Monday, June 6, 2011

Bola sepak, romanticisme, revolusi

Bola sepak, romanticisme, revolusi


Bola sepak, romanticisme, revolusi

Posted: 06 Jun 2011 11:06 AM PDT

"I'm a romantic. I like the fact that talent, technical ability, is valued above physical condition now."

-Xavi Hernandez, Barcelona-

"Man is born free, and everywhere he is in chains."

-Jean Jacques Rousseau-

"Maybe its historic significance will be found, not in its conformity to a recognized "revolutionary" model, but instead in its potential to overturn the existing political situation in the Middle East and thus the global strategic equilibrium. Its singularity, which has up to now constituted its force, consequently threatens to give it the power to expand. Thus, it is true that, as an "Islamic" movement, it can set the entire region afire, overturn the most unstable regimes, and disturb the most solid ones. Islam—which is not simply a religion, but an entire way of life, an adherence to a history and a civilization—has a good chance to become a gigantic powder keg, at the level of hundreds of millions of men."

-Michel Foucault-

Bayern Munich, AC Milan, Real Madrid, Barcelona, Arsenal dan Manchester United. Tiada kejutan jika ada yang berjaga hingga hingga subuh hanya untuk melihat pasukan-pasukan ini bertanding dalam Liga Juara-juara UEFA. Mesti ada sesuatu yang menyebabkan mereka tidak tidur semata-mata kerana hendak melihat pasukan pilihan mereka bermain. Ada yang memanggil ini dogma; menyokong sesebuah pasukan sehingga sanggup mengabaikan segala kelemahan dan ketempangannya. Kenyataan sebegini tidak dapat dinafikan bahkan perlu diterima.  Ini kerana manusia semua mempunyai harapan atau berharap terhadap sesuatu. Sememangnya itu fitrah manusia. Untuk sentiasa mencari sesuatu yang lebih baik, walaupun tidak mengetahui lagi apa kebaikan itu. Kita memegang kepada 'dogma' ini dan ia barangkali meliputi juga aktiviti dan minat harian yang dekat kepada kita.

Namun begitu, 'dogma' ini nampak seolah-olah berasaskan kepada atau berpunca daripada sesuatu yang lebih estetis dan indah, ataupun sistematik dan rasional. Siapa yang tidak mengetahui pasukan Brazil dan Argentina serta pemain Pele dan Maradona yang mendominasi bola sepak antarabangsa dengan corak irama permainan mereka. Melihat mereka menyentuh dan memegang dan mendorong bola menggunakan kaki bagaikan seperti melihat seniman beraksi. Mana-mana hukum Newton dan Copernicus atau Galileo mungkin tidak dapat dipakai untuk menjelaskan kelincahan dan pergerakan badan pemain-pemain ini dengan bola seolah-olah terlekat atau sebahagian daripada kaki mereka. Yang penting bukan untuk mengikut sistem atau memastikan setiap pemain bermain mengikut peranan dan kedudukannya. Tentu wujudnya sekurang-kurangnya sistem bermain dan posisi yang harus diikuti tetapi yang lebih asasnya adalah penekanan kepada penyelahiran dan penunjukkan permainan sebagai sebuah karya seni.

Dengan kata lain, tindakan bermain dan permainan bola sepak sebagai cara hidup berdasarkan estetika. Dalam kerangka perspektif kehidupan sebegini apa yang bernilai adalah intuisi, khayalan dan emosi. Bermain bukan sahaja untuk mengikut arahan dan dicaturkan tetapi untuk melambangkan sesuatu nilai yang lebih tinggi, suatu budaya Samba atau Salsa.

Walaupun demikian, bukan pemain-sebagai-seniman sahaja yang mendominasi permainan bola sepak ini. Pada tempoh-tempoh yang berlainan terdapat juga suatu bentuk atau budaya berbeza yang menandingi romanticisme bola sepak ini. Pasukan German dan kelab-kelab yang bermain dalam Bundesliga barangkali merupakan contoh terbaik budaya bermain yang berbeza ini. Sekiranya bola-sebagai-seni meletakkan penekanan kepada keindahan, perasaan dan kepahlawanan atau kepimpinan, corak bermain moden ini menekankan kepada sistem, organisasi dan taktik. Tidak hairan sekiranya pasukan-pasukan sebegini bermain dengan kecekapan dan keberkesanan serta ketepatan dan kejituan sebuah mesin. Permainan bukan lagi satu perjalanan dalam melahirkan suatu karya seni tetapi merupakan satu pengaplikasian dan penerapan kaedah saintifik.

Semua pemain dalam pasukan mempunyai taraf yang sama dan diperlukan untuk melaksanakan perancangan dan taktik permainan. Tidak ada pemain yang lebih berbakat daripada yang lain, semua diwajibkan untuk berhempas-pulas bagi mencapai tujuan keseluruhan pasukan dan perjuangan seseorang menjadi perjuangan semua dan sebaliknya. Dalam budaya sebegini kelab dan pasukan melebihi bakat atau kemahuan dan keperluan individu.

Baru-baru ini, diperhatikan seperti budaya bola-sebagai-estetika mendahului corak budaya bola moden di benua Eropah. Perlawanan akhir antara Barcelona dan Manchester United dalam Liga Juara-juara UEFA merupakan pertembungan klasik antara dua pasukan yang memegang kepada falsafah permainan bola sebagai karya seni yang melambangkan keindahan dan kekaguman, dan perasaan dan kepimpinan atau heroisme. Permainan Xavi, Iniesta, Busquets dan Messi yang mengkhayalkan seakan-akan puisi atau sajak bergerak. Corak atau budaya bermain bola sepak yang ternyata puitis yang tidak mungkin dikonseptualisasikan oleh rasional-akal manusia atau direkabentuk semula melalui kaedah saintifik. Bagi lain, mereka mungkin tidak akan bersetuju dengan Manchester United sebagai pasukan estetika. Barangkali keindahan yang ditonjolkan Barcelona tidak dapat mungkin ditandingi Manchester United tetapi dari segi bola sepak-sebagai-luahan semangat dan kesungguhan manusia ia amat jelas. Kemenangan Liga Perdana Inggeris oleh mereka melengkapkan piala liga yang kesembilan belas yang dimenangi dan merupakan rekod terbaru dalam sejarah liga bola sepak England. Kadang-kala kita ambil mudah pencapaian sebegini tetapi dalam zaman yang cenderung kepada perspektif pemikiran materialism, kehendak untuk menang yang tertanam dalam minda pemain – dilambangkan oleh simbol idea Alex Fergusan yang tidak pernah berpuas hati dan sentiasa mengejar sesuatu yang lebih daripada yang sebelumnya – setiap tahun, merupakan sesuatu yang perlu diperhatikan.

Mungkin di sini terdapatnya kaitan, dan hubungan, budaya estetika dan romanticisme dengan revolusi dan kehendak untuk revolusi. Rousseau, yang diiktiraf ramai sebagai pencetus Revolusi Perancis pada 1789, menulis dan berbicara bahawa kebebasan adalah fitrah asas manusia yang berasal dan berpandukan daripada kemampuan manusia untuk membuat pilihan kerana manusia adalah insan moral. Apa-apa usaha yang dilakukan untuk melanggar kebebasan seseorang adalah usaha untuk menafikan kewujudannya sebagai insan moral. Ketidaksamarataan yang diakibatkan oleh perkembangan masyarakat dalam bidang-bidang seni dan sains mengancam kebebasan ini. Oleh itu bagi Rousseau, untuk memastikan kebebasan terjamin masyarakat perlu bergabung dalam sebuah kontrak sosial. Yang mendasari hubungan ini bukan sains, positivism atau rasional tetapi moralitas dan keperluan untuk kebebasan.

Seratus sembilan puluh tahun kemudian, sekali lagi seruan moralitas dan kebebasan menjadi pencetus, kali ini Revolusi Iran pada 1979. Seperti yang ditulis dan digambarkan Foucault, revolusi ini unik dalam sejarah dunia kerana kerangka pemikiran yang wujud dan dominan pada masa itu tidak memungkinkan manusia untuk membayangkan satu pergerakan massa yang ditunjangi sebuah idea kebebasan yang metafizik malahan turut bersandarkan kepada Islam. Persoalan yang cuba difikirkan Foucault adalah sama ada terdapat alternatif lain kepada kebergantungan manusia moden kepada rasionaliti dan akal manusia. Kejatuhan regim Shah menunjukkan bahawa imaginasi kepada yang lain sangat mungkin. Bagi Foucault, pergerakan besar-besaran ini tidak mungkin terjadi sekiranya tiada gagasan volonté générale untuk menyatukan masyarakat Iran yang pelbagai fahaman. Dengan membangkitkan dan menterjemahlan budaya estetika dan nilai-nilai imaginasi dan heroisme yang bersangkut dengannya, revolusi menjadi suatu kenyataan.

1789, 1979, dan 2011. Peristiwa-peristiwa ini menunjukkan bahawa dunia-dunia yang baru dan lain dapat dibayangkan sekiranya kita mempunyai keberanian untuk melihat kehidupan sebagai sebuah karya seni tanpa diugut oleh rasionaliti sejagat sebagai satu-satunya penyelamat manusia. Estetika dan romanticisme untuk mencetuskan revolusi puitis bagi menjatuhkan feudalisme, kerajaan dan pihak lawan, sepertimana pernah dilakukan Rousseau, Shariati, dan Xavi.


Story of Miki – My Gedik Little Climber

Posted: 06 Jun 2011 09:24 AM PDT

At three years old, Miki suddenly likes climbing. All these while, when other kiddoes his age was busy climbing on top of all the furniture they can get their hands on, Miki was a little bit scared of heights. Now however, he has turned completely the other way around. Actually I don't really mind if he wants to climb on the iron door or furniture etc as long as he doesn't break any of his bones and any of my stuff. Especially ANY OF MY STUFF!

But nope! The boy who just got a feel of Tarzanic adrenaline does more than just climb. He climbs and then jumps on people! You know who those people are! They are Azman and me! Especially ME!

Please! I have always suspected that I have osteoporosis ok? A kid of 16 kilos jumping on my body?! Imagine the baby Kung Fu Panda landing on a pack of Rocky Choco Stick.

After an extensive disciplining process Miki has stop using my tummy as a trampoline but the Tarzan inside of him still exist. His latest tricks include fighting ala Tai Lung from Kung Fu Panda 1 (Oh have I told you that we are forced to watch the movie about 40 times already? After his Daddy torrent-ed it LAST WEEK?) and climbs to the highest point of the couch and then somersaults down onto the carpet.

I explained to him the repercussion of a broken neck – kids will laugh at your cervical collar and call you MIKI TELENG! YOU WANT?? YOU WANT HUH BOY???? YOU WANT???

He didn't understand neck brace but he got the name calling part very well. Now that he was forbidden to jump on us or dive head first on the carpet. Miki tried to reduce the momentum of his fall by swinging. So once again he would climb on the highest point of the couch, hang on my curtain for support before berguling-guling down onto the floor.

First time, can tahan… Second time, Mummy nasihat… Third time, Mummy scream nasihat lagi… Forth time, my 9 feet langsir hanging on the 12 feet iron rod came tumbling down.

So happy la ko Miki? Now you can strike another item from your things-to-do-before-I-turn-4 list I guess huh? Item no 10- TEARING DOWN THE HOUSE!

Mummy nak pengsan ok!! Nak pengsannnnnn!!

Dah la his mulut is super becok! Yesterday at the park, his Daddy and I waited for him why he was having a jolly good time at the playground. Tired of standing both of sat down on the grass under a tree. Miki stopped on his track on the high platform and shouted to Daddy loudly.

"Hey Daddy! Kenapa Daddy duduk situ? Kat situ takde kerusi! Cuba tengok kat ponggong tu ada tak kerusi?"

Ko ingat ponggong Daddy ko takde deria rasa ke sampai dia tak tahu dia tengah duduk atas apa? *pitam*

But Miki can be soft-spoken too! Guess when… IN FRONT OF A CUTE GIRL! *double pitam* Just now at dinner in the restaurant, there was a little girl about Miki's age eating with her father. By the time we just ordered, the both of them was already done and about to leave. The girl was staring at Miki too and boy wasn't she a beauty… Pig tails, straight fringe down to her brows, large eyes and in a pretty floral dress. Miki terus jadi tersipu-sipu OMGGGGG!!!

"Mana Daddy dia Mummy?" Miki whispered to my ear while stealing glances at the girl and tersengih-sengih kerang busuk. Ehhh boleh pulak cakap dengan lemah lembut penuh kesopanan?

"Tu Daddy dia tengah bayar bill.." I replied and Miki still tergedik-gedik remarked "Kenapa Daddy dia tak duduk?"
Eiiiii tak tahan beating around the bush kekdahnya.. Miki was sorry they were going home already right? You want them to stay longer right?Because you berkenan at the girl right??

Haishhh….

Can't you just stick with me Miki? I am a girl too! LOL

Love you kid


Miki masam baru bangun tidor… 15 May 2011, KLCC

Doesnt he look very much like me?

 


standing up for my rights

Posted: 06 Jun 2011 09:32 AM PDT

i was in pelntong, johor during the weekend for the society of st vincent de paul  national youth convention. no of course i was not there as a participant as i'm no longer a youth. i was there as reporter, to write about the event to the herald and to our SSVP website. there were 9 of us from penang, who took the express bus to and fro.

from penang to JB, i bought the konsortium bus at RM55 per pax. super vip bus (24… or was it 28 seaters).  leaving in the morning and was suppose to take 9 hours but it took 10 1/2 hours instead because it stop at puduraya to drop passengers, then it went round and round KLIA to pick passengers. i was told that the bus that goes direct, with no stop, is at RM70 or RM80.

ok no problem with the penang to JB bus journey (except the long hours) but oh boy, we experienced lots of problem with the return journey. actually we planned to return on sunday afternoon, so we did thought of buying the return tickets when we reached the larkin bus station on friday evening. however, since the journey was long, we reached late, and someone was already waiting to pick us up, we did not buy the ticket. i did contact a member from johor who said, i can still buy it on sunday! anyway, it was on saturday that i asked for help if someone can dropped in the bus station to buy the tickets for us. well, he went, and we were shocked to learn that he couldn't get tickets for the afternoon trip. all sold out. so we have no choice but to get the night bus – 10pm, super vip at RM70 per pax.

the tickets (10 – 9 to penang and 1 to butterworth at RM65) were from MAHARANI EXPRESS at counter 14B of the larkin bus terminal well, on sunday, we reached the bus terminal at about 9.30pm, so we went up to the maharani express counter with our tickets to get the bus registration plate number and the platform where we were suppose to wait at.  when i handed the tickets to the staff at the counter, he asked a young chap to bring us to another counter, which was about 10 counters away from them. pity i did not look at that counter name but it was manned by an elderly indian lady. this young chap passed the ticket to her and she searched here and there, wrote something, then gave the tickets back to the young chap, who asked us to wait again, while he ran back to the maharani express counter. after 5 mins or so, he returned and handed over the tickets to us. i notice that the seat numbers were a bit different from the original seat numbers when the tickets were from maharani express. this time, the tickets had the name FIRST LINER on it.

ok so we went to the platform and waited… and waited… and waited. 10.30pm bus not yet arrived. 11.00pm no sign of it. 11.30pm… nothing! then near 12 midnight, a man came and shouted "7776! 7776!" (that's our bus no.). he said those taking 7776 (BKR) to follow him to go across the road to wait for the bus. hmm… first sign of something suspicious… er… second sign actually as first sign was the lateness! 2 hours late! why cant' the bus come in to the platform area? why must it stop at the road-side?

ok when we were there… we still have to wait… for about 10 mins. when the bus came, to our horror, it was a bas pesiaran (sight-seeing bus) and a 44 seaters bus!! what? we thought we bought the ticket for super vip bus with 28 seats? and an express bus, not a bas pesiaran? what to do, we can't do anything but to board the bus. a few meters away, the bus stop to pick up some passengers and i notice that one lady who board the bus was grumbling that she thought the bus was a super vip bus but why get this 44 seaters bus.  then this elderly indian lady, the same lady we saw at the counter who gave the tickets to the maharani express bus staff, said to the passenger lady "i told you vip, not super vip. got difference there.". huh! indeed! she had cheated us and just want to justify herself for giving us a 44 seater bus instead. if it is really vip or whatever that is 44 seaters then the fare shouldn't be RM70, as RM70 is for super vip.

wait a minute… after the 2 hours delay and wrong bus, trust murphy's law to come in – another shocker awaited us.  the bus drivers said they will not stop at penang island, they will stop at butterworth only. this is because they had passengers going further north to sg. petani and alor setar, so from butterworth, they will go straight to sg petani/alor setar. i was shocked and said, this wasn't right at all. we already paid RM70 for the stop at penang. if they were to drop us at butterworth, it was only RM65, meaning they have to refund us RM5. but of course we prefered not to go down at butterworth, so i told the others (all 8 of them are youth) that we should insist on our rights, we should speak to the drivers and tell them that we paid for stop at penang, so they should drop us at penang.

i told those youth with me that we should speak up and insist on the bus taking us to penang and one of them asked me to take a photo of the bus when it stop. well when the bus stop at… er… think somewhere before ipoh… for passengers to ease themselves,  i took a few photos of the bus – the side and the front. the front zooming in on the tel. nos. and the side zooming on the bus company name and address, which is SRI THEVAN TRAVEL & TOURS at jalan gemilang, selangor.

i told the youth that i'm going to speak to the drivers, and they had to stand beside me to support me.  unfortunately only 3 of them were with me. one was with me all the time. two were with me now and then. i first approached the older driver and told him i heard you are not going to stop at penang, how can that be when we were told it will stop at penang and we paid for penang fare. he said that the bus counter staff told them to go to butterworth only, and not penang island. he said he didn't know anything about having penang passengers. i said how can you not know, i think you already 'pakat' with them. he went up the bus and then he came down… with the other driver, a younger one. i then said to both of them, in that case, can you give me your names as i want to complain and oh boy!… the younger driver exploded and shouted at me.

(our conversation were in bahasa but i'm writing here in english).

driver:  why you want to know our names? if you want to complain, you complain to the bus company which you bought the ticket from.

me: yes but the company sent your bus and sent you, so i need your details too.

driver (angry):  you don't know how to listen ah! where did you buy the ticket from? from that company so it has nothing to do with us. why need our names.

me:  for complaints i need full details lah. if no full details, they won't act.

driver (raising voice):  we have nothing to do with the bus company.  their bus broke down, our bus is the replacement bus and they never said to go to penang.

me: ok. let's say i believe you. you have nothing to do with the bus company but to complain against the bus company, the bus company sent you, so i need details on your side too.  look, i'm a reporter, i can report you, write to the media  (taking out my malaysiakini CJ name card).

driver:  who cares if you are a reporter or police or JPJ! you have no right to complain against us. do you know i can sue you?

wahh… he's frightening me eh. all the while, while he was arguing, the older driver just kept quiet.

me:  you don't understand. i'm not complaining against you but the bus company but to do that, i need the bus details.

and i forgot what else he shouted here and there, and me too raising my voice here and there… to one extend that R, one of the youth who was with me all the time (but never spoke a word) try to restrain me. haha. did i sound fierce i wonder. well after a while this young driver walked away.  R was talking to the older driver in tamil. then i said to the older driver "at least, you let us change bus somewhere near butterworth, the bus take us to penang, while this bus we are on straight to alor setar." but he pretend the didn't hear me.  then when the younger driver came back, both of them were standing in front of the bus, with their back facing me. i quickly take the opportunity to snap a photo of them. R then told me to snap a photo of the bus name and details found on the side. actually i had already snapped that but never mind, since the drivers are around, i said maybe good to snap it again. well i did… then suddenly the younger driver came up to me and shouted:

shouting driver:  hey! what are you doing eh? why are you taking photo ah?

me: why shouldn't i take photo. this is a bus. i'm a passenger 'makan angin'. a lot of time passengers take photo of the bus they traveled in.

i didn't know what else he mumbled and mumbled. this time as he talk, R said to me "ok already lah. since you got the info already, enough" meaning asking me to shut up, not to argue with the driver anymore. well, yes, i let him speak this time, without interrupting him or argue back. i heard him mumbling something "if you tell nicely, maybe we can arrange transfer of bus." and i think he was also huffing "get down at butterworth!" before he boarded the bus.

ok lah, so end of drama… starring yours truly here. . i was surprised myself that i can argue with the driver. well for one thing, i know i have back up (the 7 young boys and 1 young girl, though only 3 boys were with me) and since there were 10 of us going to penang, they should stop at penang for us.

well the reason i dare to argue with him was also i was told that i have to stand up for my rights. after getting to know many activists and participating in many forums, rally, etc by NGO, i learned that i must stand up for my rights.  then the part about me telling him i'm a reporter – i learned that from my fellow CJ (citizen journalist lah, not chief justice), vijay. i remember once when i was in KL for the malaysiakini's 10th anniversary dinner, it was him who gave me a lift. while inside the car, i grumbled to him that a taxi driver at corus hotel, wanted to charge me RM20 from corus hotel to tune hotel, while when i hailed a taxi, it was only RM6 or son.  so i told him luckily i did not take the RM20 taxi but vjiay said "tell you what. next time, you take it. then you tell him to issue a receipt for the RM20 fare, then you tell him you are a reporter and you want to take photo of the receipt and his taxi. i bet you, he will ask you to get lost."

ha. see? it's good in a way to inform "i'm a reporter' to sort of scare the cheater a little.  and you know what? i think when the younger driver saw me taking photo of his bus details, that was the breaking straw for him. maybe he was suddenly afraid that yes i will really complained/report him… that's why in the end, i get my way – the bus did stop at penang! earlier he was saying something about the originals bus was 'rosak' so the counter bus company sent their bus instead and their bus was a replacement – i'm sure that was a big bluff. you see, we got the bus regn. no. 7776 at 9.30 and the bus arrived at midnight… how can it be that 2 hours before they know the bus was going to 'rosak'.  all alone, they already planned to use this 44 seaters bas pesiaran.

ok so although the bus did finally stop at penang but i can still make a complain since it came late and not the super vip bus we were promised. (and the decision to stop at penang, only came about after i argue with the driver!).  maybe i will write a letter to the media.

(more photos of the bus will be up later… either here or at facebook)



Dialog Agama dan Kuasa di Taman Kereta Api

Posted: 06 Jun 2011 05:02 AM PDT

HANYA sehari suntuk saya berada di Butterworth dan Alor Setar secara bergilir Ahad lalu. Naik kereta api malam pergi balik—pergi malam Sabtu, pulang malam Ahad—harga tambangnya seperti harga sewa dua malam di bilik hotel selesa. Sempatlah menghadiri sebuah majlis kahwin dan sempat juga merayapi Butterworth dan Alor Setar. Memang sampai ke destinasi yang dihajat, tapi perjalanan itu sendiri ternyata destinasi juga.

Melihat, membaca dan bergaul, saya bertambah ranum.

Antara pengalaman rohaninya ialah bertemu teman ulama di Taman Stesen Kereta Api Butterworth. Senja sedang cantik waktu itu dan burung becok berkicau—dan dua ulama itu bercakap tentang solat.

Sebenarnya mereka memulakannya dengan kisah pemilihan tokoh dalam Muktamar PAS. Kedua-dua teman itu tampaknya cuma mengulangi tafsiran media arus perdana yang percaya—malah taksub—bahawa kemenangan itu adalah kemenangan golongan "Anwarinas". Media arus perdana apalagi yang difikirnya?

Dan kepada seorang teman "bukan ulama" sebelum itu saya turut menguji tafsirannya. Baginya, "itu 'kan politik!" Maksudnya, politik tentu saja begitu. Media arus berdana siapa pula tuannya? Tidak jelas, tapi saya percaya dia tidak bersedia "gaduh" soal siasah.

Saya sendiri—apabila ditanya—mengatakan bahawa politik sememangnya pertunagan peluang antara siasahwan untuk ke pelamin kuasa. Memang selalu ada perkahwinan sementara!

Tapi, beruntunglah dua orang teman ulama itu kemudiannya lebih mengalir ke soal-soal ibadah—khususnya cara berkesan mengkhusyuki solat. Telinga saya asyik.

Sementara menanti kereta api berangkat pulang jam 11 malam, sempatlah saya ke surau Stesen Kereta Api Butterworth itu menyempurnakan ibadah—solat yang sekhusyuk saranan dua teman ulama itu.

Dalam kereta api kemudiannya saya mengenangi semula peristiwa dialog agama dan politik itu. Saya terbayangkan Mohamad Sabu sebagai Timbalan Presiden PAS. "Anwarinas"?

Tugas media arus perdana—apa lagi selain itu?



Kemenangan Erdogan ‘untungkan’ Hadi, bukan Anwar

Posted: 06 Jun 2011 03:07 AM PDT


Smartphones vs Computers

Posted: 06 Jun 2011 09:13 AM PDT

Do you own a smartphone? If you do, it is either an iPhone or an Android. Recently, my husband bought an Android and it has dramatically changed the way he communicates. More importantly, smartphones can do much more than the desktop computers. Statistics show that sales for smartphones have outstripped computers this year.



According to THIS LINK:

In this shift, there was an earthquake at the end of 2010. PCs had always sold far more than smartphones (which only date back to 2003 or so). In the first three months of 2010, 85m PCs were sold worldwide, compared with 55m smartphones. Optimistic analysts forecast that the crossover might happen in 2012. Instead, by the last three months of 2010, 94m PCs were sold – and 100m smartphones. Analysts believe that this trend will never reverse. (It continued in the first quarter of this year: 82m PCs, 100m smartphones.)

"Smartphones will keep growing in sales approaching the billion-plus levels of total handset sales before this decade is done," says Tomi Ahonen, a former Nokia executive who now has his own mobile industry consultancy. "The trend of PC sales is stagnant or at best modest growth, selling around 300m per year."

Microsoft is concerned about what is happening with mobile, because it knows it is the future, and threatens the two PC-based monopolies – Windows and Office – that have earned it billions over the past couple of decades.

The change that smartphones bring is computing power in the palm of our hands or in our pockets. It is internet connectivity almost anywhere on earth. That's going to have profound effects. Horace Dediu, another former Nokia executive who now runs the consultancy Asymco, says: "Besides being powerful, they're going to be ubiquitous. Not only in the hands of nearly every person on the planet, but also with them, or by them, all day long. They will be more popular than TVs and more intimate than wallets."

They're going to do far more than wallets (although they can already serve that function: a system called NFC, for Near Field Communications, is being built into smartphones and will let you pay for small items with the press of a button). All the things you can now do with a smartphone would have seemed like science-fiction only a decade ago: translate signs, translate words, take voice input and search the web, recognise a face, add another layer to reality showing you the quickest way to a tube or restaurant or the history of your immediate surroundings, show you where your friends are in real time, tell you what your friends think of a restaurant you're standing outside, show you where you are on a map, navigate you while you drive, contact the Starship Enterprise. Well, perhaps not the last one. Even so, "A smartphone today would have been the most powerful computer in the world in 1985," observes Dediu. In fact, today's phones have about the same raw processing power as a laptop from 10 years ago. And every year they close the gap.

CLICK HERE for the rest of the entry.

Please leave a message to share your experiences with either an iPhone or an Android.

In the meantime, do read:

Apple iPad 2 meets a real Minigun, doesn't survive to tell the story


tutup telefon.

Posted: 06 Jun 2011 08:48 AM PDT

AAAAAArrrggghhh!!!!!!!!

bila kau buat macam ni, kau masih mampu panggil diri kau lelaki?


Hisham: I don't know what my brother's up to. I'm not my brother's keeper! ;)

Posted: 06 Jun 2011 08:44 AM PDT

Home Minister Hishammuddin Hussein today denied a report by Australian newspaper which claimed that his brother was paid to secure a government contract for an Australian company.

NONESpeaking to reporters when met at the launching of the Dang Wangi district police station today, he claimed ignorance over his brother Haris Onn Hussein's (right) activities and said, "Firstly, I don't even know what my brother is doing and secondly, I don't think an Australian (company) would do that."

Asked if he is denying all claims in the report, he said yes, that was what he said.

According to Melbourne-based The Age, currency technology firm Securency hired Haris in 2009 to source for Malaysian contracts. There report said, "Securency hired Haris Onn Hussein in the hope he would offer it access to, and influence over, Malaysia's top politicians." Hishammuddinl, at the time, was the Umno Youth chief and also the youth and sports minister. 

Two pertinent questions to be asked:
1. Will anyone in his right mind will deny any 'links' to or knowledge of corruptions that implicate his own sibling?
2. Is anyone so naive as to think that no Australian company will ever be involved in corrupt practices?



[Video] Tauge - Suspek Utama Pembawa E-Coli Di Jerman

Posted: 06 Jun 2011 09:57 AM PDT

Bakteria E. Coli di Jerman Berasal dari Tauge

Pejabat Jerman mengatakan, merebaknya bakteri E. Coli yang telah mengakibatkan kematian 22 orang di Jerman dan Sweden kemungkinan berasal dari tauge yang dihasilkan pengusaha tempatan.

Menteri Pertanian negara bahagian Lower Saxony, Gert Lindeman menyatakan semalam, hasil ujian atas tauge tempatan itu akan diketahui pada Isnin. Ia menganjurkan kepada penduduk di Jerman utara agar tidak memakan tauge.

Pejabat kesihatan Jerman semalam melaporkan kematian tiga orang lagi, sehingga jumlah korban menjadi 22 orang. Kecuali seorang perempuan yang meninggal di Sweden setelah berkunjung ke Jerman, semua korban terdapat di Jerman.

Kata pejabat kesihatan, kira-kira 2,000 orang, kebanyakan di Jerman telah terkena serangan bakteria E. Coli. Sepuluh negara Eropan lain dan Amerika melaporkan 90 orang yang terkena bakteria itu, setelah berkunjung ke Jerman.

Merebaknya bakteria E. Coli ini adalah yang paling banyak mengorban manusia dalam sejarah moden, dan merupakan kedua atau ketiga terbesar dalam jumlah orang yang sakit akibat terjangkit bakteria itu. Penderita serangan E. Coli biasanya sakit perut, cirit birit, demam dan muntah-muntah. -AP, Reuters




Bean sprouts to blame for E.coli outbreak

Kod genetik bakteria O104 yang didekodkan yang pada skrin komputer di makmal klinik universiti Eppendorf di Hamburg. Foto: AFP/GETTY

German-grown bean sprouts are the most likely cause of the deadly E.coli outbreak that has killed 22 people and made more than 2,000 ill across Europe, officials said last night.

The admission is hugely embarrassing for Germany, which had previously blamed Spanish cucumbers for the bug.

Beansprouts are a common ingredient in salads and stir frys, but have previously been blamed for major health scares. They were held responsible for a serious outbreak of Salmonella in Britain last year and 17 E.coli-related deaths in Japan in 1996.

On Sunday evening, Gert Lindemann, agriculture minister in the northern state of Lower-Saxony, said a company that grew bean sprouts had been shut down and further test results were expected on Monday.

"There was a very clear trail (to this company) as the source of the infection," Mr Lindemann said in a news conference. He urged consumers in northern Germany to refrain from eating all types of sprouts.

"It is the most convincing...source for the E.coli illnesses," he said. -The Telegraph





This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

[Video] Pengarah Ditamas Dibebaskan, Khir Menyusul Kemudian?

Posted: 06 Jun 2011 06:30 AM PDT

Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini melepas dan membebaskan Pengarah Ditamas Sdn Bhd, Datuk Shamsuddin Hayroni daripada tuduhan bersubahat dengan mantan menteri besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo berhubung pemilikan dua lot tanah dan banglo di Seksyen 7, di Shah Alam, empat tahun lalu.

Gambar: BEKAS Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, bersama isteri, Datin Seri Zahrah Kechik meninggalkan Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini. Terdahulu, Pengarah Ditamas Sdn Bhd, Datuk Shamsuddin Hayroni (gambar kecil), dilepas dan dibebaskan daripada tuduhan bersubahat berhubung pemilikan dua lot tanah dan banglo di Seksyen 7, Shah Alam, empat tahun lalu. - Foto Roslin Mat Tahir

Hakim Datuk Mohtarudin Baki membuat keputusan itu selepas pihak pendakwaan menarik balik pertuduhan terhadap tertuduh mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan.

Bagaimanapun, pertuduhan terhadap Dr Khir diteruskan namun ia ditunda hingga Rabu ini.

Katanya, ini bagi membolehkan pihak pembelaan menerima dan mengkaji dokumentasi terakhir mengenai penemuan terbaru yang dikemukakan oleh pihak pendakwaan.

Penangguhan itu dibuat oleh pihak pembelaan yang diketuai oleh peguam M Athimulan pada awal perbicaraan bermula pagi tadi apabila dimaklumkan perkembangan terbaru itu.

Bagaimanapun, pihak pendakwaan yang diketuai oleh timbalan pendakwa raya Abdul Wahab Mohamed membantah dan berhujah bahawa dakwaan yang dikemukakan tetap sama dan dokumen yang dihantar itu sepatutnya tiba hari ini.

"Meskipun perkembangan baru dalam sesuatu kes bukan asas bagi membuat penangguhan, tetapi kekurangan dokumentasi boleh diterima," kata Mohtaruddin ketika membenarkan penangguhan itu.

Pada 6 Disember lalu, Dr Mohd Khir didakwa telah mendapatkan untuk dirinya dan isteri Zahrah Kechik, 45, suatu barang berharga dengan suatu balasan yang beliau ketahui tidak mencukupi iaitu dua lot tanah dan sebuah rumah yang terletak di alamat no 8 & 10, Jalan Suasa 7/1 L, Shah Alam, daripada Ditamas Sdn Bhd melalui pengarah Ditamas, Shamsuddin Hayroni, dengan harga RM3.5 juta, sedangkan hartanah itu telah dibeli oleh Ditamas pada 23 Disember 2004 dengan harga RM6.5 juta.

Beliau didakwa melakukan kesalahan itu di kediaman rasmi menteri besar Selangor, di Jalan Permata 7/1, Seksyen 7, Shah Alam, pada 29 Mei 2007.

ADUN Sungai Panjang itu didakwa mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun atau dengan denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan. -tvsnews



Ulasan GB

Ini pun sandiwara jugak. Jika masih ingat, Peguam Negara pernah mengarahkan kepada Khir Toyo supaya beliau diam dari mengulas isu pemberian projek bernilai RM273 juta secara runding terus kepada sebuah syarikat ketika beliau menjadi menteri besar Selangor sebelum ini.

GB sudah ulas ketika itu. Petikan:


Apakah ada agenda tersembunyi Peguam Negara untuk menyelamatkan Khir Toyo dengan mengarahkannya supaya berdiam ekoran pemberian projek bernilai RM273 juta secara runding terus kepada sebuah syarikat ketika beliau menjadi menteri besar Selangor sebelum ini?

Apakah dakwaan di mahkamah sebelum ini terhadap Khir hanya satu lagi "wayang"?

Dakwa lepas lu dilepaskan jugak.

Alasan penghakiman nanti: tiada kes prima facie, atau pendakwaan tidak mempunyai bukti mencukupi atau macam-macam lagi...

Ia berdasarkan kepada beberapa kes pemimpin UMNO BN yang pernah dibawa ke mahkamah selepas itu dibebaskan, seperti :

Bekas Ketua Pemuda UMNO WP, Datuk Norza Zakaria,
ADUN Lenggeng, Mustafa Salim,
Bekas Setiausaha UMNO Bhgn Wangsa Maju, Ramli Abdul Manan,
ADUN Mesra UMNO, Osman Jailu dan Jamaluddin Mohd Radzi
Bekas ADUN Jelai, Datuk Omar Othman
Bekas ADUN Semenyih, Ahmad Kuris


dan ramai lagi.

Mana ada kes pemimpin UMNO yang pernah dihukum kerana rasuah oleh mahkamah walapun dah berpuloh diseret?



This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

“There are two kinds of soldiers on this beach. Those who are dead and those who are about to die. So let’s get the hell off the damned beach!”

Posted: 06 Jun 2011 06:08 AM PDT

Today is June 6th. Four days after Pearl Harbor, Hitler committed one of the most monumental blunders in history. Rushing back to Berlin from his Prussian headquarters on December 11, he went before the Reichstag and, in a short 334-word speech, declared war on the United States. In this single act of suicidal hubris he sealed the fate of the Third Reich.



Despite still being locked in a brutal war against Great Britain and the Soviet Union, when presented with the opportunity to declare war against a nation capable of producing as many munitions in one year as Germany could in five, Hitler did not hesitate or flinch. Hitler was certainly aware of America's production potential, for he had written about it in Mein Kampf. Despite this knowledge, he remained unimpressed with American military potential. In 1940, he had told Soviet foreign minister Vyacheslav Molotov that the United States would not be a threat to Germany for decades — "1970 or 1980 at the earliest." This was a colossal misjudgment, but not Hitler's only one. Not unlike other dictators, Hitler believed it was impossible to transform pampered American youths into formidable soldiers.

Only two a half years after Hitler's war declaration, a mighty American army was poised to cross the English Channel and bring Hitler's "Thousand Year Reich" to an end 988 years ahead of schedule. At Gen. Dwight Eisenhower's disposal was a superbly trained American and British army he believed capable of fulfilling Gen. George Marshall's order to "reenter the continent of Europe and defeat the Nazi enemy."

To accomplish this task, American industry, which an earlier German general had called the "pitiless beast," had provided everything American and British forces required. On June 5, 1944, a vast armada of more than 5,000 vessels carried some 150,000 troops and 30,000 vehicles across the English Channel and onto the Normandy beaches. In the air, 800 aircraft, launching from nine British airfields, deposited more than 12,500 paratroopers onto flooded fields and towns behind the Normandy beaches.

Soon after, another 300 aircraft struck directly at the beaches themselves, dropping more than 13,000 bombs. Unfortunately, these bombers released their loads seconds late, killing a number of hapless cows but doing no damage to the German fortifications awaiting the Allied landings. These bombers, however, represented only a small fraction of the air armada that had been pounding German cities, industry, and transport centers for over two years. In just the two months prior to the invasion, the Allies flew 14,000 missions in support of D-Day operations, losing 12,000 airmen and 2,000 aircraft in the process. They lost another 127 planes on D-Day, and by the end of the Normandy campaign 28,000 airmen were dead.

Less than a week after the invasion, all five of the Normandy invasion beaches — Utah, Omaha, Gold Sword, and Juno — were secure. Within the beachheads were 340,000 troops — about the same as the population of Tampa or New Orleans — more than 50,000 vehicles and some 100,000 tons of supplies. But that was only the beginning of a massive military machine that landed tens of thousands troops and 20,000 tons of supplies every day. America's "pitiless" industrial might, once turned towards war, had transformed a military that barely ranked in the global top 20 in 1940 into a mortal threat to Hitler's Germany. Moreover, it had done so 25 years earlier than Hitler thought possible.

Everything industry produced, however, was useless unless it was wielded by intrepid soldiers, competently led. And it was in this regard that Hitler made his grossest miscalculation. The so-called pampered soldiers of democracy proved to be more than a match for the tyrannical armies of Nazi Germany and Japan (often forgotten is that as the Americans were crossing the English Channel another invasion force was leaving Pearl Harbor, heading for the Japanese-held island of Saipan).

I have had several opportunities to tour the Normandy beaches, and have always walked away awestruck. Standing at the 150-foot summit of Pointe du Hoc, one can only wonder at the bravery of the American Rangers who scaled that sheer under intense and constant German fire. I still find it unfathomable that unprotected infantrymen ran, stumbled, and crawled across 1,000 yards of open sand at Omaha Beach that was being swept by dozens of German machineguns, each firing over a 1,000 rounds a minute. Continue to Jim Lacey's article on page 2 of the National Review....


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Will They Bloom?

Posted: 06 Jun 2011 05:56 AM PDT

One may wonder whether they would look better on the kitchen table or in the entry.
One may wonder if they come in different colours.
One may also wonder about the fragrance.
Are they're cheaper by the dozen?
Would it help to put those preservative packets in the water?
One may wonder if they come in long-stemmed?
Will they bloom soon?

The sign is a real sign and was up for two hours before someone stopped and told them how to spell PEONIES!


*Posted for the sake of humor with no intention to insult or offend anyone.

Thanks to TO who sent me this post.


ASEAN Plate

Posted: 06 Jun 2011 05:52 AM PDT

 

  1. Reduce sugar.
  2. Reduce Salt.
  3. Reduce saturated fats & eliminate trans-fatty acids 
  4. Increase consumption of fruits and vegetables, legumes, whole grains and nuts
  5. Maintain a healthy weight

Other recommendations include:

  • Sufficient essential amino acids ("complete protein") to provide cellular replenishment and transport proteins. All essential amino acids are present in animals. Some plants (such as quinoa, soy and hemp) give all the essential acids. A combination of other plants in a diet may also provide all essential amino acids. Fruits such as avocado and pumpkin seeds also have all the essential amino acids.
  • Essential micronutrients such as vitamins and certain minerals.
  • Avoiding directly poisonous (e.g. heavy metals) and carcinogenic (e.g. benzene) substances;
  • Avoiding foods contaminated by human pathogens (e.g. E. coli, tapeworm eggs).

I got this idea based on the USA's My Plate launched by Michelle Obama recently. Added with the appropriate facts I like from Wikipedia article,"Healthy diet" and the photo is created by Minn Min with the help of Google pic search results.

A healthy diet is one that helps maintain or improve health. It is important for lowering many chronic health risks, such as obesity, heart disease, diabetes, hypertension and cancer. A healthy diet involves consuming appropriate amounts of all essential nutrients and an adequate amount of water. Nutrients can be obtained from many different foods, so there are numerous diets that may be considered healthy. A healthy diet needs to have a balance of macronutrients (fats, proteins, and carbohydrates), calories to support energy needs, and micronutrients to meet the needs for human nutrition without inducing toxicity or excessive weight gain from consuming excessive amounts.

Related articles


[Bergambar & Video] Singapura Dilanda Banjir

Posted: 06 Jun 2011 05:51 AM PDT

Pokok tumbang, kereta rosak di tengah jalan dan gedung beli-belah dimasuki air.

Demikian antara rentetan masalah yang berlaku apabila hujan lebat lebih empat jam pagi semalam menyebabkan beberapa kawasan di serata Singapura dinaiki air.

Selain daripada banjir kilat di kawasan MacPherson dan banyak jalan raya menjadi seakan 'sungai', beberapa besmen bangunan pula digenangi air. Paling teruk terjejas adalah di kawasan Tanglin.

Semalam, Menteri Sekitaran dan Sumber Air yang baru, Dr Vivian Balakrishnan, bergegas ke Tanglin Mall setelah diberitahu besmen bangunan itu digenangi air setinggi 100 milimeter.

Semasa meninjau bersama para pegawai kanan agensi air negara, PUB, Dr Balakrishnan mengalu-alukan semangat para pekerja yang sibuk membersihkan kawasan yang dimasuki air berlumpur bagi memastikan kerja-kerja pembaikan dapat dilakukan dan perniagaan boleh diteruskan.

Selain daripada perniagaan, tempat meletak kereta di besmen bangunan itu - dan besmen di beberapa bangunan lain di sekitarnya seperti Orchard Towers, Forum The Shopping Mall, Delfi Orchard, Liat Towers dan St Regis Residences - juga dimasuki air.

Orang ramai yang memuatnaikkan gambar-gambar di laman Stomp turut melaporkan banjir di Holland Road, Cuscaden Road, Eng Neo Avenue, Dunearn Road, Bukit Timah, Sennett Estate dekat Potong Pasir, MacPherson, Toa Payoh, Boon Keng, Bendemeer dan Balestier.

Seorang penduduk di kawasan Balestier, Encik Michael Ng, berkata jalan raya di Mandalay Road 'kelihatan seperti sebatang sungai'.

Hujan lebat turut menyebabkan sebatang pokok tumbang dan menghempap sebuah lori di Bedok Reservoir Road.

'Emak menjerit apabila pokok tumbang. Saya bersyukur ia tidak menjejas kereta saya tetapi kesiankan pemilik lori itu,' kata Cik Sharifah Mohamed Sharif menerusi e-melnya kepada Berita Harian Singapura semalam.

Dalam kenyataannya semalam, PUB berkata ia telah mengerahkan kakitangan dan kontraktornya ke tempat-tempat yang terjejas. Pam dan lori tangki juga dikerah bagi membantu mengepam air keluar dari bangunan.

Banjir berlaku semasa air surut dan tujuh pam beroperasi di Bendungan Marina bagi menurunkan paras air di Kolam Air Marina, katanya. -BHS





















This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Happy Duanwu festival 2011

Posted: 06 Jun 2011 04:19 AM PDT



I wish all those who are celebrating this important Chinese festival a "Happy Duanwu Jie".

Have a great time with your family! Don't forget to sample some zongzi on this occasion!

The picture shows some homemade zongzi (stuffed with peanut and red bean paste).


The Outlook For The Dollar Is Bad

Posted: 06 Jun 2011 04:12 AM PDT



My article on the dollar's future came out in United Daily News last Saturday (June 4). My top picks for currency investment in the present scenario remain Yuan and AUD.

Have a good time!


Isu Tugu 1Malaysia: Jamil Khir Dicabar Kemukakan Kepada Kerajaan Runtuhkan Semua Tugu 1Malaysia

Posted: 06 Jun 2011 03:56 AM PDT

Menteri agama setuju tegahan bina tugu 1M'sia

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata kerajaan bersetuju dengan pandangan jawatankuasa fatwa Perlis yang menegah pembinaan tugu 1Malaysia.

"Kita setuju apa pandangan yang diberikan oleh mufti (Perlis) supaya ada unsur-unsur pemujaan, supaya tidak kita wujudkan.

Diminta menghuraikan pendiriannya secara lebih lanjut, Jamil Khir berkata: "Kita tidak buat tugulah, kalau kita ikut pandangan mufti".

Beliau berkata demikian dalam satu sidang akhbar selepas melawat Surau An-Najah di Taman Batu Muda, Gombak di ibu negara.

Jawatankuasa itu sebelum ini berpendapat tindakan kerajaan membina tugu 1Malaysia adalah ditegah kerana ia mengandungi unsur penghormatan, yang dikhuatiri boleh menjurus kepada pemujaan al-ansab (berhala).

Menurut fatwa itu, tegahan itu dibuat berdasarkan ayat 90 dalam surah al-Maidah yang menyebut bahawa arak, judi dan menyembah berhala adalah amalan syaitan dan mestilah ditegah.

Tegahan juga berdasarkan kaedah Sadd al-Zara'i (menutup pintu kemudharatan) bagi memelihara kemurnian akidah, sebagaimana larangan Nabi Muhammad terhadap tindakan sahabat yang ingin menjadikan pokok Zat Anwath sebagai tempat berkumpul.


PMM: Tugu 1Malaysia bukan keperluan mendesak

Presiden Persatuan Peguam Muslim Malaysia (PPMM) Datuk Zainul Rijal Abu Bakar berpandangan bahawa pembinaan Tugu 1Malaysia "bukan keperluan mendesak" yang perlu diberikan penekanan oleh kerajaan.

"PPMM mengesyorkan kepada pihak Kerajaan agar menumpukan kepada perkara-perkara yang dapat memberi manfaat secara langsung kepada rakyat berbanding dengan pembinaan tugu tersebut," katanya.

Zainul Rijal (kanan) mengulas saranan pemimpin PAS, termasuk ahli jawatankuasa PAS Dr Mujahid Yusuf supaya Majlis Fatwa Kebangsaan (MFK) mengkaji secara terperinci berhubung pembinaan tugu 1Malaysia.

Saranan itu dibuat ekoran keputusan Jawatankuasa Fatwa Perlis baru-baru ini menegah pembinaan tugu itu, antaranya kerana mengandungi unsur penghormatan yang dikhuatiri boleh menjurus kepada pemujaan al-ansab (berhala).

Dalam satu kenyataannya hari ini, Zainul Rijal turut menggesa MFK membincangkan pendirian Perlis itu, seterusnya mewartakannya supaya ia menjadi undang-undang.

"Keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan sahaja tidak mempunyai kuatkuasa perundangan, selagi belum diterima oleh negeri serta diwartakan.

"Pihak kerajaan seharusnya peka dengan sentiviti Islam ini supaya tidak tergelincir dari landasan hukum syarak yang sebenar.

"Setiap tindakan yang diambil oleh pihak Kerajaan perlu mengambilkira kedudukannya di dalam Islam sebagai agama bagi Persekutuan," tegasnya sambil mengingatkan supaya agenda kerajaan selari dengan kedudukan Islam sebagai agama bagi persekutuan -mk



Ulasan GB

Jika sungguh bagai dikata, kita minta Menteri tersebut kemukakan kepada kerajaan agar semuag tugu-tugu 1Malaysia yang telah dibina itu diruntuhkan segera.

Ada berani menyatakan kebenaran tersebut?





paham tak?

Posted: 06 Jun 2011 02:14 AM PDT

"kalau saya boleh transform jadi justin saya jadi dah. who can give u support, adrenaline and motivation"

paham tak betapa pentingnya justin timberlake dalam hidup saya
dan betapa susahnya kehidupan sekarang?




Criminal Intimidation Against Disabled MBPJ Councillor

Posted: 06 Jun 2011 02:06 AM PDT

DATELINE PETALING JAYA, SELANGOR: 

An NGO called Malaysian Dogs Deserve Better (MDDB) is creating a hate campaign against disabled and animal activist Anthony SB Thanasayan.

MDDB is doing this through their blog and Facebook pages online. 

The author Wani Muthiah, a senior writer from The Star, is not only making disparaging remarks about Thanasayan in her blog but is also allowing her


[Video] Awang Adik Syok Sendiri - Husam

Posted: 06 Jun 2011 02:38 AM PDT

Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa menyifatkan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Awang Adek Hussin sebagai "syok sendiri" apabila mendakwa keahlian PAS semakin terjejas selepas pilhan raya umum lalu.

Awang Adek mendakwa kira-kira 10 ribu ahli PAS dan golongan belia di Kelantan menyertai Umno sejak 2008, malah yakin Umno akan menawan semula Kelantan yang di terajui oleh PAS untuk lebih dua dekad.

"10,000 atau 100,000 dah biasa kita dengar. Dulu pun UMNO cakap orang PAS dah keluar beratus ribu, mungkin dah sejuta dua juta. Jadi saya tak terkejut dan ini bukan taktik baru UMNO, rasanya syok sendiri sahajalah," Husam memberitahu TvSelangor.

Tambah Husam lagi, helah sebegitu sudah tidak laku untuk mempengaruhi rakyat kononnya PAS semakin kehilangan anggotanya.

Husam berkata Umno dan juak-juaknya hanya perlu menilai kehadiran golongan belia pada ceramah-ceramah parti itu di Kedah dan Kelantan untuk mengetahui tahap sokongan terhadap PAS.

Tegasnya pemimpin UMNO kini berada dalam kebimbingan sehinggakan terpaksa membuat kenyataan sedemikian bagi memastikan parti mereka kekal memerintah negara.

Semalam Datuk Awang mendakwa kira-kira 10,000 anggota PAS, golongan atas pagar dan kaum belia yang mencapai umur mengundi di Kelantan menyertai Umno selepas pilihan raya umum 2008.

Beliau berkata, mereka berbuat demikian kerana kononnya kecewa dengan kegagalan PAS membangunkan Kelantan. -tvsnews




This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

No comments: