Wednesday, March 23, 2011

mari beli uollsss

mari beli uollsss


mari beli uollsss

Posted: 23 Mar 2011 06:45 AM PDT

terkesima, terpesona, terpegun, terkentut, terkincit dan segala bagai ter lahhhh gamaknya....
apa yang akak terpegunnya?....tungguuuuuu....

sedapnya x terhingga, menarik hati...sekali gigit..pasti nak gigit lagi...its like sex uollsss...if taste it u want more...gitewwwww kata-kata jahanam sangat....

di adun dengan bahan2 rahsia...di adun dengan rahsia nenek moyang sejak 100 tahun yang lalu..cerita keenakkannya telah di sampai sesegenap benua...bolehhhh....

mari- mari jengok and beli kek Hotmama...

kesedapannya sebarisan dengan kek secret recipe uolssss....

dulu akak hina betina ni buat kek...akak cakap kek betina ni rasa kek kedai puchong perdana (kedai kek ni , kek dia rasa jahanam..x kira lah perisa apa ko beli rasa dia tetap akan membuat anda pening serta merta)....

tapi sekarang pompuan ni buat kek...marvelous uollsss..akak terkesima...leh pitam dengan kesedapan dia...akak syak menuntut ilmu ngan marta steward ni...

mmg sedap...pasti uolsssx menyesal...coklat lebih mencurah-curah...strawberry segar yang di petik sendiri dari ladang..pasti uollsss jilat papan kek tu....percayalah...






Snikers Cheescake (bukan kasut sneaker uollss), Mars cheescake, Oreo Cheescake, Tobleront Cheesecake...kelas nama cheescake dia kan (angkat kedua-dua tangan ke bahu sambil mata pandang ke atas nampak mata putih dan bibir terjuih)

saiz 7 inci. tau x besar panjang mane...ala korang mesti tau 7 inci kan...korang biase kan tujuh inci kan..sedang2 sedapppp...sedang2 lemak tuu..kannnn..herganya RM 55 ringgit..murah kan..

lagi satu 9 inci..sais negro gitew..besar tu uollsss...herga dia RM 70 je..murah banget uollssss..bahan dia meriah..coklat pekat..rasa sedap...puasss...

ape lagi uolsss order sekarang....selagi pompuan ni termampu..jagan pulak hotmama ni kusta sebab banyak tempahan baru uolss nak order..maknenya tahun depan lah baru dapat...

nak tengok gambar kek yang lazat itew leh lah jengok kat blog hotmama . kalau korang jumpe betina pakai baju merah muka ala2 megan fox dukung anak, tu lah blog dia...

so selesai sudah tugasan akak sebagai promoter kek hotmama..kalau nak order tu sebut2 skit nama akak...dapat bahan2 atas kek tu lebih uollssss...
..


Of political desperados, dingoes and demons

Posted: 23 Mar 2011 09:14 AM PDT

By Martin Jalleh

The PM and Umno are desperate, very desperate indeed. It has dawned very hard on them that they could soon be driven out of Putrajaya and into political oblivion.

Anwar Ibrahim, the man who has been the drawing and driving force behind the opposition coalition, Pakatan Rakyat (PR), must be destroyed at all cost. Never before has anyone posed such a danger to Umno.

They had tried very hard to do his political career in with a sham sodomy trial but he bounced back even more determined, and with his coalition, dealt them a severe blow in the last general elections.

They had once dismissed him as a has-been and irrelevant. But Anwar just refused to disappear. Now they are convinced he must be demolished forever and then Pakatan Rakyat will definitely disintegrate.

Umno would launch relentless dastardly attacks on his reputation with the help of spin doctors in the mainstream media and online cyber-troopers and ceaselessly attempt to damage his credibility and integrity.

They would incessantly drum it into the minds of the citizens of Bolehland long and loud enough that he is a man of dubious character, one who will do anything to be the PM of Malaysia.

They would demonise him as a loyal friend of the Zionists, denigrate him as a spy for the US, defame him as a CIA agent, disparage him as a political chameleon and denounce him as a traitor.

They would deploy anyone to demolish him, whether they be in Umno, Apco or a bozo in the police, AG's Chambers and especially the judiciary, people who would dance to their tune at the drop of a hat.

They would get deserters, detractors and disgruntled leaders of his party and within the coalition to discredit him with their stale and silly exposé and to derail the process of change that the PR wants to bring about.

A "Doctor in the House" joins in the diatribe against Anwar with his memoirs – a "doctored" memory of the past by a supposed statesman who prefers to live in the present on self-deception, delusion and denial.

Such is their desperation, they would even resurrect characters who played a "vicious role" in the conspiracy of Sodomy I, one of whom was described in a court transcript as being "disowned by her own father".

They would even deny Anwar a place in parliament for six months with the help of the Speaker whom Tunku Abdul Aziz (a respected public figure) described as a "total disgrace".

Sodomy Script

Politically bankrupt and devoid of political principles, they would dish out yet another sodomy script. Once again they would ruthlessly drag his and his family's good name through the mud.

Prosecution star witness Saiful would not disappoint in the judicial circus. He contradicts himself and even has a sex liaison with a DPP in the case! The Court confirms it did happen but refuses to dismiss the case.

The AG and the judge would deny Anwar access to the details that are as a norm furnished to the defence at the start of a trial. But the AG would disclose all documents to the defence in the Ling Liong Sik's case!

A chemist acknowledges that DNA found in Saiful's rear end could have come from as many as 10 different people – including himself! Saiful gives new meaning to the phrase "go f**k yourself"! (Asia Sentinel)

The prosecution is at a point of desperation when the AG's Chambers and the police commit a plethora of mistakes regarding DNA evidence. They should be aptly dubbed the "DNA" – Desperate n Asinine team.

Courage deserts the judge as he overturns his own decision made during a trial-within-a-trial (which is very rarely done). Anwar says he is not surprised. The judge may be pressured and directed to stick to the script.

Umno has even contingent plans to dispose of Anwar. They come up with a new video tape showing a man alleged to be Anwar having sex with a female Chinese prostitute.

From the feedback of reporters who saw it and the glaring questions that have arisen as to how, where and when it was shown, one can only deduce that it is but doctored trash.

Najib parrots Hishamuddin and denies that the police are involved in the making of the sex tape. The public remembers how he had denied that he had ever met Saiful but later admitted that he did meet Saiful after all.

De facto law minister Nazri Aziz, who is reputed for his temper tantrums, theatrics, threats, taunts, and twisting the truth declares that the showing of the "blue film" (his very own words) is legitimate!

Nazri asks the public not to shoot the "messenger". Datuk T is no "messenger" but a "Terrorist" employed to assassinate Anwar's character!

Distractions & Diversions

Umno's alleged sex scandals by opposition members are not only a conspiracy to destroy Anwar, but they are meant to distract the nation from the failures of the BN government and Umno.

The sex video is shown on the very day the Sarawak state assembly is dissolved. Do Sarawakians want to deliberate and decide on their future or waste their energy over the salacious contents of a doctored tape?

When the nation is sex saturated, and the people enjoy their daily sex diet, this is what Umno and the BN government wants to do:

Distract the rakyat from the damning evidence that the country is going to the dogs and that we are living in a "sham democracy" (Tengku Razaleigh).

Divert the people's attention from the reality that we have a dead constitution (courtesy of the judiciary), a divided nation, decaying institutions, a dour economy and a disturbing diaspora rate!

Deflect the public's attention from Umno's rampant corruption, exacerbating internal divisions and that the Umnoputras are bleeding this country dry.

Deceive the nation with Najib's "performance" consisting of nothing but public relations, publicity stunts, political rhetoric, populist slogans, propaganda puff, a pipe-dream and a pie in the sky!

Downplay the successes of the PR States. Deny, delay and distribute discriminately federal funds they are entitled to, whilst hiding the fact that some of the BN states are near debt or in deficit.

It is very evident that Umno has not changed! It has plunged to such depths that it is only adept at churning out sex stories to destroy its enemies, the No.1 being Anwar!  It has no sense of decency or shame left.

It has to resort to dirty politics (no matter how despicable and disgusting) in order to survive. It will one day reap what it now sows and bury itself in the very grave it has dug for Anwar today.

It would no doubt be an "unmitigated disaster" if the rakyat were to vote for BN and (Najib) in the next general elections!

(23 March 2011)



Malaysiakini On Latest Update On Taman Megah Controversy

Posted: 23 Mar 2011 09:00 AM PDT

The Megah Ria Market lot-swap controversy is in a state of suspended animation after the MBPJ decided to temporarily reinstate the disabled vendors to their original lots.

A final decision will presumably be made after the MBPJ completes studying the issues involved.

This decision comes in the wake of local councillor Tiew Way Keng's decision to order the elderly and disabled vendors to swap


Edisi Kantoi: Nazri Dan Rais Pula Jadi Cacing Kepanasan

Posted: 23 Mar 2011 09:52 AM PDT

Video seks: Jangan kaitkan pengakuan tiga 'Datuk T' dengan Umno

Pemimpin-pemimpin Umno menjauhkan diri mereka selepas Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik bersama dua yang lain mendakwa mereka adalah "Datuk T" — bertanggungjawab atas pendedahan rakaman video seks, yang mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan pelacur.

"Kami parti dengan tiga juta orang ahli, jika seorang atau dua menggunakan hak mereka untuk memawa perkara ini, tiada apa yang kami boleh lakukan," kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz (gambar) ketika ditemui di bangunan Parlimen hari ini.

"Mereka melakukan atas kapasiti sebagai individu tanpa pengetahuan kami. Umno tidak mahu dikaitkan dengan ini (pendedahan ini)," kata Ahli Parlimen Padang Rengas.

Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Rais Yatim berkata perkara itu adalah soal kesalahan jenayah dan tidak harus dibuat tuduhan sembarangan.

"Ia mesti disiasat oleh polis dan Peguam Negara. Siasatan adalah untuk memastikan tiada nama atau parti diheret ke dalam isu ini dan fitnah," kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan ini.

Beliau juga meminta ketiga-tiga lelaki berkenaan agar membuat aduan polis agar siasatan boleh dijalankan mengikut undang-undang negara.


Misteri di sebalik "Datuk T" yang mengemparkan negara dengan pendedahan sebuah klip video hitam putih yang memaparkan aksi seks seorang pemimpin pembangkang, terjawab hari ini.

Datuk Shazryl Eskay Abdullah, seorang ahli perniagaan, mengaku bahawa beliaulah yang menunjukkan video itu kepada media terpilih di Carcosa Seri Negara dua hari lepas.

Pendedahan itu dibuat pada satu sidang media bersama Rahim Thamby di sebuah hotel di sini petang ini.

Shazryl juga mendedahkan bahawa "Datuk T" sebenarnya bermakna "trio" iaitu beliau sendiri, Rahim dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim, yang tidak hadir pada persidangan akhbar itu.

Shazryl dan Rahim mengulangi pendirian "Datuk T" bahawa mereka mahu sebuah suruhanjaya diraja ditubuhkan bagi menentukan kesahihan video tersebut untuk membuktikan pelaku seks dalam rakaman itu adalah seorang pemimpin pembangkang.

Dalam pada itu, Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali berkata Shuib telah menjelaskan kepadanya bahawa beliau hanya dijemput oleh Abdul Rahim dan bertindak atas kemahuan sendiri.

"Jika perkara itu dibangkitkan dalam mesyuarat majlis eksekutif akan datang, maka kami akan membincangkan. Sebenarnya beliau ada tanya pada saya banyak kali mahu meletakkan jawatan sebagai bendahari (Perkasa),' kata Ahli Parlimen Pasir Mas ini ketika ditanya sama ada Perkasa akan mengambil tindakan ke atas Shuib.

Ibrahim menambah untuk berlaku adil kepada Shuib dan Anwar, perkara itu harus disiasat oleh suruhanjaya diraja.

"Anwar telah dituduh tetapi belum ada bukti lagi. Tetapi jika Shuib dan yang lain mendakwa benar, maka mereka harus dihargai kerana mendedahkan kebenaran," katanya lagi. -TMI


'Jangan bunuh Datuk T si pembawa berita'

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz dilihat tampil mempertahankan lelaki misteri 'Datuk T' yang menayangkan video seks yang didakwa melibatkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Ada pepatah menyebut, jangan bunuh pembawa berita," katanya merujuk kepada banyak persoalan berkaitan kesan undang-undang terhadap pihak yang menganjurkan "tayangan meletup" itu semalam.

"Jadi jangan bangkitkan isu yang bukan pokok. Pembangkang selalu mendakwa ini semua kerja BN... kamu ada masalah dalam parti sendiri, selesaikanlah," katanya kepada pemberita di pejabatnya di bangunan Parlimen hari ini.

Katanya, dengan mengatakan BN mengambil tindakan sebegitu, ia sebenarnya menggambarkan apa yang boleh dilakukan pembangkang.

Daripada memberikan masa kepada ahli politik bagi membersihkan dirinya, Nazri mendesak 'Datuk T' segera membuat laporan polis berhubung perkara itu.

Mengulas penayangan video seks itu di sebuah hotel semalam, menteri yang bertanggungjawab dalam bidang undang-undang itu berkata bukanlah sesuatu yang salah untuk pihak di belakang semua itu menunjukkan video kepada wartawan dan penyunting.

"Kamu beritahu saya apa yang salah. Semua kata ia bertentangan dengan undang-undang, tetapi beritahu saya, undang-undang mana? Sesiapa yang maklum patut datang ke depan untuk maklumkan kepada kita," katanya. -mk


Ulasan GB

Pertama: Semalam, Nazri beriya-iya mempertahankan Datuk T menyiarkan video lucah yang kononnya dilakukan oleh Anwar.

"Kamu beritahu saya apa yang salah. Semua kata ia bertentangan dengan undang-undang, tetapi beritahu saya, undang-undang mana? Sesiapa yang maklum patut datang ke depan untuk maklumkan kepada kita," katanya.

Sekarang apabila "Datuk T" dah dedahkan, Nazri berpusing menyatakan "Jangan kaitkan pengakuan tiga 'Datuk T' dengan Umno".

"Mereka melakukan atas kapasiti sebagai individu tanpa pengetahuan kami. Umno tidak mahu dikaitkan dengan ini (pendedahan ini)," kata Ahli Parlimen Padang Rengas.

Kedua: Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Rais Yatim berkata perkara itu adalah soal kesalahan jenayah dan tidak harus dibuat tuduhan sembarangan.

"Ia mesti disiasat oleh polis dan Peguam Negara. Siasatan adalah untuk memastikan tiada nama atau parti diheret ke dalam isu ini dan fitnah," kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan ini.

Cewah...hebat Rais, meminta kes itu disiasat polis dan Peguam Negara. Bagus, demi untuk tegakkan kebenaran dan keadilan.

Tetapi kes Menteri Rogol Amah yang laporan polis dah dibuat oleh Solidariti Anak Muda tak minta ke polis dan Peguam Negara siasat supaya yang terlibat itu di bawa ke muka pengadilan?


Free porn show @ Carcosa Sri Negara: Will police catch the perpetrators?

Posted: 23 Mar 2011 08:00 AM PDT

Ha ha ha... Rahim and Anwar!

Posted: 23 Mar 2011 06:50 AM PDT

Sarawak 10th state election is set for April 16, nomination day on the 6th. Whether I will be there again or not, doesnt matter. My priority now is my family and the MCMC case.

However, I am drawn to boiling events hovering the nation, especially the Anwar Ibrahim court case and the sex video purportedly portraying his 'actions'. Was it really him? Only God knows!

As for Rais Yatim's special officer's case with the MCMC, I am waiting for wrapping up of the MACC investigation. Let them do their job.

But in Anwar's case, I am glad that the Datuk T team (which comprises three persons) have come forward to the media. Its 'leader' former Melaka Chief Minister Rahim Tambychik has also called for the setting of of royal commission to investigate the video.

And coming from Rahim himself, its not a surprise to me. He hated Anwar so much for what the latter did to him when he was CM. I think many of us have not forgotten Rahim's scandal with a young girl then.

During that time, it wasnt Dr Mahathir who asked him to step down. The PM only asked him to settle the issue as it was Rahim's personal scandal.

However, it was one fine morning that Anwar called him to his office and 'forced' him to sign a 'resignation letter' as the Melaka Chief Minister.

Aaaaaahhh!!! So many valid reasons to batter Anwar. Even Home Minister Hishammuddin too has issued a warning that he might sue the Opposition Leader for accusing him and the police of fabricating the sex video. Go on, bro Hisham!

Bloggers and politicians alike are also fast pointing at Anwar. I would not although I will not allow him to become our PM. I just dont wanna land a foot in things like this!

Nevertheless, Anwar must give his DNA sample to the court. If he refuses, let me propose to our BN Members of Parliament (MPs) to push a special motion to the Dewan Rakyat. I believe the Speaker will accept it.

Anwar is a national issue, an important issue. Settle it or stop it.

What else are issues of national interest? Anyone...?


Rahsia Telah Terbongkar, Hishamuddin Lagi Mahu Tunjuk Lagak

Posted: 23 Mar 2011 07:43 AM PDT

Video: Hishammuddin akan saman Anwar jika terus kaitkan beliau dan polis

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein akan mempertimbangkan tindakan undang-undang terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim jika terus mengaitkan beliau dan polis dalam video seks yang ditayangkan kepada wartawan di Carcosa Seri Negara, dua hari lalu.

Beliau berkata, dakwaan Anwar bahawa polis dan beliau adalah dalang di sebalik penayangan video yang membabitkan seorang pemimpin utama pembangkang itu sudah menjatuhkan maruah dan nama baik polis.

"Saya sebagai menteri yang bertanggungjawab rasa berhak untuk menjaga maruah Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan jika dia (Anwar) terus mengaitkan ini (penayangan video) adalah satu konspirasi, saya akan pertimbang untuk menyaman dia.

"Perkara ini (saman) sedang dikaji peguam saya... ia bukan untuk saya semata-mata tetapi untuk pastikan integriti polis dilindungi. Isu sama ada ia konspirasi atau tidak bukan perkara utama tapi sama ada ia berlaku atau tidak kita akan siasat mengikut peruntukan yang ada," katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen di sini hari ini.

Anwar dalam laporan beberapa akhbar dua hari lalu menuduh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Hishammuddin dan polis terbabit dalam pendedahan rakaman video seks kononnya beliau mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita tidak dikenali di sebuah hotel di ibu negara bulan lalu.

Najib dan Hishammuddin kemudian menafikan pembabitan mereka dalam rakaman berkenaan semalam manakala Anwar membuat laporan polis berhubung penyebaran video itu pada hari yang sama.

Hishammuddin berkata, jika dakwaan Anwar itu benar, beliau disaran supaya mengemukakan bukti dan membuat laporan polis supaya perkara itu dapat disiasat.

"Apa jua anda (Anwar) ingin dakwa, buktikanlah, saya tak sembunyi apa-apa," katanya.

Beliau berkata, apa yang didakwa Ketua Pembangkang itu bahawa rakaman video yang membabitkan dirinya sebagai watak utama adalah satu konspirasi dilihat satu cara untuk mengelak daripada kebenaran. - BERNAMA


Hak saya pertahankan polis, kata Hisham

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein hari ini tampil mempertahankan pasukan polis, dengan mencabar pembangkang membuktikan bahawa polis bersubahat dalam dakwaan skandal seks terbaru terhadap ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau menyangkal dakwaan bahawa tayangan video seks kontroversi itu sebagai satu permulaan kepada ulangan kepada perbicaraan liwat pertama terhadap Anwar dalam 1998, dengan menegaskan bahawa dakwaan konspirasi oleh pembangkang itu, hanya untuk mengalih perhatian bagi mengaburi kebenaran.

Kali ini, tegasnya, beliau tidak akan duduk diam membiarkan mereka mempolitikkan isu tersebut.

Bercakap dalam satu sidang akhbar hari ini, Hishammuddin menegaskan bahawa beliau mempunyai hak untuk mempertahankan integriti pasukan polis.

Hishammuddin berkata, semua putarbelit itu adalah untuk mencemarkan imejnya apabila ada pihak mendakwa "DNA ialah satu konspirasi, Saiful satu konspirasi, video (seks) satu konspirasi" - merujuk kepada perbicaraan kes tuduhan liwat terhadap Anwar yang sedang berjalan sekarang.

Oleh itu, beliau mencabar semua pihak yang menuding jari kepada beliau dan pasukan polis, supaya membuktikannya.

Semalam, peguam Anwar - Sankara Nair - berkata dalam satu kenyataan bahawa pelanggannya mempunyai hak untuk mengandaikan 'polis bersubahat' dalam tayangan video seks tersebut.

Katanya, langkah Anwar membuat laporan polis semalam, mungkin digunakan sebagai asas untuk menangkap dan mendakwa beliau (Anwar), seperti yang berlaku pada 1998, dalam kes pertama liwat terhadapnya. -mk


Ulasan GB

Adalah amat keterlaluan bagi seorang Menteri Dalam Negeri yang masih angkuh dan tidak mahu mengakui kesalahan yang dilakukan oleh Polis Di Raja Malaysia.

Pertama: Mengapa polis tidak bertindak menghalang pihak terbabit menyiarkan video seks yang ternyata menyalahi undang-undang?

Kedua: Mengapa tiada tahanan, tiada tangkapan dibuat terhadap mereka yang terlibat sekalipun laporan polis telah dibuat oleh Anwar?

Ketiga: Mengapa Hishamuddin begitu cepat membela polis sedangkan siasatan belum dilakukan samada polis terlibat atau tidak?

Anda begitu pantas bertindak jika yang melakukan itu adalah dari Pakatan Rakyat tetapi terhegeh-hegeh malah lansung tidak bertindak apa-apa apabila ianya dilakukan oleh pemimpin-pemimpin UMNO BN.

Jika kamu menyatakan kamu ada hak untuk pertahankan polis, kami rakyat menyatakan kami ada hak untuk pertahankan kebenaran dan keadilan.

GB ingin mengulangi di sini bahawa: Kami ada Tuhan untuk kami berlindung dan bermohon, (bukan sekadar Suruhanjaya), agar Allah mendedahkan siapa kamu sebenarnya, dan mendedahkan segala konspirasi ini.

GB telah menulis sebelum ini bahawa:

Keengganan Polis Tangkap Datuk T Cetuskan Kemarahan Rakyat


Kit Siang Gesa Polis Tangkap Segera Ketiga-tiga Dalang Video Seks

Posted: 23 Mar 2011 05:57 AM PDT

Pihak polis hari ini digesa menangkap segera Datuk T trio kerana penglibatan mereka di dalam penyiaran video tape lucah Isnin lalu.

Pemimpin DAP Lim Kit Siang berkata pihak polis tidak sepatutnya berlengah untuk menangkap bekas Ketua Menteri Melaka dan pemimpin veteran Umno Rahim Thamby Chik, Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa Shuib Lazim.

Mereka telah pun membuat pengakuan hari ini merekalah Datuk T, lelaki misteri di belakang rakaman video seks yang mereka dakwa pemimpin PKR Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan seorang perempuan asing.

Anwar telah membuat penafian bahawa beliau adalah orang yang didakwa di dalam video berkenaan dan telah membuat laporan polis semalam.

"Mengapa pihak polis tidak menangkap ketiga-tiga Datuk T kerana jenayah, termasuk menyiarkan bahan lucah dan ponografi?

"Apakah mereka mempunyai kekebalan dan kebebasan untuk melanggar undang-undang dan bertindak dengan memalukan negara?"
tanya Lim di dalam kenyataannya hari ini.

Beliau juga ingin tahu samada pimpinan tertinggi dan ahli UMNO lain mengetahui kerja-kerja kotor rakaman video seks yang dilakukan oleh ketiga-tiga orang tersebut.

Beliau menegaskan tindakan tersebut merupakan satu "rencana politik yang paling kotor untuk menghancurkan Anwar dan peluang Pakatan Rakyat' di dalam pilihanraya umum negeri Sarawak".

Beliau bagaimana pun percaya, kenyataan yang berlaku akan merupakan peluru penting untuk memecahkan keyakinan dan kredibiliti serta kesahihan kepimpinan Najib.

Tindakan itu akan meyakinkan majoriti rakyat bahawa tempoh mandat untuk Barisan Nasional dan Umno memerintah Sarawak dan Malaysia sudah berakhir, tambahnya.


Laughter IS the Best Medicine

Posted: 23 Mar 2011 04:30 AM PDT

Lady: Is this my train
Station Master: No, it belongs to the Railway Company.
Lady: Don't try to be funny. I mean to ask if I can take this train to New Delhi .
Station Master: No Madam, I'm afraid it's too heavy.

___________

Man Quits Smoking Because Of Will Power.
He Quits Drinking Because Of Will Power.
But He Quits Womanizing Because He Has The Will But No Power.

___________________

Customer: Waiter, do you serve crabs?
Waiter: Please sit down sir, we serve everyone.

___________________

Customer: Waiter, is this a lamb chop or pork chop?
Waiter: Can't you tell the difference by taste?
Customer: No, I can't.
Waiter: Then does it really matter ?



__________________

Little Susie came running into the house after school one day,shouting,
"Daddy! Daddy! I got a 100 in school today!"
"That's great, Sweetheart," said her daddy.
"Come in to the living room and tell me about it."
"Well," began the confession, "I got 50 in spelling, 30 in math's and 20 in science."
_____________________

Customer: Waiter, there's a dead beetle in my soup.
Waiter: Yes sir, they are not very good swimmers.


Customer: Waiter, there's a fly in my soup.
Waiter: That's all right sir, he won't drink much.

Waiter: I've stewed liver, boiled tongue and frog's leg.
Customer: Don't tell me your problems. Give the menu card.

Customer: Waiter, there's a fly swimming in my soup.
Waiter: So what do you expect me to do, call a lifeguard?


Customer: Waiter, what's the meaning of this fly in my tea up?
Waiter: I wouldn't know sir, I'm a waiter, not a fortune teller.


1st thief: Oh ! The police is here. Quick! Jump out of the window!
2nd thief: But this is the 13th floor.
1st thief: Hurry! this is no time for superstitions .

Man: How old is your father?
Boy: As old as me.
Man: How can that be?
Boy: He became a father only when I was born.

Customer: Waiter, this soup tastes funny.
Waiter: Funny? But then why aren't you laughing?


An absent-minded man went to see a psychiatrist.
'My trouble is,' he said, 'that I keep forgetting things.'
'How long has this been going on?' asked the psychiatrist.
'How long has what been going on?' said the man.

Girl: Do you love me?
Boy: Yes Dear.
Girl: Would you die for me?
Boy: No, mine is undying love.

Wife: Do you want dinner?
Husband: Sure, what are my choices?
Wife: Yes and no.

_______________

Customer: If I post this letter tonight, will it get to Delhi in two days time?
Post Master: Yes sir, it definitely will.
Customer: I bet you, it won't.
Post Master: Why not?
Customer: It's addressed to Mumbai.

______________

Signboard Outside A Prostitute's House:
Married MEN Not Allowed.
We Serve The Needy, Not The Greedy...

-Author Unknown-

Thanks to Angela who sent me this post. Keep smiling and have a lovely evening!


Another term

Posted: 23 Mar 2011 03:36 AM PDT

We had our AGM last night. My main concerns were 2 things:

1. Whether we'd have enough attendees to make a quorum. Quorum is half of the full members. As at 31 December 2010, we had 16 full members, 4 associate members and 12 trainees on the list. Based on the number of full members, the quorum should be 8.

2. Whether we'd have enough attendees to be elected into the committee. We needed to elect 11 into the Board and one more as auditor.

To be safe, we got our part time staff to call all members to confirm who'd be coming. Based on the list she had, 14 full members confirmed they were coming. Give and take one or two who may not be able to make it at the very last minute, I figured it was quite safe.

Meeting was to start at 8 pm, but by the time I performed my Maghrib prayer, it was raining heavily. Eeeks… I was hoping that the rain would not deter members from coming. Thank goodness by the time I got to the Buddies center, quite a number of members were already there, including a few trainees. Well, they didn't have any prayers to worry about, so they got there early.

Our Patron came not too long after I did. She had always been very supportive of our activities. A very simple and nice lady.

Anyway, we started off the meeting once we were sure we had enough people to be elected into the committee. :) Out of the 14 who confirmed they were coming, 13 turned up. Although we had a few trainees attending as well, they couldn't be elected into the Board, neither did they have any voting rights.

As usual, first up were the reports, with the various coordinators giving brief explanations on their reports – the chairperson's overall report, followed by Buddy Bears, Clients Welfare, HIV clinic, CEF/Sponsorship, Fellowship, Outreach and finally on Volunteer Development/Public Awareness. Not many questions were raised. The whole thing was accepted and adopted without any problem.

Then came the Financial Report and Audited Accounts. Again, nothing much raised. It was accepted and adopted in no time.

Next up, election of office bearers and auditor for the term 2011/2013.

Yep, as usual, we didn't have to vote for a single post. For the main 5 office bearers (chair, vice-chair, secretary, assistant secretary and treasurer), it was more of I propose so and so… I second… I propose nominations closed… I second. Easy peasy!!

As for the 6 committee members, we just took a look at the remaining 8 full members who attended. Coaxed [read: forced] 6 from there, 1 more as auditor and finally only one managed to escape getting elected into the committee.

DONE! One of the trainees even commented, "Cepatnya AGM you all!" Hehehehe…

No need la lama-lama, most of the members hadn't had dinner yet, so must finish the meeting quickly so they could eat! We had decided earlier on during last month's Board meeting to just order pizza for AGM dinner. So that we did.

Anyway, based on the above accounts, surely you could clearly see that we didn't have much choice in the election of office bearers. So yep, yours truly has to continue with her position as chairperson for another term.

Hopefully by the next term in 2 years time, we will have more choices…


<div style="direction:rtl;text-align:right">ييننا يينن</div>

Posted: 23 Mar 2011 02:25 AM PDT

ko mampu tajuk entry tu tulisan jawi..sapa x paham lantak le...


semalam akak tengah buat kerja...boss akak kuar makan..so akak pun incharge lah opis...

then ade orang ketuk pintu...akak pun pi lah bukak...

seorang yenna yenni di pintu...akak lemparkan senyuman...bukan sebab akak taste yenna ok..tp sebab dia tetamu...

dia x senyum pun lantas berkata " r...... mana (nama boss akak)..."

so akak ckap lah bos x ade..senyum tidak ape tidak..belagak sungguh...

then akak tanya " u sapa..kenapa cari encik r.......yer.."..

uollss tau ape yenna ni cakap....

"i datang nak mintak kerja"......gampang ke tidak...

ko x reti adab ke..x reti cakap elok..dah lah tengok aku atas bawah atas bawah...ko kenapa?

so akak cakap..u need to fill up the form 1st..then i will past it to my boss...

then dia balas "u sapa ek i nak jumpa R...... ada hal penting nak bincang pasal position i"..dengan nada keras..macam bagus...then office mate akak tengok je..diorang pun rasa yenna yenni ni macam sial...

akak bagi borang.." tolong isi then bg i balik"..dia isi..

akak tengok expected sallary 4k-6k... bley...hebat ke ko...

siap bagi sijil..blaja kat preston university usa katanya..ade aku kesah...!

then dia tanya akak lagi " berapa gaji kat sini ek kalau i nak jadi specialist"...gaya dia cakap macam ko konpom je dapat kerja kat sini kan...

akak cakap...itew subjective..u kena interview baru kita leh cakap...dia pandang akak then dia buat muka macam sial...

akak panas hati..tp akak cool je..ko x tau aku ni sapa dalam opis ni brani mati ko buat perangai...

akak tanya " u ada experiance dalam bidang ni ke"...

dia x pandang akak pun..then dia bunyi "huh" tanda ya...kepala bapak ko...

lepas abis tulis borang ...akak pun amik borang dia..then akak cakap..tanpa pandang muka dia "...nanti i akan call untuk interview..kalau xde maknenya kita xde vacancy untuk u"...

akak pun pas kat boss akak..semua duk kutuk yenna ni kerana feeeeeeeeeling n belagak..bos akak kata orang macam ni jagan lah mimpi nak keje ngan kita..belum apa2 dah tunjuk lagak...

sorry yenna ...ko jangan mimpi...borang ko..akak and ayu raudah (nama baru somah. nama ni pangilan kat opis..mampu?) dah buat sampan kat longkang...

puiiii

p/s: bukan racist...motip ko nak feeling2 sangat kenapa..kalau ko ade adab bukan je aku senang hati nak terima...bos aku lagi suka...ko mmg typical ييننا يينن yang bila hebat sikit je..dah feeling lebih...
..


Terburai Semua - Eskay, Rahim & Shuaib Dalang Video Seks

Posted: 23 Mar 2011 04:07 AM PDT

Eskay akui beliau dalam video seks

Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah iaitu lelaki misteri yang sebelum ini dianggap sebagai Datuk T, mengaku bahawa beliau ada didalam rakaman video seks yang didedahkan kelmarin.

"Saya dalam video itu," katanya seperti lapor Malaysiakini.

Beliau membuat pengakuan itu pada satu sidang media hari ini selepas ditanya sama ada beliau yakin Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan orang dalam video seks yang ditayangkan kelmarin.

Eskey yang mengakui bekas sahabat Anwar bagaimanapun enggan menjelaskan apakah peranannya ketika adegan itu berlaku.

Beliau juga enggan mendedahkan di bahagian mana gambar beliau dilihat dalam rakaman itu kerana ia sudah menjadi kes polis.

Turut tampil pada sidang media itu adalah bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik.

Rahim pada sidang media sama juga turut memaklumkan beliau, Eskey dan seorang lagi adalah lelaki misteri yang digelar "Datuk T".

Beliau juga mengaku bertanggungjawab bersama Eskey mendedahkan rakaman video tersebut.

"T ini trio, three," kata Rahim sambil menambah seorang lagi adalah Datuk Shuib Lazim yang juga bendahari PERKASA. -HD


Eskay: 'Saya dalam video itu'


"Saya dalam video itu". Begitu pengakuan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang sebelum ini dianggap sebagai Datuk T apabila ditanya sama ada beliau yakin Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan orang dalam video seks yang ditayangkan kelmarin.

Shazryl yang mengakui bekas sahabat Anwar bagaimanapun enggan menjelaskan apakah peranannya ketika adegan itu berlaku.

Beliau juga enggan mendedahkan di bahagian mana gambar beliau dilihat dalam rakaman itu kerana ia sudah menjadi kes polis.

Shazryl hari ini tampil dalam sidang media bersama bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik bagi menjelaskan persoalan berhubung identiti Datuk T.

Menariknya, Rahim menjelaskan, Datuk T bukanlah individu, sebaliknya merujuk kepada tiga kawan baik.

"T ini trio, three,"
kata Rahim sambil menambah seorang lagi adalah Datuk Shuib Lazim yang juga bendahari PERKASA. -mk



'Datuk T' mahu s'jaya diraja siasat video seks




Bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik hari ini mengakui bahawa beliau adalah antara tiga orang di sebalik skandal video seks, mahu suruhanjaya diraja ditubuhkan untuk menentukan ketulenan klip tersebut.

Bercakap dalam satu sidang akhbar petang ini, beliau berkata suruhanjaya diraja itu perlu turut dianggotai tiga pemimpin utama pembangkang - presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, mursyidul am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat dan penasihat DAP Lim Kit Siang.

Turut hadir di sidang akhbar yang diadakan secara tergesa-gesa itu ialah seorang lagi anggota 'Datuk T' - pendekan bagi perkataan Trio - ialah ahli perniagaan Shazryl Eskay Abdullah.

Aggota ketiga - bendahari PERKASA dan bekas senator, Datuk Shuib Lazim - tidak hadir.


Video seks selama 20 minit itu memaparkan seorang lelaki melakukan aksi seks dengan seorang wanita dalam sebuah bilik hotel. Suami Dr Wan Azizah yang juga ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menafikan beliau adalah lelaki dalam video tersebut.

Sementara itu, Abdul Rahim turut mencadangkan anggota lain suruhanjaya diraja itu boleh melibatkan pemimpin NGO, peguam negara, pengamal media dan wakil negara luar.

"Semua ini supaya kebenaran yang ditemui nanti tidak boleh dipersoal," kata Rahim.

Dalam masa yang sama, Abdul Rahim meminta Anwar yang sering dirujuknya sebagai "si fulan itu" menimbang meletak jawatan seperti yang dilakukannya sebelum ini ketika berdepan dakwaan kes merogol pada 1994.

Abdul Rahim menegaskan, beliau meletak jawatan kerana dianggap sebagai beban kepada parti walaupun mahkamah memutuskan beliau tidak bersalah.

Sementara itu, mereka juga memberitahu akan memberikan kerjasama penuh kepada pihak polis yang menyiasat perkara itu.

"Kita akan berikan apa sahaja kepada pihak polis. Seluar dalam (sendiri) pun kita akan beri kalau dia mahu," selerohnya sambil disambut gelak ketawa kira-kira 50 pemberita dalam dan luar negara. -mk


Ulasan GB

Terburai semua.

itulah pentingnya untuk kita berdoa dan mengharap kepadaNya seperti yang pernah GB tuliskan di dalam tulisan-tulisan yang lalu:

1) Allahumma arinal haqqa, haqqa, warzuqnattiba'ah,
wa arinal bathila bathila, warzuqnajtinabah


Ya Allah, tunjukkanlah yang haq itu sebagai haq, dan kurniakanlah kami kekuatan utk mengikutinya, dan tunjukkanlah yg batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya.

2) Rabbi adkhilni mudkhala sidqin wa akhrijni mukhraja sidqin waj'alli min ladunka sulthanan nashiran wa qul ja alhaqqu wa zawaqal bathilu innal bathila kana zahuqan

Ya Allah, masukkanlah aku secara masuk yang benar dan keluarkanlah(pula) aku secara keluar yang benar dan berikanlah kepadaku dari sisi-Mu kekuasaan yang menolong. Dan katakanlah yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap.

Kebenaran tetap akan menang mengalahkan kebatilan sepertimana janjiNya:

Firman Allah bermaksud ,


Katakanlah : Telah datang yang haq (kebenaran) dan telah lenyap yang batil atau yang palsu. Sesungguhnya yang batil itu pasti lenyap. (Al Israa' 81)



Regu dua Dato' Seri - Bekas MB Terengganu dan Perak

Posted: 22 Mar 2011 10:56 AM PDT


Public Service Announcement #6969

Posted: 23 Mar 2011 02:07 AM PDT


…now you know.


Trio Amigos minta tubuh RCI pula......

Posted: 23 Mar 2011 02:15 AM PDT

KENYATAAN AKHBAR

Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting. Pada hari Isnin 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain. Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite. Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato' Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.

Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato' Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato' Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya ("Johari Abdul") adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato' Eskay Shazril Abdullah menjadi suara latar menerangkan beberapa perkara. Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar. Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato' Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato' Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerapkali dibuat oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato' Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato' Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato' Eskay) menggunakan bilik bersebelahan. Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato' Seri Anwar Ibrahim. Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato' Seri Anwar Ibrahim.Dia berjanji untuk bawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti. Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato' Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato' Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato' Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato' Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato' Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato' Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik. Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 5.30 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaa akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini diluar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato' Seri Anwar Ibrahim.

DATO' JOHARI ABDUL
AHLI PARLIMEN SG PETANI
AHLI MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN
23 MAC 2011


INILAH TRIO AMIGOS



Apabila trio amigos ini terkantoi, mereka tuntut tubuh tribunal di raja pula......

'Datuk T' at press conference, wants RCI on sex tape...

Former Malacca chief minister Rahim Thamby Chik, who today admitted that he was one of the three persons behind the sex tape scandal, has called for a royal commission to determine the authenticity of the clip. He said at a press conference this afternoon that the royal commission should include three key opposition leaders - PKR president Dr Wan Azizah Wan Ismail, PAS spiritual leader Nik Aziz Nik Mat and DAP supremo Lim Kit Siang.

Also present at the hastily organised press conference were two other members of 'Datuk T', the codename for 'Datuk Trio' - businessman Shazryl Eskay Abdullah and Perkasa treasurer-general and ex-senator Shuib Nazim. The 20-minute sex tape involved a man having sex with woman in a hotel room. Wan Azizah's husband and Opposition Leader Anwar Ibrahim had on Monday denied he was the man in the video.

source:malaysiakini

'Why police not yet arrested "Datuk T" for the crimes of the Sri Carcosa sex tape caper'


'Rahim, Shazryl and Perkasa's Shuib confess to Datuk T sex video'

'Rahim, Shazryl says behind sex video'

'Eskay:'Saya dalam video itu'

'Rahim akui beliau, Shazryl dedah rakaman video seks'

'Pelakon video seks iras Anwar Ibrahim sudah dikenal pasti'

Biasanya bila pihak pembangkang minta tubuh RCI bagi menyiasat kes2 tertentu seperti kematian Kugan dan beberapa orang lagi gomen buat liat.

Apakah Najib dengan pantas akan membenarkan penubuhan RCI atas desakan trio amigos ini?


Kalau Najib lulus penubuhan RCI, mari kita ramai2 tuntut penubuhan RCI menyiasat pembunuhan Altantuya Shaaribu pula (Lets demand a RCI on the murder of Altantuya).....

cheers.


'Datuk T' is ex-Malacca CM Rahim, businessman Shazryl Eskay and Perkasa's Shuib (Update)

Posted: 23 Mar 2011 05:11 AM PDT


Kembar 5

Posted: 22 Mar 2011 03:58 PM PDT













Ibu dan bapa kembar lima ini berasal dari kawasan pergunungan wilayah Damavand berdekatan Tehran, Iran.


What Was It.... Lulu Mudah Lupa

Posted: 23 Mar 2011 01:49 AM PDT

what was it they were saying - that UMNO is not behind the video?

Former Malacca chief minister Rahim Thamby Chik, who today admitted that he is one of the three persons behind the sex tape scandal, has called for a royal commission to determine the authenticity of the clip.
The mystery of a 'Datuk T' - the person who had shown the video to journalists on Monday - was also revealed as a code name for 'Datuk Trio', comprising Rahim, former honorary Thai consul Shazryl Eskay Abdullah and Perkasa treasurer-general and ex-senator Shuib Lazim.


Kita bongkar FITNAH TERLAMPAU ABAD INI!!

Posted: 23 Mar 2011 01:17 AM PDT

18 Rabiulakhir 1432H - Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR dan ahli parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul (foto kanan) hari ini mendakwa bekas ketua menteri Melaka dan bekas konsul kebesaran Thailand di Malaysia adalah mereka di sebalik video seks yang dikatakan melibatkan ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bercakap dalam satu sidang media di ibupejabat PKR di Petaling Jaya, Johari mendakwa, beliau telah ditunjukkan video itu oleh ahli perniagaan Shazryl Eskay
Abdullah (foto tengah) - yang pernah berkhidmat sebagai konsul kehormat Thai di Kedah - pada 21 Mac lalu, di Hotel Flamingo di Ampang, Selangor.

Johari mendakwa, turut terbabit, ialah bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, yang kini merupakan pengerusi Risda.

Isnin lalu, satu video seks mengenai seorang lelaki yang mirip ketua umum PKR, Datuk Anwar Ibrahim, dipertontonkan kepada wartawan dan editor akhbar media perdana dan media alternatif di sebuah hotel mewah di Kuala Lumpur.

Johari, bagaimanapun, medakwa lelaki yang dilihatnya melakukan aksi seks dengan seorang wanita tidak dikenali dalam video tersebut, bukanlah Anwar. Ketika dihubungi, Rahim memberitahu Malaysiakini yang beliau akan menelefon balik untuk memberi ulasan. (Laporan dari Malaysiakini)

Laporan Malaysiakini selanjutnya di bawah.

BN sedang menggunakan video seks yang didakwa memaparkan lelaki mirip ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai umpan untuk beli ahli parlimen pembangkang, dakwa pemimpin PKR hari ini.

Setiausaha agung PKR, Saifuddin Nasution (foto kiri) berkata, adalah jelas itulah rancangan mereka untuk menunjukkan video tersebut kepada ahli parlimen PKR bagi menimbul keraguan dan membuat tawaran membeli mereka.

Beliau menegaskan demikian dalam satu sidang media di ibu pejabat PKR
di Petaling Jaya hari ini yang turut dihadiri ahli parlimen PKR Sungai Petani, Datuk Johari Abdul yang mendakwa percubaan seumpama itu turut dibuat terhadapnya.

Johari berkata, beliau telah ditunjukkan video itu pada hari Isnin dan ditawarkan untuk dibawa bertemu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Beliau mendakwa, bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik (foto kanan bawah) turut hadir.

Johari berkata, Abdul Rahim memberitahunya yang dia boleh mengatur satu pertemuan dengan perdana menteri, dan mereka akan 'menjaganya', serta menguruskan keperluan kewangan dan keselamatannya.

Katanya, dia mengesyaki BN mahu dia melompat parti dengan tawaran imbuhan kewangan dan mereka cuba menggoncang kepercayaannya terhadap Anwar dengan menunjukkan video seks - yang didakwa memaparkan ketua umum PKR itu melakukan aksi seks dengan wanita yang tidak dikenalinya - kepadanya.

Johari juga berkata Abdul Rahim kemudiannya memintanya membawa lebih banyak ahli parlimen Pakatan untuk menonton video tersebut. Katanya, beliau mengesyaki motif mereka ialah untuk menarik lebih ramai ahli parlimen supaya menentang Anwar dan PKR.

Saifuddin pula mencelah bahawa mereka menunjukkan video tersebut serta berjanji imbuhan.

Siaran akhbar penuh
DATO' JOHARI ABDUL, AHLI PARLIMEN SG PETANI DI SINI.

Berkaitan:
Kebodohan dan ketololan mereka telah membutakan mata hati


Apa Akan Jadi Jika Anda Mempelawa Rakan Dari Facebook Dan Twitter Menonton Video Lucah?

Posted: 23 Mar 2011 01:23 AM PDT

Dari Merdeka Review

Cuba anda bayangkan, mungkinkah White House, kediaman Presiden Amerika Syarikat menyewa Blair House, iaitu rumah tetamu rasminya kepada orang yang tidak diketahui identitinya, untuk menayangkan "filem lucah", sebagai serangan terhadap pembangkangnya?

Kelmarin, seorang lelaki yang menggelar dirinya Datuk T (gagal dikenalpasti kesahan gelaran Datuk-nya, memandangkan semakin ramai Datuk muncul buat masa kini) telah menayangkan satu klip video di Carcosa Seri Negara, Kuala Lumpur. Pengamal media yang diundang menerima sms pada awal pagi, "terlepas peluang keemasan kalau tak datang". Maka suasana pemandangan Tasik Perdana yang aman dan tenang di sekitarnya berkocak, diusik dengan "kegemparan" tersebut.

Menurut laporan, penganjur amat berwaspada sepanjang proses ini. Mereka yang hadir diminta untuk memakai jubah. Motifnya cukup meragukan dengan aturan sedemikian. Hotel yang berkelas tinggi biasanya tidak akan menyewa tempatnya kepada pihak sedemikian, agar tidak menimbulkan kebimbangan penyewa hotal yang lain – melainkan jikalau tujuannya dijelaskan.

Seandainya Datuk T berterus-terang, maka "tayangan" tersebut semestinya dibatalkan. Mustahil untuk mana-mana hotel yang memiliki reputasi antarabangsa menyewa tempatnya untuk tujuan membongkar keperibadian orang lain. Hal ini berkaitan dengan jenama, maruah dan tanggungjawab undang-undang – yang mustahil untuk dikompromi.

Jadi, Carcosa Seri Negara yang dimiliki sepenuhnya kerajaan menjadi satu-satunya pilihan. Keadaannya mudah dikawal, kesepian kerana terasing dari kesibukan bandar, maka tidaklah menarik tumpuan orang yang tidak berkenaan.

Tadi saya menyebut "keperibadian". Betul, kejadian ini melibatkan keperibadian orang lain. Dari segi perundangan jenayah di Malaysia, ia cukup untuk disabit dengan pelbagai tuduhan jenayah. Namun demikian, seperti kes Chua Soi Lek yang berlaku tiga tahun lalu, dari Menteri Dalam Negeri Hishammuddin Hussein hinggalah IPD Kuala Lumpur – semuanya tidak berminat dengan perakam video, sebaliknya meminta agar mangsanya membuat laporan polis terlebih dahulu. Ia seolah-olah apabila anda dirompak peragut, dan anda meminta pertolongan daripada polis yang sedang menyaksikan apa yang berlaku – kemudian anda dibalas oleh polis tersebut, "Sudahkah kamu buat laporan polis?"

Lebih-lebih lagi, "Datuk T" menyiarkan klip video seks secara terbuka, malah mendesak agar orang yang kononnya dalam video tersebut berundur bersama isterinya, dan mengugut "(babak yang lebih hebat) akan datang lagi". Takkanlah seseorang begitu angkuh, seandainya tidak disokong dengan kuasa yang besar di sebalik tabir?

Seandainya anda menghantar sms, malah mengundang media dalam facebook untuk menonton bersama di sebuah kafe tertentu – klips video seks penyanyi terkenal Indonesia, Ariel bersama teman wanitanya – malah mendakwa "akan datang (lagi adegan-adegan yang hebat)". Saya sanggup "potong" – jikalau tiada apa-apa berlaku kepada anda selepas itu.

Bangunan bersejarah jadi mangsa politik jijik

Carcosa Seri Negara dibina atas cadangan Residen-Jeneral Negeri-Negeri Melayu Bersekutu, Sir Frank Swettenham pada ketika itu. "Carcosa" dinamakan Sir Frank Swettenham sendiri, dan menjadi kediaman rasmi wakil-wakil tertinggi British. Pada September 1956, Tunku Abdul Rahman yang bermurah dengan hati "rakyat", meluluskan usul dalam mesyuarat untuk menjadikan bangunan di atas bukit ini sebagai kediaman rasmi Pesuruhjaya Tinggi British selepas merdeka.

Keputusan ini semestinya tidak direstui nasionalis dalam UMNO. Pada pertengahan tahun 1980-an, Ketua Pemuda UMNO ketika itu, Anwar Ibrahim (gambar kanan) cuba menyerang dengan wacananya, seiring langkah "decolonize" oleh Mahathir Mohamad – berjaya memaksa London untuk melepaskan aset ini kepada kerajaan Malaysia pada tahun 1987. Tunku Abdul Rahman biarpun marah apabila dituduh oleh generasi muda bahawa beliau cuba "memikat hati British", namun hanya boleh mengeluh kerana senario tidak lagi memihak kepada dirinya pada ketika itu.

Perubahan berlaku mengikut peredaran zaman. Setelah Carcosa menjadi rumah tetamu rasmi negara, maka ia juga jatuh ke dalam genggaman UMNO. Anwar Ibrahim yang didakwa sebagai lelaki dalam klip video seks itu, mungkin lebih rela "Carcosa" masih "Carcosa" yang asalnya – melihat kepada nasib dirinya pada hari ini. Sebagai bangunan rasmi kediaman diplomat asing, ia semestinya tidak akan menjadi mangsa pergelutan kuasa politik yang jijik.

Penulis Jerman, Thomas Mann pernah berkata, "Tief ist der Brunnen der Vergangenheit. Sollte man ihn nicht unergruendlich nennen?". Maknanya, masa silam terlalu kompleks, sarat dengan kontradiksi yang tidak terhingga. Apabila terlalu ke depan untuk memperjuangkan nasionalisme, ia tidak terelak untuk membayar harganya. Ada kalanya, jenaka sejarah ini cukup zalim.

*Josh Hong adalah penganalisa politik dan kolumnis MerdekaReview, edisi bahasa Cina. Tulisan ini disedut, disunting dan diterjemahkan dari teks asal, yang disiarkan pada 22 Mac 2011.


No comments: