Sunday, May 29, 2011

Port Dickson, pelancong asing luahkan kekecewaan

Port Dickson, pelancong asing luahkan kekecewaan


Port Dickson, pelancong asing luahkan kekecewaan

Posted: 29 May 2011 11:30 AM PDT

gambar hiasan tiada kena mengena sama yang hidup
atau telah meninggalkan dunia

Nampaknya Port Dickson bukannya Bandar Tentera Darat tapi Bandar Pengotor atau mungkin Bandar Lalat. Seorang pelancong asing bersama rakan-rakan mereka dari Rusia meluahkan perasaan kecewa yang amat sangat akan tahap kekotoran di Port Dickson. Tahap kebersihan di medan selera di Telok Kemang mengecewakan mereka, dengan air paip yang digunakan untuk memasak air , makanan dan mencuci pinggan begitu keruh.

Pelancong asing tersebut menggelarkan PD sebagai P-ositively D-isgraceful atau Sememangnya Memalukan. Luahan kekecewaan yang amat sangat pelancong asing tadi telah tersebar ke seluruh dunia dalam Bahasa Inggeris melalui portal akhbar Malay Mail Online.

Habislah PD. Kalau Menteri Besar Negeri Sembilan ambil tak endah sahaja luahan pelancong asing ini, maka akan lebih ramai lagi pelancong asing tidak akan datang ke Port Dickson lagi. Usahkan pelancong asing, MB , EXCO dan ADUN N.Sembilan pun tak berbulan madu di Port Dickson.

Ke Menteri Besar dan EXCO Negeri Sembilan sedang sibuk untuk dengan perkhabaran (mungkin khabar angin) Pengakalan Tentera Udara Diraja Malaysia di Sungei Besi akan dipindahkan ke Labu, N.Sembilan? Maka lenyaplah isu Port Dickson Bandar Kotor. Maka jadilah Labu Bandar Tentera Udara agaknya.

Tidak hairanlah Wabak Adenovirus sedang melanda PUSASDA ketika ini.

Kisah Tiada laut biru, cuma sampah di Port Dickson di http://amkns.blogspot.com/2011/03/tiada-laut-biru-cuma-sampah-di-port.html

Kisah Bandar Tentera Darat atau Bandar Lalat di http://pasns.blogspot.com/2009/10/bandar-tentera-darat-atau-bandar-lalat.html

P-ositively D-isgraceful!
Tuesday, April 12th, 2011

Port Dickson's poor eatery hygiene

LAST weekend at Port Dickson with my family and friends from Russia was a big disgrace.

I was so ashamed to have taken them there, especially after I had convinced them that we would have a whale of a time tucking into local delicacies.

At a seafront food court in Teluk Kemang, we were shocked to see murky water being used to prepare meals and drinks.

We also observed mucky water being used to wash cooking utensils and dishes by certain food operators.

Stall worker s also washed dishes and cooking utensils in basins filled with sudsy water while customers were directed to a nearby stinky toilet to wash their hands.

My Russian friends were stunned by the filthy food practises and they missed out on local cuisine and ended up eating in a hotel.

I find it strange that the authorities are not aware of this obnoxious situation. I find it strange that they are not worried tourists would be discouraged from visiting Port Dickson.

If it is happening at this food court, then I sense hazardous food practices could be an occurrence in other eateries in PD.

I was visiting PD after five years and it is beyond me how this beach town where I had my honeymoon has been allowed to sink to disgraceful levels, especially handling of food.

Won't somebody do something to restore PD to its past glory?

Philip Etherton

http://www.mmail.com.my/content/69186-positively-disgraceful


Sah bungkus PR kerana sejuta belia datang pertahan Putrajaya

Posted: 29 May 2011 11:11 AM PDT

ini satu posting di blog seorang aktivis SAMM untuk dikongsi bersama

http://ccheckmate.blogspot.com/2011/05/ternow-najib-berjaya-kumpul-1juta.html

TERNOW : NAJIB BERJAYA KUMPUL 1JUTA BELIA..BUNGKUS LAH PR..(GAMBAR)

SEMALAM GUA ADA KERJA DI PUTRAJAYA...
TAK TAU PULAK UMNO ADA BUAT PERHIMPUNAN....
SETIAP LALUAN GUA LALU ADA SIGNBOARD
"HIMPUNAN SEJUTA BELIA"...

SUDAH....GUA DAH RASA GUNDAH GULANA..
APA TIDAK NYA..GAMBAR ANWAR IBRAHIM
DGN TOK GURU NIK AZIZ..
TERLEKAT KAT BELAKANG KERETA GUA
CANTEKKK PUNYA....KHAKHA

GUA APA PEDULI.. GUA JLNKAN JUGA URUSAN GUA..
SELEPAS SELESAI URUSAN GUA...
GUA SINGGAH JAP KAT HIMPUNAN TU...

FUH...!! MEMANG GUA XSANGKA....
MEMANG KALI INI...BETUL2 PAKATAN RAKYAT BUNGKUS...
YANG MANA NIAT NAK PERGI 9 JULAI NI
PASTI GOYANG KEPALA LUTUT PUNYA...
JALAN JEM TAK PAYAH CERITA BEB...

GUA PERGI JALAN2 LAGI...
TIBA2 RAMAI ORG AMBIK GAMBAR GUA...
GUA DAH JADI SEGAN...KAHKAH
TAPI BILA GUA TOLEH RUPANYA
MAT NAJIB BARU SAMPAI...KHAKHA
GUA INGAT PEMINAT GUA TADI...HAHAHA

GUA PUN APA LAGI...
GUA CARI LAH KAK ROS KAU..
CARI..PUNYA...CARI TAK JUMPA...
INGAT NAK AMBIK GAMBAR DGN KAK ROS..KAHKHA

KAT SINI SEMPAT GUA SNAP GAMBAR...
LUORG TENGOK LAH SENDIRI...
LUORG NILAILAH SENDIRI BERJUTA2 BELIA DGN NAJIB...
GUA SAMPAI BERHIMPIT2 NAK AMBIK GAMBAR NAJIB...
GILA DASYAT...WOI....

GILA RAMAI BELIA...LUORG LAYANLAH SENDIRI GAMBAR NI..


GAMBAR MAT NAJIB BARU TIBA...


MAT NAJIB XPANDANG AKU..TAK GUNA BETUL..
MCM TAU2 JE AKU NI ORG PAKATAN..KHAKHA


NI GAMBAR MAT NAJIB NK NAIK PENTAS..


MAT NAJIB ATAS PENTAS..(SESAK BEB)


FUH...GUA DAH CAKAP RAMAI GILA BELIA.. BUNGKUS PAKATAN MCM NI..

GUA KEBELAKANG SKIT... NK BG VIEW LEBIH CLEAR
LUORG TGK ...FUH..SESAK BEB...SESAK...


LG GUA KEBELAKANG...


LG GUA KEBELAKANG...GILA BEB...BUNGKUS PAKATAN...

YG NI GUA LG XLEH BLAH... FUH 1 JUTA TU BEB..
AKU INGAT BERSIH 2.0 NI KITA BATALKAN JE LA..KAHKAH..
che'GuBard bagi pihak SAMM telah pun mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai hari belia sila klik sini.


Sigma 8-16mm F4.5-5.6 DC Canon Mount

Posted: 29 May 2011 10:46 AM PDT

IMG_7201

Deng deng deng. I want to welcome a new family member into my camera gear family and that is the super duper ultra wide angle Sigma 8-16mm F4.5-5.6 DC for the Canon mount. Some might thing that 8-16mm is an fish eye lens and no, it's really a super duper wide angle lens with little little bit distortion when wide open at 8mm, but still awesome.

IMG_7203

Bought these lens at my favourite camera shop, Click N' Snap on Penang Road and I used it mostly for interiors shots. As currently I am studying interior design and I need to shoot more interiors for reference and also to add the photo into my Ethnic Interior Design portfolio. =D

IMG_7249

With this awesome wide lens, I can shoot almost everything into the frame. Previously my 17-50 is so not wide that I have to stitch a few photo for a wide angle shot. Now I've got no worry! The next thing in my wishlist is a camera body (Canon EOS 7D), then I will feel good and satisfy already. =D

Show you one or tw0 or three sample image first and the coming post will show you more to poison you guys. =D

Awesome or not? =D


My Experience with SONY Cyber Shot

Posted: 29 May 2011 10:29 AM PDT

[CONTEST]

The king and first large 3.5inch touchscreen camera is a wonderful camera that my brother owns which now I am keeping this little baby for him. The Sony Cybershot T200 is the camera that you see in the above photo, with a gorgeous, sexy big touch screen. Sony still make sexy Cybershot camera by the way!

I want to write about my experience with the Sony Cybershot and so I want to rewrite one of the post that I have written before, sharing photos that I have taken with the Sony Cybershot! =D I now want to bring you back to the days during my high school time which I brings the camera every day to school, yes, every single day.=D

Science class is always fun, especially in Chung Ling High School where crazy bunch of Chung Ling student who are serious and at the same time playful. We play and we learn at the same time. Teacher always thought that we were not serious, but in fact we did actually listen to what they thought us. I serious.

Look at the face above, every was was so serious to check out the experiment. So fun and I was taking photo at there. HAHA. Yet I got A for my Science subjects by the way. Wakaka.

Then…

Someone (Shi Hun) smiled to the camera, where the class started to get hardworking, hardworking in being playful. You know being hardworking in playful is really very fun and crazy.

That's right. Some say Chung Ling boys are naughty, in fact we were not. We were bunch of diligent kids. HAHA. And over-active a bit, talk a lot, being lazy and hardworking at the same time, I guess that's make people think that we were naughty. No, we weren't, we aren't too.

Lalala. High school was the best and happiest moment and luckily I've got the camera to capture the memories! Yo 5SA1 of 2009, are you here?

 


Agak-agak Pemuda Umno nak bantah tak Konsert Wali band di Seremban ?

Posted: 29 May 2011 09:48 AM PDT

Agak-agaknya lah kan, Pemuda Umno Negeri Sembilan nak persoalkan tak kewajaran Konsert Wali Band yang akan diadakan di Nilai , Negeri Sembilan pada 15 dan 16 Julai 2011 ini? Tahun lepas Pemuda Umno Kelantan telah mempersoalkan kewajaran Wali Band mengadakan persembahan di Kota Baharu.

KONSERT AMAL WALI BAND
TARIKH: 15 DAN 16 JULAI 2011 (JUMAAT DAN SABTU)
TEMPAT: STADIUM TERTUTUP NILAI, NEGERI SEMBILAN

Anjuran Angkatan Seni Baru, Yayasan Negeri Sembilan

Maklumat pembelian tiket, pembukaan gerai jualan dan pembelian t-shirt, sila hubungi Fashar Event & Entertainment di talian 06-6017383 / 06-6015891.
Sumber http://serembanmaya.blogspot.com/2011/05/konsert-amal-wali-band.html

ini link berita yang Pemuda Umno Kelantan bantah konsert Wali Band klik sini

insyaAllah che'GuBard akan pergi dengan keluarga konsert ini, che'Nur Zaima Jahida amat suka lagu - lagunya lagipun nak sokong kawan-kawan lama yang jadi penganjur.


‘Kami nak tahu apa status kes Sarbaini’

Posted: 29 May 2011 09:42 AM PDT

KUALA LUMPUR, 27 Mei — Keluarga Allahyarham Ahmad Sarbaini Mohamed mahu polis mendedahkan perkembangan terbaru hasil siasatan kematian penolong pengarah Kastam Diraja Malaysia itu dua bulan lalu. Ini kerana, menurut sumber yang rapat dengan keluarga Ahmad Sarbaini, sehingga kini masih tiada perkembangan, menyebabkan keluarga itu tertanya-tanya status sebenar hasil siasatan tersebut.

Tambah sumber itu, perkembangan terakhir yang diketahui pada 4 Mei lalu di mana kertas siasatan kematian Ahmad Sarbaini akan dihantar semula ke Jabatan Peguam Negara.

"Kami nak tahu apa status terkini sekarang, kami tertanya-tanya apa yang berlaku dan perkembangan kes ini.

"Saya sendiri tertanya-tanya apa status kes ini sekarang, sebab saya lihat macam tidak ada apa-apa yang berlaku... senyap begitu sahaja," katanya kepada The Malaysian Insider.

Ahmad Sarbaini, 56, yang bertugas di pejabat Kastam Pelabuhan Klang ditemui mati di gelanggang badminton di tingkat satu bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) setelah dilapor pergi ke pejabat itu untuk bertemu pegawai penyiasat berhubung siasatan kes rasuah yang membabitkan 62 pegawai Kastam.

Bapa lima anak itu meninggal dunia kerana kecederaan pada bahagian kepala selepas jatuh dari bahagian tinggi bangunan SPRM di Jalan Cochrane, 6 April lalu.

Tegas sumber itu, keluarga Ahmad Sarbaini bimbang jika polis masih berdiam diri dalam perkara itu. lama-kelamaan ia akan "hilang" begitu sahaja.

"Sebab itu kami mahu polis dedahkan perkembangan terkini dalam kes ini, jangan senyap sahaja," katanya.

"Polis buat macam tak tahu sahaja, yang paling kasihan kami sekeluarga sebab masih menanti perkembangan terbaru," kata anggota tersebut.

Jelasnya, keluarga Ahmad Sarbaini sudah tidak mahu menunggu lagi dan mahu mengetahui perkembangan hasil siasatan dengan segera.

"Kami nak tahu apa yang berlaku, apa status... jangan senyap macam ini.

"Jangan biarkan kami tertanya-tanya, nak kami tunggu sampai bila? Sudah hampir dua bulan sejak kejadian, tak akan tiada apa-apa perkembangan?" katanya.

Balu Ahmad Sarbaini telah membuat satu laporan polis berhubung kes ini kerana terdapat kesangsian ketika berbual dengan salah seorang pegawai kanan Kastam.

Maziah Manap dalam laporannya awal bulan ini mendakwa bahawa pegawai yang dinamakannya - Ghani - telah memberi gambaran kepadanya bahawa salah seorang kakitangan bawahan terlibat dalam kes berkenaan.

Sumber : http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/keluarga-kami-nak-tahu-apa-status-kes-sarbaini/


BERSIH pro rakyat

Posted: 29 May 2011 09:29 AM PDT

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menolak cubaan sesetengah pihak yang seolah cuba menyelewengkan persepsi orang ramai dengan menyatakan Himpunan BERSIH 2 adalah himpunan demi kepentingan sesetengah parti khususnya komponen Pakatan Rakyat.

Himpunan BERSIH 2 diputuskan oleh jawatankuasa BERSIH yang di pengerusikan oleh Dato' Ambiga Sreenevasan yang pernah menjadi Presiden Majlis Peguam Malaysia (BAR Council) pada 2007 - 2009. Jawatankuasa bersih turut dianggotai oleh perbagai individu yang mewakili perbagai sektor masyarakat.

Tuntutan BERSIH 2 ialah lanjutan dari tuntutan BERSIH 2007 iaitu
  • Penggunaan dakwat kekal seperti mana yang dilakukan di banyak negara untuk elak pengundian berganda (undi hantu), hanya ada satu alasan tidak melakukan ini iaitu Bn gusar kalah jika tidak melibatkan undi hantu
  • Pemansuhan sistem pengundian pos kecuali untuk para diplomat dan pengundi lain di luar negara;
  • Penyemakan semula daftar pemilih yang lengkap demi memastikan segala kesalahan dan ketimpangan yang sedia ada dapat dihapuskan dan menyediakan satu daftar pemilih yang sebenar-benarnya telus dan meyakinkan;
  • Semua parti yang bertanding sepatutnya menerima akses yang sama rata kepada media yang dikawal kerajaan terutamanya TV dan radio. Iklan politik daripada semua parti mestilah diterima tanpa sebarang sikap pilih kasih. Media juga perlu memberi hak menjawab sekiranya terdapat laporan berunsur negatif yang berkaitan dengan seseorang ahli politik atau parti politik.
dan ditambah dua lagi tuntutan dalam BERSIH 2 kali ini iaitu ;
  • penyalahgunaan institusi kerajaan dalam pilihan raya sehingga rakyat tidak dapat menilai antara parti politik dan kerajaan.
  • melanjutkan tempoh pilihan raya di peringkat kebangsaan dengan "tempoh yang lebih munasabah" berbanding tempoh lapan hari yang dianggap sebagai terlalu singkat.
Kesemua tuntutan tersebut perlu dilihat dari aspek menjamin proses pilihanraya yang demokratik yang bersih dan adil demi menjamin hak rakyat.

Jika ada pihak menuduh BERSIH 2 anti parti politik tertentu, maka sila buktikan mana tuntutan yang bersifat anti parti politik tertentu ? Jika ada, adakah parti itu mahu masuk pilihanraya yang boleh dimanipulasi dengan undi hantu atau undi berganda ?

Hanya parti politik yang takut kalah jika ruang demokrasi diperkukuh sahaja melihat BERSIH 2 sebagai musuh.

Pelawaan Pengerusi BERSIH, Ambiga untuk komponen Bn turut serta dalam himpunan ini sewajar dilihat dari aspek positif dan membuktikan BERSIH tidak punya agenda politik kepartian.

SAMM menyeru semua warga Malaysia agar bersama dalam Himpunan BERSIH 2 pada 9 Julai jam 2 petang di Kuala Lumpur. SAMM juga sedang menyusun atur himpunan serentak atas maksud yang sama di hadapan beberapa kedutaan Malaysia di luar negara demi menyatakan solidariti seperti mana yang kami berjaya aturkan pada himpunan BERSIH 2007 yang lalu.


An Unexpected Overhaul

Posted: 29 May 2011 09:17 AM PDT

After reading my post on Delusional Standards in Education, my friend T.O. (who lives in Hertfordshire) sent me the following article:

Education: pupils will lose marks for poor grammar and spelling
By Graeme Paton, Education Editor of The Telegraph

Teenagers will lose up to five per cent of marks in GCSE examinations if they fail to display high standards of written English.

The rules, which are likely to apply to all subjects, including mathematics and science, follow claims that thousands of children leave school without being able to compose a sentence, spell difficult words or write a coherent letter or email.

CLICK HERE TO READ THE REST OF THE ENTRY.


Tsunami Jepun Telah Mengubah Sedikit Kedudukan Matahari | Bukti Kiamat Makin Hampir

Posted: 29 May 2011 09:49 AM PDT

Tsunami Jepun Telah Mengubah Sedikit Kedudukan Matahari | Bukti Kiamat Makin Hampir

Di dalam Al-Quran ada menyebut bila matahari tidak lagi terbit dari timur itulah tandanya kiamat semakin hampir dan ianya merupakan tanda besar hari kiamat. Hari ini sudah banyak tanda-tanda kecil kiamat. Diantara kiamat kecil ialah:


1. Zina bermaharajalela
2. Pemimpin yang terdiri dari orang yang jahil dan fasik.
3. Bermaharajalela alat muzik.
4. Menghias masjid dan membanggakannya.
5. Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang
6. Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksian yang benar.
7. Banyaknya sifat bohong dan ia menjadi perkata biasa.
8. Manusia mewarnai rambut di kepalanya dengan warna hitam supaya
kelihatan muda.
9. Jarak-jarak antara pasar menjadi dekat (menunjukkan banyaknya kegiatan
perdagangan)
10. Kekayaan umum dikuasai segelintir orang tanpa kebenaran dan tanpa rasa
takut, termasuk rasuah dan mengambil harta secara tersembunyi.
11. Akan terdapat banya pengkritik, pembawa-cerita, penikam-belakang dan
pengejek dalam masyarakat.
12. Semakin ramai golongan homoseksual.
13. Akan terdapat ramai anak luar nikah.
14. Pemimpin suatu kaum adalah keji dan pemimpin suatu suku adalah fasik
15. Anggota polis semakin ramai yang menunjukkan semakin banyak kerosakan
16. Banyaknya berlaku gempa bumi.


Dan apabila melihat pada tanda-tanda kecil berlaku kiamat, maka jelas, diantara 1-16 itu jelas menunjukkan bahawa kiamat semakin hampir. Namun yang paling mengejutkan, tanda-tanda besar kiamat juga sudah ada. Yang paling ketara ialah matahari semakin menaik ke arah barat dan semakin meninggalkan timur.

Jepun,11 Mac 2011 negara matahari terbit telah dilanda tragedi tsunami Jepun dan kali ini ia merupakan paling dahsyat dalam sejarah negara mereka untuk tempoh 140 tahun. Kekuatan kali ini bukan calang-calang iaitu 8.9 skala Richter. Kejadian berlaku di timur laut Tokyo. Dan fenomena itu turut mengubah menyebabkan kedudukan Pulau Honshu yang merupakan pulau utama Jepun itu berganjak sehingga 2.4 meter.

Ini menunjukkan negara matahari terbit itu sedang mengubah kedudukannya. Maka fenomena 'Retrograde Motion' yang pernah diperkatakan sejak 1400 tahun dahulu semakin hampir.


Dan ALLAH swt pernah berjanji bahawa hari kiamat akan tiba dan sesungguhnya ALLAH swt tidak pernah memungkiri janjiNYA.

Semoga kisah Tsunami di Jepun tidak lagi menjadi bahan kelakar. Jadikanlah kisah Tsunami di Jepun sebagai pengajaran buat kita. ALLAH swt baru menyampaikan IKLAN KECIL KIAMAT. Dan sesungguhnya, hari kiamat semakin tiba. Semoga kita tidak merasai hari kiamat dan kita dimatikan sebagai orang yang taat, dan tidak diaibkan pada Hari Kiamat. Amin. -princess momoy


The Circle of Life

Posted: 29 May 2011 08:37 AM PDT

Here's a very simple explanation of success and the circle of life that T.O. sent me.


1. At the age of 3, Success means : Not shitting in your pants.

2. At the age of 12, Success means : Having friends.

3. At the age of 18, Success means : Having a driver's licence.

4. At the age of 20, Success means : Having s**

5. At the age of 35, Success means : Having money.

6. At the age of 50, Success means : Having money.

7. At the age of 60, Success means : Having s**.

8. At the age of 70, Success means : Having a driver's licence.

9. At the age of 75, Success means : Having friends.

10. At the age of 80, Success means : Not soiling your pants.

Whatever the case, life is precious. May you be blessed over and over again, everyday of your life.

Seize the day and cherish the moments with your loved ones! Have a great week ahead!





There you have it . . .

Enjoy Success !


Benefits Of Using A Personal Domain For Blogs

Posted: 29 May 2011 08:13 AM PDT

[CONTEST]

Hahahahahahahallooooo people. Today I want to tell you the benefits of using a personal domain for blogs. Walao, this sounds so formal! No choice, I am a very formal person I tell you. =D

So the benefits are, VERY GOOD, VERY SHIOK, VERY FUN, VERY NICE, VERY HANDSOME, VERY PRETTY, VERY BEST, VERY AWESOME. Correct, the benefits are all consists of VERY. Serious one, I am serious.

Screen shot 2011-05-29 at PM 07.31.54

Seriously, getting a domain like dot com (.com), dot net (.net), dot my (.my) or other choices for your blog is good because they are really cheap, about RM30 per year only and then you gain coolness, easy to remember, and the most important, your OWN IDENTITY.

Screen shot 2011-05-29 at PM 07.29.58

Talk serious, you want to stay in your own house or want to stay in somebody's house? That's the way it's explain. Same thing, yourname dot com is so much better than your name dot blog spot dot com right?

Moreover, it's not troublesome to sign up for a domain, just one-click, pay, and then you get your domain, then link it to your blog platform that you are using. Look at my domain, NICK CHAN DOT NET, it's so easy to remember, wonder if you still remember last time when I was at Blogspot. =D

So to conclude, go get a domain now. Cheap cheap only. =D


Dr M threatened me before sacking, says Anwar: Tun Maha is Maha Zalim!

Posted: 29 May 2011 08:14 AM PDT

By Shazwan Mustafa Kamal
May 29, 2011
PETALING JAYA, May 29 — Datuk Seri Anwar Ibrahim said today that Tun Dr Mahathir Mohamed gave him an ultimatum in 1998, a day before his sacking as the deputy prime minister.
According to Anwar, the former prime minister told him to voluntarily step down as DPM and in return, he would receive some form of monetary compensation, but if he did not comply with this, charges would be framed against him (Anwar).
"Mahathir (picture) told me...you have wife, a family, its better if you resign voluntarily, if not charges will be brought against you," Anwar said today during a dialogue with young professionals.
The PKR defacto leader's remarks were in response to a question from the audience asking him if it was true that such a situation had occured, and was highlighted by writer Ziauddin Sardar in a book.
"Yes, it is true because I told him (Ziauddin) that...I also went against Dr Mahathir, and was wrongfully imprisoned and subsequently beaten half to death.
"It was the only time I spoke harshly to him (Dr Mahathir)," said Anwar.
He said that he bore no ill-will and grudges against his former mentor, and forgave him for what happened.
Anwar was charged with sodomy and corruption in 1998 after he was sacked from the Cabinet and was later convicted and jailed for both offences.
He was freed in September 2004 and later resurrected his political career by winning back his Permatang Pauh parliamentary seat in a by-election in 2008, which had been held in the interim by his wife.
He led the loose pact of PKR, the DAP and PAS to a historic sweep of five states and 82 parliamentary seats in Election 2008.
But the 63-year-old PKR de facto leader is currently facing sodomy charges for the second time in his life.
He has denied the charge, describing it as "evil, frivolous lies by those in power" when the charge was read out to him. He is charged under section 377B of the Penal Code and can be sentenced to a maximum of 20 years' jail and whipping upon conviction.
The trial began 18 months after Anwar was charged in court in August 2008.



Waspada! Ribuan Ikan Mati Di Manila, Ada Pengajaran Disebaliknya

Posted: 29 May 2011 08:30 AM PDT

Kira-kira 500,000 kilogram ikan bernilai RM3.5 juta terapung di Tasik Taal, Batangas selatan Manila, dilaporkan mati kerana perubahan iklim secara tiba-tiba.

Pulau yang merupakan kawasan tumpuan pelancong dan terletak 65 kilometer dari selatan Manila itu didiami seramai 7,000 orang petani, nelayan dan pemandu pelancong.

Permukaan tanah juga menggelembung dan suhu di sekitar Tasik Taal mula menaik dimana ia boleh menyebabkan letusan gunung berapi.

Lawatan ke 2,500 hektar pulau kawah yang merupakan tumpuan utama pelancong kini diharamkan dan pegawai tempatan menaikkan poster meminta mereka meninggalkan pulau itu.

Taal merupakan antara 22 buah gunung berapi yang paling tidak stabil di dalam negara dengan rekod sebanyak 33 kali letusan dan kali terakhir berlaku pada tahun 1977.

Tasik di sekitar kawah tersebut menghalang berlakunya kematian pada tahun 1977 dan ketika letusan lain berlaku kerana air tasik itu melindungi dari terkena lahar. -kijang59

Ulasan GB

Peristiwa ikan mati secara banyak pernah dilaporkan di blog ini pada 10/3/2011 iaitu berjuta ikan mati di Los Angeles, yang kemudiannya pada hari berikutnya iaitu pada 11/3/2011 benar-benar berlaku bencana tak terperi dasyatnya iaitu Tsunami di Jepun. Ia ada kaitan kerana kedudukan pantai Los Angeles berada di sebelah timur Jepun.

Begitu juga di New Zealand, pada 21 Feb 2011, GB memuatkan entri satu berita mengenai Misteri: 100 Paus Ditemui Mati Di Pantai New Zealand, dan kemudian pada 23 Feb 2011 pula, tiba-tiba berlakulah apa yang dikatakan [Bergambar] Lebih 60 Terbunuh Akibat Gempa Di New Zealand.

Peristiwa ikan mati nampaknya semacam tidak signifikan semasa kejadiannya, tetapi ia adalah impak dari satu malapetaka yang telah berlaku lebih awal di dasar laut sebelum ia benar-benar muncul sebagai satu bencana di permukaannya.

Sekarang berlaku pula di Manila, sebuah negara yang berjiran dengan Malaysia, petunjuk apakah itu ....?

p/s bererti entri-entri di blog Kelab Greenboc sebelum ini ada pengajarannya, bukan sekadar menyiarkannya untuk suka-suka.


you make my heart skip a beat

Posted: 29 May 2011 07:12 AM PDT

Like who in the world will bring a girl out to Pulau Ubin to cycle on their first date. And I meant first meeting too. Movies, dinner, talking over coffee would have sound a more "normal" date. But this guy brought me to Pulau Ubin to cycle and well phototaking too.

We met at 9.30am in the morning at his house's bus stop which happens to be at Rivervale Plaza there. And then, we walked, yes. WALKED to the supposed bus stop that 109 stops. Told him I have got a direct bus I could take and cross over to the 109 bus stop. But this dude insist that its 105 that goes Changi Village. By the way, 105 goes to CLEMENTI from Serangoon. There's no way it can go anywhere near to Changi. So nevermind, he doesn't know WHICH bus stop am I referring to either. I shall head over to his house bus stop to meet him instead. So we walked from Rivervale Plaza all the way till its about 2 bus stops away from Compass Point. -.- By then I was already sweating – walking under the morning sun.

And soon 109 was here and we hopped on and off we go to Changi Village. We talked about almost anything. Dogs, animals, photos, settings on cameras, army etc. It felt that we were best friends for a very long time. Had breakfast at Changi Village and off we go onto the ferry to Ubin! And the talk continues till the end of the day. Took the ferry back to Singapore and took 59 from terminal all the way to Bishan to watch Fast and Furious 5. Needless to say, I was almost late reaching home. Mummy called and questioned my location. =X

And on the second date he decided to drive me to Ang Mo Kio, his home town to try this economic mixed rice that's supposed to be damn good. It was about 7+ and the dinner peak hour, so we found an empty lot in the car park and decided to sit in first. Till about 8 we went down and there's still a long queue! Waiting time is probably like 20mins long. As I looked around, I see every other family like ordered this huge pomfret and thought this guy probably won't order this big fish since there's only two of us. IN THE END, when the food finally came, THE HUGE POMFRET WAS INCLUDED LOR! Together with the cabbage, CHINESE cabbage, beansprouts (so many greens.. yes. HAHAHA dont ask me why. He did the ordering.. ) and fish cake. 2 rice and 1 bowl of porridge. The bill? A whopping $27.50 (heart drops onto the floor)

He says not take photo, cos it was nothing damn fascinating either. So sorry guys, no photos. But that pomfret alone, can probably last the Lek family for like 3-4 meals? Watching baby eat also damn fascinating. One of the rare few who can really debone the fish and not scared of getting choked by the bones? And the end result of the huge pomfret was indeed.. left to the bones! HAHA.

Sighs. There's something on at camp next week and only can book out on sat night or sun morning. And he has to book in again on Sunday night. I am scheduled for work on Sunday afternoon from 12 to 5. Which means its only that few hours in the morning that we get to meet. And he would need to go back camp again. And its another week before  I get to meet him again. ughhhh!

And yes its official. We are together now. Held on for a week because we didn't want to rush it without meeting up and know each other first. Also, his daddy birthday was on 19th and my mummy's birthday on 22nd. If in future we gonna celebrate our anniversary, it would clash with the two birthdays. so nahs. 28 May 2011 is a nice date.

Yes, its fast. That I am in a relationship again. But somehow we both dont see each other as lovers alone. we see each other as best friends, buddies and lovers. We can talk to each other about anything and everything without being shy or awkward. And I feel that there's no need to hide from him and I don't feel stressed about him not able to accept certain things. Time really flies when we sit down by the bench or at the roof or in the car, cuddling and have those heart to heart talks and enjoying each other company.

love you baby. cant wait for sunday to come and for you to book out. and we shall take a proper photo of us. =)


Mungkin Betul Polis Itu Bodoh?

Posted: 29 May 2011 07:00 AM PDT

Pekerja Butik Didakwa Kerana Guna Perkataan Kesat

Gambar: Nur Shafa Watiha Wahab didakwa atas tuduhan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap anggota polis, diiringi anggota polis sewaktu tiba di Mahkamah Majistret di sini hari ini.

KUALA TERENGGANU: Gara-gara mengeluarkan kata-kata kesat terhadap seorang anggota polis, seorang pekerja sebuah butik di Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) berhadapan dengan hukuman denda sehingga RM100.

Nur Syafa Watiha Wahab, 19, dari Kampung Telaga Batin, Seberang Takir didakwa di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan melakukan perbuatan itu kira-kira jam 1 petang semalam di hadapan LTSM.

Dia dituduh mengeluarkan perkataan "polis bodo" terhadap Konstabel Mohd Hafifi Ali dari Cawangan Pencegahan Jenayah, Balai Polis Gong Badak yang ketika itu menahannya kerana tidak memakai topi keledar ketika menunggang motosikal.

Pendakwaan dilakukan oleh Pegawai Pendakwa, Inspektor Zainudin Abd Ghani mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahn-kesalahan Kecil 1957 yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman denda tidak lebih RM100.

Tertuduh yang memakai baju lokap berwarna ungu dan bertudung hitam mengaku bersalah sebaik pertuduhan dibacakan di hadapan Pendaftar Kanan Mahkamah Seksyen/Masjistret Rusilah Chik.

Mahkamah kemudian menetapkan 7 Jun ini sebagai tarikh jatuh hukuman dan membenarkan tertuduh diikat jamin RM1,000 dengan seorang penjamin sementara menunggu tarikh tersebut.

Dalam kejadian itu, tertuduh yang bekerja di sebuah butik di LTSM dilaporkan tidak memakai topi keledar ketika menunggang motosikal ke tempat kerjanya.

Dia kemudian terserempak dengan anggota polis berkenaan yang ketika itu sedang menjalankan rondaan dan dia diarah berhenti untuk tujuan pemeriksaan.

Tertuduh bagaimanapun dikatakan tidak berpuas hati apabila ditegur tentang kesalahannya itu dan bertindak mengeluarkan kata-kata kesat dengan menggelar bodoh terhadap anggota polis tersebut. -BERNAMA

Ulasan GB

Sepatutnya Polis bersikap terbuka dengan TEGURAN rakyat sekalipun ia pahit.

Cuba lihat di sebelah, sebuah rakaman kebodohan polis yang membahayakan keselamatan bukan sahaja dirinya tetapi nyawa orang lain.

Dan sudah wujud satu ketika Suruhanjaya Diraja Penambahbaikan Perjalanan dan Pengurusan Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang mengemukakan 125 cadangan, tetapi terdapat beberapa cadangan yang ditolak oleh polis dan pada ketika itu rakyat menempelak polis bukan sahaja sebagai bodoh tetapi tidak menghormati sebuah Suruhanjaya yang dibentuk oleh DYMM Yang Dipertuan Agong.

"Polis Bodo" satu ungkapan ikhlas sama seperti "Polis Zalim". Dan kerana keengganan mengakui "kebodohan" polis kini bertindak zalim pula.

Remaja belasan tahun, perempuan pula, tahu polis Malaysia bodoh!



Mayat Rentung Dalam Kereta

Posted: 29 May 2011 05:22 AM PDT

Kuala Lumpur: Mayat ditemui rentung dalam sebuah kereta yang terbakar di susur masuk ke sebuah kilang di KM 20 Jalan Kuala Lumpur-Rawang di sini, Sabtu.

Ketua Polis Daerah Gombak ACP Abdul Rahim Abdullah berkata mayat itu ditemui oleh seorang pemandu lori, Sivaraman T. Ramasamy kira-kira pukul 5.45 petang yang pada masa itu melalui kawasan terbabit sejauh 500 meter dari jalan besar.

"Lelaki itu melihat sebuah kereta berasap di kawasan tersebut dan menjumpai mayat rentung di bahagian bawah tempat duduk belakang kereta sebelum menghubungi polis," katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

Beliau berkata polis tidak menolak kemungkinan mangsa dibunuh di kawasan lain sebelum mayat dan keretanya dibakar di kawasan sunyi itu.

"Kita tidak dapat kenal pasti identitinya kerana kita tidak temui sebarang dokumen pengenalan diri di tempat kejadian dan kita percaya kejadian ini berlaku awal pagi tadi," katanya.

Sesiapa yang kehilangan anggota keluarga atau mempunyai maklumat mengenai kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak di talian 03-61262222 atau mana-mana balai polis berdekatan.

Sementara itu, Sivaraman berkata beliau yang dalam perjalanan ke sebuah kilang ternampak sebuah kereta berasap sebelum terhidu bau daging bakar berhampiran kereta itu.

"Masa saya lalu di situ api sudah tidak ada, hanya tinggal asap saja. Saya tengok bahagian belakang kereta ada satu mayat sudah rentung dan ada bau daging bakar. Saya terus bertindak untuk hubungi polis," katanya. BERNAMA


Young Boy Mauled To Death By The Family Pet. Who Is To Blame?

Posted: 29 May 2011 04:19 AM PDT

Dogs don't bite human beings? Rubbish!Here's a very sad case when the victim was a young child who was mauled to death by the family's pet dog.The truth is, children and the elderly are the biggest victims of dog bite cases so much so in one part of the US, last week was dog bite week. People were educated about the dangers of being bitten by dogs and how they could protect themselves. Some


Lelaki Baru Kahwin Mati Ditikam Hingga Perutnya Terburai

Posted: 29 May 2011 03:21 AM PDT

Seremban – Seorang lelaki yang baru mendirikan rumah tangga, mati dalam keadaan mengerikan apabila isi perutnya terburai selepas ditikam seorang daripada dua lelaki bermotosikal di sebuah lorong belakang rumah kedai, Taman Paroi Jaya, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 5 pagi itu, mangsa, seorang pembantu kedai runcit dikenali sebagai Arip, dalam lingkungan usia 30-an, sedang berjalan ke tempat kerja di sebuah bangunan bersebelahan rumah kedai berkenaan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Seremban, Superintendan Md Yusoff Awang berkata, mangsa seorang warga indonesia dikatakan baru turun dari tingkat dua sebuah rumah kedai disewanya sebagai tempat penginapan.

"Semasa berjalan, tiba-tiba dua lelaki menaiki sebuah motosikal menghampiri mangsa lalu seorang daripada mereka menikam perut mangsa de-ngan senjata tajam.

Menurutnya, mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Ja'afar, di sini dan meninggal dunia sebaik tiba di hospital berkenaan.

"Motif kejadian masih dalam siasatan. Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika disabitkan kesalahan," katanya.

Orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian terbabit diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seremban melalui talian 06-6033222 atau hotline 06-6014999 untuk membantu siasatan. -SH


Teaching at Anatomy Department of IMM, now Mandalay Medical University

Posted: 19 Dec 2009 12:44 AM PST

My friend, Dr Min Nyan was on the left, near the microscopes. He had kindly sent these photos through Forensic Surgeon (Police Surgeon) Dr Ko Ko Gyi (10) (not in this picture. My RN was 9. ) Centre was Dr Than Win, now O&G Professor and Rector of our university. We all are old Peterised or from St. Peter's High School. (Now No. 9 BEHS). I was on his left. The pic was taken in the main dissecting hall where we dissect the formalinized cadavers.

Aung Sann Oo

Dr. Aung Sann Oo Physician Pyin Oo Lwin Hospital said: မမ ေဒၚခင္ေလးရီကုိ ေတာ့ ပထမဆံုး General Anatomy မွာကတည္းက group ဆရာမ ျဖစ္ခဲ့လုိ႔ အခ်စ္ဆံုး။

ျပီးရင္ ဆရာဦးကုိကုိၾကီး၊ ဦးမင္းဥာဏ္၊ ေဒၚျမင့္ျမင္႔သန္း။ ဒီပံုမွာ မပါတာ ဦးထင္ေအာင္ (ခင္ဥမၼာ ေျပာတဲ့ မမ ေဒၚလွရီရီ ခင္ပြန္း၊)ေဒၚခင္ဥဥ၊ ေဒၚေဝေဝၾကည္၊ ဦးေအာင္ၾကည္၊ ဦးေအာင္ခ်စ္၊ ဦးထြန္းေအာင္။ ဆရာဂ်ြန္လွခုိင္၊ ဆရာဦးကိုေလး တုိ႔က Lecturers။ ဆရာဦးသန္းဝင္း၊ ေဒၚႏဲြ႔ႏဲြ့တင္၊ ေဒၚခ်ယ္ရီတုိ႔ကုိေတာ့ ဘုိးစိန္ၾကီး (ဆရာၾကီး ဦးခင္ေမာင္စိန္) ကို ေၾကာက္သလုိကို ေၾကာက္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိစဥ္က အနားမကပ္ရဲ။.

In front of the portico with the signboard of IMM. Our gang of staff, Prof U Khin Maung Sein (Phd Anatomy, Head of Department) at the middle between the males and female Demonstrators of Anatomy. I hope the three Masketeers are obvious. Daw Khin Lay Yee (now the retired Professor of Anatomy, Yangon Medical University, wife of famous Hepatologist Prof U Khin Maung Win) was on the far left. Dr Cherry Aye Aye Myint is on her right. (I heard she retired as the Assistant Registraror of IMM and now the MS of Sigaing Thidagu hospital.) On her right is the famous Sai Kham Leik's Nwe Tin (Daw Nwe Nwe Tin. She, Than Win and I were Mandalays repated Outstanding Students or Lu Yae Chun Htutkun. ) Dr Daw Myint Myint Than is on her right to the left of Prof UKMSein.

The Professor U Khin Maung Sein (sitting on the right), Lecturer B.S. U Ko Lay (now retired DGME) sitting on the left of UKMSein.


Ketakutan Najib Semakin Nyata Putrajaya Bakal Terlepas Semasa Beliau Menjadi PM Negara

Posted: 28 May 2011 10:55 PM PDT

Najib mahu Himpunan Sejuta Belia pertahan Putrajaya dari Pakatan

PUTRAJAYA, 28 Mei – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mahu hadirin yang menyertai Himpunan Sejuta Belia di sini hari ini mempertahankan Putrajaya daripada pembangkang jika ingin melihat Malaysia menjadi negara maju.

Pakatan Rakyat meletakkan sasaran untuk menawan kerajaan pusat dalam pilihan raya umum ke-13, yang disebut-sebut akan diadakan bila-bila masa.

Najib berkata beliau gembira kerana berbanding kebangkitan rakyat di Mesir awal tahun menyaksikan kejatuhan Hosni Mubarak, sejuta orang muda berhimpun di Putrajaya untuk menyokong pentadbirannya.

"Di Malaysia, satu juta pemuda berhimpun untuk mempertahankan Putrajaya," katanya.

"Adakah anda bersedia untuk mempertahankan Putrajaya?" tanya beliau berulang kali ketika berucap di hadapan sekitar 8,000 orang hadirin hari ini.

Terdahulu timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin memberitahu pemberita bahawa pengunjung perhimpunan hari ini sudah melepasi sejuta orang.

Dalam ucapan Perhimpunan Agung Umno tahun lalu, Najib yang juga presidennya berkata Putrajaya harus dipertahankan dengan apa cara sekali pun.

Najib berkata kerajaan tidak akan berjaya dalam usaha transformasi tanpa sokongan daripada belia negara ini.

"Ada yang panggil saya Bapa Transformasi, saya tidak tahu, tetapi anda semua adalah pemangkin perubahan," katanya.

"Jika belia bersama dengan kerajaan, negara kita akan aman dan kita boleh menjadikan negara kita makmur," katanya lagi.

Dalam pada itu, laporan Bernama Online menyebut Najib hari ini meninjau aktiviti dan program-program belia sempena Himpunan Belia Putrajaya 2011.

Lawatan Perdana Menteri di 12 kawasan program selama tiga jam, bermula 2.30 petang dengan diiringi Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek itu, telah memberi peluang kepadanya beramah mesra dengan para belia.

Para belia yang teruja bertemu dengan Najib turut tidak melepaskan peluang untuk bersalam serta bergambar dengannya.

Beliau memulakan tinjauan mesranya dengan menyaksikan pertandingan akhir Sasuke Malaysia sebelum melancarkan Program Latihan 1 Malaysia.

Najib turut menyaksikan tarian perang yang dipersembahkan oleh pegawai kadet Universiti Pertahanan Nasional Malaysia serta demonstrasi menyelamat tebusan kapal oleh Regimen ke-11 Gerak Khas.

Perdana Menteri kemudiannya melancarkan Himpunan Sejuta Belia 2011. -TMI

Ulasan GB

Terserlah kini, ketakutan Najib bahawa Putrajaya akan terlepas ke tangan Pakatan Rakyat menjadi semakin nyata apabila terpaksa berulangkali bertanya kepada belia yang berhimpun "Adakah anda bersedia untuk mempertahankan Putrajaya?"

Sehinggakan 8,000 orang beliau yang hadir dikatakan 1 juta. Mungkin selama ini tersilau dengan bayang-bayang "pengundi hantu" yang sentiasa wujud untuk mempertahankan Putrajaya dari terlepas dari tangannya.

Kebenaran tetap kebenaran. Bahawa kemenangan UMNO BN di masa lalu adalah kemenangan yang penuh kepalsuan dan penipuan - bermula di Pekan - dan setiap sesuatu yang bertunjangkan dengan kerapuhan akan tumbang tersembam ke bumi.

UMNO BN akan berputih tulang beputih mata, rakyat tidak selamanya boleh diperbodohkan lagi. Tumbangnya UMNO BN bakal menjadi realiti - akibat kroni dan korupsi.



No comments: