Wednesday, March 21, 2012

Logo "1Malaysia" Ganti "Alif" Dalam Perkataan "ALLAH". Apa Kata JAKIM & Mufti?

Logo "1Malaysia" Ganti "Alif" Dalam Perkataan "ALLAH". Apa Kata JAKIM & Mufti?


Logo "1Malaysia" Ganti "Alif" Dalam Perkataan "ALLAH". Apa Kata JAKIM & Mufti?

Posted: 21 Mar 2012 10:52 AM PDT

Terlalu Taksub atau dah Gila nih? Huruf 'alif' pada satu asma' Allah digantikan dengan logo 1Malaysia..

Aku kurang pasti samada yang melukis didinding dalam Surau Al-Badar, bersebelahan dengan pondok PEKIDA kawasan Lembah Pantai ini terlalu taksub atau sudah gila.

Logo 1Malaysia tertera pada halaman Surah Al Mulk.

Huruf 'alif' pada satu asma' Allah digantikan dengan logo 1Malaysia, yang diakui oleh Najib sebagai idea beliau padahal ianya diciplak dari 1Israel.


Nak dikatakan kerja budak-budak nakal tak mungkin kerana ianya dilukis dengan teliti di dalam sebuah surau.

Pasti ianya memakan masa untuk dilukis, jadi mana sempat budak-budak nakal nak melukis sebegitu cantik..

Yang hairannya tidak ada pihak yang menegur kerja gila itu..

Nak jatuhkan hukum.. aku pun kurang ariff.. jadi korang klik pada imej di bawah dan lihat apa hukumnya menggantikan Huruf 'alif' pada satu asma' Allah digantikan dengan logo 1Malaysia..

Yang ni aku ambil dari AmenoWorld



Aku yakin puak-puak yang melukis tu, kalau kita kutuk Najib didepan mereka gerenti kena belasah punyalah..

Nak bodekpun agak-agak lah sedara... -ASD


super proud of u guys.

Posted: 21 Mar 2012 10:18 AM PDT

We will represent our zone for the action song competition. Woot2!


*siapa kata budak kampung tak boleh menang any english competition?


Published with Blogger-droid v2.0.4


Suhaila Yang Mempunyai Dua Rahim Selamat Menjalani Pembedahan Di Dubai

Posted: 21 Mar 2012 10:07 AM PDT

Nur Suhaila selamat jalani pembedahan

SHAH ALAM - Syukur, alhamdulillah! Ini kata-kata yang diluahkan oleh Hanita Mohd Tahir, ibu kepada Nur Suhaila Tukijan, yang selamat menjalani pembedahan di Hospital Universiti Sharjah, Dubai, hari ini.

Menurut Hanita, pembedahan bagi merawat anaknya yang menghidap 'Congenital Disorder', yang memakan hampir dua jam, berjaya disempurnakan oleh tiga pakar perubatan.

Nur Suhaila dibawa masuk ke dewan pembedahan sekitar jam 9.30 pagi waktu tempatan (1.30 tengah hari waktu Malaysia).

"Keadaanya kini stabil dan telah dipindahkan ke wad kira-kira 30 minit selepas selesai pembedahan.

"Berkat iringan doa rakyat Malaysia, Nur Suhaila berjaya dibedah dan segalanya berjalan lancar," katanya kepada Sinar Harian.

Menurut Hanita, doktor mengesahkan keadaan anaknya akan pulih dalam sedikit masa lagi, namun memerlukan dua rawatan susulan iaitu pada 26 Mac dan 3 April ini.

Sehubungan itu, beliau dan anaknya akan terus berada di Dubai, dan dijadualkan pulang ke tanah air pada 5 April ini.

Katanya, doktor memaklumkan bahawa pembedahan awal menyelamatkan Nur Suhaila daripada risiko jangkitan kuman kerana besar kemungkinan kedua-dua rahimnya akan dibuang sekiranya lambat dibedah.

"Alhamdulillah, pembedahan selamat dan berjalan lancar, tanpa sebarang risiko," katanya.

Dalam pada itu, maklumat diperoleh daripada www.malaysian-uae.com, portal rakyat Malaysia di Dubai, turut memaparkan gambar Nur Suhaila selepas menjalani pembedahan.

Menurut Exco MY-UAE, Zaida Khamis, Nur Suhaila dalam keadaan baik dan ditempatkan di Wad Wanita, Tingkat 1, Hospital Universiti Sharjah.

Sebelum ini, Nur Suhaila dijadualkan menjalani pembedahan esok, namun diawalkan sehari oleh pakar perubatan setelah menjalani ujian MRI dan ultrasound sebaik tiba di Dubai, kelmarin.

Kisah Nur Suhaila, dilaporkan Sinar Harian 22 Februari lalu, memerlukan RM60,000 bagi kos pembedahan.

Nur Suhaila mempunyai dua rahim dan salah satunya tidak berfungsi, dan pelajar tingkatan tiga Sekolah Menengah Kebangsaan Seksyen 19, Shah Alam itu hanya mempunyai satu buah pinggang.

Selepas liputan tersebut, Tabung Nur Suhaila mendapat perhatian rakyat Malaysia yang sememangnya tersentuh hati dan prihatin akan nasibnya.

Hasil sumbangan orang ramai, pembedahan Nur Suhaila berjaya dilaksanakan.

Antara pihak yang menyumbang ialah Lembaga Zakat Selangor, Persatuan Bekas Tentera Malaysia; Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam, Badan Amal dan Kasih Negeri Selangor (Kasih), Kerajaan Negeri Selangor serta rakyat Malaysia di Dubai. -SH

Ulasan GB

Sama-sama kita doakan kesalamatan dan kesahteraan untuknya.

Laporan sebelum ini
klik untuk baca





Khir guna wang KDEB beli pangsapuri syiok sendiri?

Posted: 21 Mar 2012 08:21 AM PDT

@ Malaysia Today

EPISODE 21: On the road to Hajj

Is this how the Barisan Nasional government uses the rakyat's money? By buying luxury apartments for personal use? It looks like the NFC is not the only case of such abuse of power. KDEB appears to have done the same. And why has MB Khalid kept quiet?

THE CORRIDORS OF POWER
Raja Petra Kamarudin



Pensioners mad over SPBA extra cash

Posted: 21 Mar 2012 08:08 AM PDT

Pensioners uproar!

When the Public Service Dept paid them the extras for two months (January and February) under the recently scrapped Public Service New Remuneration Scheme (SPBA) adjustment, little did the recipients knew that it would be withdrawn.

And worst still, they have to pay back the amount to the government!

So, some pensioners went to the bank today. To their disappointment, 'insufficient balance' was all they got from the teller or ATM machines. Those who enjoyed the extras (between RM800 and RM3,000 per month) previously, ended up in despair.

After some deductions for house loan, car and others, some are left with nothing.

"Come on! The government made the mistake. Its their fault. Those responsible for the scheme must answer this.

"Had we used up the money, it was ours since the government had paid for it before (Prime Minister) Najib scrapped it.

"If they want it back, they should have worked out a plan to retrieve the money, at least by three of four installments. As pensioners, we depend solely on our monthly pension.

"Is this our fault? We want to ask Najib - is this a benevolent government as he claimed? Those who are still in service too are having difficulty when their end-March pay is deducted for that payback.

"You want our vote in the coming general election?"

Yes, they were frustrated and in anguish.

Well... who should be blamed? I believe our Chief Secretary to the Government must answer this!


Pelajar Yang Pandai Cakap Korea & Mandarin Kini Bertutur Loghat Terengganu

Posted: 21 Mar 2012 08:31 AM PDT

Besut - Pelajar perempuan Tingkatan Lima Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Nasiruddin Shah, Noraini Ismail, 17, yang menggemparkan negara sebelum ini, kerana boleh bertutur bahasa Korea selepas kemalangan jalan raya kini bertutur loghat Terengganu pula.

Sebelum ini, bahasa pertuturan hariannya adalah bahasa Melayu baku pelat Cina selain langsung tidak boleh bercakap bahasa ibundanya, iaitu loghat Kelantan.

Selepas kemalangan jalan raya pada Januari lalu, dia juga boleh bercakap bahasa Cina selain Korea pada masa tertentu.

Bagaimanapun Sinar Harian yang mengunjungi rumahnya semalam terkejut, apabila mendapati kini dia bertutur loghat Terengganu bukan seperti sebelum ini.

Menurut Noraini, pe­rubahan itu berlaku kira-kira jam 3 petang Ahad lalu, ketika dia sedang bercakap dengan rakan di halaman rumah.

"Sebaik bangun dari tidur selepas solat Zuhur, saya duduk berbual dengan beberapa orang kawan dan secara tiba-tiba saya bercakap loghat Terengganu seperti ikan disebut 'ikang', makan menjadi 'makang'. Pada mulanya saya bertutur pelat Cina dan selepas berubah itu sehinggalah ke hari ini saya bercakap loghat Kuala Terengganu," katanya yang mengejutkan rakannya ketika itu.

Berlaku secara tiba-tiba

Noraini memberitahu, sekali sekala ada perkataan pelat Cina terkeluar ketika dia bercakap.

Namun, sejak lebih sebulan lalu, dia tidak lagi dapat bertutur dalam bahasa Korea dan Cina.

Dalam pada itu, masalah sakit kepala yang dihadapinya sudah berkurangan selepas mengambil ubat secara berjadual namun kelmarin dia terpaksa ke Klinik Kesihatan Gong Medang tidak jauh dari rumahnya kerana mengalami masalah sakit pinggang namun kini sudah sembuh.

Sementara itu, ibunya, Mesina Daud, 48, turut terkejut dengan perubahan pertuturan anaknya yang berlaku secara tiba-tiba.

Kata Mesina, Noraini sebelum ini langsung tidak pernah bercakap loghat Terengganu malah dia boleh dikatakan tidak pandai bertutur loghat itu.

"Pada tahun lepas, dia pernah tinggal bersama kakaknya selama empat bulan di Kuala Terengganu tetapi ketika itu dia cakap loghat Kelantan," katanya yang kebingungan.

Boleh disembuhkan: Sharhan

Pendakwah bebas yang juga ahli perubatan alternatif Islam terkenal, Sharhan Shafie menyifatkan, kejadian Noraini boleh bertutur banyak bahasa secara tiba-tiba adalah perkara tidak mustahil berlaku.

Katanya, kejadian seumpama itu dianggap pelik kerana jarang berlaku di negara ini tetapi di Mesir ia sering terjadi.

Beliau mendakwa, tidak mustahil gadis itu boleh bertutur bahasa Korea disebabkan jin Korea telah meresap masuk ke dalam tubuhnya.

"Mungkin jin Korea yang 'singgah' di negara ini telah masuk ke tubuh sebaik dia kemalangan dulu kerana jin Korea lebih maju berbanding jin di negara ini," dakwanya.

Sharhan berkata, beliau pernah merawat pesakit di Korea dan jin di negara itu lebih mudah memasuki tubuh manusia berbanding di negara ini.

Malahan katanya, jin boleh bergerak dari suatu tempat dalam tempoh yang amat singkat dan tidak mustahil apa yang berlaku kepada Noraini akibat gangguan jin itu.

"Al-Quran ada menyebut jin ada kalangan Islam, kafir dan mereka berpuak-puak serta berbangsa-bangsa," katanya.

Sementara itu, dia menasihati Noraini supaya tidak bimbang dengan kejadian tersebut kerana dengan izin ALLAH SWT ia boleh disembuhkan.

Beliau turut menawarkan khidmat rawatan Islam secara percuma kepada gadis itu sekiranya keluarga pelajar itu bersetuju. -SH


Tahniah buat calon-calon SPM yang berjaya tetapi kadar buta huruf masih membimbangkan

Posted: 21 Mar 2012 06:02 AM PDT

Kenyataan Terbuka

21 mac 2012

TAHNIAH KEPADA CALON SPM 2011 DAN MOHON MENTERI PELAJARAN TAMPIL JELASKAN ANGKA BUTA HURUF YANG TINGGI

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini ingin merakamkan tahniah buat semua calon SPM 2011 yang mendapat keputusan hari ini. Walau apa pun keputusan tersebut akuilah ia adalah hasil apa yang diusahakan selama ini menjelang peperiksaan tersebut.

Namun ingatlah apa pun keputusan yang diperolehi hari ini ingatlah ia bukan pengakhiran tetapi jadikan ia platform pemulaan dalam mencorak hidup ke alam dewasa yang lebih mencabar. Jika keputusan agak mengecewakan jangan mengalah, sebenarnya bagi manusia yang benar - benar mampu menggunakan potensi diri mereka adalah kurang penting di mana kita bermula tetapi yang penting dimana kita berakhir nanti. Proses pendidikan seharusnya bukan sahaja berteraskan peperiksaan semata - mata tetapi proses berterusan dalam pembinaan insan.

Dalam kegirangan meraikan keputusan usah dilupa dengan jasa pendidik, ibu bapa dan keluarga disebalik kejayaan tersebut. Anda juga ada peranan besar kemudian nanti dalam menggalas tanggungjawab selaku anak muda Malaysia.

Di kesempatan ini juga SAMM ingin menarik perhatian semua untuk meniliti fakta mengenai berapa ramai lagi masih ketinggalan. Kita terlalu menumpukan dengan statistik seramai 559 orang dari pada 468,808 calon SPM mendapat gred cemerlang tertinggi (A+) tetapi tidak juga harus lupa mengenai fakta pada 11 Jan 2012 yang lalu telah disebut oleh Menteri Pertahanan dalam laporan media yang menyatakan 8 % dari 6,667 orang pelatih PLKN terdiri dari mereka yang buta huruf.Memandangkan PLKN menumpukan pengambilan dikalangan bekas calon SPM dan jika statistik angka 8% ini menjadi penunjuk maka dari 468,808 orang calon SPM maka kira - kira 37,504 orang ialah buta huruf. Ini satu angka yang amat besar dan jika kelompok ini terus ketinggalan dan dipinggirkan ia pasti akan memberikan impak besar dalam struktur sosio masyarakat negara ini.

Perhatian yang khusus harus diberikan dalam isu ini dan jika berdasarkan angka ini maka seperti ada sesuatu yang tidak kena dengan dasar pelajaran negara ini. Mohon mana - mana ahli parlimen untuk bangkitkan dalam persidangan parlimen dan harap Menteri Pelajaran mampu tampil memberikan penjelasan dan dapat memberikan tumpuan kepada bidang kerjanya selain dari kerja - kerja politik khususnya menyerang pembangkang semata - mata.

sekian

che'Gubard
Solidariti Anak Muda Malaysia



RPK reloaded: Running dog or watchdog? By Commander (Rtd) S THAYAPARAN, formerly of the Royal Malaysian Navy

Posted: 21 Mar 2012 05:27 AM PDT

'In wartime, truth is so precious that she should always be attended by a bodyguard of lies.' - Winston Churchill

COMMENT: I have to say I much prefer the controversies Anwar Ibrahim finds himself embroiled in rather than the prosaic but more egregious ones Prime Minister Najib Razak crudely ducks. The latest involves luminaries such as Raja Petra Kamarudin (RPK, Anwar's former cheerleader now rabid forward striker) and Salman Rushdie, an author who's perilously close to confirming the adage, "everyone has at least one good book in them" but who is mostly remembered as the man who earned a death sentence for insulting Islam with a little read work of fiction.

Anwar's non-participation in the India Today Conclave conference because of the presence of the controversial Rushdie is regrettable because once again it shows Anwar's subservience to the corrupt forces at work here that would use his own faith (Islam) as a weapon against him. The Conclave's theme, 'The Asian Century: Securing the Global Promise' conveniently unveils the mendacity of those who want to lead us and those who are in power.

Everyone here understands why Anwar would not want to paint a bull's eye on his back (backstabbing being the preferred method of these hypocritical Islamist) but I wonder just how long Anwar's defense of his Islamic credentials will be the determining factor of the face of Islam which Pakatan Rakyat wants to project here and abroad? If ever he becomes prime minister, will he be cowed by the minority forces which would seek to diminish his official powers and the supposedly multicultural voice of Pakatan?

Perhaps the answer to this question is really a leap of faith and (considering Najib's metaphor of an election as war - all those bodies defending Putrajaya at any cost) best not asked during this election season clouded by the fog of war.

School yard taunt from Raja Petra

However closer to home, Anwar's spurning of RPK in a forum about the "global political scenario" (whatever that means) with Wikileaks front man Julian Assange is a little harder to dismiss. Details are sketchy but it would seem that (according to RPK via Wikileaks); "Anwar does not agree that I (RPK) be included". This, of course, is all very amusing for a variety of reasons.

Firstly, what we have is an organisation (Wikileaks) which is supposedly for the free flow of information sanctioning the censorship of one of its partners. Secondly, this forum is supposed to be part of a documentary for Wikileaks, which begs the question, will Anwar's request for the exclusion of RPK be part of the documentary?

And, of course, there's Assange himself, that mercurial proponent of free speech under house arrest in London awaiting possible extradition to Sweden to answer sexual assault charges, who is planning to run for a Senate seat in Australia. Obviously freedom of expression and political candidates are mutually exclusive. RPK's school yard taunts of calling Anwar "chicken" is extremely juvenile but it does contain a good portion of accuracy considering the fact that RPK is not just some partisan "blogger" off the information superhighway but a one-time confidant of Pakatan, not to mention a close ally of Anwar.

So as far as debates or discussions are concerned, I don't dismiss RPK out of hand. I mean, if you don't want to attend an international forum because of your religious beliefs (and not attending the India Today conclave because of Rushdie) is just that, but you have no problem sitting in on a forum (by Skype, no less) with an individual charged with sexual assault, surely the participation of a one-time ally should not pose a problem for someone who has braved the scurrilous attacks of the mainstream propaganda organs of the ruling regime?

And consider the stakes. RPK is vilified by almost every Pakatan supporter. There's a snowball chance in hell that what he says now will have any effect on people who are sympathetic to the aims of Pakatan or even the ABU (Anything But Umno) crowd. The only people interested in what RPK has to say, or should I say reveal, are the die-hard BN lackeys who collect every breadcrumb of innuendo or allegation he drops like it was manna from heaven. And this is not really a "debate" of any kind but rather a discussion most probably punctuated by random potshots by RPK.

All this is really is a publicity stunt which would have been entertaining but which would have probably not changed any minds. As it stands now, it's just chin wagging between someone who is currently facing sexual assault charges and another who was recently acquitted of some.

Pakatan's 'inconsistencies'

Understand now that I don't think Anwar is obligated to "debate" RPK, but to have a hand in his dismissal from a panel seems crude and yes, inconsistent with the principles that Pakatan supposedly stands for. Of course, Najib has no business questioning the principles of Pakatan since this is something the BN would do and the only consistency the BN has shown is its consistency to suppress the freedom of expression, a propensity for looting and a willingness to stoke the embers of racial/religious hatred.

However, I believe holding Pakatan to a higher standard is a necessary prerequisite if ever we are to have a government we deserve. I can rationalise Pakatan's occasional banning of the regime's propaganda organs from their events as keeping attack dogs from one's premises but at the end of the day, these small "inconsistencies" build up and it's incumbent on objective observers to point this out before the "inconsistencies" of Pakatan Raykat become indistinguishable from the "consistencies" of BN.

I am very well aware of a small vocal cadre of haters of Pakatan and BN who say they is no difference between the two and whose apathy probably translates to abstaining from the voting process. Needless to say, until they choose to pick a side (which they will have to since there is a dearth of credible third-party candidates), they are not part of this conversation.

The 'truth' about RPK

I have already stated my stand on RPK's apparent political conversion but the manner in which Pakatan has chosen to deal with RPK or rather his "revelations" is a strategic misstep in my opinion. Forget about the credibility of the messenger for a minute and consider the veracity of his claims. Is there any truth in them? Are his claims of corruption in Pakatan-run states accurate?

Considering how in his 'pre-conversion" days his 'truths" were consider gospel, maybe what Pakatan should be doing is investigating any claims he make and ensuring their supporters and would-be supporters that credible official action would be taken if such claims are grounded in reality. Instead because this is a "war" after all, everything RPK says is now considered turncoat enemy action worthy only of glib dismissal all the while questions keep cropping up from sources, both credible and propagandistic in nature, of governmental malfeasances that seems to be spreading in Pakatan-controlled states.

Of course, supporters of Pakatan will plead that the corruption of Pakatan pales in comparison to that of BN and this is true, but it all starts somewhere and I would think that it's better to confront these issues now then later. This does not mean withholding support for Pakatan but reaffirming a disdain for corruption.

So it really doesn't matter if RPK has been "bought". What matters most is, is there any truth in what he says? And a good first step is not treating him like a pariah for abandoning the cause, whatever his reasons, but either exposing his lies or dealing with his truths.

Since governmental agencies at the moment are beholden to the Umno regime, it would serve the public better and definitely Pakatan if they viewed RPK not as a running dog but a watchdog. Malaysiakini


Nur Fatihah Yang Dilaporkan Hilang Buat Pengakuan "Tidak Diculik"!

Posted: 21 Mar 2012 06:08 AM PDT

Gadis hilang di Kuantan mengaku tak diculik

KUANTAN - Gadis yang dikatakan diculik ketika keluar membeli kad tambah nilai prabayar Ahad lepas, Siti Nur Fatihah Mahadi, 15, akhirnya mengaku bahawa dia sebenarnya tidak diculik, kata polis.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang SAC T. Narenasagaran berkata gadis itu juga mengaku bahawa dia dengan rela hati melarikan diri untuk tinggal di rumah teman lelakinya yang berumur 26 tahun disebabkan tekanan emosi yang dialami.

"Laporan yang dibuat kepada polis dengan mendakwa gadis itu diculik adalah tidak benar kerana dia mengaku dia tidak diculik tetapi melarikan diri dari rumah kerana tekanan perasaan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata Siti Nur Fatihah ditemui di rumah teman lelakinya di Kampung Merchong dekat Pekan petang semalam, selepas dikatakan diculik dua lelaki dan seorang wanita semasa bersama adik lelaki dan sepupunya membeli kad tambah nilai prabayar di Taman Tas di sini, Ahad lepas.

Narenasagaran berkata remaja itu sendiri yang menghubungi kedua-dua lelaki dan wanita berkenaan supaya menghantarnya ke rumah teman lelakinya pada hari dia dilapor hilang oleh keluarganya.

Beliau berkata Siti Nur Fatihah kini dihantar ke Rumah Perlindungan Kanak-kanak Sultanah Fatimah di sini untuk kaunseling dan penjagaan kerana dia tidak mahu pulang ke rumah serta merayu tidak mahu menemui sesiapa.

"Kes ini telah selesai dan kami menegaskan bahawa ini bukan kes culik.

Mangsa keluar rumah secara sukarela dan tiada unsur paksaan atau kekerasan oleh mana-mana pihak dalam kes ini.

"Mangsa keluar rumah dengan tujuan hendak menenangkan fikiran dan mahu tinggal sementara dengan keluarga teman lelakinya," katanya.

Ditanya mengenai dua lelaki dan seorang wanita berumur lingkungan 20-an yang sebelum ini dikatakan melarikan gadis itu, Narenasagaran berkata mereka tidak ditahan tetapi akan dipanggil semula untuk memberi keterangan berhubung kes itu.

"Mereka tidak melakukan penculikan tetapi polis akan panggil semula kedua-dua lelaki dan wanita itu untuk diambil keterangan," katanya. - Bernama

Ulasan GB

Jika benar, gadis ini telah menyusahkan orang lain terutama ahli keluargnya sendiri. Dan nantinya selepas ni ini jika ada betul-betul ada kejadian penculikan remaja perempuan berlaku ..orang sukar untuk mempercayainya..

Namun ada beberapa hal yang mungkin berlaku. Apakah beliau telah dipaksa untuk membuat pengakuan "tidak duclik" memandangkan sebelum ini dilaporkan bahawa:

Nor Mala berkata lelaki itu kemudian memaklumkan bahawa Fatihah akan pulang ke rumah dalam masa terdekat setelah kehilangannya kini telah menjadi kes polis.

"Saya sempat memujuk lelaki itu malah mendakwa mengenalinya supaya memaklumkan di mana Fatihah tinggal.

"Dalam perbualan kami selama dua jam itu, lelaki itu yang berusia 20-an turut memberitahu dia serba salah untuk berterus-terang kerana dia juga ada kes polis dan tak mahu ada apa-apa rekod lagi,"


Laporan sebelum ini
klik untuk baca





Just For Laughs

Posted: 21 Mar 2012 03:57 AM PDT

I was cooking dinner now and preparing chocolate muffins when blog reader Mr. Krishnan sent me the following jokes which really tickled me so much that I had to post this even though I have not finished cooking yet. No insults intended. Am posting this just for laughs! Have a pleasant evening and keep smiling!

Aunt Mildred

Aging Aunt Mildred was a 93-year-old woman who was particularly despondent over the recent death of her husband. She decided that she would just kill herself and join him in death.

Thinking that it would be best to get it over with quickly, she took out his old Army pistol and made the decision to shoot herself in the heart, since it was badly broken in the first place.

Not wanting to miss the vital organ and become a vegetable and a burden to someone, she called her doctor's office to inquire as to just exactly where the heart would be on a woman. The doctor said, 'Your heart would be just below your left breast'.

Later that night......... Mildred was admitted to the hospital with a gunshot wound to her knee.

Mr A buys a new car


One day, Mr A buys the new Automatic BMW X8 sport.

He drives the car perfectly well during the day, but at night the car just won't move at all.

He tries driving the car at night for a week but still no luck.

He then furiously calls the BMW dealers and they send out a technician to him, the technician asks " Sir, are you sure you are using the right gears?"

Full of anger Mr A replies, "You fool, idiot man, how you could ask such a question, I'm not stupid!! I use D for the Day and N for the Night..."


:-) Keep smiling!!! Enjoy your evening with your loved ones!


Sudah Berkali-kali Dihentam Demo, KOMTAR Dikejutkan Pengawal Dibunuh

Posted: 21 Mar 2012 04:32 AM PDT

Pengawal keselamatan bagunan Komtar ditemui mati

Seorang pengawal keselamatan di bangunan Komtar, di Georgetown, Pulau Pinang ditemui mati dengan beberapa kesan tetakan di badannya awal hari ini. Gambar fail

Menurut Bernama, mayat lelaki yang hanya dikenali sebagai Kumar, berusia 28 tahun itu ditemui dalam keadaan terbaring dan berlumuran darah oleh rakan sekerjanya di Komtar Walk pada pukul 3.30 pagi.

Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Gan Kong Meng berkata siasatan awal polis mendapati Kumar yang sedang bekerja dan membuat rondaan di sekitar Komtar Walk diserang dua lelaki yang menaiki motosikal.

"Mangsa ditetak di seluruh badan manakala kaki kirinya juga hampir putus akibat tetakan," katanya ketika dihubungi hari ini.

Beliau berkata tiada pengenalan diri ditemui bersama mangsa dan mayat lelaki itu dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk bedah siasat.

Bangunan Komtar juga menempatkan Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang.


NZ travelogue: Albatross Inn

Posted: 17 Mar 2012 11:23 PM PDT

You only understand why this quaint Bed and Breakfast establishment is called The Albatross Inn when you get to know that there is a breeding ground for the Royal Albatross at the end of the Otago peninsula. The famed albatross is one of the largest sea birds in the world.

No prize, therefore, for guessing why the owner of this guesthouse was proud to be associated with one of their main key tourist attractions.

Although the Albatross Inn was very conveniently located near the Dunedin city centre, it could be rather hard to spot this small signboard in front of the guesthouse, especially when there is also a lamp post directly in front of it.

It took me two turns around the neighbourhood, despite using the GPS, before I was finally able to drive the car up to park at the guesthouse.


I rather liked the interior of the room that Glynis Rees, our hostess, had allotted to us. Front room on the upper floor, looking down on the main road. My only concern was that there was a long flight of stairs to climb. Anyone with heavy luggages will be greatly inconvenienced.


I've read about other people's comments over the noise from passing traffic but in my opinion, there was nothing much to worry about. Perhaps it was because we checked out pretty early after breakfast. Anyway our room was very well furnished with an attached kitchenette. More importantly, it was cosy, comfortable and warm.



For the first time since setting foot onto New Zealand soil, we had a hearty breakfast. As you can see, there was quite a spread.


And that's Glynis with us on the day that we were checking out to go explore the Otago peninsula. She gave us some good pointers on where to go.







 


ca-pub-5430283382112812


To Run With or Without Running Shoes?

Posted: 21 Mar 2012 01:16 AM PDT

Some runners wax lyrical about the benefits of wearing running shoes whilst there are those who argue that running barefooted is better and faster.

Today Gretchen Reynolds of The New York Times wrote:

For the past few years, proponents of barefoot running have argued that modern athletic shoes compromise natural running form.But now a first-of-its-kind study suggests that, in the right circumstances, running shoes make running physiologically easier than going barefoot.

The study, conducted by researchers at the University of Colorado in Boulder, began by recruiting 12 well-trained male runners with extensive barefoot running experience. "It was important to find people who are used to running barefoot," says Rodger Kram, a professor of integrative physiology, who oversaw the study, which was published online in the journal Medicine and Science in Sports and Exercise.

CLICK HERE to read the rest of the entry.


"Penculik" Nur Fatihah Hubungi Ibunya Nyatakan Fatihah Selamat

Posted: 21 Mar 2012 01:47 AM PDT

Pelajar disyaki diculik dikatakan selamat

KUANTAN - Seorang pelajar, Siti Nur Fatihah Mahadi, 15, yang dilaporkan diculik pada Ahad lepas dipercayai selamat dan berada di rumah ibu angkat seorang kawannya.

Menurut ibu remaja berkenaan, Nor Mala Mohd Lazin, 34, beliau menerima panggilan telefon daripada seorang lelaki yang tidak dikenali memaklumkan anaknya itu kini berada di rumah ibu angkat kawan anaknya itu.

"Saya mendapat panggilan telefon pada kira-kira 2 pagi dan meminta saya dan keluarganya usah bimbang. Pada mulanya lelaki itu menyamar memberitahu dia pelajar tingkatan empat satu sekolah dengan Fatihah, namun apabila didesak dia akhirnya memberitahu dia adalah kawan kepada Fatihah," katanya ketika ditemui pemberita di rumahnya di sini hari ini.

Nor Mala berkata lelaki itu kemudian memaklumkan bahawa Fatihah akan pulang ke rumah dalam masa terdekat setelah kehilangannya kini telah menjadi kes polis.

"Saya sempat memujuk lelaki itu malah mendakwa mengenalinya supaya memaklumkan di mana Fatihah tinggal.

"Dalam perbualan kami selama dua jam itu, lelaki itu yang berusia 20-an turut memberitahu dia serba salah untuk berterus-terang kerana dia juga ada kes polis dan tak mahu ada apa-apa rekod lagi," katanya.

Ketua Polis Kuantan ACP Mohd Jasmani Yusoff berkata kes itu masih dalam siasatan polis. - Bernama

Dengki punca anak dilarikan

NORMALA memujuk Muhammad Syahmi Aiman dan Siti Nurul Aishah ketika ditemui di rumah mereka di Kuantan, semalam.


Ibu terima panggilan gadis selamat

KUANTAN: Ibu kepada pelajar Tingkatan Tiga, Siti Nurfatihah Mahadi mengesyaki perasaan dengki dan cemburu menjadi punca anaknya dilarikan dua lelaki dan seorang wanita ketika membeli kad tambah nilai prabayar di premis berhampiran rumah di Taman Tas, Ahad lalu.

Ibu mangsa, Normala Mohd Lazin, 33, berkata beliau dihubungi lelaki berusia 20-an yang juga kenalan anaknya jam 2 pagi semalam, memaklumkan anaknya selamat.

"Saya kenal lelaki terbabit kerana dia pernah datang ke rumah. Dia memaklumkan ada seorang perempuan memberitahunya anak saya selamat dan berada di rumah ibu angkat dipercayai salah seorang individu yang mengambilnya.

"Namun lelaki terbabit enggan memberitahu di mana Siti Nurfatihah berada sekadar memaklumkan anak saya mahu pulang ke rumah hari ini (semalam), tapi sehingga kini anak saya tetap belum pulang," katanya ketika ditemui, petang semalam.

Dalam kejadian jam 3 petang Ahad lalu, Siti Nurfatihah, 15, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Pandan, di sini keluar ke sebuah premis yang terletak 100 meter dari rumahnya untuk membeli kad tambah nilai dengan ditemani dua adiknya iaitu Muhammad Syahmi Aiman dan Siti Nurul Aishah, masing-masing berusia 11 tahun sebelum dipercayai diculik suspek menaiki sebuah kereta jenis Honda berwarna ungu.

Selain itu, Normala berkata, dalam perbualan telefon hampir dua jam, beliau turut meminta lelaki terbabit untuk memujuk pihak yang mengambil Siti Nurfatihah memulangkan anaknya semula.

"Mungkin kerana dengki menjadi punca anak saya dilarikan, malah lelaki terbabit berkata perempuan yang mengetahui di mana anak saya berada marah apabila kes ini tersebar selain menjadi kes polis.

"Saya mengesyaki ada pakatan antara lelaki ini dan perempuan terbabit yang seakan-akan menyembunyikan sesuatu sehingga enggan memaklumkan di mana Siti Nurfatihah berada," katanya.

"Kami sekeluarga sangat tertekan dan runsing memikirkan bagaimana keadaan Siti Nurfatihah," katanya.

Suri rumah terbabit menolak andaian sesetengah pihak yang mendakwa anaknya sengaja melarikan diri mengikut teman lelaki dan bukan diculik.

"Saya sangat rapat dengannya dan tahu sikapnya malah setahu saya, Siti Nurfatihah tiada teman lelaki cuma dia ramah dan mempunyai ramai kenalan," katanya.

Sementara itu Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd Jasmani Yusoff ketika dihubungi berkata siasatan berhubung kejadian berkenaan masih diteruskan, termasuk mengambil keterangan lanjut dua adik mangsa yang juga individu terakhir dilihat berada bersama mangsa sebelum kejadian.
-BH


Laporan sebelum ini
klik untuk baca





Dirogol Tunang Dalam Kereta, Dikerjakan Abang Angkat Di Tangga Shopping Centre

Posted: 21 Mar 2012 12:27 AM PDT

Tunang dajal

KAJANG: Hanya kerana tidak puas hati ikatan pertunangan bakal terputus di tengah jalan dan impian untuk mendirikan rumah tangga tidak kesampaian, seorang lelaki sanggup merogol tunangnya sendiri dalam kereta, malam kelmarin.

Wanita berusia 24 tahun terbabit diperdaya tunangnya itu untuk berbincang mengenai hubungan mereka sebelum bersetuju mengikut tunangnya menaiki kereta.

Difahamkan, lelaki berusia 24 tahun yang berasal dari Utara Semenanjung itu menjemput mangsa di pejabatnya di Taman Keramat, di sini, jam 6 petang.

Sebaik wanita terbabit menaiki Proton Perdana dipandu tunangnya, lelaki terbabit dikatakan memecut ke arah Kajang
.

Mangsa yang menyedari sikap pelik tunangnya itu dan bimbang diapa-apakan cuba bertindak nekad melawan dan terjun daripada kenderaan berkenaan.

Malangnya, tindakan itu gagal apabila tunangnya itu menghalangnya dengan menarik baju dipakai mangsa hingga terkoyak hingga menampakkan sebahagian badannya.

Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab berkata, suspek kemudian membawa mangsa ke Hentian Rawat dan Rehat Bukit Dukong, di sini sebelum memberhentikan keretanya di satu kawasan sunyi.

"Mangsa cuba melarikan diri selain melawan dan mempertahankan diri. Bagaimanapun, mangsa dipukul dan ditumbuk suspek sebelum dirogol di dalam keretanya
.

"Selepas insiden itu, mangsa dihantar pulang ke rumahnya di Kajang. Namun, kelibat mencurigakan suspek dan mangsa disedari abang mangsa. Lelaki itu kemudian bertindak mengejar suspek tetapi gagal," katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang di sini, semalam.

Berikutan itu, mangsa menceritakan kejadian dia dirogol tunangnya itu sebelum ditemani abangnya ke balai polis berhampiran membuat laporan.

Sementara itu, dalam kes berasingan, seorang remaja berusia 17 tahun turut diperkosa seorang lelaki dipercayai abang angkat mangsa di kawasan tangga sebuah pusat beli-belah di Kajang, di sini.

Ab Rashid berkata, gadis lepasan Sijil Peperiksaan Malaysia (SPM) itu membuat laporan berkenaan kelmarin dan dipercayai kejadian itu berlaku bulan lalu dan mendakwa dirogol abang angkatnya yang bekerja sebagai pengawal keselamatan di pusat beli-belah sama.

Menurutnya, mangsa yang juga pekerja di pusat beli-belah berkenaan hanya berborak kosong dengan suspek di kawasan tangga itu namun dia dipeluk sebelum dirogol.


Katanya, polis masih menjalankan siasatan berhubung laporan itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.
-hm

Ulasan GB

Berita rogol-merogol sentiasa ada. Angkara menolak, mempersenda dan mempermainkan hukum Allah (hudud) oleh pihak berkuasa. Maka inilah balanya.


Daim, Taib will prove Sarawak still BN's safe deposit

Posted: 20 Mar 2012 09:28 PM PDT

Ke Arah Dewan Negeri Kelas Pertama

Posted: 20 Mar 2012 09:17 PM PDT

Ucapan ADUN DAP bagi kawasan Kampung Tunku Lau Weng San semasa membahas Usul Menjunjung Kasih Titah Ucapan Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor pada 21 Mac 2012 di Shah Alam:Ke Arah Dewan Negeri Kelas PertamaKampung Tunku ingin mengambil bahagian dalam perbahasan Usul Menjunjung Kasih Titah Ucapan Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor dan saya ingin merakamkan penghormatan setinggi-tingginya


Hasbie Satar, Bekas SU Politik Hadapi 28 Pertuduhan

Posted: 20 Mar 2012 09:37 PM PDT

Shah Alam - Hasbie Satar, bekas setiausaha politik Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini terhadap 28 pertuduhan membabitkan diri dalam pengubahan wang haram iaitu transaksi mendepositkan wang tunai berjumlah RM935,000 ke dalam akaun 11 individu termasuk anggota keluarganya.

Hasbie (gambar), 39, yang memakai sut kelabu membuat pengakuan itu selepas kesemua pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Hakim Aslam Zainuddin.

Tertuduh didakwa melakukan kesemua kesalahan itu di beberapa bank dan Tabung Haji di tiga lokasi iaitu di Salak Tinggi, Sepang, Bandar Baru Bangi dan Putrajaya antara 4 Dis 2008 dan 18 Jun 2009.

Hasbie didakwa mengikut Seksyen 4(1)(a) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM5 juta atau penjara lima tahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, pihak pendakwaan yang diwakili Timbalan Pendakwa Raya Anselm Charles Fernandis dan Hazril Harun mencadangkan agar tertuduh dibebaskan dengan jaminan RM100,000 dan memohon kesemua 28 pertuduhan itu dibicarakan bersama.

Pihak pendakwaan turut memohon agar kes itu dipindahkan ke Mahkamah Sesyen Butterworth, Pulau Pinang di mana tertuduh mempunyai satu lagi pertuduhan di bawah akta yang sama.

Permohonan di bawah Seksyen 165 Kanun Prosedur Jenayah itu dibuat atas alasan kesemua 28 pertuduhan tersebut melibatkan seksyen yang sama dan kebanyakan saksi adalah saksi yang sama dalam kes di Mahkamah Sesyen Butterworth.

Pada 10 Feb tahun lepas, Hasbie mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Butterworth atas tuduhan memiliki wang daripada hasil aktiviti haram berjumlah RM2,134,656 dan dia dibebaskan dengan jaminan RM60,000 serta dua orang penjamin.

Peguam Y. Sheelan Samuagam yang mewakili tertuduh memohon mahkamah menetapkan ikat jamin RM30,000 atas alasan jumlah yang ditawarkan pihak pendakwaan terlalu tinggi memandangkan anak guamnya telah dituduh di Mahkamah Sesyen Butterworth.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM90,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 20 April ini untuk sebutan semula kes.

Beliau turut membenarkan permohonan pihak pendakwaan agar kesemua 28 pertuduhan dibicarakan bersama tetapi menolak permohonan mereka untuk memindahkan kesemua kes itu ke Mahkamah Sesyen Butterworth. - Bernama

Ulasan GB

GB sudah ulas dahulu. Petikan:

Ini merupakan Setiusaha Politik kedua Mohd Nor Yaakob yang berdepan dengan kes rasuah. Yang pertama ialah Datuk Norza Zakaria.

Kita merasakan ada sesuatu di sebaliknya. Mohd Nor Yaakob adalah Menteri Kewangan Kedua. Apakah ia lubuk bagi pengumpulan kekayaan?

Wang RM2juta itu yang ditahan. Bagaimana dan berapa pula jumlah sebenar termasuk yang telah digunakan untuk membeli hartanah yang dilaporkan berlaku di sekitar lembah kelang.

Dan peranan Mohd Nor Yaakob itu sendiri perlu diberikan perhatian.



Laporan sebelum ini
klik untuk baca





Hassan Ali Dah Jadi 'Katak Sumbang', Lansung Dah Tak Datang

Posted: 20 Mar 2012 08:01 PM PDT

Pas persoal Hasan Ali tidak hadir majlis santapan diraja

SHAH ALAM - Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Meru, Dr Rani Osman mempersoalkan ketidakhadiran Adun Gombak Setia, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali pada Majlis Santapan Diraja, semalam.

Menurutnya, Hasan perlu hadir dalam majlis tersebut sekiranya benar beliau mempunyai prinsip memperjuangkan Islam, Melayu dan Raja (IMR).

Beliau menegaskan, Islam tidak mengajar sikap mementingkan satu kaum sahaja seperti yang mahu dibawa oleh Hasan menerusi Badan Bukan Kerajaan (NGO), Jati.

"Hari ini (semalam) saya ingat mahu tujukan hujah ini kepadanya tetapi Gombak Setia tidak hadir, semalam majlis santapan diraja pun beliau tidak datang.

"Saya juga tidak setuju dengan konsep IMR yang dibawa oleh beliau, kerana Islam diturunkan untuk semua,"
katanya pada sesi perbahasan Sidang Dewan Undangan Negeri (Dun), hari ini.Majlis Santapan Diraja diadakan di Hotel Concorde di sini, disertai oleh kesemua Adun Negeri Selangor.

Difahamkan, Hasan tidak hadir dalam majlis berkenaan kerana berpuasa dan beliau juga pulang awal dalam upacara pembukaan Sidang Dun Kali Kelima, pada sebelah pagi.

Beliau juga tidak hadir dalam sesi perbahasan yang bermula hari ini.

Setelah tiga bulan dipecat sebagai ahli Pas, Hasan tampil kali pertama pada Sidang Dun iaitu sebagai wakil bebas dan yakin tidak akan menghadapi masalah dengan situasi baru itu.

Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor itu berkata, beliau akan meneruskan agenda IMR dalam perbahasan Sidang Dun, walaupun atas kapasiti Adun Bebas.

Menurutnya, beliau tidak mempunyai masalah berhadapan dengan Adun Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) dalam sesi perbahasan kali ini. -SH

Ulasan GB

Hassan Ali perjuangkan raja yang mana sedangkan santapan diraja pun tak hadir?

Katakanlah beliau berpuasa, perbahasan pun tak datang?

Puasa itu sunat, menunaikan amanah sebagai wakil rakyat itu wajib.

Itulah sikap "pengkhianat" yang sebenar sebab tidak menjalankan amanah yang diberikan oleh rakyat.


Toilet in China Hotel...

Posted: 20 Mar 2012 06:31 PM PDT



No comments: