Friday, April 20, 2012

Shafie Apdal Terus Membisu, Zahida Pula Jawab Di Twitter

Shafie Apdal Terus Membisu, Zahida Pula Jawab Di Twitter


Shafie Apdal Terus Membisu, Zahida Pula Jawab Di Twitter

Posted: 20 Apr 2012 11:15 AM PDT

Skandal Seks, Kenapa Shafie Membisu?

Sehingga hari ini setelah pendedahan skandal Menteri Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Shafie Apdal dan Zahida Rafik masuk hari ketiga, nampaknya menteri berkenaan mengambil sikap untuk berdiam diri dan tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan mengenainya.

Ada kemungkinan Shafie membiarkan Zahida menjawabnya sendirian untuk mengelakkan rumahtangganya menjadi kecoh dan kerjaya politiknya berkubur.

Terdahulu, pemandu peribadi Zahida iaitu Noor Azman Azemi, 38, yang bekerja sebagai pemandu peribadi Zahida sejak tiga tahun lalu mendedahkan skandal itu dalam laporan polis terhadap Zahida yang menuduhnya melarikan wang RM200,00 milik Zahida. Tuduhan Zahida terhadap Noor Azman itu juga pernah dilaporkan sebuah akhbar pada 3 Mac lalu.

Dalam laporan itu, Noor Azman berkata, ketika berada di rumahnya di Flat PKNS Ampang, beliau didatangi (tidak dinyatakan tarikh) beberapa orang termasuk dua orang yang memperkenalkan diri mereka sebagai anggota polis yang bernama Hafiz dan Raj.

"Saya diminta Datuk Shafie Apdhal untuk bekerja sebagai pemandu peribadi kepada Zahida untuk memastikan gerak-geri Zahida dapat dipantau. Datuk Shafie dan Zahida mempunyai hubungan intim antara satu sama lain. Sayalah antara orang kepercayaan yang dipercayai. Walaubagaimanapun saya diminta Datuk untuk melaporkan segala langkah Zahida kepada Datuk."

"Datuk akan berjumpa dengan Zahida (saya akan memandu dan berurus dengan pemandu Datuk Shafie) secara rahsia di mana-mana hotel sekitar Kuala Lumpur setiap minggu. Pada setiap kali perjumpaan itu Datuk akan menyerahkan wang tunai antara RM100,000 hingga RM200,000. Wang tunai tersebut kemudiaanya akan dibawa ke bank oleh saya dan Zahida untuk dimasukkan ke dalam akaun Maybank Zahida di Menara Perkeso Jalan Ampang."

"Pada tarikh 29 Februari 2012, saya tidak diberi apa-apa wang secara tunai dan secara biasa saya tidak pernah diberi wang tunai jumlah besar untuk dimasukkan ke dalam bank tanpa ditemani Zahida. Saya hanya dibayar jumlah RM25,693 untuk pembayaran ansuran dua buah kereta mewah dan sebuah banglo di Bukit Indah kepunyaan Zahida."

Laporan polis ini telah didedahkan oleh Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin di lobi Parlimen hari ini. Melalui siasatan Zuraida, terdapat beberapa transaksi yang dilakukan menteri itu kepada Zahida di antara Oktober 2011 hingga Januari 2012.

"Pada bulan Oktober 2011 sahaja ada dua transaksi iaitu RM36,000 dan RM26,000. Maknanya pada bulan itu sebanyak RM58,000 tunai yang diambil Noor Azman untuk dimasukkan ke dalam akaun Zahida Rafik.

Pada November 2011 pula terdapat RM118,000 dan pada Disember pula terdapat RM333,000. Pada Januari 2012 RM510,000. Kalau saya jumlahkan kesemuanya ia lebih kurang RM1.4 juta dalam masa empat bulan menteri itu berikan tunai kepada Zahida Rafik," katanya.

Zuraidah juga turut mendedahkan, Zahida mempunyai sebuah kereta mewah jenis BMW 6 Series, Porshe, Toyota Harrier dan juga rumah bernilai RM2.9 juta. Persoalan Zuraida, bagaimana menteri itu memperolehi wang tunai sebanyak itu?

"Sebagai menteri beliau bertanggung jawab kepada rakyat Malaysia untuk menjelaskan dari mana sumber wang itu diperolehi untuk diberikan kepada Zahida," katanya.

Pada 3 Mac lalu, akhbar melaporkan Pelakon Zahida Rafik kerugian RM200,000 dilarikan pemandunya selepas diarah memasukkan wang berkenaan ke dalam akaun banknya. Pelakon kacukan Melayu-Pakistan itu turut menjadi bahan bualan di laman blog beberapa tahun lalu apabila digosipkan berkahwin dengan Shafie di luar negara. Kini dilanda lagi bukan sekadar gossip tetapi laporan polis turut dibuat sebagai balasan laporan Zahida Rafik yang menuduh pemandu peribadinya melarikan wang RM200,000.

Zahida Rafik pernah menafikan gossip yang menyatakan beliau dibela seorang VVIP.

"Bagi saya apabila gosip mengatakan saya dibela oleh VVIP ia satu penghinaan. Saya bukan perempuan simpanan. Sebagai anak bongsu dalam sebuah keluarga yang berpegang teguh kepada adat dan agama, ayah tidak membenarkan saya tinggal sendirian selagi belum berkahwin."

JAWAPAN ZAHIDA TERHADAP SKANDAL SEKS DENGAN SHAFIE

Ekoran pendedahan kisah peribadi aktres seksi, Zahida Rafik tentang hubungannya bersama seorang VVIP, banyak komen yang diterima Zahida menerusi akaun Twitternya. Berikut antara komen balas Zahida yang seolah-olah marah dengan tindakan sesetengah pihak yang menghentamnya.



- bulanpurnama89


Senarai harta kekayaan Zahida (baby girl Shafie Apdal)

1. Mempunyai sebuah banglo bernilai RM2.7 juta
2. Mempunyai tiga jenis kereta mewah termasuk porsche, harrier dan BMW 6 series.
3. Menerima RM100 000 hingga RM200 000 setiap kali menemui menteri berkenaan.
4. Memiliki pemandu peribadi untuk membawanya ke mana-mana saja
5. Menerima wang tunai RM1.5 juta dalam tempoh 4 bulan daripada menteri berkenaan.
- kafesantai


TERKINI

Bayaran RM1.5 juta: Zahida Rafik ancam tindakan mahkamah

Pelakon wanita terkenal Zahida Rafik mengancam mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang menuduhnya menerima wang RM1.5 juta daripada menteri Umno yang didakwa mempunyai "hubungan intim" dengannya.

Menjawab soalan peminat di Twitter, Zahida menafikan dakwaan itu dan berkata peguamnya sedang meneliti kes itu.

"Saya tidak lakukan apa-apa berkenaan perkaran itu. Peguam saya sedang menyelesaikan perkara itu sekarang! Jadi biarkan mereka (lakukannya), OK!

"Tunggu saja berita baik,OK!" katanya dalam laman blog mikro itu.

PKR kelmarin mengetengahkan laporan polis mendakwa terdapat seorang menteri pusat membayar sehingga RM1.5 juta kepada seorang Zahida dalam tempoh empat bulan "hubungan intim" mereka.

Laporan polis itu didakwa dibuat oleh Noor Azman Azemi, 38, pada 13 Mac di balai polis Ampang selepas artis itu dikatakan mendakwnya melarikan diri dengan wang sebanyak RM200,000.

Saudaranya dikatakan memberikan salinan itu kepada anggota parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin yang kemudiannya mendedahkan kandungannya kepada pemberita di lobi Parlimen dan mempersoalkan sumber dana menteri itu.

Zuraida mendakwa artis itu menerima RM58,000 pada Oktober lalu, RM112,000 pada November, RM330,000 pada Disember dan RM510,000 pada Januari tahun ini.
-mk




Ini keluarga sebenar Shafie Apdal

Mohd Shafie Apdal bersama isteri Shuryani Shuaib dan anak Sabrina Mohd Shafie, 22, (kanan) selepas melancarkan koleksi dua buah buku puisi "Reflections Of Life" dan "Dirimu Diriku". -Foto BERNAMA


Proud parents: Mohd Shafie and Shuryani congratulating their daughter on her graduation during the convocation at Shah Alam. — Bernama



Ulasan GB

Bagus juga jika Zahida rafik bawa kes ini ke mahkamah. Lebih banyak yang terdedah dan terbongkar.

Marilah kita sama-sama berdoa agar kebenaran dan keadilan itu ditegakkan.

اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه

Allahumma arinal haqqa, haqqa, warzuqnattiba'ah,
wa arinal bathila bathila, warzuqnajtinabah


Ya Allah, tunjukkanlah yang kebenaran itu sebagai kebenaran, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk mengikutinya (memperjuangkannya), dan tunjukkanlah yangg batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya (menghapuskannya).

رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَاناً نَّصِيراً وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقاً

Rabbi adkhilni mudkhala sidqin wa akhrijni mukhraja sidqin waj'alli min ladunka sulthanan nasiiran wa qul ja alhaqqu wa zawaqal bathilu innal bathila kana zahuqa

Ya Allah, masukkanlah aku secara masuk yang benar dan keluarkanlah(pula) aku secara keluar yang benar dan berikanlah kepadaku dari sisi-Mu kekuasaan yang menolong. Dan katakanlah yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap.



Laporan sebelum ini
klik untuk baca





Juanophobia (Reborn)

Posted: 20 Apr 2012 08:03 AM PDT

Back by popular demand - Juanophobia will be featured in Nero Fico with a brand new lineup, concept and a one night only debut performance. So hold on to your seats as these talents take off with their sophisticated blend of funk and fusion mashed up with their pure energy and amazing showmanship.



These dynamic talents have also claimed many local band competition championships and are on the verge of launching their first album by their recording label.

You are in for a real treat as these band will serenade you with their rendition of the all time favourite numbers and some of their pre - album hits.

The 8 Wonders are Cheryl Koh ( Lead Vocals ), *Jonathan Khor ( Violin ), Eddy Lim ( Saxophone ), Chia Carmen ( Trumpet ), Cheong May Lee ( Keys ), Stewart ( Bass ), Aubry Chong Yuan Yaw ( Drums ) and the Brain of the Band Clarence ( Guitars / Music Director ).

The night promises to be a fun roller-coaster ride guaranteed to get your feet tapping. Don't miss it.
Venue: NeroFico
Date: April 25th ( Wednesday )
Time: 9 pm

Cover Charge: RM15

Book early ( Guaranteed to be full house )

For reservations (diners) call: 03 20895312 
or
Call: 016 - 6276723 Hakimi ( Operations Manager ) — at NeroFico.

For more details. Log on to THIS FACEBOOK LINK or HERE.

The above post was taken from THIS LINK.

*My older son :-)
 I am sad cos I cannot be there to watch the performance but I wish them the best and hope the event will be sold out.


My younger son will be playing in the Musica Simfonietta Orchestra at Splash! Music by the Sea Charity Concert, Performing Arts centre of Penang @ Straits Quay. :-)


I have written two other posts about Juanophobia. Check them out if you have time (videos included).

Juanophobia - Winner of Battle of the Bands 2011

More updates and videos - Juanophobia


BERS✔H 3.0 Diteruskan Sekalipun DBKL Tidak Izinkan Guna Dataran Merdeka

Posted: 20 Apr 2012 08:25 AM PDT

Kuala Lumpur: Jawatankuasa Pemandu Bersih 3.0 akan meneruskan rancangan Duduk Bantah di Dataran Merdeka pada 28 April bagi menuntut pilihan raya bersih dan adil meskipun Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menolak permohonan mereka.

Gambar: Desakan supaya semua pemimpin SPR letak jawatan dari Bersih 3.0

Pengerusi Bersama, Datuk Ambiga Sreenevasan berkata, beliau langsung tidak terkejut dengan penolakan DBKL itu dan akan meneruskan rancangan mereka tanpa menghantar surat rayuan kepada DBKL.

"Saya tidak terkejut dengan keputusan DBKL ini dan Bersih tegaskan, kita akan terus Duduk Bantah di Dataran Merdeka. Lagipun kerajaan dan polis sudah berjanji akan memberikan kerjasama kepada Bersih.

"Pihak polis pun ada panggil Bersih untuk isi beberapa borang, jadi kita akan teruskan tanpa kebenaran DBKL," kata beliau pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor, hari ini.

Jawatankuasa Pemandu Bersih, Maria Chin Abdullah menerima surat tersebut pagi tadi.

DBKL dalam surat tersebut memberi alasan permohonan Bersih 2.0 tidak diluluskan kerana aktiviti yang dicadangkan tidak bersesuaian dengan penggunaan Dataran Merdeka yang telah ditetapkan oleh DBKL.

Menurutnya, acara-acara yang dibenarkan diadakan di Dataran Merdeka hanyalah acara-acara yang bertahap Nasional sahaja, contohnya sambutan hari Kebangsaan, Hari Wilayah Persekutuan dan acara-acara lain yang setaraf dengannya.

Dataran Merdeka dataran kita

Sementara itu, seorang lagi Pengerusi Bersama Bersih 2.0, Datuk A. Samad Said senada dengan Ambiga bahawa mereka tidak akan berganjak daripada rancangan asal.

Malah tegasnya, jika DBKL ingin menyusahkan mereka, mereka juga akan menyusahkan DBKL.

"Apa yang dilakukan itu tidak bererti kita tidak akan berlawan. Kita akan berlawan. Kita tidak mahu memberikan mereka jalan yang mudah. Kalau mereka susahkan kita, kita akan susahkan mereka juga.

"Yang terakhir surat daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. DBKL menjangkakan bahawasanya Dataran Merdeka itu mereka punya, bukan rakyat punya. Saya sendiri akan berada di situ kalau tidak ada halangan.

"Kalau ada halangan pun saya akan berada di situ kerana saya merasakan Dataran Merdeka itu dataran kita semua, hak kita,"
tegasnya. -HD



Ulasan GB

GB sudah ulas tadi:

Tidak mengapa, jangan lupa sewaktu BERSIH 2.0 dahulu, bukan sahaja tidak dibenarkan berhimpun di dataran meredeka, malah diharamkan oleh kerajaan. Apa berlaku? Rakyat TETAP turun jugak.

Kalau DBKL tidak izinkan DUDUK & BANTAH di Dataran Merdeka, jangan tersentak dan terperanjat apabila rakyat BANGUN & BANTAH di jalanraya!


Laporan sebelum ini
klik untuk baca






All Work And No Play ...

Posted: 20 Apr 2012 06:43 AM PDT

Wow, I've been so busy with work that I haven't written a blog post in nearly two weeks! Even that arginmax review I'm supposed to look into has been put on hold. Work has kept me pretty much busy from the moment I wake up to the moment I sleep.

The past week especially has been a really hectic one for me. I'm going to be running the Energizer Night Race (ENR) tomorrow night at the Sepang International Circuit and I'm looking forward to it. The thing is my company has also been involved in printing all the bib numbers for all 5,300 plus participants and it all was done at the last minute, which is the norm in these parts. Not only that, but I've been contracted to print a host of the race paraphernalia and banners so much so that I'm a little sick of seeing the words 'Energizer Night Race' ... LOL!

But I can't really complain. I think I have the bestest job at the moment. I love running so much and I actually also earn a living from the running events I participate in. Can it get much better than that? In fact, 90% of my clients right now are from the sporting industry and as much as it can get pretty tiring from doing all their work, I'm also having a blast working with these clients, especially those involved in running :D

The ENR organizers are happy with my work and has assured me of more running projects that I'm looking forward to working with them for the coming races they're organizing this year, which is quite a lot judging by my meetings with them.

While it's hard work getting all the items ready before race day, it's also pretty satisfying. I'm really, really looking forward to the race tomorrow night and judging by today's weather, I'm expecting it to be a wet one. But it's going to be a blast running on the Sepang track for the second time. I also took part in last year's ENR 'fiasco' race but am sure it's be a better organized race this year judging by the event organizers track record.

What better way to spend a Saturday night than run15.5KM around the Sepang circuit?



Why Do Women Change After Marriage?

Posted: 20 Apr 2012 06:34 AM PDT

Here's a post that can solve the old mystery of marriage.

Throughout the ages, men have been trying to unlock the mystery as to why their wives who accepted them as they were before, got their behaviour and life-style changed once their vows were exchanged.

Finally, the riddle was solved. A social-scientist arrived at a simple and logical conclusion.


When the bride, accompanied by her father, starts to walk slowly down the long aisle, she sees the altar at the end and hears the choir singing a hymn. Walking down the aisle, the conditioning process where the brain absorbs these three stimuli: aisle, altar, hymn, begins. She becomes mesmerized as she continually reinforces these perceptions: aisle, altar, hymn . . . aisle, altar, hymn . . . aisle, altar, hymn . . .

Then finally, as she stops beside the groom, the conditioning process is completed.

She looks up at him lovingly, smiling sweetly and thinks, 'I'll alter him.'

So now you know why the transformation can only be completed after marriage......

-Author Unknown-

Thanks to Angela who sent me this post.


Informing the friends…

Posted: 20 Apr 2012 06:09 AM PDT

After visiting Sofie's children on Monday, it occurred to me that a few of my other clients do know Sofie, and one in particular, Fuzi, had been keeping in touch with Sofie ever since the last Family Day at The Roots last year. Fuzi and her children even went to visit Sofie's home for Raya. There were a few others who knew Sofie, but I figured Fuzi needed to know first before she decides to call or visit Sofie only to find out that Sofie had passed on for some time.

So on Tuesday I called Fuzi.

"Ada apa kak?"

"Ni nak bagitau, *Sofie* dah meninggal Ahad baru ni."

"HAA?? UDAH MENINGGAL???!! Baru berapa hari sudah saya talipon dia."

"Berapa hari sudah? Masa dia kat hospital ke?"

"Tak, dia kata dia di rumah kakaknya."

Fuzi's "berapa hari sudah" must have been more than 2 weeks earlier. Sofie had been warded ever since her appointment date at the beginning of the month, right to the day she died.

Just as I had anticipated, Fuzi began worrying. "Lepas sorang, sorang pergi. Saya ni bila pulak agaknya."

Last year she got a surprise when she found out about Shila's death not long after our Family Day. Now, it's Sofie's turn. I know Fuzi worries, because she's hoping that her time will only come after at least her eldest daughter starts working. The girl is in form five this year, and doing quite well in her studies. Her younger siblings don't seem to perform that well and so Fuzi relies a lot on her eldest daughter to take care of the younger ones when she's gone.

I have yet to tell Aini about Sofie. Although she knows Sofie, unlike Fuzi, Aini doesn't call or visit Sofie (or any other PLHIVs for that matter). Aini's eldest daughter knows Sofie's 2 older sons, Azlan and Azman, as they went together for a youth camp some time last year.

Then there's Wani, who stays in the same town where Sofie & her children stayed (before Sofie moved to her sister's house recently). In fact they sometimes meet at the pasar malam.

Whatever it is, life goes on for those still living. I hope they don't start getting depressed when they hear about the death of a fellow PLHIV. They must bear in mind that although they are in the same boat (being HIV+), each of their condition differs. Shila for example, had heart problems, while Sofie's condition was already bad by the time she was diagnosed HIV+ 4 years ago.

Fuzi and Wani on the other hand, are still considerably healthy despite their HIV. Of course, we don't necessarily have to be ill to die. When our time is up, our time is up. Not a second sooner, not a second later. It could even be my turn next. Only God knows…


Blogger UMNO Fitnah Mahasiswa Dataran Merdeka Bawa Kondom

Posted: 20 Apr 2012 07:01 AM PDT

Mahasiswa berdemo kantoi dengan KONDOM di dataran merdeka

Owh ye ke?

Bukti ada kat bawah neh oke ;

Mula2 korang tengok gambar pertama. Nampak apa yang aku nampak tak? Bagus. Memang bagus. Aku pun sama macam korang. Sebijik. Takde beza. 100% sama. Iaitu aku tak nampak apa2 pun. Aku tak nampak apa2 yang blogger tue suruh aku nampakkan.




kah kah kah

Lepas tue korang tengok pula gambar kedua. Nampak tak apa yang aku nampak? Tengok betul2 larh der. Lue dan gua sama2 ada mata kan, kalau tak camne lue membaca blog neh ye tak?

kah kah kah

Sekarang faham tak?

1. Masa letak tikar, lantai dia petak2. Ada mozek.

2. Lepas angkat tikar, berkemas untuk konsert diraja, lantai dia jadi pasir2.

Inilah kehebatan penulis = blogger umno.

Kalau macam neh korang tak boleh nampak, fikir, teliti, kaji.. aku boleh berani nak cakap korang memang bangang. Sorry der.. sorry.. kadang2 kita perlu bersikap jujur. Aku nak juga jaga ahti korang tapi kadang2 ia mencucuk2 jiwa aku sebab terpaksa menipu der.. tolong larh faham. Menipu tue berdosa der..

kah kah kah

Bloggers umno yang buat lawak kondom =klboyzwangsa
Ameno : Tak boleh blah betul akal depa..

kredit:amenoworld

Ulasan GB

GB pernah ulas dahulu. Petikan:

Fitnah, mereka-reka cerita yang tidak benar, bahasa lucah/mencarut dan gambar porno sudah merupakan perkara asasi dan darah daging blogger proUMNO. Pergi ke mana-mana satu blogger pro-UMNO, anda akan menemui salah-satu daripadanya.


Terkutuklah blogger UMNO pemfitnah ini dari dunia sampai akhirat seperti firmanullah

Orang yang memfitnah orang mukmin (yang lelaki) dan mukminah (yang perempuan), kemudian mereka tidak bertaubat, bagi mereka azab jahanam dan neraka yang membakar. Al-Buruj : 10


Pelajar Dirogol Dalam Kelas Kosong

Posted: 20 Apr 2012 05:01 AM PDT

Rembau – Seorang pengawal keselamatan dikesan rakan sejawatnya melakukan kegiatan tidak bermoral bersama ­seorang pelajar asrama di ­sebuah kelas kosong, di sini, 16 April lalu.

Sumber yang tidak mahu dikenali berkata, pada hari kejadian, suspek berusia 28 tahun dan dua lagi pengawal keselamatan seperti biasa meronda kawasan sekolah berkenaan dan salah seorang menyedari suspek tidak balik ke pos kawalan.

Menurutnya, risau dengan keadaan itu, mereka mencari suspek di kawasan sekolah itu dan terperanjat apabila menemui suspek di dalam kelas kosong kira-kira jam 6.15 petang bersama seorang pelajar perempuan tingkatan lima.

"Susulan penemuan berkenaan, pelajar perempuan itu yang juga tinggal di asrama sekolah berkenaan mendakwa telah dirogol suspek di kelas kosong berkenaan. Rakan sejawatnya yang terkejut bergegas menghubungi polis bagi tindakan selanjutnya.

"Manakala, pihak sekolah pula memaklumkan insiden memalukan ­itu kepada ibu pelajar perempuan itu dan membuat laporan polis pada hari sama kejadian itu," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis daerah, Deputi Superintendan Mizan Md Dom mengesahkan kejadian itu dan suspek kini ditahan ­reman dari 16 hingga 23 April ini.

Kes disiasat mengikut Seksyen 376, Kanun Keseksaan, jika sabit kesalahan boleh di­hukum penjara maksimum 30 tahun dan sebat. -SH


PKFZ: Teh tak boleh pakai. R Nadeswaran BOLEH!

Posted: 20 Apr 2012 02:26 AM PDT

A press conference called by the Port Klang Authority (PKA) to refute the allegations related to Port Klang Free Zone (PKFZ) scandal turned into a public relations disaster when the PKA management failed to give satisfactory answers to questions raised by the journalists.

NONEThe press conference was held at PKA office in Port Klang today and began with PKA chairperson Teh Kim Poh's (left) assurance that current Transport Minister Kong Cho Ha had never issued any instruction to PKA not to proceed with the PKFZ court cases or to squirrel away evidence.

Teh, the former MCA assemblyperson for Pandamaran, said, "I can swear to you. If you want me to swear anywhere, I can swear. Please tell the truth."

Teh called on all quarters to respect and have trust in the court, and allow due process, saying, "If the attorney-general wants to charge more people, let him charge."


Teh also took a swipe at his predecessor Lee Hwa Beng's newly-published book PKFZ: A Nation's Trust Betrayed, describing its content "outdated" as PKFZ has achieved vibrant development under his stewardship in the last six months and even described former transport minister Ong Tee Keat's statement published in Malaysiakini yesterday as "fabrication".

NONE A dispute then broke out when R Nadeswaran, an editor with English daily The Sun, who has been following the PKFZ issue since the scandal was exposed, blasted Teh on why PKA continued to make payments to bondholders although the bonds were issued by KDSB, the turnkey developer of PKFZ, asking, "You never took the loan, why are you paying back? It is not your money, it is all our taxpayers' money and you don't care about our money?"

Teh who failed to satisfy Nadeswaran with his explanation, passed the ball to PKA financial manager Adnan Abidin, who could only argue that PKA had signed an undertaking to repay the bonds but declined to reveal details of the grounds that the matter is being heard in court.


Learn the Common Causes

Posted: 20 Apr 2012 02:20 AM PDT

Learn the Common Causes and Methods to Control Excessive Sweating Sweat – Why is that people have to sweat? Let me tell you, sweating is a natural phenomena as everyone has sweat glands which secrete the salty liquid. It's an important phenomena that keeps our body cool. Each one has more than a million sweat glands and the intensity of sweat differs with each person depending on the


Increase Profits by Focusing on Your Ideal Customer

Posted: 20 Apr 2012 02:16 AM PDT

Targeting your customers is vital to your online success. Increase your web profits by focusing on prospects who are likely to buy your products or services. Ask the following questions to find out who your ideal customers are and what they want: After finding out who your ideal customers are and what they want, target the content and design of your promotional materials and web


How to Squat High Bar Back Squats

Posted: 20 Apr 2012 02:16 AM PDT

  High Bar Back Squats Setup under the center of the bar with it resting on your upper trapsPlace your hands wide on the bar, squeeze your back tight as you pull your hands toward the center as far as you canLock hands on bar with very tight gripRotate elbows down (facing the ground) and straighten the wristsTake a deep breath, hold itUnrack bar and step backward, getting into your stance with


Happy Aquarium Anyone?

Posted: 20 Apr 2012 02:15 AM PDT

It's been a long time since I sat down in front of the first Facebook game I played. I think it was YoVille – back a year or two ago, when everyone kind of joked behind your back when you played these games. Fast Forward to today and everyone is playing at least one of the dozens of Facebook games on the market. My newest love is Happy Aquarium, the original aquarium game from


Frequent Causes for Excessive Sweating & Ways to Control Excessive Sweating

Posted: 20 Apr 2012 02:15 AM PDT

Why do people sweat? To start-with, sweating is normal as everyone have sweat glands that secrete salty fluid. It's a process that keeps us cool. In fact, the intensity of sweat varies with person depending on the number of sweat glads, each one of us have more than a million. We naturally believe men have more sweat glands as they sweat often profusely. In reality it's vice-versa –


Flatter Your Figure: Shopping Tips For Ladies Plus Size Swimwear

Posted: 20 Apr 2012 02:14 AM PDT

Today ladies plus size fashions have come a long way with more exciting choices and selections than in the past. Exotic prints, stripes, solid colors, delicate prints – the sky is the limit today when choosing plus size swimwear fashions. Fortunately online shopping brings you more selection and convenience than ever before so you can easily find that perfect swimsuit. Here are ten


Electric Car Conversion Kit

Posted: 20 Apr 2012 02:13 AM PDT

Gas prices are believed to rise be around $7 per gallon by the end of next year. Many people will not be able to afford gasoline at all! So What Can We Do About It? You can convert your car to an electric car.  It will be an advantage for you to get an electric car conversion kit. It is not very difficult to find a vehicle that you can convert. A very good option for a conversion is a small


Facebook Games Are Eating My Schedule – Seriously

Posted: 20 Apr 2012 02:14 AM PDT

I can't tell you how many hours of my life I have lost in the last few months by playing Facebook games. There's FarmVille, Mafia Wars, Restaurant City, and the most recent culprit, Happy Aquarium. I'm not complaining of course – I have a lot of fun with these games and they take so little effort or energy to play. After a long day of work, it's nice to sit back and just click some


Do You Have All the WoW Tools You Need?

Posted: 20 Apr 2012 02:13 AM PDT

 With today's post, I want to show you exactly what it is you should be using to master your World of Warcraft gaming experience. I get a lot of requests for this kind of checklist, so I wanted to put it all together in a short, easy to ready guide.What You Need To start with, you had better have a good computer. Lag, poor resolution, and heat prone laptops are all bad for WoW. You need the top


Cottage Cabin design-Class and Elegance

Posted: 20 Apr 2012 02:12 AM PDT

Going back to the old days, a cottage cabin design is normally a small cabin, which is only good for a vacation home. Nowadays is very different. The structure is much bigger and wider. Its main function is not for a vacation home anymore but it becomes more of a primary dwelling. Many people in this generation prefer cottage cabin design because of its class and elegance. The


Battlefield 3 Guide – Why You Need A Good BF3 Guide?

Posted: 20 Apr 2012 02:12 AM PDT

If you want to have the edge in Battlefield 3 then you need to consider getting some good tuition! It is the same as with anything. If you want to play the guitar you need lessons right? Well the world of FPS (First person shooters) can be a dangerous one especially online. If you don't know what you are doing you will get killed a lot, shouted at a lot on multiplayer and the main


No comments: