Thursday, March 24, 2011

Assistance to Fire Victims - stalls near Kek Lok Si

Assistance to Fire Victims - stalls near Kek Lok Si


Assistance to Fire Victims - stalls near Kek Lok Si

Posted: 24 Mar 2011 11:39 AM PDT



YB Wong Hon Wai presented the cheque to fire victims at Jalan Balik Pulau, Air Itam.

极乐寺山脚火患受害者
黄汉伟送上援助金


(槟城21日讯) 亚依淡极乐寺山脚在本月12日傍晚发生火患, 导致3家售卖纪念品和服装店业者遭殃, 3座店面完全被烧毁, 业者所有财产被烧得荡然无存.



事发后, 槟州福利局已紧急送上援助金300令吉予4名受牵连的火灾灾黎, 而亚依淡州议员服务队成员及乡委会成员也在第一时间抵达现场并提供协助.



由于亚依淡州议员在事发时身在国外, 星期五(18日)才返槟的他立即前往探访这4名火灾灾黎. 对于大火吞咽业者所有货品黄汉伟亦感到难过, 由其是其中一名业者郑记章(76岁), 在该地经营了半世纪的店铺如今已变成灰烬,对郑记章来说打击甚大.



日前, 黄汉伟州议员动用了选区拨款, 分发每位灾黎1000零吉的援助金, 以解燃眉之急. 他希望灾黎们能重新振作, 安顿生活后继续经营生意.


sex or bible?

Posted: 24 Mar 2011 11:01 AM PDT

this is what i had been musing over… whether to post about sex or bible. hey!! what do you think i'm thinking eh!!
(hope christians won't get offended over the title… nah, i'm sure they won't carry banners, shout and scream, burn my picture, after their sunday service.)

well, lately, it seems that we have these two hot news that's going around – sex:   the sex video implicating anwar ibrahim. bible: the impounded bible, with its stamping. i can't decide which to blog about, though i did decide not to blog about either one.  however, not knowing which  to blog about  or  which not to blog about, i decided to blog about both!  however i'm not going to say much. whatever for when so much had already been said on the media here and there and on facebook and twitter.

the sex video issue
(my first blog on it)
so it has come to this again… a person's private life is not private. yeah yeah… same old stuff… somebody would say when you are a politician (or famous personality), your personal life is no longer personal.  true in a way but then why are people (read politicians) so focused on sex as a weapon to destroy others, when in the first instance a person's sex life should be left to that – his own private life!

here's a good read by kee tuan chye on this issue.

 

the impounded bible issue
(my first blog on it)
the decision of the govt. is not to stamp 'for christianity'.  whatever… it is still desecration. oh yeah and this got everyone into singing the same tune again – through this action of the govt., they are telling us the muslim faith is weak.
i'm glad to note that bishop paul tan (from the melaka johor diocese, and the president of the catholic bishop conference) had spoken up on this issue many times.  go and read what he had to say especially in malaysiakini and free malaysia today. he's a very wise man!

btw, the CFM has not accepted the govt's new offer yet. they'll be meeting on 29 march to decide. not only among them of course but other organisations, clergy, and i think even the bible's publisher.

have you heard that the chrisitians in sarawak got together in a prayer rally to pray for religious freedom, in the light of this controversy? well, that's how they react. they won't hold banners, burn pictures and shout and screamed after their sunday service.

oh dear me, this reminds me today is friday. gosh, will anything exciting happens today after the friday prayer at you-know-where by you-know-who?

ok i have enough of sex and bible for now. time to sleep now and dream… er… about sex? about the bible? hey sex is a beautiful thing if there is no lusty or evil thought/intention, you know! i just learned that at a weekend course on 'the theology of the body' (organised by the family life ministry of a church).  ok as it is now past 2.00am, i'd better go and dream… whatever.

 



Freedom Film Fest

Posted: 24 Mar 2011 10:48 AM PDT



Joint Press Conference with Suaram and KOMAS announcing the Freedom Film Fest 2011

"敢于记录"接受参赛短片 6千元制作费找主人


■北马新闻 2011-03-23 00:16:22 点击数:49

■自由电影节主办单位同人与黄汉伟合照。左起为王泽钦、李蕙卉、丽卡、黄汉伟、夏美玉和法比安。

(槟城22日讯)鼓励大马人民关注人权及社会课题,3份6000令吉自由电影制作费等候你来赢取。

马来西亚人权组织社会传播中心(KOMAS)主办的2011年自由电影节"敢于记录"短片计划书征集已经开始接受比赛作品。

传播中心董事夏美玉今日联同槟州城市及乡村规划、房屋和艺术委员会主席黄汉伟在光大行政议员办公楼召开的记者会上指出,主办当局欢迎任何关系到人权及大马社会课题的短片制作计划书。3份优胜者将可以赢得6000令吉的制作费赞助,以让他们将这些概念拍成短片。

第8年办自由电影节

她说,今年已经是该中心第8年主办自由电影节,而这项活动在槟城举行也有6年历史了。短片计划书征集截止日期为4月15日,详情可以浏览:http://freedomfilmfest.komas.org/。她透露,去年这项比赛共收到近50份参赛作品,预料于5月初公布成绩。

她说,主办当局过去在遴选优胜作品时,主要都是以题材作为考量,因此优胜者并不一定是专业电影制作人,相反很多优胜者多是学生及媒体工作者。

鼓励本地自由电影 题材为首要考量

自由电影节协调员丽卡补充说,参赛者年龄必须18岁以上,小过18岁的必须由监护人提交。

尽管过去主办当局也收到不少外国留学生的参赛作品,不过基于主办当局的宗旨是要鼓励本地自由电影及国内人权课题的关注,因此比赛还是会以本地参赛者及题材为首要考量。

423影片制作工作营 欢迎公众学习

电影节槟城协办单位马来西亚人民之声槟城分会活动负责人李蕙卉说,配合这项活动,人民之声也将在4月23日主办影片制作工作营,欢迎年轻朋友及公众一起来学习影片制作技巧,通过不同的管道来传达他们的声音。

黄汉伟认为,自由电影节能够给国人开拓更大的空间,在让人民有机会表达意见的同时,也通过电影形式让民众更了解我国的人权情况。

支持人民表达意见

他说,州政府也非常支持人民表达意见的权力,去年5月开设的言论广场就是一个例子。

他说,他也很关注人民之声每年的报告,并认为报告当中很多该组织提出的课题也可以拍成电影短片,让民众更容易吸收。

"敢于记录"短片计划书征集其它细则:

短片格式:纪念片、文献电视片、动画及视觉艺术作品。

短片长度:15至30分钟。

语言:任何语言,惟必须有英文和马来文字幕。


Lazybum

Posted: 24 Mar 2011 09:08 AM PDT

How many push up can you do?

I bought this set of push up gadget for only 20s. This is just in case i could not go to gym. I'm a bit sad as i haven't not been hitting the gym for three consecutive days since Tuesday. I must go to the gym tomorrow. 

So back to my question, how many push up you usually do? 

guess what? I could do 60 push up if i don't go to gym. I wanna to maintain the momentum of working out and kick start back my push up @ home training whenever i didn't have time to hit the gym... 

So what would you do if you couldn't make it to the gym? 
EAT, SLEEP and more EAT... more SLEEP. 

If you are the one who eat and sleep, i think you are qualify to receive the honorable award a i.e. LAZYBUM... 

hehehe.... 


New initiative to reduce accident risk at Air Itam

Posted: 24 Mar 2011 09:59 AM PDT

路口畫黃格 交通燈調整 阿依淡車禍黑區意外降

2011-03-22 18:08


■阿依淡區"車禍黑區"鄒新慶路路口已畫上黃格,當地居民反映意外降低。

(檳城22日訊)阿依淡區多處"車禍黑區"已獲改善,包括鄒新慶路路口已畫上黃格,以及新江小學前交通燈已調整,當地居民反映意外降低。
阿依淡區州議員黃漢偉週一巡視發林新市鎮巴剎前的車禍黑區之外,也巡視其選區的車禍黑區。他說,他在新年前,沿戶拜訪鄒新慶路居民及新江小學後的住宅區時,鄒新慶路居民向他投訴路口右轉時困難,經常發生車禍。
在黃漢偉向市政局及公共工程局反映後,當局已於2月杪,在鄒新慶路銜接阿依淡路口劃下黃格,讓居民出入方便,尤其在交通高峰時間,居民能順利右轉。在劃上黃格後,居民也表示意外已降低。
他說,公共工程局也於2月時調整了新江小學前的交通燈,讓從Jalan Shaikh Madar右轉至天德園路的車輛,不會與天德園直路同行而發生意外,減低了車禍風險。出席者包括動物園路鄉委會秘書菲查,及居民蕭永南。
光明日報


Lebuhraya Thean Teik: Junction to be made safer

Posted: 24 Mar 2011 09:55 AM PDT


Risky move: A car (grey Satria) turning right illegally from Lengkok Angsana into Lebuhraya Thean Teik, posing danger to other road users



THE accident-prone Lengkok Angsana and Lebuhraya Thean Teik in Bandar Baru Air Itam, Penang, will soon undergo changes to reduce accidents in the area.

Paya Terubong assemblyman Yeoh Soon Hin, who visited the site with Air Itam assemblyman Wong Hon Wai and several Public Works Department (JKR) officers, said residents nearby and road users had complained about motorists turning illegally at the junction causing accidents there.

The junction is located in front of the new Bandar Baru Air Itam market complex.

"The place is accident-prone as cars from Lengkok Angsana are turning right illegally while road users plying Lebuhraya Thean Teik are speeding," Yeoh said.


He added that these factors combined with the attitude of road users and lack of clear signages turned the junction into a high-risk area.

It was reported recently that a motorcyclist had passed away after being involved in an accident at the junction on March 18.

JKR engineer Lim Chee Chang, who was present, said he would propose for a road divider or a traffic light to be installed at the junction.

"However, we will need time to study the situation and find the best solution which may take about two months," he said.

建議設分界堤建交通燈‧奪命車禍亡羊補牢

黃漢偉(右3)和楊順興(左2)等冒雨巡視致命車禍現場。(圖:星洲日報)



(檳城)一宗奪命車禍引起各界高度關注馬路隱患和駕駛態度,車禍現場即天德園大道亞依淡新市鎮巴剎前道路問題料在2個月後解決。

黃漢偉:考慮改善街道隱患
駕駛者態度也很重要

檳城市及鄉村規划、房屋及藝術事務委員會主席兼亞依淡區州議員黃漢偉說,公共工程局和市政局官員到場視察並討論後,初步提出2項建議,即在現場設立分界堤隔開來往路向或增設一組紅綠燈。

"我們會從安全、使用和經濟等方面,考慮如何解決現場街道隱患的問題。當然,駕駛者的態度也是很重要的。"

他說,該2個部門同時會更深入探討各种解決方案,並儘量在2個月內完成公開招標和落實。在這期間,現場暫時保持原狀,所以他呼吁駕駛人士要小心,珍惜生命。

楊順興:執法員不可能全天駐守

壟尾區州議員楊順興說,駕駛者的態度才是最大的問題,因為執法員如警方不可能24小時在現場駐守。

"現場是交通繁忙區,其實已有一些交通指示牌和一些欄杆阻止公眾從巴剎出口往右轉,但許多欄杆已被撞倒,加上公眾不遵從交通規則,都是車禍發生的因素之一。"

他說,要阻止車禍的發生,有關當局和公眾本身都有各自的責任。

黃漢偉和楊順興週一下午與公共工程局和市政局官員等巡視車禍現場後,先後對記者發表了談話。

較早前,黃漢偉等人也巡視了鄒新慶路出口和新江小學前道路,因為前者不久前漆上黃格子,後者則調整了紅綠燈的功能。這兩項措施是在居民要求下實行的,可以讓居民更方便和安全出入。

向伍偉倫上香並道歉
肇禍司機出現靈堂?

上週五下午5時許,21歲男技工伍偉倫騎摩哆車經過亞依淡新市鎮巴剎前時,與一輛白色轎車相撞。伍偉倫重傷入院,隔日凌晨3時許去世。

死者伍偉倫週一下午2時在邱公司出殯,遺體送到白雲山廣汀公塚火葬場火化。

在出殯儀式前,有一名中年男子在場言之鑿鑿地向記者說,19歲涉禍司機週一凌晨12時許在數名親友陪同下出現在靈堂處,並為死者上香和向家屬道歉求原諒。

死者家屬受訪時沒有證實該中年男子的說法,令記者無法确定情況。

伍國益:案交給律師處理

死者父親伍國益表示,家人已決定把此案交給律師處理,對方(司機)是否出現已不是問題。

死者母親梁秀蘭則說,上述時段她沒有身在靈堂,司機出現的說法也是她從別人口中聽來的。

據瞭解,一名女目擊者日前閱讀報章後獲知涉禍司機的言詞與她所目擊的情況有出入,所以挺身而出到警局報案並向警方敘述事發經過。她為了自己的安全,不願透露身份,也不接受記者採訪。

星洲日報/大北馬‧2011.03.21


I Am Not Against The DAP, Says Anthony Thanasayan

Posted: 24 Mar 2011 09:00 AM PDT

Thanasayan: I am not against any party
aNt's aNgle:

I RECEIVED a comment recently by a writer who wanted to be known only as KY. 

He appeared to be very puzzled with me lately and wanted to know why he thought that I had changed so much.

He said: 





"You were once a STAUNCH SUPPORTER of Pakatan Rakyat; you practically supported any party within the Pakatan Rakyat alliance without


[Video] GEMPAR - Gadis Frust Nekad Terjun Dari KB Mall

Posted: 24 Mar 2011 09:35 AM PDT


Kali ini KB Mall bergegar lagi.

Jika sebelum ini heboh video pasangan remaja yang kantoi khalwat. Kali ni lagi hebat, bila seorang gadis terjun dari bumbung KB Mall.

Kejadian pada hari ini pukul 4 ptg tadi.Pelbagai spekulasi mengatakan punca tindakan nekad gadis itu. Ada yang mengatakan kerana dia telah mengandung anak luar nikah, ada yang mengatakan boifriend curang, lucu bila ada mengatakan gadis ini frust sbb kat Kb Mall takde panggung wayang.

Tengok la video gila nekad gadis ini. Keberanian aksi bomba ini memang patut dipuji. Bomba terpaksa meminjam tilam dari Courts Mammoth, orang ramai bertepuk tangan bila gadis ini jatuh atas tilam. -syokdownload








Lawaakkk lagi Kantoooiiiiiii ...? Kaaahhhhh, kah kah ...?

Posted: 24 Mar 2011 04:53 AM PDT

Lawaakkk, sorang Dalang vidoe tu sendiri Tak Caya ...?
Kaaahhhhh, kah kah ...?
Laaagi kantoooiiii ...?
Three dah jadi Two ...?

Kaaahhhhh, kah kah ...?


MACC man: Teoh’s death angered me

Posted: 24 Mar 2011 08:14 AM PDT

KUALA LUMPUR:  A Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) officer said today that he felt angry, not guilty, over the death of Teoh Beng Hock.
Continuing with his statement before the Royal Commission of Inquiry (RCI) investigating the death and MACC's interrogation methods, Mohd Anuar Ismail said the tragedy caused problems for him and his family.
Teoh was found dead the morning after his overnight interrogation by MACC officers at their office in Shah Alam. He was political aide to Ean Yong Hian Wah, the Selangor state executive councillor the agency was investigating for alleged misappropriation of funds. His body was found on the fifth floor of Plaza Masalam, the same building that houses the MACC office.

Anuar gave an affirmative answer when MACC lawyer Muhammad Shafee Abdullah asked whether "Teoh's actions" caused anger in him.
"His death caused problems to me and my family," he said.
This led to the RCI members asking whether he felt responsible. He repeatedly said he did not.
James Foong (RCI chairman): You didn't cause it, but you feel angry for Teoh's dying. You didn't feel like you contributed to it?
Anuar: No
Foong: Did you think you contributed?
Anuar:  There was nothing I could have done to prevent it.
He added that he had handled "thousands" of witnesses before but nothing such as this had happened.
Commissioner Mohamed Hatta Shaharom suggested that Anuar was in a "state of denial".
Hatta: You are in the state of denial.  You report that you have handled thousands of witnesses before. But Teoh could be the eggshell. You punched him without realising how thick his skull was.
Anuar: I don't think my action of bringing him to the office made him jump.
Hatta: You don't feel guilty? You don't feel you have sinned? You are in a state of denial.
Anuar: I did my best. There was nothing I could have done to prevent it.
Anuar admitted that he should not have acted in certain ways with witnesses, but said it never occurred to him that something of the nature of the Teoh tragedy would happen.
Responding to a question from Shafee, he said Teoh's death was "an extreme loss" to MACC because the investigation "hit a blank wall" as a result.
During earlier questioning, Anuar said Teoh was an integral witness in MACC's case against Ean Yong.
"Teoh was the middle man between Ean Yong and the contractors," he said. "The person who could explain this was that one person."
He told the hearing that the case had since been taken off Selangor MACC's hands and transferred to Putrajaya.
Explaining why Teoh had not gone home when officers had finished recording his statement at 3.30am, he said it was "normal" practice among enforcement agencies to ask witnesses to stay back "until things have calmed down" or for fear that "they may be hurt by some parties".
He also said it was possible that Teoh wanted to stay back because he was tired or "did not want to meet his boss or others related to this case after he had given his statement to the MACC".
Anuar's testimony ended today. He had been testifying since Monday. The inquiry continues tomorrow.



Minyak Pelincir: Baik Minta RM3 - 4 Juta. Ahli Parlimen Bukan Lekeh Sangat - Johari

Posted: 24 Mar 2011 08:09 AM PDT

Ahli Parlimen Sungai Petani Datuk Johari Abdul menegaskan beliau tidak pernah meminta "wang pelincir" RM100,000 daripada "Datuk T" sebagai pendahuluan selepas menonton rakaman video seks yang didakwa membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Isnin lalu.

Malah wakil rakyat itu menegaskan, beliau tidak meminta insentif untuk mengaturkan lima ahli Parlimen PKR yang lain untuk menonton rakaman video seks.

"Taklah RM100,000, kita ahli Parlimen bukanlah lekeh sangat, baik saya minta RM3 juta atau RM4 juta," kata beliau pada sidang media di sini hari ini.

Semalam, salah seorang "Datuk T", Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik mendedahkan Johari ada meminta wang "pelincir" berjumlah RM100,000 sebagai wang pendahuluan selepas menonton rakaman video seks itu.

Selain itu, jelas Abdul Rahim, Johari juga meminta wang berjumlah RM1 juta bagi setiap wakil rakyat dari Pakatan Rakyat untuk menonton video seks itu, namun permintaan tersebut ditolak.

"Kami ada tayangkan video seks itu kepada Johari dan beliau mengatakan lelaki dalam video itu adalah Anwar dan minta RM100,000 sebagai pelincir.

"Kemudian beliau minta lagi RM1 juta bagi satu kepala wakil rakyat dari PKR yang beliau bawa, antara enam hingga tujuh orang," katanya.

Abdul Rahim merupakan salah seorang "Datuk T" yang turut melibatkan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim yang telah menayangkan video seks itu kepada media Isnin lalu di hotel Carcosa Seri Negara.

Pada sidang media hari ini, Johari berkata, beliau tidak banyak bercakap kerana takut akan diperangkap dengan merakamkan percakapan beliau ketika dipertontonkan rakaman itu di Hotel Flamingo Isnin lalu.

"Ketika dipertontonkan, saya tidak banyak buka mulut... ada tanya beberapa soalan, tetapi tidak kata apa-apa (yang lain)," katanya.

Johari berkata beliau ada menyatakan persetujuan untuk membawa lima ahli Parlimen masing-masing dua orang bekas pelajar Kolej Melayu Kuala Kangsar (MCKK) dan tiga yang selalu membangkitkan isu sosial di Dewan Rakyat.

Mereka ialah Ahli Parlimen Telok Kemang Datuk Kamarul Bahrin Abas, Datuk Rashid Din (Merbok), Azan Ismail (Indera Mahkota), Abdullah Sani (Kuala Langat) dan Amran Bin Ab. Ghani (Tanah Merah).

Kata Johari, beliau memutuskan untuk membawa Kamarul dan Rashid kerana mereka sudah lama mengenali Anwar dan boleh membezakan daripada segi fizikal dan rupa dengan lelaki dalam rakaman video tersebut.

"Yang tiga lain merupakan mereka yang sentiasa membangkitkan isu-isu sosial di Parlimen dan boleh membuat penilaian wajar tentang dakwaan yang dibuat," kata beliau lagi.

Bagaimanapun Johari berkata Abdul Rahim ada menjanjikan bahawa akan membawa beliau mengadakan pertemuan dengan Datuk Seri Najib Razak selaku Perdana Menteri dan Presiden Umno selepas segala berjaya dilaksanakan.

"Tan Sri Rahim ada berkata akan membawa saya untuk bertemu dengan Perdana Menteri dan kesemua soal kewangan akan diambil kira," katanya lagi.

"Tan Sri Rahim berkata kepada Datuk Shuib, Datuk semua akan diambil kira," katanya yang turut mempertahankan bahawa apa yang berlaku sekarang sebagai "satu konspirasi."

Ketika ditanya mengapa beliau dijemput untuk menonton rakaman video itu, Johari berkata, beliau juga masih belum mendapat jawapan.

"Ini soalan yang bagus... isteri saya pun tanya saya mengapa saya dipanggil (tonton video seks)," katanya lagi.

Bagaimanapun jelas Johari, ia kemungkinan kerana beliau rapat dengan kepimpinan Umno.

"Saya sangat rapat dengan kebanyakan menteri khususnya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi... mungkin mereka menganggap bahawa mereka boleh memujuk saya," kata wakili rakyat ini.

"Dan, kemungkinan mereka berpendapat bahawa saya seorang yang kelihatan ada gaya, yang juga seorang beriman. Kemungkinan mereka mengharapkan bahawa saya akan melompat (keluar PKR) sebaik sahaja nampak wajah Anwar (dalam video seks itu)," jelas beliau.

"Kemudian, kemungkinan mereka mengandaikan bahawa dengan menghormati pak cik saya (Datuk Shuib Lazim), saya akan percaya video itu," tambah Johari.

Menjawab soalan berkaitan dengan dakwaan Ummi Hafilda Ali bahawa ada 18 lagi pita rakaman, Johari dengan nada sindir berkata, "saya tidak terkejut... mungkin lebih daripada itu, mungkin 300."

Ditanya sama ada akan menyaman Abdul Rahim berhubung dakwaan tersebut, Johari berkata, beliau tidak ada sebarang hasrat untuk berbuat demikian.

Beliau juga menolak cadangan agar isu semasa ini disiasat oleh sebuah suruhanjaya diraja.

"Tidak perlu, kita ada undang-undang secukupnya... ini kes jenayah. Negara ini dibina dengan undang-undang.

"Ini satu kes terpencil, esok akan ada orang lain buat video macam ini... negara ini akan kucar-kacir, akan jadi anarki," kata beliau sambil menegaskan, pihak yang mengedar dan mempertontonkan sudah pun mengaku dan tiada sebab tidak boleh diambil tindakan. -TMI

Ulasan GB

Daripada beberapa pendedahan setakat ini, golongan yang menamakan mereka sebagai Datuk T ini ternyata pembohong besar.

GB dah ulas sebelum ini. GB kata: camkanlah, setiap sesuatu yang tidak benar, akan terlihat banyak percanggahan di dalamnya.

Kalau kita tengok wajah ketiga-tiganya pula, maaf cakap, macam musibat sekor ke sekor.



Itulah wajah tipikal konspirator dari UMNO.


ANWAR’S PURPORTEDLY SEXUAL ESCAPADE

Posted: 24 Mar 2011 07:18 AM PDT

GUTTER POLITICS………..what else can I say to this latest sensational sexual escapade that purportedly figured Anwar Ibrahim as its prime actor. Haven't we had enough of his ongoing sodomy trial, and the first sodomy trial that had incarcerated him for 6 years in Sg. Buloh prison? Haven't we witnessed the brutality and abuse of the then IGP Tan Sri Rahim Noor who presented Anwar with a dishonorable black eye. What followed was a brief prison sentence of the country's No 1 policeman that was enough to honour him with the title of an ex-convict. And finally, haven't we seen enough destruction caused by the riotous supporters of Anwar Ibrahim following his arrest by balaclava clad police officers that had caused uncertainties and fear among the general population at the time?

If at all somebody seriously wants Anwar off the political scene and be placed in limbo, why not do it the Altantuya way i.e. just shoot him dead and blast him with another C4. Hired killers are not too difficult to get these days for a small fee. And whoever had devised this damn idea to expose this cheap stuff 'CSL alike sexual scene', and at a time when the Sarawak state election is just around the corner ought to have their heads examined for insanity.

And how the hell did the authorities allow this mysterious Datuk 'T' to assemble the media and to screen a pornographic video with such impunity? Isn't the act by Datuk 'T' an offence in itself? And if I were to do the same at my house, wouldn't I be arrested for it? By referring himself a Datuk, this insane person has made a fool of the honorific title. I would like to suggest that the honorific title be withdrawn from him immediately as this low down scum does not deserve the title.

This latest and unthinkable act by Datuk 'T' (I wonder what the alphabet 'T' means. Could it be 'tonggong'), must be the work of not just a single person, but a well crafted mindless idea by a number of Anwar's political enemies that wants him simply out of the political scene, or better still dead. If Datuk 'Tonggong' thinks that he can demolish Anwar's political career by this evil scheming plot, he may be totally wrong. Look at what happened to Anwar after the first sodomy trial and upon his release from prison? Was he weakened and destroyed? No, he didn't. In fact he becomes much stronger and popular, and the 2008 general election was a coveted price for the opposition led by Anwar Ibrahim himself.

I am no fan of Anwar Ibrahim, but as a human being and more so as a Muslim, I sympathize with all that he had gone through. One do not need to go through the experiences of Anwar to understand the sufferings that he had endured and more so, that of his wife, children and grandchildren. And what saddens me most is that this unscrupulous and evil plot is undoubtedly the work of Malays of the Muslim faith. I do not believe it is being done by non-Malay or a non-Muslim. Is this how a Malaysian Muslim treats a fellow Malaysian Muslim? Show me where in the Koran is such an act approved by Allah? Only a person with the heart and mind of a Devil or a Satan would do such a thing.

I have been talking to a number of people over this sad episode, and I can safely say for certain that the government has lost a lot of points in its popularity poll. The mainstream media sure had a gala day reporting and making it known to the entire world how mean and dirty is Malaysian politics. This to me is the most stupid and unthinkable act that will only strengthen Anwar's popularity even more and conversely, the hatred for the good name of the government. I think, all that PM Najib is trying hard to do to uplift the popularity of his administration as well as himself, has all gone to waste. PM Najib and the entire UMNO leadership can deny their involvement, but the perceptions of most likeminded Malaysians that some BN/UMNO linked supporters are seriously involved; remain entrench in their minds.

As a Muslim, my advice to all those that are involved in this dastardly act is to repent and seek forgiveness; not from Anwar, but from Allah the almighty. 'Fitnah' and to shame someone (regardless of one's faith) is a grievous sin. Well Datuk 'Tonggong', the ball is now at your feet.

CRUSADE AGAINST CORRUPTION


ANWAR’S PURPORTEDLY SEXUAL ESCAPADE

Posted: 24 Mar 2011 07:18 AM PDT

GUTTER POLITICS………..what else can I say to this latest sensational sexual escapade that purportedly figured Anwar Ibrahim as its prime actor. Haven't we had enough of his ongoing sodomy trial, and the first sodomy trial that had incarcerated him for 6 years in Sg. Buloh prison? Haven't we witnessed the brutality and abuse of the then IGP Tan Sri Rahim Noor who presented Anwar with a dishonorable black eye. What followed was a brief prison sentence of the country's No 1 policeman that was enough to honour him with the title of an ex-convict. And finally, haven't we seen enough destruction caused by the riotous supporters of Anwar Ibrahim following his arrest by balaclava clad police officers that had caused uncertainties and fear among the general population at the time?

If at all somebody seriously wants Anwar off the political scene and be placed in limbo, why not do it the Altantuya way i.e. just shoot him dead and blast him with another C4. Hired killers are not too difficult to get these days for a small fee. And whoever had devised this damn idea to expose this cheap stuff 'CSL alike sexual scene', and at a time when the Sarawak state election is just around the corner ought to have their heads examined for insanity.

And how the hell did the authorities allow this mysterious Datuk 'T' to assemble the media and to screen a pornographic video with such impunity? Isn't the act by Datuk 'T' an offence in itself? And if I were to do the same at my house, wouldn't I be arrested for it? By referring himself a Datuk, this insane person has made a fool of the honorific title. I would like to suggest that the honorific title be withdrawn from him immediately as this low down scum does not deserve the title.

This latest and unthinkable act by Datuk 'T' (I wonder what the alphabet 'T' means. Could it be 'tonggong'), must be the work of not just a single person, but a well crafted mindless idea by a number of Anwar's political enemies that wants him simply out of the political scene, or better still dead. If Datuk 'Tonggong' thinks that he can demolish Anwar's political career by this evil scheming plot, he may be totally wrong. Look at what happened to Anwar after the first sodomy trial and upon his release from prison? Was he weakened and destroyed? No, he didn't. In fact he becomes much stronger and popular, and the 2008 general election was a coveted price for the opposition led by Anwar Ibrahim himself.

I am no fan of Anwar Ibrahim, but as a human being and more so as a Muslim, I sympathize with all that he had gone through. One do not need to go through the experiences of Anwar to understand the sufferings that he had endured and more so, that of his wife, children and grandchildren. And what saddens me most is that this unscrupulous and evil plot is undoubtedly the work of Malays of the Muslim faith. I do not believe it is being done by non-Malay or a non-Muslim. Is this how a Malaysian Muslim treats a fellow Malaysian Muslim? Show me where in the Koran is such an act approved by Allah? Only a person with the heart and mind of a Devil or a Satan would do such a thing.

I have been talking to a number of people over this sad episode, and I can safely say for certain that the government has lost a lot of points in its popularity poll. The mainstream media sure had a gala day reporting and making it known to the entire world how mean and dirty is Malaysian politics. This to me is the most stupid and unthinkable act that will only strengthen Anwar's popularity even more and conversely, the hatred for the good name of the government. I think, all that PM Najib is trying hard to do to uplift the popularity of his administration as well as himself, has all gone to waste. PM Najib and the entire UMNO leadership can deny their involvement, but the perceptions of most likeminded Malaysians that some BN/UMNO linked supporters are seriously involved; remain entrench in their minds.

As a Muslim, my advice to all those that are involved in this dastardly act is to repent and seek forgiveness; not from Anwar, but from Allah the almighty. 'Fitnah' and to shame someone (regardless of one's faith) is a grievous sin. Well Datuk 'Tonggong', the ball is now at your feet.

CRUSADE AGAINST CORRUPTION


The Wanted – Gold Forever

Posted: 24 Mar 2011 06:51 AM PDT

the memory of being here with you is one i'm gonna take my life through.
cos some days stay gold forever (in my life).

Say my name like it's the last time,
Live today like its your last night,
We want to cry but we know its alright,
Cause I'm with you and your with me,
Butterflies, butterflies..we were meant to fly,
You and I, you and I… colors in the sky,
We could rule the world someday, somehow
But we'll never be as bright as we are now.

We're standing in a light that won't fade,
Tomorrow's coming but this won't change,
Cause some days stay gold forever.
The memory of being here with you is one I'm gonna take my life through,
Cause some days stay gold forever.

Promise me you'll stay the way you are,
Keep the fire alive and stay young at heart,
When the storm feels like it could blow you out
Remember, you got me and I got you..
Cause we are butterflies, butterflies… we were meant to fly,
You and I, you and I… colors in the sky,
When the innocence is dead and gone,
these will be the times we look back on.

We're standing in a light that won't fade,
Tomorrow's coming but this won't change,
Cause some days stay gold forever.
The memory of being here with you is one I'm gonna take my life through,
Cause some days stay gold forever.

I won't, I won't let your memory go
Cause your colors they burn so bright,
Who knows, who knows what tomorrow will hold
But I know that we'll be alright

Butterflies, butterflies… we were meant to fly,
You and I, you and I… colors in the sky,
We could rule the world someday, somehow
But we'll never be as bright as we are now.

We're standing in a light that won't fade,
Tomorrow's coming but this won't change,
Cause some days stay gold forever.
The memory of being here with you is one I'm gonna take my life through,
Cause some days stay gold forever.


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

PAS Mahu Trio Datuk T Direman

Posted: 24 Mar 2011 07:04 AM PDT


Reman trio 'Datuk T' bantu siasatan

PAS mahu polis segera bertindak ekoran pengakuan terbuka Tan Sri Rahim Thamby Chik dan dua lagi rakannya bahawa mereka terlibat dalam pendedahan video seks kelmarin, harakadahdaily dipetik.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, pengakuan itu sudah cukup untuk pihak polis mereman mereka untuk melakukan siasatan.

"Pengakuan itu sudah cukup untuk polis menahan mereka," katanya ketika dihubungi Harakahdaily semalam.

Rahim yang juga bekas Ketua Menteri Melaka semalam mendedahkan beliau, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan seorang lagi Datuk Shuib Lazim yang juga bendahari Perkasa adalah trio yang sebelum ini digelar 'Datuk T'.

Pendedahan itu dibuat dalam satu sidang media, sebelum tempoh 24 jam sidang akhbar Pakatan Rakyat yang mendakwa beliau dan Eskey terlibat dalam pendedahan video itu.

Dengan pengakuan itu juga, Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena, tidak menolak kemungkinan video itu dirancang oleh mereka untuk memfitnah ketua pembangkang.

"Ada kemungkinan mereka (trio Datuk T) sendiri merancang membuat video fitnah itu.

"Polis kena segera tangkap mereka. Hanya tindakan itu boleh membersihkan imej polis yang sekarang ini didakwa terlibat dalam video ini," tambahnya.

Isnin lalu, satu video seks mengenai seorang lelaki yang mirip ketua umum PKR, Datuk Anwar Ibrahim, didakwa dipertontonkan kepada wartawan dan editor akhbar media perdana dan media alternatif di sebuah hotel mewah di Kuala Lumpur.

Isu itu kemudiannya menjadi lebih besar apabila turut dicampur tangan pemimpin tertinggi Umno BN.

Anwar juga kelmarin membuat laporan polis dan menafikan penglibatan beliau dalam video itu.

Sementara itu, Datuk Johari Abdul, Ahli Parlimen PKR Sungai petani berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato' Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato' Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato' Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato' Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato' Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato' Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.


Video seks: Polis ambil keterangan Rahim, Eskay

Polis sedang merakamkan kenyataan daripada bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah berhubung tayangan video seks.

Menurut wartawan yang berkumpul di ibu pejabat polis di Bukit Aman, Kuala Lumpur, kedua-dua mereka dilihat tiba pada kira-kira jam 5 petang tadi.

Kedua-dua mereka dikatakan akan memberikan sidang akhbar selepas pertemuan dengan polis.

Wartawan Malaysiakini menghubungi Eskay pada kira-kira jam 5.55 petang dan beliau mengesahkan sedang berada di Bukit Aman bersama dengan Rahim.

Semalam, Rahim, Eskay dan bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim, mengakui mereka adalah 'Datuk T' yang di belakang tayangan video lucah berkenaan.

Shuib, bagaimanapun dipercayai di luar negeri dan dijadualkan diambil kenytaannya esok.

Adalah dipercayai salinan asal video berkenaan juga mungkin diserahkan kepada polis pada perjumpaan hari ini.

Sebelum ini, pegawai khas Rahim - Ghazali Zainal berkata bekas ketua pemuda Umno itu bersedia memberikan kenyataan kepada polis jika diminta berbuat demikian.

Katanya, Rahim enggan mengulas lanjut berhubung video berkenaan selepas pertemuan dengan media, petang semalam.

Ketiga-tiga individu itu yang menggelarkan kumpulan mereka sebagai 'Datuk T', telah menayangkan video lucah itu kepada beberapa wartawan tertentu di hotel Carcosa Seri Negara di Kuala Lumpur pada Isnin lalu.

Sehari kemudian, ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membuat laporan polis selepas menafikan beliau adalah lelaki yang didakwa dalam video tersebut. -mk




This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Dendam Kesumat Rahim Terhadap Anwar

Posted: 24 Mar 2011 06:13 AM PDT

Bila dendam tidak dapat sembunyikan...

Dalam tempoh 48 jam, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah mula mengeluarkan kenyataan yang bercanggah bersabit video seks lucah yang kononnya merakamkan Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur.

Sehubungan itu, dalam sidang media mereka semalam, Tan Sri Rahim Thamby Chik pula tidak dapat meyembunyikan rasa marahnya terhadp Anwar atas peletakan jawatan beliau sebagai Ketua Menteri Melaka pada tahun 1994.

Rahim yang kini Pengerusi Risda, berkata beliau tidak merogol seorang gadis berusia 15 tahun ketika itu.

Semasa menayangkan video itu kepada wartawan Isnin lalu di hotel Carcosa Seri Negara, Eskay berkata beliau membawa keluar perakam video dari hotel dan mendapati ia mengandungi klip 21 minit Anwar mengadakan hubungan seks dengan pelacur.

Namun pada sidang akhbarnya semalam, Eskay mendakwa beliau tidak dapat "membaca" rakaman dalam alat perakam itu sehingga seminggu lalu.

'Tak boleh baca'

"Hanya minggu lalu, baru kami mendapat rakaman itu sebab mula-mula kita tak boleh "baca', kemudian baru ada seorang yang berjaya menerbitkannya,' katanya.

Tidak kurang aneh adalah kenyataannya semalam bahawa beliau menunjukkan video itu kepada wartawan, malah kepada ahli parlimen PKR Johari Abdul sebelum menghantar rakaman itu untuk pemeriksaan forensik.

"Saya mahukan media membuat keputusan..untuk anda melihat kebenaran sebelum saya menyerahkannya untuk pemeriksaan forensik," kata Eskay pada sidang media itu.

Ketika diminta sekali lagi untuk menjelaskan bagaimana video itu diperolehi, Eskay dan Rahim enggan memberi butiran lanjut dengan alasan ia kini menjadi siasatan polis.

Sukar untuk dipercayai bahawa walaupun Eskay memiliki video lucah terhadap musuh politik utama Umno dan kerajaan BN, beliau berasa curiga untuk mendapatkan perlindungan polis atau meminta bantuan dari Rahim untuk menguruskannya.

Eskay - seorang jutawan yang disifatkan sekutu rapat Tun Dr Mahathir Mohamad – telah ditanya bagaimana Rahim boleh terbabit dalam video berkenaan.

Katanya, beliau menghubungi bekas ketua menteri Melaka itu kerana mahu mendapatkan sebuah hotel yang mempunyai kawalan keselamatan yang baik dengan alasan beliau tidak mahu "membabitkan polis".

Malah, ahli perniagaan itu menghubungi Rahim untuk mencari hotel sedemikian kerana beliau sendiri "bukan orang KL" tetapi dari Kedah.

Kenyataan itu juga aneh kerana Eskay diketahui menghabiskan banyak masanya di Kuala Lumpur malah selesa mengenali wartawan-wartawan dari media asing.

Eskay dan Rahim semalam berulang kali menegaskan mereka tidak ada motif selain mahu menegakkan kebenaran dengan mendedahkan rakaman itu.

Rogol gadis sekolah

Di sebalik sifat "patriotiknya" itu Rahim bagaimanapun meluangkan masa yang agak panjang untuk mengimbas peletakkan jawatan beliau sebagai ketua menteri Melaka pada tahun 1994.

Beliau mendakwa peletakan jawatan itu didalangi oleh Anwar "walaupun saya dibebaskan oleh mahkamah" atas tuduhan merogol seorang gadis sekolah
.

Bagaimanapun Rahim tidak menyatakan beberapa fakta "kecil" seperti bukan mahkamah yang membebaskan beliau. Sebaliknya tidak ada pun perbicaraan diadakan untuk mendengar keterangan gadis itu dan anggota keluarganya.

Peguam Negara Allahyarham Tan Sri Mohtar Abdullah (kanan) ketika itu memutuskan "tidak cukup bukti" untuk mensabitkan Rahim, justeru tuduhan itu digugurkan.

Justeru perisytiharan Rahim ketika itu bahawa mahkamah telah membersihkan namanya "dari hujung rambut hingga ke hujung kaki" amat mencurigakan, seperti video lucah yang cuba dibawakan oleh beliau dan Eskay.

Seperkara lagi, pada sidang media semalam, Rahim dan Eskay mendakwa, orang ketiga yang melengkapkan gandingan mendedahkan video itu adalah bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim.

Namun Shuib tidak hadir pada sidang media berkenaan dan tidak ada pun penjelasan daripada Rahim mahupun Eskay .

Juga, rasanya tidak perlu mengulas cadangan Rahim supaya Suruhanjaya Diraja ditubuhkan dengan ahli-ahli panel merangkumi perwakilan daripada PERKASA serta Presiden KITA, Datuk Zaid Ibrahim.

Eskay - sahabat Anwar?

Persoalan adalah kenapa tergesa-gesa menubuhkan Suruhanjaya Diraja - adakah ia untuk memberikan juak-juak Umno satu lagi pusingan untuk mengaibkan Anwar dengan tuduhan dan fitnah?

Persoalan juga timbul kenapa Eskay yang mengaku dirinya sebagai sahabat Anwar tidak sudi menghantar satu salinan kepada ketua pembangkang itu atau Datuk Dr Wan Azizah untuk diperakui sebelum menunjukkannya kepada media?

Jika Anwar menafikan beliau orang dalam video itu, sudah tentu Eskay tidak perlu merahsiakan video itu dan terus boleh menyerahkannya kepada pihak berkuasa untuk diambil tindakan dan memberikan salinan kepada media, malah memuatkannya di Youtube.

Tetapi tidak. Beliau dan Rahim (kiri) didakwa mengambil keputusan menggunakan khidmat seorang wartawan untuk memanggil wartawan kanan bagi menghebahkan kandungan video itu.

Tindakan ini diambil walaupun, menurut Eskay, rakaman itu belum dihantar untuk ujian forensik
.

Jika ujian forensik dilakukan atas kenyataan Rahim dan Eskay semalam tentunya ia akan mendedahkan sebuah skrip yang terpaksa diolah dan dirombak oleh mereka selaku dalang fitnah video seks setelah Anwar membuat laporan polis dan enggan tunduk kepada ugutan Eskay dan Rahim. -mk


Of political desperados, dingoes and demons by Martin Jalleh

Posted: 24 Mar 2011 04:38 AM PDT

The PM and Umno are desperate, very desperate indeed. It has dawned very hard on them that they could soon be driven out of Putrajaya and into political oblivion. Anwar Ibrahim, the man who has been the drawing and driving force behind the opposition coalition, Pakatan Rakyat (PR), must be destroyed at all cost. Never before has anyone posed such a danger to Umno. They had tried very hard to do his political career in with a sham sodomy trial but he bounced back even more determined, and with his coalition, dealt them a severe blow in the last general elections.

Listen to the guy who has watched the video, UMNO's fingerprints are all over it.



They had once dismissed him as a has-been and irrelevant. But Anwar just refused to disappear. Now they are convinced he must be demolished forever and then Pakatan Rakyat will definitely disintegrate. Umno would launch relentless dastardly attacks on his reputation with the help of spin doctors in the mainstream media and online cyber-troopers and ceaselessly attempt to damage his credibility and integrity. They would incessantly drum it into the minds of the citizens of Bolehland long and loud enough that he is a man of dubious character, one who will do anything to be the PM of Malaysia.

They would demonise him as a loyal friend of the Zionists, denigrate him as a spy for the US, defame him as a CIA agent, disparage him as a political chameleon and denounce him as a traitor. They would deploy anyone to demolish him, whether they be in Umno, Apco or a bozo in the police, AG's Chambers and especially the judiciary, people who would dance to their tune at the drop of a hat. They would get deserters, detractors and disgruntled leaders of his party and within the coalition to discredit him with their stale and silly exposé and to derail the process of change that the PR wants to bring about.

A "Doctor in the House" joins in the diatribe against Anwar with his memoirs – a "doctored" memory of the past by a supposed statesman who prefers to live in the present on self-deception, delusion and denial. Such is their desperation, they would even resurrect characters who played a "vicious role" in the conspiracy of Sodomy I, one of whom was described in a court transcript as being "disowned by her own father". They would even deny Anwar a place in parliament for six months with the help of the Speaker whom Tunku Abdul Aziz (a respected public figure) described as a "total disgrace".

Sodomy Script

Politically bankrupt and devoid of political principles, they would dish out yet another sodomy script. Once again they would ruthlessly drag his and his family's good name through the mud. Prosecution star witness Saiful would not disappoint in the judicial circus. He contradicts himself and even has a sex liaison with a DPP in the case! The Court confirms it did happen but refuses to dismiss the case. The AG and the judge would deny Anwar access to the details that are as a norm furnished to the defence at the start of a trial. But the AG would disclose all documents to the defence in the Ling Liong Sik's case!

A chemist acknowledges that DNA found in Saiful's rear end could have come from as many as 10 different people - including himself! Saiful gives new meaning to the phrase "go f**k yourself"! (Asia Sentinel). The prosecution is at a point of desperation when the AG's Chambers and the police commit a plethora of mistakes regarding DNA evidence. They should be aptly dubbed the "DNA" – Desperate n Asinine team. Courage deserts the judge as he overturns his own decision made during a trial-within-a-trial (which is very rarely done). Anwar says he is not surprised. The judge may be pressured and directed to stick to the script.

Umno has even contingent plans to dispose of Anwar. They come up with a new video tape showing a man alleged to be Anwar having sex with a female Chinese prostitute. From the feedback of reporters who saw it and the glaring questions that have arisen as to how, where and when it was shown, one can only deduce that it is but doctored trash. Najib parrots Hishamuddin and denies that the police are involved in the making of the sex tape. The public remembers how he had denied that he had ever met Saiful but later admitted that he did meet Saiful after all.

De facto law minister Nazri Aziz, who is reputed for his temper tantrums, theatrics, threats, taunts, and twisting the truth declares that the showing of the "blue film" (his very own words) is legitimate! Nazri asks the public not to shoot the "messenger". Datuk T is no "messenger" but a "Terrorist" employed to assassinate Anwar's character!

Distractions & Diversions

Umno's alleged sex scandals by opposition members are not only a conspiracy to destroy Anwar, but they are meant to distract the nation from the failures of the BN government and Umno. The sex video is shown on the very day the Sarawak state assembly is dissolved. Do Sarawakians want to deliberate and decide on their future or waste their energy over the salacious contents of a doctored tape? When the nation is sex saturated, and the people enjoy their daily sex diet, this is what Umno and the BN government wants to do:

Distract the rakyat from the damning evidence that the country is going to the dogs and that we are living in a "sham democracy" (Tengku Razaleigh). Divert the people's attention from the reality that we have a dead constitution (courtesy of the judiciary), a divided nation, decaying institutions, a dour economy and a disturbing diaspora rate! Deflect the public's attention from Umno's rampant corruption, exacerbating internal divisions and that the Umnoputras are bleeding this country dry.

Deceive the nation with Najib's "performance" consisting of nothing but public relations, publicity stunts, political rhetoric, populist slogans, propaganda puff, a pipe-dream and a pie in the sky! Downplay the successes of the PR States. Deny, delay and distribute discriminately federal funds they are entitled to, whilst hiding the fact that some of the BN states are near debt or in deficit. It is very evident that Umno has not changed! It has plunged to such depths that it is only adept at churning out sex stories to destroy its enemies, the No.1 being Anwar! It has no sense of decency or shame left.

It has to resort to dirty politics (no matter how despicable and disgusting) in order to survive. It will one day reap what it now sows and bury itself in the very grave it has dug for Anwar today. It would no doubt be an "unmitigated disaster" if the rakyat were to vote for BN and (Najib) in the next general elections!

(23 March 2011)


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

A Paki Mullah gets torn to shreds by a gutsy Pakistani actress

Posted: 24 Mar 2011 04:36 AM PDT

He get his comeuppance, making him impotent to retort or spew forth his lies and bigotry. These are the Paki dickheads who under the guise of piety are dragging it back to the 7th century.


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Handbook for Life

Posted: 24 Mar 2011 04:30 AM PDT

Health

1. Drink plenty of water
2. Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a beggar
3. Eat more foods that grow on trees and plants and eat less food that is manufactured in plants
4. Live with the 3 E's -- Energy, Enthusiasm and Empathy


5. Make time to pray
6. Play more games
7. Read more books than you did in 2010
8. Sit in silence for at least 10 minutes each day
9. Sleep for 7 hours
10. Take a 10-30 minutes walk daily. And while you walk, smile

Personality

11. Don't compare your life to others. You have no idea what their journey is all about
12. Don't have negative thoughts or things you cannot control.
Instead invest your energy in the positive present moment
13. Don't over do. Keep your limits
14. Don't take yourself so seriously. No one else does
15. Don't waste your precious energy on gossip
16. Dream more while you are awake
17. Envy is a waste of time. You already have all you need
18. Forget issues of the past. Don't remind your partner with
His/her mistakes of the past. That will ruin your present happiness
19. Life is too short to waste time hating anyone. Don't hate others
20. Make peace with your past so it won't spoil the present
21. No one is in charge of your happiness except you
22. Realize that life is a school and you are here to learn.
Problems are simply part of the curriculum that appear and fade away
like algebra class but the lessons you learn will last a lifetime
23. Smile and laugh more
24. You don't have to win every argument. Agree to disagree

Society

25. Call your family often
26. Each day give something good to others
27. Forgive everyone for everything
28. Spend time w/ people over the age of 70 & under the age of 6
29. Try to make at least three people smile each day
30. What other people think of you is none of your business
31. Your job won't take care of you when you are sick. Your real friends will stay in touch

Life

32. Do the right thing!
33. Get rid of anything that isn't useful, beautiful or joyful
34. GOD heals everything
35. However good or bad a situation is, it will change
36. No matter how you feel, get up, dress up and show up
37. The best is yet to come
38. When you awake alive in the morning, thank GOD for it
39. Your inner most spirit is always happy, so be happy

Last but not the least

40. Please forward this to everyone you care about...I just did!

Thanks to Angela who sent me this post! Have a great day everyone.


[Bergambar] Pelajar Sekolah Menengah Di Terengganu Semakin Liar

Posted: 24 Mar 2011 04:20 AM PDT

Sarang Pelajar Ponteng Di Terengganu Diserbu

Gambar: -- Seorang pelajar perempuan yang ditahan kerana ponteng sekolah dalam Operasi Ponteng Sekolah Peringkat Negeri menunggu giliran untuk menjalani ujian saringan air kencing oleh Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) di Sekolah Menengah Ibrahim Fikri di sini, hari ini.

KUALA TERENGGANU: Pegawai-pegawai Jabatan Pelajaran Terengganu dan beberapa agensi lain pada Khamis menggempur beberapa kawasan di Kuala Nerus dan Marang yang menjadi tumpuan pelajar ponteng dan menahan 31 pelajar menengah, tiga daripada pelajar perempuan.

Kebanyakan pelajar itu yang menjadikan rumah-rumah kosong dan surau berhampiran sebagai tempat ponteng, bertempiaran lari apabila menyedari kehadiran pegawai-pegawai itu, malah ada yang sanggup bersembunyi dalam paya daripada ditahan.

Mereka yang lengkap berpakaian sekolah dan berpakaian sukan memberikan pelbagai alasan apabila ditanya kenapa mereka ponteng sekolah dan ada yang bersikap kurang ajar dengan memaki guru dan anggota Rela yang menahan mereka dalam operasi itu.

Kesemua pelajar berkenaan kemudian dikumpulkan di Sekolah Menengah Kebangsaan Ibrahim Fikri, Seberang Takir, sebelum ibubapa mereka dipanggil ke sekolah untuk menjemput mereka pulang setelah diberikan motivasi.

Pengarah Pelajaran Terengganu Razali Daud berkata operasi berkenaan bertujuan memberi peringatan kepada pelajar terlibat tentang keburukan ponteng sekolah.

"Gejala ini tidak serius di Terengganu tetapi jabatan mengambil pendekatan mengadakan operasi ini sebagai langkah untuk mencegahnya daripada merebak," katanya kepada Bernama.

Razali berkata Jabatan Pelajaran Terengganu merancang untuk mengadakan program khas untuk meningkatkan sahsiah dan peribadi pelajar. Operasi yang dijalankan dari 8 pagi sehingga 12 tengah hari, turut disertai wakil Agensi Anti Dadah Kebangsaan, Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung, guru-guru, Rela, polis dan pemimpin-pemimpin tempatan. -BERNAMA














No comments: