Thursday, June 23, 2011

The plight of our Press Secretaries

The plight of our Press Secretaries


The plight of our Press Secretaries

Posted: 23 Jun 2011 11:27 AM PDT

I was told that a Press Secretary to a Cabinet Minister has resigned last week. He is the same person who once served another minister but was asked to resign for performing the 'umrah' without the boss' consent (although he was well-informed about it).

I suppose there were problems between him and the 'junior' minister. When asked about it via a text message, the only reply I got was, "dunno la bro, its hard to work with him".

Almost all press secretaries are chosen from among senior journalists in the mainstream media, except for one or two officials from Jabatan Penerangan or even from other private organisations. Journalists usually make good press-sec as compared with those from other sectors.

I know many of them ever since I started my carrier as a cadet reporter back in 1981. Most of them were good, a few made it big while one or two had to turn back to their former employers. A few had died, too.

To me, press secretaries are important people. In many countries, a press-sec holds the key to a President's or a Prime Minister's success in politics and also in introducing certain policies to the constituents. And in many countries too, a press-sec is above any political-secretary (some governments dont even employ political secretaries).

A press-sec does almost everything. Apart from ensuring that his boss gets sufficient media coverage, he also has to strategise his boss' political position. Without a good and proper publicity, his boss may deemed as a 'dead politician'.

Those who found entries to the Prime Minister office are considered the 'very lucky' ones. They are the envious of many other press-secretaries. As far as I can remember, only a few ministers had shown appreciation for their press-secs, travelling together with them in the same official cars and making full use of their professionalism.

One Prime Minister had never left his office without having his press-sec to sit next to him in the car to ensure that both would be able to discuss matters of any function they were about to attend. That's how a press-sec was deeply appreciated.

US President Barack Obama makes it compulsory for his press-sec Robert Gibbs to be with him most of the time and to join him in the same vehicle that takes him wherever he goes. Former Singapore PM Lee Kuan Yew also did the same for his press-sec Yeong Yoon Ying.

However, in the recent years, most ministers would hire a press-sec for the sake of having one. They would not have them in the same car or helicopter. This bosses also like to compare them with others and belittle them in public, treating them like strangers. Some even dont have that level of trust for their own press-secs.

Most ministers nowadays would attend a 'far-away function' which requires them to take a flight, i.e to Kota Bharu, only to be accompanied by their bodyguards and special assistants. His press-sec would be left to drive all the way up, and by the time he arrives, he would already be overcome by fatigue.

I must admit that there are few press-secretaries who fail to function well enough but the bosses didnt make any effort to replace them. However, we must also admit the fact that not all ministers have the brain to hold such portfolios. Some are appointed just to fill up the race quota.

Of course, any press-sec is appointed on a contractual basis but so are a political-sec and a senior private-sec (SUSK). A press-sec does more work than any pol-sec and SUSK but the gap in salary doesnt commensurate with such loads. I know a few journalists who once received a monthly salary of between RM6,000 and RM8,000 had to settle for an offer of RM5,000 or less as a press-sec. A press-sec to the PM or DPM should get higher pay.

There are ministers who place high expectations for his press-sec when they themselves are the dumber. Most of them dont have any knowledge in dealing with the Press but still refuse to take advise from their press-secs.

As for this friend of mine who just resigned (was he asked to?), your boss may have thought that you are somebody like Dana Perino or Tony Snow who used to serve former US Presidents, but he himself is not fit for the portfolio!


Cat Attack

Posted: 23 Jun 2011 09:49 AM PDT

Cat claw injuries
Cat claw injuries.

No thanks to Cheeky the naughty cat, I spent almost 2 hours at the University Malaya Medical Centre (UMMC) Trauma and Emergency Department seeking treatment for injury to my left arm. He was agitated by a neighbourhood cat that came into the compound. When I closed the door, he pounced on my elbow.

Dressed cat bites
Dressed cat bite.

He sank his fangs into my elbow and clung on to my arm with his claws. I tried to shake him off but he held on fast. When he finally let go, he ran into the bedroom and left me bleeding profusely from a deep puncture wound. It was still bleeding 2 hours later at the hospital. My blood pressure was elevated. The doctor who attended to me said it could be caused by the trauma. I was given a tetanus toxoid injection and had the wound dressed.

The agony from that attack was not the superficial wounds but the aching muscles which I suspect was sustained when I tried to shake him off. 24 hours later now, it is still tender to the touch and swollen. Luckily, it is not my dominant arm. If not, I would not be able to drive and perform many of my activities of daily living.

Related posts:

  1. Broken After two weeks of struggling with housework, I finally broke...
  2. What I Did Yesterday Woke up extra early and went to SJMC to consult...
  3. Readmitted Mum was admitted to the hospital again about two hours...
  4. I Know I Am Old When… I cannot but have to admit that I am getting...
  5. Butt Crimes The ceiling fan is spinning at full speed. There is...


Lagi Diugut Lagi Ramai Yang Akan Sertai Himpunan BERSIH

Posted: 23 Jun 2011 09:14 AM PDT

Bersih: Perhimpunan tetap dijalankan meskipun diugut bunuh dengan sms

Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) Ambiga Sreenevasan menegaskan bahawa perhimpunan BERSIH pada 9 Julai 2011 tetap akan dijalankan meskipun beliau bersama beberapa orang anggota BERSIH yang lain berdepan dengan ugutan bunuh yang disampaikan melalui pesanan ringkas (sms).

Ambiga mengakui bahawa dirinya tidak terkejut dengan ugutan yang diterima, "tapi sangat kecewa kerana seorang warga Malaysia bertindak untuk mengugut seorang lagi warga Malaysia. Hanya kerana hasrat kami untuk mengadakan satu perhimpunan yang aman. Perhimpunan kami adalah aman. Saya amat kecewa."

"Untuk kami, kami akan menjalankan perhimpunan ini dengan aman dan bertanggungjawab, tiada kena-mengena dengan perkauman. Pada hakikatnya ini adalah usaha bersama dari pertubuhan-pertubuhan masyarakat sivil, untuk menggerakkan reformasi sistem pilihan raya. Mereka yang mengugut kami, saya berharap mereka akan berdepan dengan kuasa undang-undang. Kami hanya boleh mengawal perkara yang boleh kami kawal."

Beliau juga berkata, tiada alasan untuk dirinya berasa takut selagi polis menjalankan tugas mereka. Ambiga (gambar kanan), bersama beberapa rakannya dalam BERSIH, termasuk Wong Chin Huat, Maria Chin Abdullah, dan Timbalan Ketua Angkatan Muda Keadilan, Khairul Anuar yang menerima sms ugutan semalam, membuat laporan di Balai Polis Travers, Kuala Lumpur pada tengah hari ini. Mereka ditemani kira-kira 40 orang aktivis sosial, termasuk pertubuhan mahasiswa sebagai tanda sokongan terhadap pemimpin BERSIH.

Ambiga berkata beliau menyerah kepada polis untuk menyiasat siapakah pelaku di sebalik ugutan ini, dengan nombor telefon yang digunakan untuk menghantar sms ugutan bunuh tersebut. Beliau menyeru agar semua orang bertenang, dan mereka yang diugut telah mengambil langkah yang sebaiknya untuk melindungi diri.

Ugutan perbuatan pengecut

Maria Chin Abdullah (gambar kiri) yang menerima sms ugutan pada jam 12.41 tengah malam mencabar agar pelakunya tampil untuk berdepan dengan BERSIH, bukannya menyembunyikan diri dan menghantar sms.

"Saya menganggap ia sukar diterima, kerana sms ini bukan sahaja mengancam nyawa, tetapi sarat dengan kenyataan perkauman. Saya rasa, sesiapapun yang menghantar sms ini harus berani untuk tampil dan berbincang dengan kami. Seandainya anda tidak gembira dengan apa yang kami lakukan, beritahu kami, masalah anda."

"Kami dalam BERSIH berbuat demikian demi reformasi pilihan raya, malah kami mempunyai bukti penyelewengan pilihan raya. Bincanglah dengan kami, dan bukannya menjadi pengecut dengan menghantar sms sedemikian kepada saya, nak mengancam nyawa seseorang manusia. Kami tiada kena-mengena dengan keganasan, perhimpunan ini tiada kena-mengena dengan keganasan, dan kami tidak mahu respon dengan keganasan. Saya rasa, sesiapapun yang menghantar sms ini, sila hentikan, berbincanglah dengan kami berani," kata Maria Chin.

Wong: Makin ramai makin aman

Dalam satu sidang media selepas laporan polis, Wong Chin Huat (gambar kanan) berkata, "Pendirian saya atas isu ini ada tiga. Pertama, ini menunjukkan keganasan berada di belakang pilihanraya yang kotor. Kita tidak dapat mendukung keamanan tanpa menentang pilihanraya kotor."

"Kedua, BERSIH adalah satu pergerakan yang aman, kita akan teruskan, pihak kami mengalu-alukan jaminan Menteri untuk menjalani penyiasatan dan sebagainya. Adalah penting untuk menunjukkan kepada semua bahawa keganasan tidak ada tempat di negara ini. Keganasan tidak bertaktah di negara ini, kalau tidak pelabur asing akan meninggalkan negara ini."

Wong meneruskan, "Ketiga, (saya) ingin tegaskan bahawa perhimpunan 709 akan dijalankan secara aman, dan semakin ramai yang sokong semakin aman (perhimpunan), kerana pihak polis sudah pasti akan memberi kerjasama kerana cukup rakyat Malaysia yang datang ke hadapan untuk menolak keganasan dan pilihanraya yang bersih."


Teks asal sms yang dikirim melalui nombor 01119732179 adalah, "Korg ni buta hati ke?? buat apa sokong ambiga keling paria haramjadah tu? dia ni kapir laknat. korang tau tak dia ni jadi alat anjing2 politik untuk musnahkan keutuhan melayu. dia kata je nak BERSIH kan SPR. bersih kepala bapak dia.

puak2 PAS n PKR pun buta tuli n pekak badak.. kalau SPR tak bersih, boleh ke diorang menang kat Sgor, Kedah, Penang, Kelantan n perak dulu? DAP cina sial tu pulak lagi haram jahanam. dia tengok je melayu bertekak. hujung2 dia perintah negara ni dan kristiankan kita semua. aku nak kasi amaran kat korang semua."

kalau perhimpunan ni jadi, aku dan org2 aku akan bunuh ambiga dan korang2 keliling dia satu persatu, termasuklah orang2 politik bangang yg bersekongkol ngan kafir laknat tu.. ini amaran aku. Korang tengokla nanti."


Di samping itu, Menteri Dalam Negeri Hishammuddin Hussein (gambar kiri) memandang serius kejadian ugutan sms ini, malah akan mengarahkan polis agar siasatan dijalankan ke atas pihak yang menghantar sms berbaur ugutan tersebut.

*Chen Shaua Fui ialah Assistant Editor MerdekaReview, edisi bahasa Cina.


Presiden PAS seru semua ahli sertai Bersih 2.0

KUALA LUMPUR, 23 Jun: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengarahkan semua ahli dan penyokong PAS agar datang ke Kuala Lumpur pada 9 Julai ini bagi menyertai perhimpunan Bersih 2.0.

"Saya menyeru semua ahli dan penyokong PAS menyertai perhimpunan Bersih 9 Julai ini untuk menuntut pilihan raya yang bersih dan adil," kata Abdul Hadi dalam sidang media bersama Harakah di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, di sini, sebentar tadi.

Perhimpunan Bersih 2.0 akan diadakan di Kuala Lumpur 9 Julai ini. Pengerusi Bersih 2.0 adalah bekas Presiden Majlis Peguam, Datuk Ambiga Srenevasan. Anggotanya terdiri daripada para pemimpin NG0, manakala PAS, PKR dan DAP menyokong perhimpunan itu.

Menurut Abdul Hadi, perhimpunan tersebut mempunyai tujuan yang amat murni dan perlu disokong oleh semua pihak serta dijamin aman sesuai dengan matlamatnya yang murni.

Sehubungan itu, ahli-ahli dan penyokong-penyokong PAS serta setiap pihak yang menyertainya dilarang melakukan sebarang kekacauan, mengganggu ketenteraman awam dan kerosakan harta benda awam.

"Setiap ahli PAS yang menyertainya jangan sekali-kali membawa senjata. Saya juga suka mengingatkan ahli-ahli PAS agar jangan bermusuhan dengan pihak polis," katanya yang juga ahli Parlimen Marang.

Sesuai dengan nama perhimpunan itu sendiri sebagai himpunan aman, sekiranya berlaku perkara tidak diingini dalam pehimpunan itu, ia bukanlah didatangkan oleh ahli-ahli PAS dan mereka yang menyertainya.

Sebaliknya, kejadian tersebut pasti dilakukan oleh pihak lain, termasuk oleh pihak Umno dan kerajaan BN, atau provokasi yang dilakukan oleh pihak polis sendiri seperti yang telah berlaku dalam siri perhimpunan-perhimpunan aman yang diadakan sebelum ini.

"Oleh itu yang perlu dikawal oleh pihak polis dalam perhimpunan itu adalah pihak-pihak yang membuat provokasi dan bukan polis sendiri yang membuat provokasi," tegasnya.

Umno dan Kerajaan BN, katanya, tidak perlu takut dengan perhimpunan tersebut kerana ia tidak sekali-kali terfokus kepada perkara-perkara tidak diingini, tetapi hanyalah terhadap pilihanraya di negara ini.

Pilihanraya di negara ini seperti yang diketahui umum tidak pernah berlangsung dengan bersih dan adil, tetapi penuh dengan penyelewengan yang dilakukan oleh kerajaan BN yang memerintah menerusi Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR).

Keadaan yang sama turut dilakukan oleh Umno dan Kerajaan BN terhadap media, apabila media yang menyokongnya diberikan kebebasan untuk disebarkan dan dibaca secara meluas di segenap pelosok negara, tetapi media yang menyokong pembangkang atau PAS serta Pakatan Rakyat pula dihalang dengan pelbagai cara.

"Pilihanraya yang tidak bersih itu tidak boleh dibiarkan kerana ia pasti akan menimbulkan kemarahan rakyat. Itulah yang perlu dibantah dan itulah matlamat Perhimpunan Bersih 2.0.

"Matlamat tersebut sememangnya sesuatu yang baik sebab itulah PAS menyokong langkah yang diadakan oleh Bersih untuk mengadakan perhimpunan itu bagi menuntut pilihanraya yang bersih dan adil," katanya.

Pihak Umno dan Kerajaan BN, tegas beliau, perlu faham perkara itu dan tidak sepatutnya menghalang perhimpunan tersebut diadakan kerana ia juga pasti memberikan kesan yang positif kepada pihak pemerintah sendiri.

"Semua negara demokrasi yang maju di dunia ini tidak menghalang perhimpunan aman yang diadakan oleh rakyatnya. Malah ia akan dikawal dan diberikan kerjasama dengan baik oleh pihak keselamatan selagi perhimpunan itu tidak mengganggu ketenteraman awam.

"Malah di negara-negara demokrasi maju di dunia ini, pihak pemerintah sendiri turut mengambil manfaat dari demonstrasi aman yang diadakan bagi mendengar suara rakyat untuk memperbaiki kelemahan yang ada. Umno dan Kerajaan BN juga sepatutnya bersikap seperti itu demi kepentingan negara," ujar beliau.

Mengulas dakwaan sesetengah pihak bahawa perhimpunan tersebut akan mengancam mata pencarian para peniaga dan mencemarkan imej negara di mata pelancong, beliau berkata, dakwaan tersebut ternyata tidak berasas, malah perhimpunan itu sendiri akan mendatangkan keuntungan yang besar kepada para peniaga.

"Mereka yang menyertai perhimpunan itu cukup besar jumlahnya dan mereka pasti akan berbelanja. Jadi, para peniaga sendiri pasti akan mendapat keuntungan besar dengan adanya perhimpunan itu.

"Manakala sepanjang perhimpunan diadakan pula, para pelancong asing pasti akan turut tertarik melihatnya kerana ia dilakukan dengan baik dan aman sehingga mereka sendiri akan kagum dengan keamanan di negara kita.

"Tetapi jika pihak polis sendiri yang membuat provokasi, suasana itu pasti berbeza. Jadi yang mengubah keadaan itu bukannya pihak penganjur dan pesertanya, tetapi pihak polis, pihak Umno dan pihak Kerajaan BN sendiri," tegas beliau. -HD


Ulasan GB

Memetik kata-kata TG Nik Abdul Aziz... "jangan disekat air yang mengalir dari gunung, atau anda akan tercampak dibawa arus itu..."


Mahathir, Perkasa patron, blames everything else except racist Perkasa! :|

Posted: 23 Jun 2011 08:00 AM PDT

Dr M blames press for worsening race relations

UPDATED @ 12:17:54 PM 23-06-2011
By Shannon Teoh
June 23, 2011

Dr Mahathir says race relations today are not as good as when he was prime minister. — File pic
KUALA LUMPUR, June 23 — Tun Dr Mahathir Mohamad blamed press freedom today for poor race relations which, he claimed, had worsened since he stepped down as prime minister in 2003.
He said that this was because press freedom has allowed racial and religious tension to ferment in Malaysia.
"Those days we didn't talk so much about race, showing disrespect to others. Today we talk about race and religion, putting a wedge between the different races.
"Race relations today are not as good as when 'a dictator of 22 years' was leading the country," the former prime minister told a forum of chief executives today.
Dr Mahathir said that although he is made out to be a "Malay ultra and the Chinese are afraid of me," he only managed to maintain Barisan Nasional's (BN) two-thirds of Parliament in 1999 due to Chinese support.
"Chinese support gave me two-thirds majority despite the displeasure of Malays due to the black eye," he said, referring to Datuk Seri Anwar Ibrahim's injury suffered in jail after he was sacked as deputy prime minister in 1998. 
The 1999 election was Dr Mahathir's last as prime minister before being succeeded by Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Despite leading BN to its best-ever showing in 2004, Abdullah was forced to resign in 2009 after BN ceded its customary two-thirds majority and five states in Election 2008.
The emergence of online media was credited as a main factor in the swing against the ruling coalition, especially in urban centres such as the Klang Valley and Penang, which saw Pakatan Rakyat (PR) win even in seats considered to be BN strongholds.


Relationship Status

Posted: 23 Jun 2011 07:30 AM PDT

They say a picture speaks a thousand words so here goes....


Thanks to TO who sent me this illustration. Have a restful evening!


Tiga Remaja Disambar Petir Sewaktu Berteduh Di Sebuah Wakaf

Posted: 23 Jun 2011 08:22 AM PDT


Dari kiri: Muhamad fariz, Mohd Sahadam dan Mohd Zailani

Besut - Tiga remaja lelaki cedera dan pengsan selepas disambar petir ketika sedang berteduh daripada hujan bersama sembilan yang lain di sebuah wakaf di Kampung Durian Telur, Pasir Akar, Hulu Besut, semalam.

Kejadian berlaku kira-kira 5.30 petang ketika mereka yang berumur antara 15 hingga 40 tahun berteduh di pondok berkenaan sementara menunggu hujan reda.

Mohd Sahadam Nik Mar, 17, Muhamad Fariz Ismail,15, dan Mohd Zailani Keria, 23, yang semuanya berasal dari Kampung Durian Telur di sini dikejarkan ke Hospital Daerah Besut oleh penduduk kampung kira-kira 6.15 petang.

Keadaan ketiga-tiga mereka yang masih dirawat di hospital dilaporkan stabil.

Menurut rakan mangsa, Saiful Bahari Ramli, 15, yang turut berteduh di wakaf itu berkata, ketika kejadian secara tiba-tiba kilat dan petir memanah ke arah sebatang pokok berhampiran wakaf tersebut menyebabkan mereka bertiga rebah dan tidak sedarkan diri.

Selepas melihat keadaan ketiga-tiga mereka terjatuh manakala yang lain melarikan diri kerana panik, katanya kepada Bernama ketika ditemui di hospital di sini, hari ini.

"Sebaik hujan reda penduduk yang dimaklumkan mengenai kejadian itu kemudian datang menyelamatkan mangsa dengan menghantar mereka ke hospital," katanya.

Katanya lagi ketika kejadian, ada di antara mereka yang menggunakan telefon bimbit untuk berbalas khidmat pesanan ringkas (SMS).- Bernama


I AM BACK TO BLOGGING

Posted: 23 Jun 2011 07:25 AM PDT

It's been almost a month long that I've been off the blog sphere, and many thanks to a dear friend who helped me solve my problem in getting back into my blogger dashboard. I do not think anyone would want to hack into my blog; nor do I think someone wants to see me off the blog sphere, although I was once warned to be more careful on what I write. I think I've mellowed a bit now, much to the satisfaction of my 'better half' who seems not to agree to most of what I write. She had once told me that I should be thankful to the government of the day for providing me a pension and criticizing the government is like 'biting the hand that feeds you'.

Now, I want to relate to you what I had gone through soon after retirement that is not known to many people. I was invited into politics and voluntarily joined a political party. The reason I joined is that I felt I could be of some service to society. In other words, it is 'pay-back' time for me and thinking that my military experience could be of use in politics. For about two years, I was within the circle of politics and tried my best to understand the game played by politicians and how they relate themselves to society.

Now, looking back, I thought my two years with a political party is not what I wanted to be. I realize that I could not be of any service to society because my reach is only limited to members of that one political party, and not to others who are outside the party. In other words, my service to society is limited to party members only and others are quite unwelcomed. I felt this strange especially when some others are people of my race, and just because they are not party members, they ought to be treated differently. This is something that I could not accept and my days in the party soon came to an abrupt end.

Having had a cursory insight into the game of politics, and a bit of what I see happening in the business world, I then started blogging, especially upon hearing the abuses of politicians and the corruption that goes on unabated amongst civil servants; and members of the Armed Forces is no exception. If one cared to read all my earlier articles, I have never failed to criticize the failings and abuses within the Armed Forces, especially when it involves senior officers who are known to have enrich themselves through their unscrupulous dealings with contractors etc. I am most thankful to the current leadership of the Armed Forces and including the three services, where talks of corruption by local businessmen has somewhat simmered. I am not saying that corruption has been totally eradicated in the Armed Forces, for I know that there are still some hard cores who continue to take bribes from contractors/suppliers, especially those officers with the authority to issue the notorious Local Purchase Orders (LPO). I will be keeping a close watch on them, for I know who they are by just looking at their lifestyle.

CRUSADE AGSAINST CORRUPTION


Let God deal with Taib Mahmud

Posted: 23 Jun 2011 07:11 AM PDT

Corrupt Barisan Nasional : From Alan Newman, NZ. Via e-mail
Taib Mahmud, cunning as you are, you would have moved funds from Switzerland long ago. What about these:
Were timber concession all over Sarawak awarded by clear, public, gazette tenders for maximum returns to the state? Or just dished out to your cronies?
The RM5-10 billion yearly in timber exports in the last 40 years? Totaling RM200-400 billion.
The RM2-9 billion yearky in oil palm exports in the last 15 years? Totaling RM30-135 billion

The numerous blocks of land snatched up for various crops and developments, worth billions of ringgit.
Your cousin Hamed Sepawie (Sanyan, Naim, etc) is in Malaysia's rich-list.
The numerous projects awarded to your CMS group and cronies totalling billions.
The resources and benefits fleeced, 'sharked' and swallowed by your family members and cronies.
The dozens of companies under your vicious wings straddling the globe.
The shipping levies collected from timber export in the last 30 years.
The billions of RM worth of real estate in various countries.
The death of Swiss activist Bruno Manser
The mental, psychological and physical torture of your former USA a ide Ross Boyert for revelations, and his eventual death.
The gems, jewels and diamonds around your relatives' neck and bodies.
Your Rolls Royce, and your mansions and all your cronies' mansions.
The vote-buying and rigging of elections.
The deception of the people for three decades.
This magnitude of you corruption is mind-boggling and astronomical. You and your cronies have stolen mega billions and caused the poverty and misery of millions of people.
Let God deal with you, and deal with anyone who dares to support you or even speak a word in your favour. Everyone just watch!
Hot Searches:


Kuantan Parade Terbakar

Posted: 23 Jun 2011 06:52 AM PDT

Empat Premis Makanan Di Kuantan Parade Terbakar

KUANTAN: Empat premis makanan di medan selera pusat beli-belah Kuantan Parade di sini mengalami kerugian dianggarkan bernilai RM450,000 setelah musnah dalam kebakaran pada pukul 10 pagi Rabu.

Gambar: KEBAKARAN... Kepulan asap yang terlalu tebal menyebabkan suasana di pusat beli-belah Kuantan Parade agak kelam-kabut. Kebakaran itu menyebabkan kerugian bernilai RM450,000 namun tiada kemalangan jiwa berlaku. --fotoBERNAMA

Ketua Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuantan Wan Daud Wan Awang berkata pihaknya menerima panggilan mengenai kebakaran itu pada pukul 10.10 pagi sebelum dua jentera bersama 20 anggota bomba bergegas ke tempat kejadian.

Beliau berkata kebakaran itu dipercayai berpunca dari dapur yang tidak ditutup di sebuah kedai makanan barat di medan selera berkenaan.

Katanya kebakaran berjaya dikawal kira-kira 20 minit kemudian sebelum berjaya dipadamkan sepenuhnya pada pukul 10.55 pagi.

Beliau berkata tiada kemalangan jiwa dilaporkan berikutan pasar raya berkenaan masih belum dibuka kepada pengunjung.

Wan Daud berkata sekiranya siasatan mendapati punca kebakaran disebabkan kecuaian pemilik kedai terbabit, tindakan akan diambil berdasarkan perjanjian sewa yang telah dipersetujui mengikut kontrak. - BERNAMA


Cross of Iron (1977) War Movie

Posted: 23 Jun 2011 06:20 AM PDT



James Coburn, Maximillian Schell, and James Mason stars in Sam Peckinpah's war movie set on the eastern front in WW2. Coburn as a German squad leader who is betrayed by his leader (Schell) during a battle with the Russians and has to lead his squad back to the his division. Movie is 2 hours and 7 minutes.


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Operation Barbarossa

Posted: 23 Jun 2011 06:18 AM PDT

On June 22, 1941, Hitler launched his army against the Soviet Union — to the eventual destruction of his own regime.

Seventy years ago today the two most vile systems the world has yet produced locked themselves in a deadly embrace. Along an 1,800-mile front, 4.5 million soldiers of Hitler's Nazi Germany and its allies commenced Operation Barbarossa, launching themselves against Stalin's Communist regime. At the time, not many gave the Soviet Union much chance of survival, and the results of the first few months of fighting seemed to bear out those estimations.

By early December, German forces had surrounded Leningrad and pushed deep into the Ukraine; men in one of the German infantry divisions could see the spires of Moscow's churches. The Soviets had lost at least 802,000 killed, 3 million wounded, and another 3.3 million captured. These 7 million losses, in just the first months of a war that would last four years, were double the number of troops German intelligence had reported the Soviets possessed at the start of the war. They also represented over seven times America's killed and wounded during all of World War II. But the Germans paid a steep price for their initial successes, with over three-quarters of a million of their own men dead or wounded.

By late fall, the Soviet Union seemed to be on its last legs, and those were wobbly. At one point early in the invasion, Stalin, "the man of steel," had a nervous breakdown. When a group of party officials came seeking his guidance, he cowered, believing that they had come to execute him for his mishandling of the war. But the Germans and the rest of the world had underestimated Soviet recuperative powers. As the old adage goes, "Russia is never as strong as she looks; nor as weak as she looks." Through a superhuman effort the Soviets picked up most of their major industries, put them on trains, and moved them to the other side of the Ural mountains, where they spit out tens of thousands of tanks, cannons, and aircraft. Moreover, a first-class spy network informed Stalin that the Japanese were not going to attack Siberia, allowing him to reinforce his beleaguered forces on the western front with 14 crack Siberian divisions. Finally, by early December, the greatest of all Russian generals had arrived at the front — General Winter.

The Germans, who had expected to be demobilizing by December, were caught unprepared for the intensity of the Russian winter. As the Russians began their counteroffensive on December 5, German tanks and guns literally froze. They could only be started or made workable by lighting fires under them. Worse, many of the Germans still had only their summer uniforms to protect them from the cold. They fell by the thousands from frostbite. Under relentless Soviet pressure, the Germans began pulling back. They were on the point of breaking when Hitler issued Directive 39, ordering his army to stand, fight, and die where it stood.

In obedience to Hitler's "stand and die" order the Germans paid a heavy price, but they eventually halted the Soviet offensive. The war was to continue for almost four bloody years. Before it was over at least 25 million Russians and other Soviet subjects had perished, the majority of them civilians. In the process, the Red Army ground the Wehrmacht into dust. In June 1944, the Allies confronted 59 German divisions in France, while the Russians were fighting more than three times that number. Moreover, in late July, while the Allies were struggling to make headway against 20 German divisions holding them at bay in Normandy, the Russians swept away that many in a mere two weeks of Operation Bagration.

The Cold War and an understandable pride in our own achievements during World War II has tended to mask the contributions the Soviet Union made to the Allied victory. But what Russia brought to the alliance was clearly understood at the time. Churchill, who despised Stalin and was keenly aware of the threat Communism posed to the free world, was once called to account for his support of the Soviet Union in World War II. He replied, "If Hitler invaded Hell I would make at least a favorable reference to the devil in the House of Commons." Roosevelt, meanwhile, never forwent an opportunity to materially and morally prop up the Soviets and "Uncle Joe," as he naïvely referred to Stalin. Simply put, Britain and the United States were only too happy to see Europe's two great totalitarian powers bleed themselves white on the plains of Central Europe.

Unfortunately, there had to be a victor. In World War II the German "Drang nach Osten" was decisively ended. But Eastern Europeans can be forgiven for not seeing much reason for cheer. They had merely traded one oppressive regime, led by a butcher of men, for an equally evil regime, led by a man who was every bit the equal of Hitler when it came to genocidal mass murder.

For the next 45 years the Russian people and those in their conquered empire lived in bondage, while the rest of the world devolved into two armed camps that stood each other down through the long years of the Cold War. Hitler, of course, had to be destroyed. An impartial judge would probably even declare that living with the evils of the Soviet Empire was an acceptable price for destroying the Nazis. Still, one must regret that the winning formula for World War II did not also include the demise of Stalin and Communism. It is simply a shame that the great struggle between Nazism and Communism that started 70 years ago today did not lead to the immediate demise of both.

— Jim Lacey is professor of strategic studies at the Marine Corps War College. He is the author of the recently released The First Clash and Keep from All Thoughtful Men. The opinions in this article are entirely his own and do not represent those of the Department of Defense or any of its members.National Review


The Retired Husband

Posted: 23 Jun 2011 05:39 AM PDT

After I retired, my wife insisted that I accompany her on her trips to Target.

Unfortunately, like most men, I found shopping boring and preferred to get in and get out. Equally unfortunate, my wife is like most women - she loves to browse.

Yesterday my dear wife received the following letter from the local Target:

Dear Mrs. Harris,

Over the past six months, your husband has caused quite a commotion in our store. We cannot tolerate this behavior and have been forced to ban both of you from the store. Our complaints against your husband, Mr. Harris, are listed below and are documented by our video surveillance cameras:

1. June 15: He took 24 boxes of condoms and randomly put them in other people's carts when they weren't looking.

2. July 2: Set all the alarm clocks in Housewares to go off at 5-minute
intervals.

3. July 7: He made a trail of tomato juice on the floor leading to the women's restroom.

4. July 19: Walked up to an employee and told her in an official voice, 'Code 3 in Housewares. Get on it right away'. This caused the employee to leave her assigned station and receive a reprimand from her Supervisor that in turn resulted with a union grievance, causing management to lose time and costing the company money.

5. August 4: Went to the Service Desk and tried to put a bag of M&Ms on layaway.

6. August 14: Moved a 'CAUTION - WET FLOOR' sign to a carpeted area.

7. August 15: Set up a tent in the camping department and told the children shoppers he'd invite them in if they would bring pillows and blankets from the bedding department to which twenty children obliged.

8. August 23: When a clerk asked if they could help him he began crying and screamed, 'Why can't you people just leave me alone?' EMTs were called.

9.. September 4: Looked right into the security camera and used it as a mirror while he picked his nose.

10. September 10: While handling guns in the hunting department, he asked the clerk where the antidepressants were.

11. October 3: Darted around the store suspiciously while loudly humming the ' Mission Impossible' theme.

12. October 6: In the auto department, he practiced his 'Madonna look' by using different sizes of funnels.

13. October 18: Hid in a clothing rack and when people browsed through, yelled 'PICK ME! PICK ME!'

14. October 21: When an announcement came over the loud speaker, he assumed a fetal position and screamed 'OH NO! IT'S THOSE VOICES AGAIN!'

And last, but not least:




15. October 23: Went into a fitting room, shut the door, waited awhile, then yelled very loudly, 'Hey! There's no toilet paper in here.' One of the clerks passed out.

If you don't send this to 12 of your dearest friends, you will be depriving them of some good humor.\

-Author Unknown-

This is an oldie which has made its rounds in the net and I could have posted this before but I cannot remember when. Anyway,  I am posting it again for the sake of humor and with grateful thanks to Angela who sent this to me recently. Have a pleasant evening.


Awarding of LRT contract lacks transparency

Posted: 23 Jun 2011 05:35 AM PDT

Corrupt Barisan Nasional : From Paul Low and Josie Fernandez, via e-mail
Transparency International Malaysia (TI-M) views with grave concern the lack of transparency in the awarding of the Kelana Jaya light rail transit (LRT) extension contract.
News reports claim that the Finance Ministry has ignored the recommendations of the LRT operator, Syarikat Prasarana Negara Bhd. The news reports have quoted political analysts and industry executives as saying that the "behind-the-scenes intrigue shows how opaque and non-transparent practices that have long characterised large public-sector contract awards remain the order of the day in Malaysia".

Such reports raise questions on the federal government's commitment to observe the principles of transparency and accountability at all times in the award of public sector projects.
TI-M has been continually providing recommendations to all relevant stakeholders on the need for open tenders as well as best procurement practices. The reasons and justification for choosing the winning bid is an important criteria. This should include both the technical and financial justification.
The lack of transparency will undermine the confidence of investors as well as the rakyat in the award of large public sector projects. This is all the more important when the rakyat are the main stakeholders – as the customers (passengers) and the funders (their tax contributions).
The Deputy Prime Minister recently called for a vibrant, open and transparent business environment. These include encouraging open communication to promote accountability.
The federal government must practice what it preaches. The open tender process should not be turned into a mockery.
Paul Low is the president of Transparency International Malaysia while Josie Fernandez is the secretary-general.
Hot Searches:


Himpunan Bersih: Haram Bagi Sesiapa Termasuk Polis Cetuskan Provokasi - Dr.Asri

Posted: 23 Jun 2011 05:42 AM PDT

Adalah haram bagi mana-mana pihak, tidak kira peserta demonstrasi ataupun polis memulakan provokasi yang boleh menyebabkan berlakunya rusuhan, kata bekas Mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Oleh itu, kata beliau, sesiapa yang mahu menyertai demonstrasi seperti Bersih 2.0 hendaklah berazam tidak akan mencetuskan kemusnahan harta awam, mencederakan sesiapa, dan memaki hamun.

Sebaliknya, kata Dr Asri, mereka harus melafazkan slogan tuntutan dan berhimpun bagi menggambarkan kehendak dan rasa tidak puas hati dengan cara yang aman.

"Pihak polis hendaklah sedar, selagi tuntutan itu baik untuk negara yang adil, polis juga termasuk dalam kalangan rakyat. Maka sepatutnya mereka memudah cara agar proses itu berjalan dengan pantas dan dilangsaikan dengan segera.

"Para peserta demonstrasi juga hendaklah sedar bahawa tugasan polis mengawal keamanan, maka hendaklah tidak dimulakan apa-apa provokasi yang menimbulkan kemarahan mereka selagi mereka bertugas dengan betul menurut peratusan keselamatan, katanya.

Dr Asri berkata, sesiapa yang memulakan atau menyertai provokasi yang membawa rusuhan maka dia menanggung dosa.

"Cita-cita rakyat itu tidak akan tertunai melainkan adanya kerjasama yang baik dari semua pihak. Polis, rakyat dan golongan atasan," katanya.

Beliau berhujah demikian dalam kolumnya di portal Malaysiakini hari ini berhubung isu perhimpunan rakyat yang dianjurkan oleh Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil atau Bersih 2.0 yang dijadualkan 9 Julai depan.

"Setelah saya mendengar taklimat BERSIH dan menilainya, saya dapati tujuannya baik, menuntut hak yang sepatutnya diperolehi oleh rakyat seperti yang dijanjikan oleh
Perlembagaan.

"Jika ia berjaya, pada pandangan saya bukan untuk kemaslahatan parti tertentu sahaja, tetapi untuk keadilan berpolitik sepanjang masa, untuk semua pihak tanpa mengira parti. Maka, saya tidak mempertikaikan BERSIH di sudut tujuannya,'
kata Dr Asri lagi.

Bagaimanapun beliau bimbang jika ada parti tertentu yang cuba menzahirkan perhimpunan itu dalam sifat kepartian, bukan untuk rakyat secara umum, "sedangkan tuntutan itu untuk semua dan baik untuk memastikan keadilan dalam pengurusan pilihanraya".

"Dalam konteks politik hari ini, demonstrasi aman sebahagian dari cara pencegahan mungkar politik yang telah terbukti keberkesanannya di banyak negara.

"Namun, oleh kerana demonstrasi itu terdedah kepada bahaya dan porak peranda, maka demonstrasi hendaklah menjadi pilihan akhir setelah tuntutan yang adil tidak ditunaikan.

"Perbincangan, rundingan, seruan secara langsung, bantahan bertulis dan sebagainya hendaklah di utamakan. Saya difahamkan hal-hal itu telah dilakukan," kata beliau.

Sehubungan itu, Dr Asri berkata, SPR hendaklah menunaikan tuntutan yang adil itu bagi mengelakkan rakyat turun ke jalan yang mempunyai kemungkinan yang pelbagai.

"Jika pihak SPR enggan, menjadi hak rakyat untuk menuntutnya secara aman,"
kata beliau.

Bagaimanapun beliau menegaskan memelihara keamanan adalah syarat utama keharusan mengadakan demonstrasi, "jika bertukar menjadi ganas maka ia sesuatu yang diharamkan oleh syarak".

Beliau mengemukakan hujah bahawa demonstrasi jalanan ini pernah berlaku di zaman Rasulullah.

Katanya, Nabi Mohammad s.a.w. pernah mengajar sahabat yang disakiti jirannya membuat bantahan di jalan.

"Dalam hadis itu sahabat tersebut mengadu kepada Nabi: "Sesungguhnya jiranku menyakitiku".

"Sabda Nabi: "Keluarkan baranganmu dan letakkannya di jalan".

"Maka lelaki itu mengambil barangannya dan letak di jalan. Lalu, setiap orang yang melintas bertanya: "apa yang berlaku kepadamu?". Dia menjawab: "Jiranku menyakitiku".

"Maka mereka berkata:"Ya Allah laknatilah dia, Ya Allah hinalah dia". Dengan sebab itu, jirannya berkata: "Kembalilah ke rumahmu, aku tidak akan sakitimu lagi".


Hadis berkenaan, kata Dr Asri, diriwayatkan oleh al-Bazzar dan al-Hakim dalam al-Mustadrak dan Ahmad Syakir menilainya sebagai sahih.


Greatpac & Segambut MP distribute 150 Jasa Eco biodegradable packs at TTDI market

Posted: 23 Jun 2011 04:16 AM PDT

Lim Lip Eng (left) and Douglas Tan (second from left) distributing the green goodie bags goodie bags at Taman Tun Dr Ismail market. — Picture by Chan Wai Yew
News from: http://www.nst.com.my/nst/articles/5jeg/Article (By R. Indumathi, 22/6/2011)
About 150 Jasa Eco gift packs containing biodegradable products were distributed to the public on "No Plastic Day".
The bags were given by Wawasan TKH Holdings Bhd's subsidiary Greatpac Sdn Bhd staff and Segambut MP Lim Lip Eng at Taman Tun Dr Ismail market.
Greatpac has created the Jasa Eco brand biodegradable containers, plates and cutlery since February this year. The company is the first to successfully produce a completely biodegradable and environment-friendly product for food packaging in Malaysia.
"We are targeting the hawkers to use our products," said Greatpac senior manager Douglas Tan. "Compared with the normal styrofoam boxes, which costs 11 sen each, a biodegradable Jasa Eco packet costs only 5 to 6 sen."
Jasa Eco products are made from corn starch, palm and sugarcane fibre.
Related news: Biodegradable foam food packaging an alternative to styrofoam
http://thestar.com.my/metro/story.asp?file=/2011/6/22/central/8931346&sec=central


Cut The Crap!

Posted: 23 Jun 2011 03:43 AM PDT

According to THIS ARTICLE:

Tun Dr Mahathir Mohamad blamed press freedom today for poor race relations which, he claimed, had worsened since he stepped down as prime minister in 2003. 
He said that this was because press freedom has allowed racial and religious tension to ferment in Malaysia. 
"Those days we didn't talk so much about race, showing disrespect to others. Today we talk about race and religion, putting a wedge between the different races. 
"Race relations today are not as good as when 'a dictator of 22 years' was leading the country," the former prime minister told a forum of chief executives today.
Our former PM should explain a few issues.

1. Does greater press freedom cause worsening race relations? Just google that question and you will find that the top posts that appear in the google search would be statements by our dear former PM! CLICK HERE to see what I mean.

2. What is wrong with press freedom? Isn't freedom of the press enshrined in the tenets of democracy? If so, why is he trying to find a causal relationship between the two issues?

3. Is the press today experiencing greater press freedom than what they had when he was serving the country?

This is the ranking for Malaysia in the Freedom of the Press Index:

2002: Position  #110
2003: Position  #104
2004: Position  #122
2005: Position  #112
2006:  Position # 92
2007: Position # 124
2008: Position # 132
2009: Position # 131
2010: Position # 141
2011: Position # 143

So, is it true that our country is experiencing greater freedom of the press? The above lists is evidence that the press in Malaysia is LOSING ITS FREEDOM!!!

Since that is the case, I surmise that it is NOT POSSIBLE that press freedom is the cause of worsening race relations.

What then would be the cause of worsening race relations in this country? Does it seem that some recent events seem to be coming quick and fast to inflame feelings, tramp on sensitivities and quiche the aggravation of racial polarization in this country? If so, what are the authorities doing about it?

Some possible reasons include:

1. The way in which certain groups are aggravating the delicate balance of race relations by their insensitive statements such as the way in which Chinese were called pendatang and how a certain leader defended him by saying that 'he did not mean it'. Action was not taken against him until much later. Even so, it was a slap on the wrist for the culprit. Instead, a reporter from Sin Chew who wrote on this incident was arrested under the ISA.

2. The 'Interlok' issue

3. Inequalities in society whereby the have's are getting more and the have-not's who need more aid are pushed to the edge.

4. How a certain new kid on the block can say anything, anytime and get away with it and even have its own Rela sub-group as reported HERE.

5. How a certain  press does indeed have press freedom in that they can say almost anything and be slapped with law suits and yet emerge unscathed because of the invisible shield of protection from the authorities.

6. The Cow head issue and other incidents with regards to religious buildings

7. How one MSM stirred religious sentiments with an insensitive report (CLICK HERE) and again got a slap on the wrist

8. .. etc etc etc...

With the memory of Ops Lallang and the Printing Press and Publications Act hanging over the heads of the MSM like the Sword of Damocles, how can it be possible (with ONE exception though) that they have the guts to report anything that can worsen race relations?

Tell me honestly - who are those who have been inciting hatred? Who are those who are spreading lies about other groups?

Are some groups being deliberately oppressed while others DENY this is so? Then, the disparity would be one cause of dissatisfaction - and it is certainly not press freedom!

In February this year, political scientist  Farish Noor  told the forum on public governance by the Perdana Leadership Foundation and the National Professors' Council that Malaysia is dangerously close to absolutely breaking down if racial politics is not kept in check. He said that Malaysia's patterns of politics seem to reflect that of other countries which have suffered severe racial and religious discord, told the forum. He said, "I've spent more than 10 years studying dysfunctional countries and I believe we are going down the path of countries like Pakistan, Indonesia and Bangladesh. I have seen enough race and religious riots to see that Malaysia is close to going down that path."

A week ago before that forum, former US ambassador to Malaysia John Malott warned that racial and religious tensions are higher today than when Datuk Seri Najib Razak took office in 2009 and even worse than at any time since 1969.

The question that remains is, are our leaders taking the bull by the horns and breeding harmony and unity? What are they doing to ensure that those who do not toe the line will conform to preserve unity and understanding? Or are some being hypocritical when they say one thing and do another behind the scene?



Until then, they had better cut the crap in finger-pointing antics as to why race relations are worsening in this country. We all have to meet our Maker one day and it is best that we speak the truth and be held accountable for our words and actions!

So what is on their platter to breed unity, harmony and the desire to truly be at one as Malaysians?

This country cannot afford worsening race relations which will bring irreparable damage to the country. Leaders (not former leaders because they should retire and ride into the sunset and enjoy their retirement) of all political parties must seriously unravel ways to check and to arrest any racial discontent and work towards nation-building in the purest sense!


Requesting the Malaysian subsidiary of Asahi Kosei Japan Co Ltd to kindly withdraw the lawsuit against Myanmar workers’ rights defender

Posted: 23 Jun 2011 03:31 AM PDT

We hereby request the Malaysian subsidiary of Asahi Kosei Japan Co Ltd to kindly withdraw the lawsuit against Myanmar workers' rights defender.

Please read the full news in Malaysiakini, "Lawsuit against rights defender stills public debate" by Human Rights Watch, Jun 23, 11

A defamation lawsuit against a human rights defender who blogged against violations of migrant worker rights threatens to chill debate on matters of public interest in Malaysia.

In a case currently before the Malaysian courts, the Malaysian subsidiary of Asahi Kosei Japan Co Ltd brought a defamation suit for 10 million ringgit (US$3.3 million) against Malaysian activist Charles Hector for his blog posts on Feb 8 and 9, 2011, criticising the treatment of Burmese migrant workers at the company's facility.

Hector's blog posts were based on information gathered by interviewing 31 Burmese migrant workers.

Two days before posting the information online, he emailed his allegations to the company seeking a response but received no reply.

The company claims Hector's emails went to an account that was rarely used. Asahi Kosei filed a lawsuit six days later.

The company's claims do not appear to contest the information about rights abuses in the blogs but rather assert that Hector mischaracterised the work relationship of the migrant workers who were not the company's
responsibility because they were supplied by an outside firm and not placed on the company's direct payroll.

"The astronomical sums being demanded by Asahi Kosei threaten both to bankrupt the defendant and to intimidate labor and human rights defenders all over Malaysia," said Phil Robertson, deputy Asia director at Human
Rights Watch.

"A company's right to protect its reputation should not become a way to cut off important discussions of matters of public concern."

On February 17, Asahi Kosei obtained an injunction that prevents Hector from blogging about the company's treatment of migrant workers until the end of the trial, which could take many years.

The trial is expected to begin on June 28.

On March 11, the Malaysian Bar issued a statement supporting Hector. Citing the Whistle Blowers Protection Act 2010, the Human Rights Commission of Malaysia Act 1999, and other laws, the bar stated that, "it is felt that it is best that the company does not continue to go after the 'whistle blower' but rather to commence the necessary
investigations and do the needful to ensure that all rights of workers that work in the company are not violated, and justice is upheld."

Migrant worker rights have long been a concern in Malaysia. Migrant workers frequently receive low wages, suffer from dirty and dangerous working conditions, and are prohibited from changing employers.

Employers frequently seize migrant workers' passports, limiting their freedom of movement. Many migrant workers pay exorbitant
recruitment fees to labor brokers in their home country and in Malaysia, making them effectively debt-bonded until they can pay back the fees.

Ministry of Home Affairs regulations prohibit migrant workers from forming associations and unions. And a migrant worker who becomes
undocumented faces arrest as an "illegal migrant" – male migrants found to be illegal are subject to caning, which is a form of torture.

For over a decade, the UN special rapporteur on the promotion and protection of the right to freedom of opinion and expression has noted that civil defamation laws, like criminal defamation laws, can improperly restrict freedom of expression.

Abid Hussain, the special rapporteur in 2000, outlined a list of minimum requirements that civil defamation laws need to satisfy to respect
the right to freedom of expression. Several pertain to lawsuits brought by
private parties as well as by government officials, including:

  • Sanctions for defamation should not be so large as to exert a chilling
    effect on freedom of opinion and expression and the right to seek, receive, and
    impart information. Damage awards should be strictly proportionate to the actual
    harm caused.
  • Defamation laws should reflect the importance of open debate about matters
    of public interest.
  • Where publications relate to matters of public interest, it is excessive to
    require truth in order to avoid liability for defamation; instead, it should be
    sufficient if the author has made reasonable efforts to ascertain the
    truth.

"Malaysia has an extremely poor reputation on freedom of expression," Robertson said. "Improving the right to a free airing of views on
human rights issues won't be achieved by 'privatising' excessive restrictions on speech."

Related articles


Kes Amah Dihukum Pancung: Saudi Minta Maaf Kerana Tak Maklumkan Jakarta

Posted: 23 Jun 2011 04:26 AM PDT

Jakarta: Kerajaan Arab Saudi telah meminta maaf kepada Indonesia kerana tidak memberitahunya mengenai hukuman pancung yang dilaksana ke atas seorang pekerja pembantu rumah Indonesia bagi kesalahan membunuh majikannya di Arab Saudi, kata para pegawai di Jakarta semalam.

Permohonan maaf itu dibuat dalam satu mesyuarat antara Menteri Luar Indonesia, Encik Marty Natalegawa, dan Duta Besar Arab Saudi, Encik Abdurrahman Mohammed Al-Khayyat, kata seorang jurucakap kementerian luar Indonesia.

'Duta Besar telah memohon maaf dan menyesali suasana itu, dan berkata bahawa perkara seperti itu tidak akan berulang lagi pada masa depan,' kata jurucakap tersebut, Encik Michael Tene.

Encik Natalegawa turut menyerahkan sepucuk surat bantahan kepada duta besar itu bagi dikirim kepada rakan sejawatannya dari Arab Saudi, kata Encik Tene.

Pada awal minggu ini, Indonesia mengarahkan duta besarnya ke Riyadh supaya mengadakan rundingan sedang para penggubal dasar mengesa tindak balas tegas terhadap Arab Saudi berhubung hukuman mati itu.

Pekerja pembantu rumah Indonesia itu, Ruyati Sapubi, 54 tahun, dihukum mati dengan dipancung Sabtu lalu, selepas mahkamah agung Arab Saudi memutuskan dia bersalah membunuh majikannya, Cik Khairiya Hamid Mijlid, dengan sebilah pisau potong daging tahun lalu.

Cik Ruyati membunuh Cik Khairiya selepas permintaannya untuk meninggalkan Arab Saudi dan pulang ke Indonesia ditolak oleh majikannya itu dan juga kerana selalu dimarahi, menurut para pegawai di Jakarta
.

Kes Ruyati adalah yang terbaru dalam satu siri insiden mengharukan membabitkan pekerja Indonesia di Timur Tengah.

Kelmarin, para penggubal dasar Indonesia menggesa pemerintah supaya menghentikan penghantaran pekerja warga negara itu ke luar negara tanpa perjanjian yang menjamin hak asasi asas mereka.

Berikutan kes Cik Ruyati, Encik Natalegawa dan beberapa anggota utama kabinet pimpinan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono menghadapi desakan agar mereka meletak jawatan kerana seringnya berlaku penganiayaan ke atas pekerja pendatang Indonesia di luar negara.

Kira-kira 70 peratus daripada 1.2 juta tenaga pekerja Indonesia di Arab Saudi adalah pembantu rumah, menurut para pegawai.

Kumpulan-kumpulan hak asasi berkata pekerja dari negara-negara seperti Indonesia, India, Pakistan dan Sri Lanka menjadi pengukuh ekonomi negara-negara Teluk.

Namun, mereka berhadapan dengan bentuk-bentuk eksploitasi paling ekstrem, menurut kumpulan-kumpulan itu. -- AFP.


Ugutan Bunuh: Ambiga & Pemimpin PR Buat Laporan Polis

Posted: 23 Jun 2011 02:00 AM PDT

Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 2.0, Datuk Ambiga Sreenavesan berkata beliau dan rakan-rakannya tidak gentar dengan ugutan bunuh yang diterima semalam dan bertekad untuk meneruskan perhimpunan yang dirancang untuk diadakan pada 9 Julai ini.

Ambiga memberitahu tiada sebab untuk dirinya berasa takut atas ugutan tersebut kerana laporan polis telah dibuat dan beliau menyerahkan kepada pihak polis untuk membuat siasatan.

"Saya menerima SMS ugutan ini pada pukul 9.30 malam (tadi). Bukan saya sahaja yang dapat SMS ini, tetapi (ahli) jawatankuasa yang lain juga turut menerima," katanya selepas membuat laporan polis bersama lima individu lain yang menerima SMS ugutan sama di Balai Polis Jalan Travers di sini hari ini.

Ugutan dalam bentuk SMS itu antara lain berbunyi "aku dan orang-orang aku akan bunuh Ambiga dan kau orang keliling, satu persatu termasuklah orang-orang politik..."

Selain Ambiga, antara yang menerima SMS tersebut ialah Timbalan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Khairul Anuar Ahmad Zainudin, ahli jawatankuasa Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah dan peguam PKR, Latifah Koya.

Selain itu, Ambiga berkata SMS ugutan ini juga tidak akan mematahkan semangat beliau dan ahli jawatankuasanya daripada meneruskan perhimpunan tersebut.

Katanya, "mengenai SMS ini, saya percaya polis akan menyiasat dan dapat mengesan siapa penghantarnya kerana kami ada nombor telefon penghantar itu."

"Bersih akan tetap diteruskan. Tiada perubahan. Kita akan buat seperti biasa secara aman," katanya.

Bersih 2.0 bersama Pakatan Rakyat dan aktivis parti bersedia menggerakkan perhimpunan menuntut pilihan raya adil dan bersih pada 9 Julai.

Selain Bersih, Perkasa dan Pemuda Umno turut akan mengadakan perhimpunan balas membantah penganjuran Himpunan Bersih 2.0. -TMI



SMS ugut bunuh Ambiga, pemimpin Pakatan diedarkan

Beberapa wartawan dan ahli Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) telah menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) berhubung ugutan bagi membunuh pemimpin NGO itu dan Pakatan Rakyat lewat malam semalam dan awal pagi ini.

SMS yang dihantar dari nombor telefon 601119732179 memuatkan ugutan bunuh ke atas pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan dan juga beberapa pemimpin PAS serta PKR yang akan terbabit pada perhimpunan 9 Julai bagi menuntut pembaharuan dalam sistem pilihan raya negara.

Ambiga, ketika dihubungi Malaysiakini, mengesahkan beliau menerima SMS itu.

"Ya, saya juga terima dan akan buat laporan polis," katanya.

SMS itu berbunyi: "Korg ni buta hati ke?? buat apa sokong ambiga keling paria haramjadah tu? dia ni kapir laknat. korang tau tak dia ni jadi alat anjing2 politik untuk musnahkan keutuhan melayu. dia kata je nak BERSIH kan SPR. bersih kepala bapak dia.

"puak2 PAS n PKR pun buta tuli n pekak badak.. kalau SPR tak bersih, boleh ke diorang menang kat Sgor, Kedah, Penang, Kelantan n perak dulu? DAP cina sial tu pulak lagi haram jahanam. dia tengok je melayu bertekak. hujung2 dia perintah negara ni dan kristiankan kita semua. aku nak kasi amaran kat korang semua.

"kalau perhimpunan ni jadi, aku dan org2 aku akan bunuh ambiga dan korang2 keliling dia satu persatu, termasuklah orang2 politik bangang yg bersekongkol ngan kafir laknat tu.. ini amaran aku. Korang tengokla nanti."


Ahad lalu, kumpulan pendesak Melayu - PERKASA yang diketuai oleh presidennya, Datuk Ibrahim Ali juga membakar dan memijak gambar Ambiga pada satu perhimpunan dan memanggilnya sebagai "wanita Hindu yang merbahaya". -mk



Ne Win’s era Myanmar Medical Postgraduate choosing criteria

Posted: 23 Jun 2011 12:33 AM PDT

General Ne Win's era Myanmar Medical Postgraduate choosing criteria:

  1. Muslims labelled as Kala or Indians and reject
  2. Cronies and Military related candidates: all clear, accept all.

Sourse: Dr. Hlaing Myint @ Billy.

က်ဳပ္တို ့ေဆးေက်ာင္းတံုးကေတာ့  ဆရာႀကီးပါေမာကၡဦးထြန္းသင္( ၈၈၈၈-ေလးလံုး)မွာ ဦးတင္ေအာင္ဟိန္းနဲ့ျပည္သူ ့ဆႏၵေလ့လာေရးေကာ္မရွင္မွာ  (ဆင္တေကာင္လံုး ထြက္ေနတာ…ေျခရာခံေနစရာမလိုလို့မွတ္ခ်က္ေပးသူ) နဲ ့ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္တို ့က ….စစ္တပ္ကစစ္ဗိုလ္ေတြကိုလက္ညဳီးေထာင္ျပီး မာစတာဘြဲ ့လြန္လာတက္ရင္ စစ္ဗိုလ္ဆရာ၀န္ေလးေေတြကိုေတာ္ေတာ္ေလးေငါက္ငမ္းပါတယ္။

ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ကေတာ့ ေျပာဆိုဖြယ္မရွိ.ငတံုးေတြေအာ္ေတာ့တာပါဘဲ။သူကသိတယ္ေလ။။

ဘာအရည္အခ်င္းစစ္မွေျဖစရာမလိုတဲ့  လက္ညိုးေထာင္တန္းတက္ေတြေလ။

ျပီးသူတို ့လူစာေမးပြဲက်ရင္ထုေခ်လႊာေတြတင္ရေတာ့..ေအာင္ေစေပါ့ ။


စစ္ဗိုလ္ဆရာ၀န္ေတြက..လူနာေရာဂါကိုဆံုးျဖတ္ခိုင္းရင္..ေရာဂါကို၂-ခု..၃-ခုအထိ ေျပာတတ္ႀကတာလက္မခံပါဘူး။မင္းတို ့တပ္ထဲမွာလို ဘရင္းဂန္းသရဖီ( BRAN-GUN THERAPY ) ဒီမွာမလုပ္ရဘူးေပါ့။ဒါက စာသင္ေနတဲ့တကၠသိုလ္..သူတို ့ ေခါင္းႀကိမ္းႀကရပါတယ္။

ေအာ္ဆရာ၀န္ေတြေပါ့ဆလို ့ေသသြားတာလဲ ရွိႀကမွာပါဘဲ။ဖြံ ့ျဖိဳးျပီး နိဳင္ငံႀကီးေတြမွာ ေတာင္ရွိေနႀကတာပါဘဲ။

၁၉၉၂-ခုႏွစ္မွာ..လူမႈ၀န္ထမ္းဌာနကညၽြန္ခ်ဳပ္-ဗိုလ္မႈးႀကိးထြန္းဦးဟာ..ဇူလိုင္လထဲ..တရက္မွာ..ခင္ညၽြန္ ့သမိးမဂၤလာေဆာင္(ကုန္းျမင့္ရိပ္သာ-) ကြင္းျပင္မွာလုပ္ပါတယ္။လူအမ်ားႀကီးေပါ့။မိုးေလးတဖြားဖြားက်တာဘယ္သူမွထမေျပးရဲႀကပါဘူး။အဲဒီေတာ့ေနာက္တေန ့မွာနာေစးနဲနဲေလးဖ်ားပါတယ္။သူ ့မွာသားမက္နစ္ေယာက္စလံုးကဆရာ၀န ္တဥိးက အထူးကုပါ။ သူကေနမေကာင္းရင္..သားမက္ေတြအကုမခံပါဘူး။က်ေနာ္ဘဲကုေပးရပါတယ္။  က်ေနာ္မွာသားမက္ေတြကိုအားနာရွာတယ္။သူတို ့က နားလည္ေပးႀကပါတယ္။ အဲဒီေန ့ကက်ေနာ့္ကိုရွာမေတြ ့ေတာ့ျမိဳ ့ထဲစစ္ေဆးရံုႀကီးကိုေခၚသြားပါတယ္။ညေန-၅.၃၀-ခြဲေဆးရံုႀကီးကိုေရာက္တယ္။ေဆးရံုေပၚလမ္းေရွာက္တက္သြားပါတယ္။၆.၃၀-ခြဲေလာက္မွာေဆးစသြင္းပါတယ္။ပထမ၄က္ဖ်ားေဆး ( ကြီနင္း-QUINNINE )ကိုအေႀကာေဆးသြင္းပါတယ္။ျပီးမက္ထရိုနီဒေဇာ-ဆးရည္(  METRONIDAZOLE )ေဆးသြင္းျပန္ပါတယ္။အူေရာင္ေနတာအတြက္ဆိုျပီး ။ျပီးတာ့-ကလိုရီုဖင္နီေကာေဆးရည္( CHLOROPHENICOL )ေဆးရည္..တိုက္ဖြဳိက္ေရာဂါအတြက္..အသဲေရာဂါအထူးကုသမားေတာ္ႀကီးဥိးခင္ေမာင္၀င္းလဲလာႀကည့္ပါတယ္။သားမက္ေတြေရာပါ။ည၁၁.၃၀ မွာနမူးနထူးစျဖစ္လာတယ္။၁.၃၀ မွာသတိစလစ္ပါတယ္။ေဆးေတြေနာက္တေက်ာ့ထပ္သြင္းျပန္တယ္။မနက္..၃.၃၀ ေလာက္မွာ ဆံုးသြားပါတယ္။
ဒီေလာက္ပ်င္းတဲ့ေဆးေတြ အျပံဳလိုက္သြင္းရင္  ေတာ္ရံုလူေသမွာဘဲ။မယံုရင္ နဲနဲ စမ္းႀကည့္ပါလား။တစံုေပါ့ ( ၃-မ်ိဳး)တႀကိမ္ေပါ့။

ေအာ္  စစ္ေဆးဆရာ၀န္ႀကီးပါ။နံမည္ေတာ့မေဖၚေတာ့ပါဘူး။အထူးကုလိုက္တာ..က်ေနာ္၁၂.၃၀ မွာျပန္ခဲ့တယ္။သားမက္အထူးကုဆရာ၀န္ကို..သာမန္ႏွာေစးတာေလးကို  ဘရင္းဂန္းနဲ့ေဆာ္တာ..ေရာဂါပိုးေရာလူပါအေသဘဲေျပာခဲ့ပါတယ္.က်ေနာ္ဆက္မႀကည့္ရက္ေတာ့ဘူး။ေငြ ့ေငြ ့ေလးဖ်ားတာကို  ဘရင္းဂန္းေတြ နဲ့ေဆာ္ေတာ့တာေလ ။ေပါ့ဆမႈ မဟုတ္ဘူး။မကုတတ္လို ့ေသရတာ ပိုေႀကာက္စရာေကာင္းတယ္။
ဦးထြန္းဦးဇနီး..အန္တီေ၀ကိုသြားေမးႀကည့္ပါ။

လႈိင္ျမင့္



No comments: