... nak tulis dan komen pasai Ketua Pemuda PAS... yer la dier kan Ketua Pemuda PAS... perwakilan yang pilih dier.... kira dier la yang terbaik la tue... diantara semua perwakilan Pemuda PAS...

Tapikan kalu dah Ketua Pemuda PAS sendiri mengalami "Sindrom Mumaiyiz" ... maka aper tah lagi dengan perwakilan pemuda PAS yang lain... orang kata la... biasanyer kalu pemimpin kayu.. maka perwakilan yang melantik pemimpin ini mesti labih kayu.... kalu pemimpin yang dilantik itu bangang... maka tentunya yang melantik lebih berkali ganda bangang...

Inilah dinamakan "Sindrom Mumaiyiz" .... yer la... budak-budak yang masih berhingus.. sure tak dapat nak pikir panjang... tak pandai nak baca body language... tak pandai ilmu mantik.... mmmm... susah la...

Nih gua tulis nih sure jadi bahan maki hamun penyokong dan pemuda PAS nih... nak buat camana....

Bukan sekali nampak bangang .. keluar kenyataan bangang... out of context... tapi dah berkali-kali... dan masih tak sedar lagi... yang best tue.. semua yang rapat dengan dier bukannyer nak tolong dan perbetulkan... tapi ... ntahler... susah nak cakap...

Gua dari mula dah perhatikan lima enam mangkuk ayun dalam pimpinan atasan PAS nih... diorang nih suka bercakap kat media... keluar kenyataan akhbar... keluar statement ... semua macam takder perancangan... semua macam ikut kepala lutut... kalu macam nih la... alamat PRU13 PAS mungkin bungkus....

Sori... gua bukan nak kutuk atau hina sunnah Rasullulah ... tapi... kalu ikatan serban yang ada kat atas kepala tue terlalu ketat.. ini la jadi nyer... sampai dah tak boleh nak berfikir panjang.... jenis ini jugak la yang dok asik suka nak layan Harussani... suka tanya pandangan Harussani... dah Harussani tue konfirm bangang pon masih nak tanya dan ikut pandangan dier... susah la kalu camnie...

Tolong aaaa... kepada sesapa yang rapat kat Nasaruddin Tantawi tue... tolong aaa.. nasihatkan dier... tolong guna akal dulu aaa.. sebelum kuar statement... tolong la.... jangan buat orang makin menyampah dengan PAS... ini bukan nak menyelamatkan PAS... ini nak membunuh PAS...

Gua berani jamin kerat **** yang Dewan Penyokong PAS mesti pelik tengok sikap beberapa pimpinan PAS yang sohih nampak bangangnyer nih.... Kalu Dewan Penyokong PAS pelik... gua lagilah pelik...



KOMEN ULASAN TULANG BESI

Posted: 20 Jul 2010 10:59 PM PDT

Tulang besi menulis dalam blog beliau;

"Seperti saya kata sebelum ini, ada video yang diambil perjumpaan Harussani dengan Hasan Ali (dan muungkin Khairuddin Othman sekali). Saya juga pernah berkata saya sanggup bersangka baik dan kemungkinan Hasan Ali cuma mahu berjumpa untuk mendapat maklumat sahaja" (Sila Klik)

komen:

Dalam satu pertemuan dengan rakyat Malaysia di Australia, SB Harussani ada menyebut bahawa ada seorang pimpinan PAS bersama seorang peguamnya datang berbincang dengan beliau tentang perpaduan melayu di Malaysia. Tetapi, tidak dinyatakan siapa pimpinan terbabit.

Salah seorang yang hadir dalam majlis itu ada menelefonku dari Australia, memaklum dan bertanya. Sebagai orang yang melihat gambar pertemuan itu di PNB Park itu, Aku menyebut bahawa orang itu adalah Dr Hasan Ali, dan peguam itu bukan Khairuddin kerana Khairuddin bertubuh besar. Orang itu bertubuh kecil, dan aku tidak mahu menyebut nama peguam itu dalam entry ini.

sekian

Wallahu 'Alam




Najib betul. Jangan buat andaian. Memang realiti rakyat meluat dgn Umno

Posted: 21 Jul 2010 07:59 AM PDT

I almost puke just by reading the title. As usual, Mr. PM aka Mr. Perception knows not reality, only fantasy!


Hospital visits…

Posted: 21 Jul 2010 07:33 AM PDT

We had our Family Day meeting last night – one last meeting before our Board meeting next Tuesday, and then THE day will be the Sunday after. Last night's meeting was more to arrange on the logistics… who needs transportation, who's fetching who etc. We also sorted out the toys for the kids – used toys donated by the public. Every year on Family Day, we make sure none of the kids go home empty handed.

Okay, so for the moment, looks like the necessary arrangements for the Family Day are all settled.

This morning I was on clinic duty again. Finding a parking, as usual, was a nightmare! (nightmare di siang hari??) Not wanting to waste much time, I went straight to the usual parking lot I always go to, which is already quite a distance to the Specialist Clinic. Usually not many people would want to park there. To my surprise, today even that parking lot was full! Uh oh… that only meant I needed to go a few more rounds…

After the 3rd round (I think), I finally got a parking space outside the hospital compounds – someone must have just got out. I didn't really mind the walk to the HIV clinic – I needed the exercise anyway.

Today, there was a different nurse at the HIV clinic, the usual one will be away for 6 months attending a course. But I've met this nurse before when I went to the clinic 2 weeks ago to see the usual nurse. So there was no problem today, the new nurse recognised me straight away. She said there were supposed to be 2 new cases today but at that time they weren't there yet.

So I just went to our usual room and waited there… and waited… and waited… and yawned… and waited… and yawned… and so I walked over again to the doctor's room. I needed to see the doctor anyway to get one form signed for one of my clients to apply for the Pediatric Aids Funds. Plus, I needed to confirm with the doctor if next week's clinic at Hospital Taiping is on… only to be told that it had to be cancelled because the doctor has to attend a meeting in KL.

After a while, I checked with the nurse again, and was told the 2 new cases had still not registered yet. It was almost 11.30 by then, and chances were they wouldn't be coming at all. So I told the nurse I'd make a move before I end up sleeping on the couch!

So, no new cases referred today. What? After all the trouble of finding a parking space?! Oh well, I was not about to simply waste half a day just like that, so I decided to go to the blood bank. It's more comfortable donating blood at the hospital's blood bank rather than in public places during campaigns. More privacy too. It had been 6 months since my last blood donation, and besides, fasting month is coming soon, and they usually have limited supply of blood during fasting month. As a matter of fact, the nurse told me that blood supply is already running low.

So yes, my darling blog readers… if you are able to, please donate blood!

As I was on my way home, a call came in from PKI, another NGO dealing with PLHIVs in Teluk Intan. Someone called her, seeking help for a HIV+ friend now hospitalised at Ipoh GH. Since it was an Ipoh case, the PKI lady referred the case to me instead. So she passed me the number of the caller.

After I got home, I called the number given. It was the number of a friend of the PLHIV who was visiting from another state. From what I was told, one of the family members of the PLHIV  did come to visit a few days earlier, but after looking at his condition, refused to accept him back home.

I promised the guy I'd visit after asar, and so I did. It wasn't too difficult getting a parking space by then.

I was told that the nurses were already thinking of transferring him to another hospital in another district since no family members want to take him home. His friends too do not know where they could send him as being bedridden, he'd need a place where someone could care for him.

I immediately called a lady from a shelter home up north and was told there'd be no problem if we want to transfer him there. They have 24 hour care. But I'd have to arrange for the necessary documents to transfer this guy's appointments to the hospital in that state. We'd need to see the doctor for that purpose, and since it was already after 5.30 pm when I went to visit, there was no way we could do that today.

The nurse told us to come again at 8 am as that's when the doctors will be doing their rounds. So yep, will have to go to the hospital again tomorrow morning to get the necessary done.

Hmmm… maybe I should just get a hospital sticker on my car…


Racism and tribalism in Australia

Posted: 21 Jul 2010 07:15 AM PDT

COMMENT A newly-arrived lad of 19, very light-brown in colour and expensively clothed, is walking through a posh arcade in the fashionable part of an Australian city. The normal sounds of a busy street on a Saturday morning are suddenly interrupted by repeated shouts. The people walking through the arcade stop to watch.

A well-padded middle-aged woman, clad in the then ubiquitous gabardine overcoat and carrying a string-bag containing her shopping, is shouting _

"Why don't you go back home, you black bastard?" The Asian stops, looks behind him and sees that he is the target; but he is mystified. As he shrugs and walks away, he wonders, what right does this woman have to behave like that? What kind of people are these?


Over the years, overt racism in Australia has reduced. Habituation, acceptable behaviour, and a shared respect for British institutions, such as justice, law and order, as well as the English language, all played a part. Most importantly, the Australian working man, who walked and stood tall in a relatively class-less nation, was willing – in spite of an obvious sense of white-Christian colonial-superiority – to treat the Asian students (almost all from British-held territories) as he personally found them.

Striking back

Also of great relevance was something not seemingly sensed by the host people. Indians and Chinese, no matter how poor their families, are proud of their respective heritage. As one Chinese student read to his classroom in Australia, his people had been civilised for more than 5,000 years, "long before the white man came down from the trees." He was not intolerant; only confidently proud.

By the mid-1960s the White Australia Policy was being quietly eased. By the mid-1970s immigration entry was officially non-discriminatory; yet it was not until the end of the 1980s that the darker Asians were accepted in comparable numbers. By the mid-1990s racism had re-surfaced, with some virulence; the trigger was a claim by a new politician that there were too many Asians in the country.

An academic pointed out that this was an attempt to protect white-space. That black-space had been invaded successfully two centuries earlier was not mentioned in the debate. The young Asian of 1949 was again publicly abused because of his skin colour – in 1995!

By then, angry young Aborigines were defiantly shouting, in public parks, "This is our land. Piss off." By then, the education dollar and a quaint people-grabbing immigration policy led to vast numbers of Indians and Chinese being seen to fill the streets of the capital cities. This upset many Anglo-Australians, especially the elderly.

Ethnic turf-wars

Then criminality surfaced. Young Indians were attacked, one killed. Not racist, claimed the police. Were other Asians – the Chinese, Vietnamese, Koreans and Lebanese – attacked? Is the Indian too similar in appearance to the clearly-despised Aborigine? Or, is his fluency with the English language an affront? Is he taking jobs from unskilled white people? Or, was there some copy-cat behaviour?

Ethnic turf-wars involving chauvinistic Asian youth became reported in the press. Some immigrant Muslim leaders now want Australia's institutions to be changed to suit them; apparently they miss the sharia law they never had. Young Muslim women proudly display their superior culture by wearing the hijab, or even the burqa in public. The turf-wars are transient; when the testosterone levels drop off …!

The arrogance of the few Muslim people who choose to be divergent will probably remain; whereas the efforts by some ethnic Europeans a few decades ago to have English denied as the national language, or to use the then multiculturalism policy to emphasise cultural difference (and implied cultural superiority?) did fade away. The rest of the population rejects this cultural posturing by new arrivals seeking a better life.

Following the ethnic invasion of Australia, the various white tribes of Britain and some representatives of continental European tribes blended together to form the Anglo-Australian. The post-war immigrants from Europe also blended in to create a cosmopolitan Australia.

Coloured immigrants from all over the world are now integrating to become a revised Australian people. Many marriages ignore ethnic or tribal boundaries. In three generations, any imported cultural differences could normally be expected to fade away, through societal co-mingling and shared education in schools.

Racism never dies

However, racism, that is discrimination against a fellow resident or citizen on the basis of skin colour (a practice initiated by white colonisers in their rampage over technologically inferior coloured people) will continue. People tend to protect and promote (whether in employment or in politics) those who are like them. Is this not so in the USA, the first of the immigrant-created nations of the West? Tribalism, based on ethnicity or country of origin, will also continue as a basis for preference for one's own. Does this also not apply in the Western world?

While discrimination is a human attribute, Australia is gradually becoming racially tolerant. The indigene may not concur. A significant deep-sea current driving this tolerance is that fabled Anglo-Celt 'fair-go' ethos of yore. This reflects an urge for equitable treatment which began in a nation of mainly convict men; it was subsequently extended to include the women. It is now available to the new arrivals, even to those who want the freedom of a tolerant and equitable secular home, but prefer to exercise that freedom within the tents of their alienating cultures. That is not racism, but the worst of tribalism.

In the long run, a desirable unity of belonging, evolving from a diversity of origins and beliefs, can come only from achieving one integrated people from many.

SOURCE: Malaysiakini's Racism and tribalism in Australia by Raja Ratnam

RAJA RATNAM, author of 'The Dance of Destiny' is former director in Australia's Department of Immigration and Ethnic Affairs. When recalling his job searching efforts, he says, 'I was told that I was too black to be a psychologist; and that the Australian worker in the private sector was not yet ready for a foreign executive, especially a colored one'.



Era Najib: Yang Miskin Subsidi Yang Kaya!

Posted: 21 Jul 2010 04:40 AM PDT

Sememangnya kita sedar bahawa subsidi berlebihan akan menjejaskan keseimbangan bekalan-keperluan dalam pasaran. Kini, kita ingin tahu, ke manakah wang yang dijimatkan selepas kerajaan BN mengurangkan subsidi?

DAP yang sentiasa "mendampingi rakyat" semestinya akan bersuara untuk rakyat. Bermula daripada pemberian dana kepada warga emas oleh Ketua Menteri Lim Guan Eng, sehinggalah adik-beradik Nga-Ngeh yang mempertikaikan ke mana perginya wang petroleum sejumlah RM592 bilion... yang semestinya akan meredakan kemarahan warga emas.

Defisit meningkat; Hutang melambak

Pada hakikatnya, "sudsidi" yang mampu dibiayai kerajaan sekian lama ini, bertukar menjadi dosa yang dituding jari selepas kenyataan "bankrap" oleh Idris Jala, Menteri Jabatan Perdana Menteri. Jika dilihat dari sekarang, kenyataan tersebut lebih merupakan hujah memanaskan badan untuk memberi laluan kepada kenaikan harga pada hari ini.

Selepas kemelut ekonomi pada tahun 1998, Perdana Menteri pada ketika itu, Mahathir Mohamad melaksanakan langkah seperti "capital control" (kawalan modal) dan sebagainya. Tetapi, apakah harga yang kita bayar? Jawapannya boleh dibaca dari kenyataan Idris Jala, defisit negara telah bertambah dari RM5 bilion pada tahun 1998, kepada RM47 bilion pada tahun 2009. Hutang negara kita pula meningkat daripada RM90 bilion pada tahun 1997 kepada RM 362 bilion pada tahun 2009, menyaksikan pertumbuhan pada kadar 12% mengikut tahun.

Seandainya dihitung mengikut populasi yang mencecah 27.5 juta orang, maka secara puratanya setiap warga Malaysia memikul beban hutang sebanyak RM13,164 seorang. Dengan kata lain, kerajaan kita menjadikan daya produk rakyat pada masa depan sebagai "jaminan", untuk meminjam hutang dari negara asing melalui bon kerajaan, yang akhirnya menjurus kepada lambakan hutang. Akibatnya, kerajaan dengan sewenang-wenangnya menggunakan wang masa depan rakyat, yang wujud dalam bentuk "pinjaman hutang" pada masa sekarang. Kini, Najib pula menasihatkan rakyat bahawa subsidi akan dikurangkan, ubahlah cara hidup kamu!

Pada hakikatnya, beliau harus lebih jujur untuk mendedahkan kepada rakyat: perbelanjaan yang ditampung dengan defisit oleh kerajaan telah dihabiskan melalui projek mega sejak zaman Mahathir. Wang masa depan yang dimiliki rakyat, kebanyakannya bukan digunakan sebagai subsidi, tetapi untuk men-subsidi kroni yang menyembunyi di sebalik projek gajah putih.


Kita semuanya tahu bahawa sumber ada hadnya. Gerombolan BN telah menghabiskan sumber negara secara melampau, dan penipuan ini bakal terburai pada suatu hari nanti. Dalam zaman ekonomi yang tidak menentu, lebih banyak buih yang bakal berpecah. Kumpulan berkepentingan yang berada di gelanggang mula gelisah, kerana mereka mungkin kehilangan segala-galanya sebaik sahaja permainan ini tamat.

Yang miskin subsidi yang kaya

Mungkin tiada orang yang menemui kekotoran yang ada di dalamnya, semasa ekonomi mengalami pertumbuhan pesat, seperti zaman akhir 1980-an dan awal 1990-an. Selagi keluaran negara kasar (KNK) melambung, maka keghairahan untuk menjana pembangunan ekonomi dengan pinjaman hutang boleh diteruskan.

Persoalannya, kroni dan kelas politik-ekonomi ini mula menyedari bahawa formula ini tidak dapat beroperasi apabila ekonomi diperlahankan, malah gagal menampung keperluan kumpulan berkepentingan yang semakin berkembang. Jadi, macam mana?

Akhirnya, cukaikan rakyat secara langsung dengan mengurangkan subsidi kepada pelbagai keperluan asas. Polisi monetari yang sekian lama ini kekal pada kadar faedah rendah, dinaikkan baru-baru ini, menyebabkan harga barang melambung tinggi. Kadar faedah simpanan lebih rendah daripada kadar inflasi sebenarnya. Maksudnya, nilai "wang simpanan ditambah faedah" menjadi kurang berikutan kadar inflasi yang lebih tinggi. Maka, ia seolah-olah cukai yang dikenakan ke atas rakyat jelata, atau dengan kata lain, yang miskin men-subsidi yang kaya.

Selain itu, cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang dilewatkan pelaksanaannya, bakal mencekik lebih ketat leher rakyat. Mungkin inilah yang dimaksudkan oleh UMNO sebagai pengagihan yang adil, apabila kerajaan mengagihkan "faedah pinjaman" yang telah dibelanjakan sewenang-wenangnya kepada rakyat jelata tanpa mengira kaum dan kelas.

"Pengagihan yang adil" ini mungkin boleh melegakan kumpulan berkepentingan pada jangka pendek, tetapi bakal menamatkan hayat mereka untuk jangka panjang. Menyembuyikan pertentangan dalaman dengan inflasi bakal mengundang malapetaka kepada dirinya. Ini masalah sebenar yang dihadapi kerajaan BN, dan juga dilema Najib.

*Lim Chun Piao ialah kolumnis MerdekaReview, edisi bahasa Cina. Diterjemah dan disunting oleh Lim Hong Siang dari teks asal.


A BRAND NEW ROLE FOR THE MSM?

Posted: 21 Jul 2010 04:36 AM PDT

It is common knowledge that the world today is being bombarded by different means of communication, especially electronic communi­cation and even the MSM (main stream media). With advances in technology, the market for infor­mation is extremely competitive to the extent that there is an overload of information on the audience.

Whilst journalists enjoy various sources of information, press releases, story ideas and requests for coverage, they have the moral and professional obligation to produce credible and newsworthy items.

Imagine my surprise when I read this article in The Malaysian Insider over HERE which reported that the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) operation review panel said the media should "protect" the anti-graft body in order to encourage foreign direct investment into the country.

Very interesting indeed! Behold, not only communications personnel but also economists have to revamp their perspective of the issue at hand! Perhaps mass communications students/practitioners might have to take up studies in economics to see how they can 'encourage' FDI's!!


Media personnel would be aware that some of the roles/functions of the MSM include:

  • informing the public
  • providing information and amusement
  • generating political ideas
  • mobilizing political and social action groups
  • helping to shape the public policy agenda and priorities
  • increasing political accountability and checks-and-bal­ances by keeping an eye on public officials and institutions and con­stantly challenging them via reports, interviews, debates, etc.
  • being a direct political actor, such as happened in the Watergate or Monica Lewinsky cases in the United States, when revelations by the press sparked political crises and legal actions
  • revealing political actions or plans that impact on the political scene
  • being an ombudsman
  • etc...

So this NEW ROLE is quite startling.

The report says:

The Amanah Raya Berhad's board director added that the press must help rebuild MACC's image.

"What we do not want is the press criticising us and talking about the cases that we lose but we only get a small column for cases that we win like we have not done anything. If you love the country, then all of us must a play a role in rebuilding MACC's image especially the press," said the panel member.

The panel's chairman Tan Sri Hadenan Abdul Jalil added that the public must re-evaluate its commitment to the fight against corruption.

"It is a self-assessment. Malaysians must ask if they are really helping the government and the country to overcome corruption," he said.

Click HERE for more.


I have yet to come across any statement from any of the main stream media in response to this statement. By Jove, does this mean that syllabus for many mass communications courses will have to be changed???

Food for thought.

What are we teaching our children and the next generation? Will the MSM of Malaysia, political leaders, citizens at large and observers voice their feelings about this statement? Please leave a comment to share your thoughts. Thanks and have a lovely evening!


2V1G @ JB Arts Festival 2010

Posted: 21 Jul 2010 03:24 AM PDT

After a year-long search for a replacement for Regine Tai and 6 months of recording for the sophomore album, the new and improved 2V1G made it's debut performance at the JB Arts Festival 2010.

Jeffery Lim, the new "V", did an excellent job not only in blending into 2V1G, but also bringing with him a new dimension to the group.

The new album will be out mid-August and I personally feel it will be a better one.

Stay tuned.



Suaram: Hak asasi semakin buruk di bawah Najib

Posted: 21 Jul 2010 02:16 AM PDT

Ulangtahun pertama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menerajui negara terus dicemari dengan rekod buruknya dalam menangani hak asasi manusia, menurut laporan hak asasi Suaram 2009.

Dilancarkan hari ini, laporan itu memaparkan beberapa pencabulan yang dilakukan oleh kerajaan persekutuan yang diterajui BN.

Penyelaras dan pemanatau kumpulan itu, John Liu juga mendakwa salah guna kuasa oleh pegawai agensi penguatkuasaan juga semakin menjadi-jadi.

"Salah guna itu bukan sahaja oleh polis tetapi juga agensi lain seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah malaysia (SPRM) dan terbaru oleh Tentera Udara Diraja Malaysia," katanya dalam taklimat kepada 30 diplomat, ahli persatuan sivil dan wartawan pada pelancaran laporan itu.

Lapan kematian dalam tahanan pihak berkuasa dicatatkan tahun lalu, dengan tujuh daripadanya ketika berada dalam tahanan polis. Kematian kelapan membabitkan setiausaha politik DAP, Teoh Beng Hock ketika disoal-siasat sebagai saksi oleh SPRM.

Turut membimbangkan adalah jumlah orang ramai yang ditembak mati oleh polis. Pada 2007 terdapat 13 kematian dan jumlah itu bertambah menjadi 82 pada 2008 dan terus meningkat kepada 88 pada tahun lalu.

"Tidak ada seorang pegawai polis yang dipertanggungjawabkan bagi sebarang kematian itu," katanya.

Liu juga mendakwa kes tidak bertolak ansur dengan orang ramai yang tidak berpuas hati dengan dasar atau keputusan kerajaan semakin menjadi-jadi. Ramai orang awam ditangkap apabila mengambil bahagian dalam perhimpunan yang diadakan secara aman.

"Hampir 1,000 orang ditangkap oleh polis kerana terlibat dengan pelbagai protes yang diadakan secara aman, termasuk upacara memegang lilin, memakai pakaian hitam dan juga mengambil bahagian dengan bermogok lapar," katanya.

Ketika krisis kerajaan negeri Perak, 167 orang ditangkap pada Mei lalu, manakala 589 orang termasuk mereka yang di bawah umur ditahan pada ralli anti-ISA Ogos lalu.

Tahanan tanpa perbicaraan masih menjadi satu isu, kata Liu.

"Pada akhir tahun lalu, sembilan tahanan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) masih dikurung tanpa dibawa ke mahkamah , manakala 1,000 lagi orang masih ditahan di bawah Ordinan Darurat dan juga Akta Dadah Bahaya."


Brideshead Revisited

Posted: 21 Jul 2010 02:07 AM PDT

Yesterday, we had a late, late lunch, and were too full at the end of it. And what do you do when it's afternoon, and your stomach is satisfied and your eyes are droopy? You collapse in front of the television and hope that something boring will put you to sleep - that's what!

And it did.

But I woke up at around 4, and there it was: Brideshead Revisited was about to begin....

Evelyn Waugh's book has been on my bookshelf for the longest time. I did take it off once, and did begin reading, but I seemed to get nowhere, and with a bookmark to remember my place, I popped it back on the shelf.

So yesterday, I got to see for myself what all the fuss about Brideshead was about. This was the movie version. In the early 80s, British tv made a version that starred Jeremy Irons in the lead role.

Anyways, I decided to watch, and like the book, it starts with army personnel, noisy trucks, and the ubiquitous Land Rover - and memories of the book I'd started came seeping back.

And then, as the first flashback begins, I find out why people have been fascinated with Waugh and Brideshead Revisited for so long.

Charles Ryder meets Sabastian at Oxford and they become friends. The way the story unfolds, we are lead to believe that theirs is a gay relationship - and at least Sebastian is played like an unvarnished poof! Charles is quietly handsome, and handsomely quiet.

And he is taken to Sebastian's home - Brideshead - and he falls in love with the place. And as he leaves, his eyes see Julia, and he is lost.

And mainly, the story is about the three of them: Charles, Sebastian, and Julia.

And one other character: Sebastian and Charles' mother, played perfectly by the talented Emma Thomson. (I have yet to see her in a role I do not love!)

And with her, she wields the sword that will cut into every character's life: catholicism.

She is driven by her faith, and every word she utters, and every emotion that clouds her eyes is coloured by how very catholic she is. At one point, she is told by Sebastian that Charles is an atheist. "Surely you mean 'agnostic', darling," she says. And with that line, she delineates everything that she is, and all that she wants of her family, and of Charles.

So we are taken through their lives, and we see how her faith has shaped them all: her husband leaves her because of it, and runs away to Italy and marries an Italian catholic. When she's asked about it, the new wife will tell Charles: yes, she'll agree, they are also catholic - but with a difference: they enjoy life and have fun, and do everything they want. Then, they go to confession and all is forgiven!

And really, that seems to outline the Italian way exactly. Unlike the family at Brideshead - so austere, so serious, so glum, so full of sorrow and undercurrents - the Italian catholics are happy, and full of life. And while Brideshead is always pictured stark and dark, Italy (Venice) is full of light and sparkling water. There is a very vivid contrast between Brideshead and Venice, paralleling the contrast in their practice of the very same religion.

In the end, it will be her catholic-ness that will decide what Julia will do. In fact, it will be what decides the end for all of them.

In the many books I've read on atheism, I have often found reference to Waugh and I've never known why. Brideshead Revisited is the first of his works that I have encountered, and I've found the theme and the issues raised riveting. I think you have to be a catholic (or have been one) to truly appreciate the very many levels and shades of meanings each little act or word explores.

I am now encouraged to take up the book and begin reading once again. I am sure there will be much more there, awaiting discovery - too much, surely, for a mere two hours of movie time!

What is my conclusion? Warped though it may seem, I think that what Waugh seems to show is how (their practice of) catholicism is the centre of all the pain in their lives. And, how it mangles and colours and clouds every coherent thought they'd ever hoped to have about anything, and everything.

If you want to read the many reviews of the movie, you've only got to Google the title, and you'll have more than you care to read! But to whet your appetite for the movie, here's the trailer of the one I watched on Astro. Enjoy!


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

No comments: