Tuesday, September 27, 2011

Annie Wu flute beatboxing

Annie Wu flute beatboxing


Annie Wu flute beatboxing

Posted: 27 Sep 2011 10:49 AM PDT

A fluteboxing video featuring 15-year-old Asian American Annie Wu, winner of the 2011 National Flute Association High School Competition in Charlotte, NC. I never knew that flutes can be played like that; pretty awesome…

The composition is titled The Three Beats for Beatbox Flute, written by Greg Pattillo – one of his beatboxing flute video has over 20 million views on Youtube.

Annie Wu flute beatboxing from YeinJee's Asian Blog


Remember.... (part 4)

Posted: 27 Sep 2011 09:15 AM PDT

Well, 48 hours have passed by and I still don't see any word from the Film Censorship Board with regards to the fate of the video clip, Undilah, that's supposed to create awareness to our citizens to cast their votes at the next general elections. That's efficiency for you!

But never mind, we don't have to depend on the mainstream broadcasters to show the video. It's available on YouTube:

ca-pub-5430283382112812


首相须明确指出是否在10月国会提呈动议废除内安法令

Posted: 27 Sep 2011 10:36 AM PDT

首相纳吉在马来西亚日前夕主动提出废除内安法令是毫无诚意的,因为首相并没有明确指出是否将会在即将来临的国会会议提呈废除内安法令的动议。因此,我不排除这只是国阵惯用的大选前大派糖果的伎俩。首相署部长纳兹里日前指出,新法令仍会保留无审讯扣留条文,并坚称这是打击恐怖主义活动必要的元素的谈话已经证明了国阵并非真诚的要废除内安法令,并质疑这只是大选前吸纳选票的缓兵之计。如果无审讯扣留条文被移植到新的法令,那就意味着,虽然内安法令已废除,但基本政策并没改变,这足以证明国阵并没有展现其改革的决心。根据国阵过去的经验,我并不排除国阵此次大动作的宣布废除内安法令却祭出新法令可能是换汤不换药的政治决定。因为如果国阵政府真的有诚意要废除有关法令的话就应该在即将来临的国会上通过,而不是拖到下一季的国会会议才提呈。我呼吁首相纳吉如果真的有诚意废除内安法令的话,


No hudud, no apology, no en mass resignation...

Posted: 27 Sep 2011 10:34 AM PDT

Pakatan Rakyat leaders will convene today to find an amicable solution to their infighting over hudud and other boiling issues. The chairperson will be none other than Anwar Ibrahim, whose PKR is caught in between.

At the height of our guessing game, the nation can expect just this:




Nik Aziz - no hudud (for the time being...) PR needs to win the next general poll first... PAS will bring it up again once a PR govt is formed. I will teach DAP a good lesson if PAS gets more seats this this around.








Guan Eng - sorry folks! No apology for making 'running-down-Johor' statements (here). What the heck. I will stick to my own standpoint. Did I really say it? You guys misreported me... I am not going to Johor either...also, no explanations (here)







Kit Siang - (to his son) you scored on making headlines about threatening to resign en mass. The media love it, so are the pro-BN bloggers. Don't worry, we will keep Penang, no need for you to go back to Malacca (Ali is not easy to handle). Gerakan is dying in Penang, so is the MCA. Now you can go on patronising the Malays.







Anwar - Enough is enough. Let's compromise to attain our objective of taking over Putrajaya. I got so many video issues to attend. So, please don't add to my headache!










Karpal - jangan main sama saya!









Mat Sabu - it's OK Guan Eng. I was in Bukit Kepong. No hudud there, except the communist. They are worse than hudud, they severe your hands with a hand grenade.








Hadi - betul ke Mat Sabu ni? Macam nak sabotaj PAS je...








You don't believe aarrr??? Just wait!


BREAKING: Apple’s October 4th iPhone 5 Event Confirmed

Posted: 27 Sep 2011 09:03 AM PDT

BREAKING: Apple's October 4th iPhone 5 Event Confirmed

BREAKING: Apple's October 4th iPhone 5 Event Confirmed – Latest update on the upcoming rumors Apple event which to be held on October 4th, 2011 is now confirmed by Apple. The event will be held at Apple HQ in Cupertino, California at 10.00 AM Pacific Time (1am Malaysia Time, Wednesday October 5th).

It is known that Apple will be announcing about the next generationg iPhone (iPhone 4S, iPhone 5 or both) at the event, and is also expected to include updates on the iPod line. Besides, iOS 5 will be also debuting at the event. Apple has skipped the iPhone discussion in recent WWDC. Other reports have also shows that Facebook may launch its iPad app at the event too.

Anyway, it will be an exciting event after a long wait and speculation of rumors around the Internet. All eyes are on the iPhone now.

Are you excited?


[Bergambar & Video] Taufan Nesat Hentam Filipina, 7 Maut, 100,000 Dipindahkan

Posted: 27 Sep 2011 10:06 AM PDT

Manila: Sekurang-kurangnya tujuh orang maut selepas Taufan Nesat melanda Filipina, hari ini.

Nesat membadai kepulauan utama Luzon awal pagi tadi dengan membawa hujan lebat sehingga mengakibatkan banjir di kebanyakan kawasan di ibu negara Manila.

Taufan yang kuat menghentam Filipina ini menyebabkan banjir serta memutus aliran eletrik sehingga menghentikan sejumlah kegiatan di ibukota Manila.

Bursa Saham Filipina dan pejabat Kedutaan Besar Amerika Syarikat di Manila tutup akibat taufan Nesat.

Mangsa yang terkorban termasuk seorang dewasa dan tiga kanak-kanak apabila sebuah bangunan runtuh di utara pinggir Manila.

Jabatan Perkhidmatan Awam Filipina berkata, dalam kejadian tanah runtuh di Bandaraya Olongapo, di utara Manila seorang lelaki maut berikutan kemalangan akibat cuaca buruk.

Mangsa pertama akibat taufan itu ialah seorang bayi lelaki yang terjatuh ke dalam sungai di timur Filipina, malam tadi.

Pihak berkuasa segera mengarahkan lebih 100,000 penduduk agar berpindah ke kawasan selamat selepas hujan lebat dan angin kencang sehingga 170 kilometer sejam.

Wartawan BBC di Filipina, Kate McGeown, melaporkan sejumlah jalan tergenang air dan beberapa penerbangan ditunda sementara media-media tempatan sudah meminta agar menunda perjalanan yang tidak penting.

Pihak berkuasa di Manila juga sudah meminta agar warganya tinggal di dalam rumah sementara sekolah dan universiti ditutup.

Sementara itu, Gabenor Provinsi Albay, Joey Salceda, yang memerintahkan warganya berpindah menegaskan usaha mereka lebih pada akibat taupan.

"Kita tidak dapat mengelola taufan, tapi kita boleh mengaturkan kesannya," katanya kepada pejabat berita AFP.

Filipina sering dilanda taufan, namun Nesat merupakan yang terbesar sejauh ini.

Dua tahun lalu, taupan besar, Ketsana, menerjang Filipina dan mengorbankan lebih 400 orang. AFP/AP/BBC











Mati Ketika Reman: Mahkamah Arah Bayar Ganti Rugi Setengah Juta Ringgit

Posted: 27 Sep 2011 08:19 AM PDT

Kuantan: Mahkamah Tinggi Kuantan pada Selasa mengarahkan Kerajaan, Pengarah Penjara Penor dan 10 wadar penjara membayar ganti rugi sebanyak RM590,000 kepada waris keluarga seorang remaja yang meninggal dunia ketika di dalam reman pada tahun 2004.

Hakim Mariana Yahya telah mengeluarkan perintah tersebut di dalam kamar.

Plaintif, Mohamed Yusof Mat Diah, 64, dan isterinya, Rohani Mohamed,53, telah memfailkan saman tersebut ekoran kematian anak mereka Mohd Shukri Mohamed Yusof, ketika sedang menjalani tahanan reman di penjara berkenaan.

Mereka menamakan kerajaan, pengarah penjara dan 10 lagi staf penjara sebagai defenden.

Wadar penjara yang dinamakan sebagai defenden ialah Azhar Che Wil, Teyun Thian Em, Suhaimi Nordin, Mohamad Hamdan MohdYaakob, Ahmad Rizal Ab Halim, Ismail@Mat Daud Ideris, Hamdan Mohamad, Mohd Rozi AbdulHamid, Baharin Ab Ghani dan Zamarul Hafiz Shahbudin.

Salah seorang daripada defenden berkenaan, Ismail telah pun meninggal dunia dan pihak Amanah Raya Berhad hadir bagi pihaknya untuk mendengar penghakiman.

Pihak plaintif diwakili oleh peguam G.Visvanathan Nair, G.SubramanianNair dan Ebrina Zubir.

Manakala peguam R.S.Pani pula mewakili defenden Hamdan, Mohd Rozi,Baharin dan Zamarul Hafizmanakala Pendakwaraya Kanan Persekutuan Kamal Azira Hassan mewakili Teyun,Suhaimi, Mohamad Hamdan,Ahmad Rizal, Penjara Penor dan Kerajaan.

Peguam Visvanathan berkata, mahkamah telah mendapati bahawa kesemua defenden adalah bertanggungjawab di atas kematian Mohd Shukri.

Sementara itu, ibu Shukri, Rohani ketika ditemui di luar mahkamah berkata, dia berasa syukur dan lega akhirnya kes tersebut telah selesai.

"Yang penting keadilan telah ditegakkan...wang bukanlah segala-galanya kerana ia tidak akan menghidupkan anak saya kembali,'' ujarnya.

Dia juga berharap kejadian ini akan dijadikan iktibar oleh semua pihak agar tidak mengambil keputusan di tangan sendiri yang boleh membawa kepada kehilangan nyawa mereka yang di bawah seliaan dan jagaan mereka.

Menurut Rohani, mereka akan mengadakan majlis 'tahlil' untuk MohdShukri yang merupakan anak ketiga daripada enam beradik.

Mohd Shukri telah ditahan reman di Penjara Penor kerana didakwa menyalahgunakan dadah tetapi ketika cuba melarikan diri dia telah berjaya ditahan semula.

Dia kemudiannya dimasukkan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan tetapi meninggal dunia kemudian. -mstar


Uie Kim – Le Coq Sportif 2011 Fall commercial

Posted: 27 Sep 2011 07:03 AM PDT

Korean commercial for Le Coq Sportif golf clothings, featuring Uie Kim from girl group After School. Decent outfit for sports, not bad even if it's worn on streets…

The commercial is kinda cute too, until Uie starts to sing. I know most pop group members aren't great singers, but I didn't anticipate that she's that bad on solo.

Uie Kim – Le Coq Sportif 2011 Fall commercial from YeinJee's Asian Blog


My Experience In Saturday In Design Singapore

Posted: 27 Sep 2011 06:35 AM PDT

My Experience In Saturday In Design Singapore – In May this year of 2011, I and part of my class of Diploma In Interior Design friends, as well as my lecturer Mr CK Foo all together visited a design event in Singapore called the Saturday In Design, Singapore.

Originally this event is a yearly event in the Australia where designer's furniture shop, product designs and design studios open up their place to design lovers to visit, communicate, interact and enjoy the design, but it came to Singapore for the first time and we were pretty excited


Chair at Morroso.

What we have visited was mainly furniture shops. These furniture are not typical house furniture but they are premium, expensive, branded and are designed by well-known product and furniture designers all around the world.

All the station (shops and studio) located at different zone, spread out in the city of Singapore. We have our Malaysia bus who ferry us around different station. There were also van to bring you around if you are in a group or if you are in a person or two, you get a luck to be drove around by Mercedez car which is actually their main sponsors for the shuttle service around the stations.


Paper lamp shade.

It's really an eye opening trip which most of the brands were quite new to me and I was really inspired by some of the designs. I also saw that the price for those designer's products is pretty expensive too.


Wei Kean, me, Zhi Inn and Nita.


Nice shop houses! Really very colourful and nice. I hope Penang's can be like this.


Connie, Wanyi, Nita and Mellysa.


We got free Instax too!

We actually started our tour and visits at about 11am and ended the whole thing at 5pm because we were rushing back to Malaysia that night. Despite being 6 hours in Singapore, we couldn't cover all of the stations, we left about 2 which we did not able to visit.

We were in fact rushing from station to station with time. We did not have a proper lunch but then our stomach was satisfied and filled with excitement and pleasantly delicious snacks and light food which were served by almost all of the stations. They were mainly Western cocktails style snacks and light meals which were pretty good in mouth and also did a good job for preventing my stomach from growling.

 


Awesome office which I like!


Nice big red chair!


I signed my name there too!


Innovative, a good way to place your chopstick.


Food was just so awesome which makes us wanted more and more.


Checking out a cool office design.


Shanghai is written!


Nice cut out of brown boxes cardboard art featuring the Statue of Liberty.


I believe this is somewhere in Chinatown.


Birdman Wesley.

Well, would probably visit again in the next event, and if there's an opportunity for me, I would like to visit the actual one in Australia. =D

 

 

 

 

 

 

 

 

 


'Sarbaini inquest a mirror image of Teoh's'

Posted: 27 Sep 2011 06:27 AM PDT


The inquest into the death of Ahmad Sarbaini Mohamed which concluded yesterday with the ruling that the customs officer had accidentally fallen to his death, bore a stark resemblance to that of DAP political aide Teoh Beng Hock last year.

dog owners demo mbsa 301205 n surendranAccording to PKR vice-president N Surendran (left), the obvious similarity of both Sarbani's and Teoh's inquest was in the manner in which the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC), in which custody both men died, had behaved.

Surendran said in a statement, "It is noteworthy that the MACC behaved in a similar fashion during the investigation and inquiries into the death of (Teoh), who also died during MACC investigations on July 16, 2009. In both instances, the MACC participated in open attacks on the reputation of the deceased victims during the various inquiries."

Surendran added that this went against the basic principle of the common law system "that court proceedings must never be used to unnecessarily defame absent parties." and said during both inquests the MACC had produced evidence that both Teoh and Sarbaini were involved in graft "although (neither were) able to answer the charge or defend (themselves)."

Surendran said, "This was disgraceful and unimportant to the inquiry into how he met his death."

Surendran whose stand is consistent with that of Ahmad Sarbaini's widow, Maziah Manap.

She has accused MACC lawyer Shafee Abdullah of defaming her late husband through media statements.

.


Happy 13th Birthday Google

Posted: 27 Sep 2011 05:19 AM PDT

Happy 13th Birthday Google

Happy 13th Birthday Google – 27th September 2011 marks the day that Google thirteenth birthday. It marks Google's 13th years of service to the netizen and the world. A very happy birthday to the company, the search engine and everything about Google. If you visit Google's homepage, you will notice a cute Google Doodle appears on top of the search bar, which is actually means they are celebrating their 13th anniversary.

Google has put up different doodle each year since 2002 when the birthday comes at this time of the month. This year's is a cute one. Happy birthday.

[SOURCE]


Mufti Perak, Perlis Sokong Hasrat PAS Laksana Hudud

Posted: 27 Sep 2011 06:52 AM PDT

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menyokong hasrat Pas mahu melaksanakan hukum hudud di Kelantan.

Namun begitu katanya, Pas seharusnya menyediakan semua proses pelaksanaannya, termasuk prosedur-prosedur yang ditetapkan, perbicaraan dan saksi.

"Jika semua ini tiada masalah, saya ucap tahniah dan bolehlah melaksanakannya kerana sudah lama hudud mahu dijadikan undang-undang tetapi hingga kini belum dibuat.

"Apa yang saya bimbang, hudud hanya sekadar memotong tangan pencuri sedangkan dalam aspek lain tidak dapat dilaksanakan," katanya.

Katanya, sebagai orang Islam, ahli Pas perlu tunaikan janji dan jangan menjadikan hukum ini kempen politik menjelang pilihan raya.

"Perlu ingat, undang-undang Islam merangkumi tiga perkara, iaitu hudud, qisas dan takzir. Pas tidak boleh melaksanakan hanya satu kerana boleh menyebabkan ketidakadilan.

"Mereka perlu menjelaskan kepada masyarakat yang hudud bukan hukuman untuk menyeksa seperti potong tangan, sebat dan bunuh, sebaliknya menjadi pengajaran," katanya.

Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya berkata, melaksanakan hukum hudud adalah kewajipan orang Islam dan tidak boleh dipersoalkan.

"Sekarang hudud menjadi masalah kerana orang politik yang tidak memahami Islam bercakap dan orang Islam pula mempolitikkannya.

"Ia bertambah panas dekat pilihan raya dan orang politik sibuk mengenainya sedangkan selepas pilihan raya, hudud tidak diambil peduli dan senyap begitu sahaja," katanya.

Sementara itu, pensyarah kanan Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, Dr Ridhuan Tee Abdullah berkata, orang Islam perlu menerima hudud sebagai perundangan negara kerana ia terkandung dalam al-Quran.

Katanya, perlaksanaan tidak boleh dilakukan bersendirian, sebaliknya mendapat kerjasama daripada kerajaan persekutuan.

"Saya tahu Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sudah lama mahu berjuang untuk melaksanakan hudud dan kenapa tiba-tiba muncul semasa :Pilihan Raya Umum Ke-13 akan tiba.

"Akibatnya, rakyat melihat hudud sekadar cakap-cakap sahaja dan untuk membuktikan komitmen Pas, mereka perlu benar-benar melaksanakannya," katanya. -SH


Stand A Chance To Win A Nokia Symbian Belle Phone

Posted: 27 Sep 2011 05:04 AM PDT

Screen Shot 2011-09-27 at 7.53.44 PM

Stand A Chance To Win A Nokia Symbian Belle PhoneNokia is having a contest right now where you can win the latest Symbian Belle powered phone, a Nokia 700, Nokia 701 or Nokia 600 by just answering a Nokia related question. There will be 19 units of phone to be given out for the next 19 days. All you have to do is just answer the question of the day at Nokia's Facebook page and you will be in the draw for the Symbian Belle-powered phone.

Screen Shot 2011-09-27 at 7.53.50 PM

The question is pretty simple which you can actually Google on the Internet for it. Just try your luck and who knows, you might be lucky one who wins away one of the latest phone by Nokia. Just visit the Facebook page to know more and you are on your track for a new Nokia mobile phone.

[SOURCE]


hoi uollsss

Posted: 27 Sep 2011 04:45 AM PDT

amboi amboi...lama nyer senyap sunyi.....lamanyer cuti raya...sampai abis raya baru nak jengah blog....

uollss bukan x bak hapdate..tp sejak sebelum raya sampai sekarang akak mmg sibuk...xde mase nak jengah blog...rase malas jeee....rase ngan berat je....

sampaikan si hotmama tu update kan perkembangan akak kat blog dia katanya...ko mampu orang updatekan perkembangan uollss dalam blog...dah macam artis rasanya....

banyak habiskan masa berehat....nak cerca2 orang macam dah berat je.....maklum lah lepas puasa rase suciiiii je...ko mampu rasa suci lepas puase....

banyak citer2 akak dah type kat blog ni cuma xde mase nak publish...gitewwww....

keje kena kuat sikit uollsss...hutang keliling pinggang ni..kalau x keje kuat mau sampai kendur kulit muka lom abis2 lagi bayar hutang....

lagi2 lepas raya ni uollsss...semua pokai tahap gaban...nakbuat apa pun x bleh....mau lepas gaji ni x sampai sejam semua duit dah abis bayar hutang..x giteww uollsss....

so mengelakkan akak sering di cerca hingga bertubi2....so sapa yang pakai bb tu leh lah add bb pin akak 21EC3AF0 ...leh chit chat katanya....lelaki kacak seperti adam lavine di galakkan untuk meng-add pin itew...dan sape dah kawen yang mempunyai suami yang kacak juga di alu2kan untuk meng-add....hadiah menarik menanti anda...matilahhhh

ok uollsss akak out dulu akak janji akak update dalam masa terdekat....see u roger n out....

akak nak gosok tudung pi mengaji dulu noh.... cau cin cau


yang benar...

Gadis Putih Gebu Lindungan Kaabah
..


WHO ARE WE TO BLAME FOR MAS FAILURES?

Posted: 27 Sep 2011 03:57 AM PDT

The Malaysian Insider Tuesday 27, 2011 headline reads "Dr M says fed up with MAS, backs Air Asia swap deal".

I just could not understand the involvement of Dr. M in the deal. Is he the owner or part owner of Air Asia that gave him the right to comment on the deal? I personally feel that the deal is lopsided with MAS ending up the biggest loser. It does not make sense to me to see our national carrier with a long track record of service being swallowed up by a 'junior' airline. I think MAS loyal staffs were right in expressing their protest over the deal and if this matter is not accorded a fair treatment, I think MAS/Air Asia is heading for disaster.

And even before the deal can be formalized, Air Asia has gone into a 'shopping spree' by acquiring English premier league football club Queen's Park Ranger. I do not know the gains to be derived by this acquisition and whose decision was it for the airline to make the acquisition. From what I read, the name of Tony Fernandez is all over the media, and it would seem that he is the owner of the club. But one wonders where did he get the money to acquire the club? And acquiring an English football club is no small money.

Now, going back to the statement made by Dr M, one needs to look at the failure and success of MAS since its inception. There were times when MAS was flying high with excellent in-flight service that equals the best in the world. I can still say that MAS has maintain such excellent in-flight service; unlike Air Asia where every bit of service is at a cost. I dread ordering the in-flight Air Asia catering service that is served at exorbitant rates.

I think, MAS as a national carrier ought not to be blamed for any delays in the finalization of the swap deal. Blame it on the top management. And who actually decides the appointment of the top management all these years? Is it not the government itself? If you were to appoint a 'crook' or a 'thief' to the top management, then don't blame MAS for all the failures. And do we not see 'crooks' and 'thieves' heading MAS in the past? And who was the guy that caused MAS to lose billions, and yet no one is really interested in bringing him to the courts.

Had MAS been led by people of integrity and God fearing, it will today be one of the best managed airlines in the world. It is easy to blame, but difficult to accept responsibility. This is where we Malaysian have gone wrong.


CRUSADE AGAINST CORRUPTION


[Bergambar] Berlari Hanya Berpakaian Dalam Untuk Bantah Undang-undang Kolot?

Posted: 27 Sep 2011 04:57 AM PDT

Salt Lake City, Amerika Syarikat (AS) - Beribu-ribu orang menanggalkan pakaian mereka dan berlari dengan memakai pakaian dalam di bandar ini kerana membantah undang-undang negeri yang dianggap kolot.

Penganjurnya, Nate Porter berkata, acara yang dikenali sebagai Larian Pakaian Dalam itu diadakan pada Sabtu lepas untuk memprotes sistem politik konservatif di Utah.

Pihak penganjur, bagaimanapun, tidak membenarkan orang ramai berbogel dalam larian berkenaan.

Mereka sebaliknya berlari dengan memakai coli, seluar dalam, gaun malam dan seluar pendek manakala sebahagian peserta turut menulis mesej-mesej yang menyokong perkahwinan sejenis di dada serta belakang mereka.

Menurut Porter, sekitar 3,000 orang mengambil bahagian dalam larian sejauh 1.6 kilometer itu di pusat kota raya ini. - AP







Ulasan GB

Benar apa yang difirmankan oleh Allah s.w.t.

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ
ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ


Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya. Kemudian Kami kembalikan dia ke tempat yang serendah-rendahnya [At-Tin : 4-5]



Giveaway Signs That You Are A...

Posted: 27 Sep 2011 03:30 AM PDT

Here is a list of giveaway signs that you are a Mom! God bless mothers, fathers and everyone!

Those around you will know you are a Mom when:

You automatically double-knot everything you tie.

You find yourself humming the Barney song as you do the dishes.

You hear a baby cry in the grocery store, and you start to gently sway back and forth, back and forth. However, your children are at school!

You actually start to like the smell of strained carrots mixed with applesauce.

You weep through the scene in Dumbo when his mom is taken away, not to mention what Bambi does to you.

You get soooo into crafts you contemplate writing a book called 101 Fun Crafts to do with Dryer Lint and Eggshells.

You spend a half hour searching for your sunglasses only to have your teenager say, "Mom, why don't you wear the ones you pushed up on your head?"

You are out for a nice romantic meal with your husband, enjoying some real adult conversation, when suddenly you realize that you've reached over and started to cut up his steak!

Keep smiling and have a nice day!


Takziah : Ayah Edy Noor, Pengarah Propaganda SAMM baru meninggal

Posted: 27 Sep 2011 03:21 AM PDT

che'GuBard dan seluruh keluarga besar Solidariti Anak Muda Malaysia dengan ini merakamkan takziah dan rasa sedih atas kepemergian ayahanda saudara Edy Noor, Pengarah Propaganda SAMM.

Ayah beliau Abdul Muhin diberitakan meninggal sebentar tadi (6.00 petang) iaitu sehari selepas ulang tahunnya yang ke 53 semalam. Ayahnya telah hampir setengah tahun bergelut dengan penyakit leukemia.

Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang – orang yang soleh. Moga Edy tabah dengan ujian. Jenazah akan dibawa untuk dikebumikan di Jelai, Gemas.

Ucapan takziah boleh dihantar ke email peribadi beliau; edyesdotcom@gmail.com. Selain seorang blogger, beliau juga baru sahaja menyiapkan buku FITNAH 2 terbitan SAMM yang ditulis bersama che'GuBard.


Hugo Boss apology for Nazi past as book is published

Posted: 27 Sep 2011 03:20 AM PDT

21 September 2011 Last updated at 16:48 GMT

Hugo Boss apology for Nazi past as book is published

Adolf Hitler salutes supporters from a car as he passes through Nuremberg, 5 September 1938 
Hugo Boss supplied uniforms to both the party and armed forces

The German fashion firm Hugo Boss has apologised for its maltreatment of forced workers during World War II when it supplied the Nazis with uniforms.
It issued the apology to coincide with the publication of a new history of the company during the Hitler years, which it commissioned itself.
Its factory used 140 Polish and 40 French forced workers.
The book concludes that company founder Hugo Boss, whose past is already well documented, was a loyal Nazi.
"It is clear that Hugo F Boss did not only join the party because it led to contracts for uniform production, but also because he was a follower of National Socialism," wrote the author, Roman Koester, an economic historian at the Bundeswehr (English: German army) University in Munich.
Both Mr Koester and the company insist that it had no influence over the contents of the book, although it provided the funding.

 


Ketua Polis Negara harus perjelas program Umno dalam Markas FRU dan logo Umno memenuhi persekitaran markas.

Posted: 27 Sep 2011 02:49 AM PDT

backdrop jelas tertera program Umno dan sekeliling Markas FRU penuh bendera Umno
Ucapan Dato Ishak sungguh bersifat politik kepartian

Pada 26 September 2011, bertempat di Markas Polis Simpanan Persekutuan- FRU (Unit 7 PSP NS) telah diadakan satu program bersama di dengan parti politik UMNO. Pada hari tersebut bendera Umno memenuhi ruang sekitar Markas FRU dan jelas tertera logo dan nama Umno dalam pemidang dibelakang pentas. Malah ucapan Ketua Umno Bahagian Seremban penuh bersifat politik kepartian.

Solidariti Anak Muda Malaysia Negeri Sembilan memandang serius perkara ini. Ini menunjukkan polis khususnya FRU sudah terjebak mengambil sikap dalam politik kepartian. Ketua Polis Negara harus tampil menyatakan pendiran dalam perkara ini. Dato' Hj. Ishak Ismail hadir bukan sifatnya selaku mana - mana kapasiti jawatan kerajaan tetapi hadir dan berucap atas kapasiti Ketua Umno Bahagian Seremban.

Lebih serius program ini berlaku selepas polis dilihat melindungi dan gagal bertindak dengan kejadian Pemuda Umno Seremban yang menyerang sehingga mencederakan orang awam ketika Majlis Hari raya anjuran PAS yang dihadiri oleh Hj. Mohamad Sabu baru - baru ini.

Muhammad Saufi Miad
Penyelaras
Solidariti Anak Muda Malaysia
Negeri Sembilan
27 September 2011


No comments: