Tuesday, May 1, 2012

[PERLU BACA] Menangkis Serangan Terhadap BERS✔H 3.0 (FAQ)

[PERLU BACA] Menangkis Serangan Terhadap BERS✔H 3.0 (FAQ)


[PERLU BACA] Menangkis Serangan Terhadap BERS✔H 3.0 (FAQ)

Posted: 01 May 2012 10:49 AM PDT

Debat BERSIH 3.0

Sementara isu Bersih 3.0 yang berlangsung 28 April 2012 masih hangat diperkatakan dan diperdebatkan, aku cuba gagahi dan rajinkan diri untuk membuat sedikit kupasan berkenaan Bersih 3.0 seperti yang dijanjikan. Tapi bukan kupasan menyeluruh. Lebih kepada perdebatan soal jawab. Menjawab persoalan-persoalan yang sering puak anti Bersih ajukan dan menjadikannya sebagai modal untuk condemn Bersih.




1. Kenapa sokong Ambiga? Terang-terang dia tu pejuang LGBT. Bukankah itu menyokong maksiat? Sokonglah ketua kapir kau tu.

Mereka sokong Bersih. Bukan sokong Ambiga. Ambiga cuma pengerusi. Contoh mudah, adakah kalau kita sokong pasukan bola Malaysia, bermakna kita sokong K.Rajagopal? Jika kita respek keberanian Dr Mahathir menentang Yahudi, adakah bermakna kita sokong kelantangan dia menghina hukum hudud? Beginikah disiplin hukum agama? Kalau dia melakukan sesuatu untuk menegakkan dan mendapatkan keadilan, kita mesti sokong walaupun dia kafir. Kalau bercanggah dengan Islam kita tentang. Lagipun, pengerusi boleh bertukar pada bila-bila masa saja. Contohnya tahun ni, ada pengerusi bersama iaitu Dato A. Samad Said. Andai kata Najib Razak sudi jadi pengerusi Bersih sekalipun, mereka tetap akan sokong. Tapi, mahukah Najib pilihanraya yang bersih? Hilful Fudul juga diketuai oleh kafir Quraisy. Tapi Nabi Muhammad menyokong dan mengiktiraf idea yang dimulakan oleh orang kafir Quraisy tu. Baginda juga pernah menyertainya masa zaman sebelum dilantik menjadi Rasul (masa mudanya).

2. Perjuangan Bersih itu bukannya nak perjuang pilihanraya yang telus sangat pun. Lebih kepada propa pembangkang untuk menarik lagi ramai penyokong. Sebab tu nampak pembangkang saja yang pulun lebih.

Jika anda kata perjuangan Bersih itu propa pembangkang, menentang Bersih itu pula propa siapa? Propaganda BN untuk menarik perhatian rakyat memburukkan pembangkang? Ke guane? Dan dah tentulah pembangkang saja yang beria sokong Bersih sebab pembangkang saja nakkan pilihanraya yang telus. BN taknak kot. Sebab tu macam-macam taktik digunakan untuk menggagalkan Bersih.

3. Kalau betul Pilihanraya tak telus, macam mana PRU sebelum ni boleh tawan 5 negeri?

Kalau telus, bukan setakat 5 negeri. Pakatan Rakyat dah bertukar jadi kerajaan la. BN pulak jadi pembangkang kat Malaysia ni. Hehe.. Cuba fikir macam tu pulak.

4. Bersih? Bersih kejadahnya. Mengotorkan je. Penuh sampah atas jalan. Kesian abang DBKL.

Sampah yang peserta Bersih buat laju je korang nampak. Sampah masa konsert merdeka dan karnival Jom Heboh tu tak kisah pulak? Tak kesian pulak? Kalau bernasib baik, kena kutip kondom yang bersepah. Ada peserta Bersih yang tolong kutip sampah tu taknak petik pulak?

5. Aku tengok ada paderi bawa payung lambang salib ke perhimpunan Bersih. Apa nak jadi diorang ni. Tak sedar lagi ke tu agenda Kristian?

Ini kelakar. Ler... Apa masalahnya paderi bawa payung lambang salib. Dah nama pun paderi. Normal la. Lainla yang pegang payung bersalib tu Islam. Boleh jugak dipersoalkan.

6. Melayu sama Melayu gaduh.

Sikit-sikit melayu. Sikit-sikit melayu. Peduli apa kalau melayu terpaksa berpecah. Janji Islam tertegak. Dalam Islam, ada melayu. Dalam melayu, ada yang bukan Islam. Kalau Melayu bersatu tapi di dalamnya penuh dengan kemunafikan, dan Islam keturunan saja apa faedahnya?  Kedaulatan dan hak orang Melayu lebih diutamakan. Islam jatuh nombor 2? Kat akhirat nanti Allah tak tanya la kau bangsa apa. Dia tanya kau agama apa. Kalau kau cakap kau agama Melayu, masuklah neraka. Mana ada agama Melayu. Hehe..

7. Malaysia dah tak aman.

Memang pun. Malaysia takkan aman selagi maksiat berleluasa. Maksiat itu sendiri adalah bala dari Allah kerana Malaysia terlalu aman buat pelaku maksiat.  Tunggu masa Allah nak turun bala yang lebih besar saja. Nauzubillah.

8. Menyusahkan jer.

Ha'ah.. Memang menyusahkan. Kerajaan sekarang ni tak kasihan ke tengok korang eh? Kenapa bantah sangat dengan Bersih? Laksanakan jela tuntutan Bersih tu. Habis cerita. Dah tak susah dah.

9. Perlu ke buat demo? Bincang secara aman tak boleh ke? Tak islamik langsung.

Sebab cara aman SPR buat bodoh. Buat demo sampai 3 kali pun tak ada apa-apa tindakan lagi yang diambil. Apa cerita? Nak kena buat Bersih 4.0 pulak? Errr.. Tak Islamik? Dahulu ulamak kata turun perhimpunan menentang Malayan Union wajib kerana menentang penjajah. Jadi, apa bezanya turun Bersih bagi menentang mereka yang meneruskan dasar penjajah? Dan ada juga ulamak hebat turun Bersih antaranyab Tok Guru Haji Salleh (gambar), ulamak terkenal di Kedah. Dan ramai ilmuan agama yang menyokong Bersih. Yang tak sokong tu, kebanyakannya ular dalam semak je.

10. Peniaga rugi besar

Memang pun. Dah tutup, memanglah akan rugi besar. Tengoklah siapa yang buka kedai hari tu, untung besar woo. Heheh..

11. Peserta demo cetuskan huru-hara. Bukan polis.

Yeke peserta demo cetuskan huru-hara? Ataupun SB yang menyamar sebagai peserta demo yang mula melakukan provokasi? Lihat ini. Bukan aku cakap.



Dia ni Setiausaha UMNO BANDAR TUN RAZAK. Cerdikkan dia ni sebab pecah rahsia kat facebook. Hehe.. Bukan edit ni. Aku dah tengok sendiri kat wall facebook dia. Apapun, aku tak cakap pun tu memang kerja SB. Maybe salah segelintir peserta Bersih jugak. Mungkin juga ada yang termakan provokasi SB. Al-maklumlah darah tengah mendidih. Semangat sedang membuak-buak. Bila dah ada yang buat buah mula, tunggu cangak lagi? Berderet-deretlah ikut.

12. Peserta Bersih kurang ajar

Tidak dapat dinafikan. Tak semua yang hadir tu bagus-bagus belaka. Dan memang mustahil dapat control sorang-sorang. Sama macam puluhan murid dalam kelas. Bukan senang seorang cikgu nak control. Inikan pula puluhan ribu umat. Orang macam tu, aku pun tak sokong. Sama-sama muhasabah diri balik. Belajar dari pengalaman.

13. Kau lawan kerajaan, tapi kerja kerajaan. Minta bantuan kerajaan.

Ler.. Apa masalahnya. Dah memang itu tanggungjawab kerajaan. Ok, andaikata PR ambil alih kerajaan nanti pun, apa bezanya? Akan nama kerja kerajaan jugak. Orang takkan cakap kerja pembangkang. Haha.. Adeyhhh.. Dan bila masa Bersih lawan kerajaan BN? Bersih lawan SPR. Yang BN nak terasa lebih apahal? Jeng..Jeng..Jeng.. Smell something fishy right there..

14. Tak bersyukur langsung. Tak mengenang budi atas apa yang kerajaan dah bagi.

Contoh, abah kau rogol kau. Tapi disebabkan terkenangkan budi yang abah kau dah bela kau sejak baby, maka kau lepaskan dia macam tu je tanpa sebarang tindakan. Camtu? Memang budi patut dikenang. Tapi, jangan disebabkan budi yang telah ditabur, kita nak biarkan macam tu saja penyelewengan yang mereka dah buat.

15. Memang patut pun polis pukul diorang. Kurang ajar sangat.

"Takutlah kamu doa orang yang dizalimi, sekalipun dia seorang yang jahat. Kejahatannya itu bagi dirinya."(Riwayat Ahmad - dinilai hasan oleh Albani)

"Takutlah kamu doa orang yang dizalimi, sekalipun dia seorang yang kafir kerana ia tidak ada hijab (penghalang untuk Allah menerimanya)." 
(Riwayat Ahmad - dinilai hasan oleh Albani)


Part polis aku malas komen banyak-banyak. Kang ada yang emo suruh aku report bomba kalau abang aku kena rogol. lol. Hye polis! Love u!

*********************

Ok, cukuplah setakat 15. Aku malas nak kupas panjang-panjang dan buat kepala Conan siasat itu ini. Sedangkan yang betul-betul pergi demo pun tersilap fakta dan maklumat. Inikan pula yang tak pergi tapi hanya tahu nak mengutuk saja kat rumah tu. Suka sangat buat fitnah kan? Dan ada yang cuba provok aku kat facebook tu pun, aku buat bodoh saja. Malas nak layan. Kecuali yang dirasakan sesuai.

Aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti akan kalah berhujah dengan seorang yang jahil kerana orang yang jahil tidak pernah faham landasan ilmu". -Imam Syafie

Aku kesian yang percaya bulat-bulat media pro-BN. Bila tanya apa itu Bersih pun tak tahu. So, rajinkanlah diri baca penjelasan di bawah sebelum mengutuk mengkhinzir buta.


Mereka pohon besar. Akar mereka kuat sehingga sukar untuk diubah. Maafkan mereka, mereka tidak tahu. Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu. Mereka tidak fasih, malah fasik guna kata. Kita jangan jadi macam mereka. Malas membaca, malas mengkaji. Hanya tahu membuat andaian sendiri. Tidak berpaksi pada realiti. Mencarut memaki sana sini.


-szlihin.com



Stay Away From These Folks!

Posted: 01 May 2012 08:30 AM PDT

Thanks to Angela who sent me this fantastic article. I agree wholeheartedly with the writer. Once I know someone is insincere, a serial liar or hypocrite or pretender, that is it. Snip snip snip. The end - after three chances. No regrets or delays. I would rather keep sane than to have such toxins in my life. It is also important that I do not have such traits and if anytime I do, please knock me on my head. If I realize it myself, I must ensure I consolidate and terminate such characteristics.

I must add a fifth category to this article  and wrote about my abhorrence for  LIARS, PRETENDERS and HYPOCRITES. Once I know someone has lied to me persistently, it is a quiet exit for me after three chances. I will walk away without looking back. Thank goodness I am strong enough to do this and hold my head up high in dignity. So be careful, dear readers. Sometimes it may take years for one to discover that someone whom one thinks is a friend is in reality, a fiend. Conversely, a new acquaintance could be a con man in disguise. One may have good intentions but if the other is insincere, one can be sure the reaction from that liar will be nothing but lies. So, do not be deceived. Be on guard and steer away from such people regardless of what status or profession they may have for masks can hide the heart but the truth will be revealed in time to set us free from such deceitful characters!!!

Stay Away from these Four Type of Toxic People

Those with whom we assemble, we soon resemble!

This simple old saying hides a deep Truth that can enlighten and empower every aspect of our lives:

Who we are — our very essence — is continually being transformed by the company we keep.

Stated differently, when we keep the company of what is light and bright, our lives get lighter and brighter. And when we keep the company of what is dark and discouraging, our lives can't help but be dragged downward.

This idea might sound a little simplistic at first, but its power soon becomes evident when we put it to use in the quest to realize our highest aspirations. The key lies in understanding that this principle is active on multiple levels at once. For instance, when referring to "the company we keep," we of course mean the people we spend time with every day — family, friends, co-workers, etc. However, on a deeper and more important level, "company" can also refer to the thoughts and feelings moving within us in any given moment.


1 Muckrakers: These negative sprits live to drag up old painful events and then revel in the anger, resentment, or bitterness that such unhappy memories hold. Stay away from any spirit, in others or in yourself, that wants you to dive into some suffering over what happened in any past moment.

2 Mud Slingers: These malicious spirits pull themselves up by pulling others down. They love to gossip, criticize, judge, and denigrate anyone who ever had the misfortune of spending time with them. The only loyalty these denizens of the unconscious worlds have is to their own pain, which they feed by involving everyone they can in their mud slinging.

3 Swamp Dwellers: There is a group of mired spirits that thrive on low vibrations, and that require a human instrument to play out their endless dark dissonance. Easily recognizable, these misfortunate forces serve up dreadful mental pictures of past and future events for the sake of the unnatural reactions they produce. Ignore these corrupted spirits and they must take their evil speculations elsewhere.

4 Life Haters: These dark spirits perpetuate their hold on the human soul by resisting the beautiful gifts of life. They trick us into commiserating with their complaining, cruelty, and irritation because without our unconscious consent, these chronically conflicted spirits can't spread their poison.

Just as harmful viruses require a human host to exist and thrive, so do negative states require the unconscious consent of human beings to carry out their dark mission. For what power does a negative thought have other than the power to convince a person to do its bidding? The answer is none!

When we begin to consciously withdraw our consent to associate with toxic people, and the toxic thoughts and feelings inside of us, we leave them with no place to thrive. Our real inner work is to sweep clean the places in ourselves where such creatures reside which in turn brightens our life and the lives of everyone around us.

Begin today, this very moment, to withdraw any permission you have unknowingly granted these dark spirits to be in your life. Do not judge yourself, or those around you in whom these misdirected forces are active, but instead come awake and refuse to spend one more moment of your life lending your precious life force to their dark purposes.

This powerful, positive action will change your life. As you begin to refuse to consort with what is dark, you'll find that you begin to attract with what is light, bright, and cheerful. Your relationships will deepen, your professional life will take on new vigor and freshness, and the whole of your days will begin to resemble the radiant Life that you have deliberately chosen as your conscious companion.

Those with whom we assemble, we soon resemble! This simple old saying hides a deep Truth that can enlighten and empower every aspect of our lives: Who we are — our very essence — is continually being transformed by the company we keep. Stated differently, when we keep the company of what is light and bright, our lives get lighter and brighter. And when we keep the company of what is dark and discouraging, our lives can't help but be dragged downward.


I googled for the author of this post and here is some info:

About the Author

This article was written by Guy Finley, who is the best-selling author of over 30 books and audio programs on self-transformation. His works, which have sold over a million copies and have been translated into 16 languages, are recommended by doctors, ministers, and industry leaders. For information about Guy Finley's books, booklets, audio programs, and helpful on-going study groups visit THIS SITE where you can also sign up to receive a free weekly Key Lesson.


Tough on Terrorism

Posted: 01 May 2012 07:41 AM PDT

Published in The Sun Daily
27 April 2012

AS SOON as the Security Offences (Special Measures) Bill (SOSMA) was tabled and passed by the Lower House, serious doubt was raised concerning Pakatan Rakyat's commitment to national security. Some of us were asked if a Pakatan-led government would be soft when dealing with terrorism.

Parliamentary democracy needs to be defended from terrorism, but we must also defend parliamentary democracy from abuses of executive power. Pakatan Rakyat stands for both.

Anti-terrorism laws become dangerous to democracy when they confer powers that are too broad, general and permanent to the executive. We cannot accept the scenario where counter-terrorism measures undermine the very democracy we are trying to protect.

Barisan Nasional is either unable or unwilling to acknowledge this problem. More likely they are acting cynically to preserve power by falsely demonising their opponents as threats to national security.

The demonisation and persecution of opposition politicians and activists, an action admitted to by the BN government was exactly the problem with the Internal Security Act (ISA).

The problem with SOSMA and the amendments to the Penal Code, and Criminal Procedure Code is that they re-bottle the ISA. Indefinite detention without trial via the minister has been replaced with the option of indefinite remand until the attorney-general chooses to file an appeal (as per Section 30, SOSMA).

SOSMA doesn't address terrorism specifically, instead it uses the broad concept of "security offences". There is too much scope for deliberate abuse of this broad definition. A tighter definition is needed to prevent abuse.

The Bar has recommended using the definition of the UN Convention for the Suppression of the Financing of Terrorism. The definition confines terrorist acts to those specifically intended to cause death or serious bodily injury for the purpose of influencing government actions. Other UN bodies recommend provisions covering hostage-taking and acts intended to cause a state of terror among the general population.

Any use of counter-terrorism powers against those who are not genuinely terrorists must be prohibited. If any other form of criminal activity is at issue then they should be charged according to civil laws consistent with human rights standards.

The reforms that Malaysia needs on counter-terrorism should be consistent with the principle of normalcy, meaning they should not be beyond oversight and review. If compelling reasons require the creation and enforcement of specific powers necessary to combat terrorism, they should be recognised as a unique exception to customary legal constraint and be subject to sunset clauses and regular review by independent monitors.

Additionally, regular review and the use of sunset clauses are best practices helping to ensure that special powers relating to the countering of terrorism are effective and continue to be required, and to help avoid the "normalisation" or de facto permanent existence of extraordinary measures. The latter is what we had under ISA and have once again under SOSMA.

Our laws and policies, including those governing counter-terrorism should be consistent with international human rights standards and the principles of check and balance. SOSMA and related laws as well as Article 149 of the Federal Constitution should be revised or repealed in light of these criteria.

Police should have to apply for exceptional anti-terror powers versus particular, specified terrorist groups, and these should expire after a given period, unless renewed by a bi-partisan parliamentary committee.

A precondition for effective policing of terrorism is an intelligence branch that is focused on tightly-defined terrorism rather than the political opposition, civil society, the arts, or legitimate dissent.

It was unacceptable that we were expected to pass SOSMA and other amendments without being presented with an up-to-date credible threat assessment from our intelligence agencies.

As such, it is disappointing that SOSMA was passed without as much as a consideration to consider the formation of a bipartisan parliamentary committee to monitor counter-terrorism measures and to prevent abuse of any new laws.

All of Malaysia's political parties are invested in national security and are committed to parliamentary democracy. Oversight of national security should be a shared responsibility especially given the history of abuse of exceptional powers by government.

I accept that certain aspects of the enforcement of this law would have to be treated with secrecy. A parliamentary committee that reviews the confidential information would help in convincing doubting public that the authorities are withholding information for good reasons.

Malaysia's previous counter-terrorism policy and laws were a patchwork arrangement which resulted from the unwillingness of the government and British to treat the Emergency as a war. An armed insurgency should have been dealt with via the provisions of the 1949 Geneva Conventions.

National security should be run according to international best practice, and counter-insurgency should be distinguished from counter-terrorism. The two can overlap but we should have different measures to deal with each.
Pakatan Rakyat does not want Malaysia to be a breeding ground for terrorists.

Preventing terrorism should not be understood simply as an "eleventh hour" action for the police. If there is domestic terrorism we need the help of our intelligence services to determine the reasons for it. Government then needs to develop policies and measures to address the root causes.

If the causes involve fundamental failures of government policy, state repression, or the lack of democratic space then government needs to take the responsibility to change its ways provided it is consistent with the constitution and human rights standards.

If the causes are ideologies of extremism incompatible with parliamentary democracy then such organisations or individuals should feel the full force of the law consistent with the principles outlined above.

Damage suffered by victims of terrorism or damage via acts committed in the name of countering terrorism should be compensated through funds from the government.

Finally, anyone arrested by the police should be protected by the provisions in the UN Convention Against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment.

In order to be tough on terrorism we need precise instruments that will address genuine threats while ensuring that parliamentary democracy retains its vibrancy, health and commitment to the highest standards of justice.

What we have once again with SOSMA is wide-ranging permanent powers open to executive abuse. Malaysia deserves the best and Pakatan Rakyat will continue to fight for this goal.


Camera360

Posted: 01 May 2012 06:30 AM PDT

Technology has evolved to provide us to take nice picture as easy as ABC or you would like to say as easy as 123...

Recently with my new gadget Samsung Galaxy Notes... there is one application which has provided me some flexibility to snap some quick picture and upload to FB.

Boss : TZ, do you know there is a application which can take nice picture 
TZ: Nope, my galaxy has very minimum application
Boss : You try this... Camera360. *start demo the application at his galaxy note
TZ: Wow~ so much thing we can do... I will install tonight.
Boss : Go and try it, you will love it... 
TZ: Okay, thanks.

So, what exactly is the application that my boss talked about... It's Camera360.


You wanna to know what they can do? Let me show you...

Normal picture
After using Camera360 and choose on some special effect
Another example on food... which is more delicious?

Normal Shot
Using Camera360
Now let's look at objects...
Normal Shots
Using Camera360
Which one is better?

The Camera360 have alots of different features ... It can do black and white, Retro, Lomo ... etc


This is a very good and handy application to use...


Bersih Kept It's Promise But Not The Cops, Says Ambiga

Posted: 01 May 2012 06:23 AM PDT

Ambiga: Bersih kept its promise, but cops didn't


3:06PM May 1, 2012



Bersih
2.0 has denied Prime Minister Najib Abdul Razak's claims that the
movement broke its promise to keep its rally on Saturday peaceful.

In a press release today, Bersih co-chairperson Ambiga Sreenevasan said
the police had broken their promise of protecting the innocent.

"(Instead, they) turned on us and betrayed


INTERPOL can arrest Najib !!!

Posted: 01 May 2012 06:06 AM PDT

I'm pretty sure he will flee the country before Interpol could arrest him... history suggests bijaN prefer to runaway from a problem rather than confront it.

thats why he bought the sub ma.. so that he can hide underwater


Pulis Attack in Restaurant...

Posted: 01 May 2012 06:01 AM PDT

What is the minimum qualification to join the force? UPSR?

i go klcc see so many polis there and they smile and ucap pagi to me, i wonder what should i reply to them  ... esp after watching this clip


Tear gas canister nowdays fire directly at people?

Posted: 01 May 2012 06:01 AM PDT

 So FRU nowdays fire tear canister direct 90degrees instead of 45?
If at 1st they only do their duty n got no choice except to obey their master, then i understand. But this is the moment where i hate them. coz its their choice. only god n she knows how painful it was. i even saw in youtube a canister that hit a guys head, leaving him unconscious on the ground.


Polis Wanita Menyamar Peserta BERSIH Pengsan Terhidu Gas, Apa Kataku?

Posted: 01 May 2012 08:31 AM PDT

Polis kantoi lagi: Polis Wanita Berbaju BERSIH ini Pengsan Terhidu Gas

Polis wanita ini menyamar dengan memakai baju BERSIH 3.0 pengsan setelah terhidu gas pemedih mata. Baguslah...dapat juga dia merasai betapa 'nyamannya' terkena gas tersebut.

Polis ini adalah antara mereka yang ditugaskan untuk menyamar sebagai demostran untuk mencuri maklumat, melakukan provokasi, dan menangkap demostran.

Kesian mereka ini. Mereka melakukan tugas demi memenuhi kehendak bos atasan untuk membelasah rakyat. Berbanggakah mereka dengan kerja sebegitu? Sepatutnya mereka menjaga keselamatan rakyat bukan 'menibai' rakyat...

Fikir-fikirkan...

-tuk kiyai

Ulasan GB

Jika benar polis wanita itu menyamar, bererti Allah masih menyayanginya, lalu "dipengsankannya" supaya dia tidak terus menerus melakukan kerja-kerja jahatnya.

Ada diantara yang jika Allah tidak sayangkan seseorang hambaNya, dibiarkan terus melakukan kerja-kerja jahat, kemudian sekonyong-konyong nanti Allah menurunkan siksaanNya atau mengambil nyawanya tanpa dia sempat bertaubat. Kan lebih dasyat jika begitu?

Terutama para provokator tuh... (geram betul GB dengan mereka nih... lansung tidak menggambarkan kerja orang beriman... tak mengapa, mereka akan tetap merasainya... kita serahkan kepada Dia, cara bagaimana dan bila pengajaranNya kepada mereka. Bukankah Allah sebaik-baik Perencana dan sebaik-baik Hakim? )


Sekumpulan anggota polis turut merasai pancutan gas pemedih mata semasa perhimpunan Bersih 3.0.



One Million For Bersih Next?

Posted: 01 May 2012 05:54 AM PDT

Mat Sabu: 1mil for Bersih 4.0 if no polls reform


Nicholas Wong6:49PM Apr 30, 2012



If
Bersih organises another rally to push for electoral reform, one
million Malaysians will come out in force to call for clean and fair
elections, claims PAS.

Its deputy president Mohamad Sabu (left)
said today that the Election Commission (EC) had to clean up its act,
as the people's support for


An Analysis On 428 Bersih 3.0

Posted: 01 May 2012 04:43 AM PDT

Joceline Tan, a popular reporter of The Star on political issues, wrote a good analysis on 428 Bersih 3.0.


An Article That All Malaysians Must Read

Posted: 01 May 2012 04:03 AM PDT

Are you angry? I am. I have learnt that it is better to keep quiet when I am angry for when I rant, it has always raised my blood pressure - something that I cannot afford to do at my age! I have reached a stage when I dwell in silence while boiling within over many issues, situations and people, especially LIARS, HYPOCRITES AND PRETENDERS. Oh yea...there are many of them around...some you know instantly whereas some you may only realize as time goes by.

I have very strong views about Bersih 3.0 but choose to remain silent because many are in overdrive about all the pre- and post- Bersih issues. My heart is broken when I see the brutality, the senseless censorship and what is ahead for many.  I knew all this would happen way before the event. The script had been written, players trained and all it needed was the plan to be executed to the hilt. And we know what happened.

Having read many articles on Bersih 3.0, I am sure many of us are tired of the usual I was there and saw this and that kind of write-ups. However, reading each one is still a heart-warming experience knowing that those people dared to make a stand even though they knew what it would entail.

This evening, I came across one particular article that I really love because it encapsulates how I feel. It addresses key issues and is written with much passion, flair and style. Hard-hitting and yet touching, this is one Malaysian who is a true Malaysian walking tall in our midst.

And I would urge every single one of you to read this article and to realize what are the underlying issues facing us today, so clearly outlined by this person.

So, please CLICK HERE TO READ MANY PEOPLE FAILED MALAYSIA ON SATURDAY written by A Malaysian.


Bar Council: Police brutality worsens in Bersih 3.0 by Nigel Aw

Posted: 01 May 2012 03:46 AM PDT

The Malaysian Bar Council in its interim report today said police brutality against protesters during Bersih 3.0 last Saturday had worsened despite several police shortcomings that were highlighted during the last Bersih rally. "Of all the problems that were highlighted last year, as far as the use of force is concerned, this year it has magnified.

NONE"So far as police brutality goes, we have observed more police brutality (this time), so far as indiscriminate and arbitrary use of water cannon and tear gas, our observers saw far more (instances)," said Bar Council president Lim Chee Wee (right).

The interim report is a preliminary compilation of reports from 78 of the council's volunteer observers positioned at six locations on the ground during Bersih 3.0 on April 28.

Among the observations made by the Bar Council were:

  • Rally was peaceful until around 3pm when police fired teargas and water cannon.
  • Use of force by police without any obvious provocation or cause, was far worse, indiscriminate, disproportionate and excessive
  • Police brutality was more widespread.
  • There was concerted effort by police to prevent and stop any recording of their conduct.
  • Police fired tear gas directly at the crowd in a way to box in participants rather than to disperse.
  • There was retaliatory behaviour exhibited by rally participants against police wrongful use of force.
  • Police were observed taunting and mocking the crowd.
  • Police responded, stooped when participants threw items at them.
  • Police personnel failed to display identification numbers on uniform.

Lessons not learnt

The police, Lim said, had failed to learn from the past lessons despite having acknowledged that during the last Bersih, on which Suhakam's inquiry is still in progress. "It is incomprehnsible, if not a reflection of sheer incompetence or arrogance of the police force that it has not learnt from its past mistakes in the management of assemblies of people exercising their constitutional rights," he said.

dataran breach barricade cordon 290412Even though protesters had breached the barricade at Dataran Merdeka, Lim said police had responded with disproportionate force that went against international standards.

This includes the five stages in the use of force as recommended by Suhakam: it begins with verbal persuasion, followed by unarmed physical force, force using non-lethal weapons, force using impact weapons and deadly force.

Observers from the Bar Council too were harassed on top of journalists and members of the public being roughed up.

"It was unfortunate that the police refused to give us recognition as official monitors (during the rally this time)," said Lim.

The interim report was released in response to what Lim said was the absence of debate on the police use of force in terms of acceptable international standards.

Adding on, Bar Council deputy president Christopher Leong said the police action of confiscating recordings from the media was inconsistent with police assertion that it had done no wrong and had nothing to hide.

Leong, who stood some 200 metres away from the barricade and was tear-gassed twice, said the police had failed to strike a balance between national security and human rights.

"What will be the worst consequence if the crowd breaks through the police barrier? The consequence will be about 100,000 people gathering on Dataran Merdeka and sitting there for another hour. "It is not like they were trying to storm a sensitive government facility or a military installation, so where is the balance?" he asked. Malaysiakini.


Bersih 3.0: Should you have confidence in this government?

Posted: 01 May 2012 01:26 AM PDT

It was really frustrating to be away on the East Coast at the time when the critical Duduk Bantah sitdown rally for FREE AND CLEAN ELECTIONS IN MALAYSIA was taking place in Kuala Lumpur. Going there meant that I was virtually cut off from the Internet the whole time and could only rely on the bits of information that friends were passing on to me.

Last night was the first real opportunity for me to read about what had taken place over the weekend. I was both surprised and appalled.

Surprised in the sense that I learnt of the 300,000 to 350,000 of my fellow citizens who had decided bravely to participate in the rally despite ominous warnings from the DBKL and the Police. This number was beyond my expectation. Looking at the picture below, which I picked out from facebook, it gave me a big sense of pride to see the turnout.


Then I felt appalled when I read that the Police was still clueless and had no idea or ready solution to crowd control. Yet again, they resorted to that most basic of animal instinct. They turned on their physical might against the people of Malaysia. They are damn bullies and hooligans, really bent on using any means - including infiltration and censorship - to create havoc and use the filmsiest of excuses to use their water cannons and tear gas on the defenceless citizens of this country.

It is a bigger shame that Putrajaya and Dewan Bandaraya Kuala Lumpur have to hide behind the skirts of the Police force. Don't they understand that crude might is never right? When governments and authorities resort to violence, it can only mean that they have lost their ability to negotiate with the people. Our federal government have failed us real bad. They have lost their mandate. They have lost the respect of the people. This Bersih 3.0 rally must make them understand that the people are the ones that elected them into power and the people will be the ones that will decide whether to give them the mandate again.

As for me and my family, our decision is very clear. There is no place in this country for bigots and racists like the Najib regime to continue for another term. Come this General Election, our votes will go to the Pakatan Rakyat. No question about that, our time will come to kick them out of office.



ca-pub-5430283382112812


[Bergambar] Pendedahan Skandal Seks Azmin Ali, Azmin Nafi

Posted: 01 May 2012 05:27 AM PDT

Selepas kegagalan video seks Anwar, kini para pemfitnah melakukan serangan ke atas Azmin. Sebuah blog khusus diciptakan untuk memfitnah Ahli Parlimen Gombak berkenaan.

Tetapi malang, gambar-gambar yang dipaparkan yang dikatakan wajah Azmin lansung tidak dapat ditentukan kerana tiada satu pun gambar yang diapaparkan itu ada menunjukkan wajah Azmin yang sebenar. Kesemua fokus di dalam gambar di dalam jarak jauh dan wajahnya kabur.

Kerja-kerja memfitnah dengan mengaitkan adegan seks sudah menjadi perkara biasa bagi blogger pencacai UMNO.

Itulah tahap mentaliti yang mereka ada.

GB pernah ulas dahulu. Petikan:

Fitnah, mereka-reka cerita yang tidak benar, bahasa lucah/mencarut dan gambar porno sudah merupakan perkara asasi dan darah daging blogger proUMNO. Pergi ke mana-mana satu blogger pro-UMNO, anda akan menemui salah-satu daripadanya.

Terkutuklah blogger UMNO pemfitnah ini dari dunia sampai akhirat seperti firmanullah:

Orang yang memfitnah orang mukmin (yang lelaki) dan mukminah (yang perempuan), kemudian mereka tidak bertaubat, bagi mereka azab jahanam dan neraka yang membakar. Al-Buruj : 10



Skandal Seks Dalam Tandas : Kenyataan Penuh Penafian Azmin Ali

Saya mengecam sekeras – kerasnya fitnah yang ditohmah ke atas diri saya bertujuan untuk mengaibkan saya dan keluarga. Fitnah jelek ini disebarkan oleh media yang dikuasai UMNO yang memetik sumber blog pro UMNO. Fitnah ini memaparkan seorang lelaki yang mereka tohmah sebagai saya bersama seorang wanita di dalam tandas.

Saya menafikan sekeras-kerasnya fitnah tersebut. Ianya adalah fitnah ulangan menggunakan modus operandi yang sama yang digunakan terhadap Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Saya amat kesal memandangkan tindakan ini adalah fitnah bersiri terhadap saya dan keluarga selepas fitnah jijik ke atas isteri dan anak saya, disusuli dengan dakwaan pemilikan saham kemudiannya saya dituduh menghina Raja – Raja Melayu dan baru- baru ini saya ditohmah mencetuskan provokasi dalam Himpunan Aman Bersih 3.0.

Sebelum ini saya dan isteri serta anak kecil saya telahpun melakukan ujian DNA sebanyak dua kali dalam bulan Julai 1998. Kedua-dua keputusan ujian tersebut menempelak fitnah ke atas saya, isteri dan keluarga. Hasil ujian jelas menyebut serta mengesahkan saya dan isteri merupakan 'biological parent' kepada anak kami. Ujian DNA tersebut sekaligus memelihara maruah saya dan keluarga.

"The results from all three genetic loci show that the donor of blood specimen marked 'X' (putative father) is the biological father of the donor of the blood specimen marked 'Y' (child)."

Namun UMNO masih mengulangi fitnah kejam tersebut sepanjang 14 tahun ini walaupun bukti sudah jelas lagi nyata bahawa tuduhan mereka terhadap saya dan keluarga merupakan pembohongan semata-mata.

Setelah kesemua fitnah tidak berjaya, mereka mengulangi skrip usang fitnah seks yang memualkan untuk mengaib dan mematahkan semangat saya. Fitnah jahat seperti ini diulang – ulang untuk membentuk persepsi rakyat terhadap maruah dan kredibiliti saya menjelang pilihan raya.

Munculnya fitnah ini tatkala UMNO dihimpit krisis keyakinan dan menjadi sasaran kemarahan rakyat selepas perhimpunan BERSIH adalah untuk mengalih pandangan rakyat dari isu sebenar iaitu isu penipuan pilihanraya dan penyelewengan dana awam.

Saya ingin menegaskan bahawa saya tetap tuntas dengan perjuangan membawa obor reformasi demi rakyat. Saya menyeru kepada pimpinan UMNO supaya menghentikan budaya politik fitnah yang boleh menghancurkan negara dan masyarakat.

Saya akan terus bersama – sama pimpinan KEADILAN dan Pakatan Rakyat untuk menjana Perubahan dan membawa kemenangan rakyat dalam Pilihan Raya Umum ke 13.


Mohamed Azmin Bin Ali









[Bergambar] PAS Serah Memo Desak Pengerusi & Timb Pengerusi SPR Letak Jawatan

Posted: 01 May 2012 02:01 AM PDT

Putrajaya 30.4.2012 : Bertempat di Pejabat Suruhanjaya Pilihanraya semalam berlangsung majlis penyerahan Memorundum oleh PAS Pusat bersama PAS Selangor yang turut dihadiri oleh Timbalan Presiden PAS Tuan Hj Mohamad Sabu, Ketua dan Timbalan Dewan Muslimat PAS Pusat serta Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Selangor bersama ahli jawatankuasa mendesak Pengerusi SPR meletak jawatan atas isu-isu yang dibangkitkan kebelakangan ini.



Mat Sabu: 1 juta untuk BERSIH 4.0 jika tiada reformasi p'raya

Jika BERSIH menganjurkan perhimpunan lagi untuk mendesak reformasi sistem pilihan raya, satu juta rakyat Malaysia akan turun beramai-ramai untuk menuntut pilihan raya yang bersih dan adil, dakwa Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

Beliau percaya jika BERSIH 4.0 diadakan, kehadiran rakyat akan memecah paras satu juta untuk meluahkan rasa tidak puas hati mereka terhadap sistem pilihan raya.

Bercakap dalam satu sidang media hari ini, beliau bagaimanapun berkata terpulang kepada jawatankuasa pemandu BERSIH untuk memutuskan sama ada perhimpunan akan diadakan lagi, sambil menambah PAS akan menyokongnya.

Namun, beliau menekankan bagaimana perhimpunan BERSIH 3.0 dengan jelas menunjukkan hasrat rakyat untuk reformasi, dengan mendakwa mungkin seramai 400,000 rakyat telah menghadirinya.

Beliau juga mengutuk kekejaman polis semasa perhimpunan Sabtu lalu, sambil berkata ia "lebih kejam daripada polis Israel terhadap rakyat Palestin".

Beliau berada di ibupejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bersama
kumpulan pemandu mobilisasi demokrasi PAS hari ini untuk menyampaikan memorandum yang telah diterima oleh seorang pegawai perhubungan awam suruhanjaya itu.

Memorandum itu menuntut akses media yang adil bagi pembangkang dan peletakan jawatan serta-merta Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Yusof dan Timbalannya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar, yang didedahkan Jumaat lalu oleh PKR menjadi ahli Umno.

-mk


Polis ganas: Transformasi Najib paling 'berjaya'

PUTRAJAYA, 30 April: Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menyifatkan transformasi yang paling 'berjaya' dalam transformasi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak adalah menjadikan imej polis dari ganas menjadi lebih ganas.

Malah beliau turut 'berbangga' menjadi rakyat Malaysia di bawah Najib kerana mempunyai anggota polis yang bertambah ganas dari tentera Israel.

"Bagi saya apa yang berlaku pada 28 April lepas merupakan transformasi yang paling berjaya di bawah pemerintahan Najib yang telah mengubah imej polis dari ganas menjadi lebih ganas," jelasnya kepada media di ibu pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di sini, hari ini.

Tambahnya lagi, beliau telah lama mengikuti himpunan namun himpunan kali ini merupakan satu himpunan paling ganas.

"Sudah 30 tahun saya mengikuti himpunan aman tapi apa yang berlaku Sabtu lepas merupakan paling ganas, saya ulangi kejayaan Najib paling berjaya.

"Lebih ganas dari Israel bila berdepan rakyat Palestin tapi itu berlainan bangsa tetapi polis Malaysia satu kaum dan bangsa mereka boleh bertindak sedemikian," sambungnya lagi.

Sementara itu, Ahli Parlimen Rantau Panjang Siti Zailah Mohd Yusoff menyatakan kekesalan apabila pihak polis bertindak tanpa belas kasihan.

"Kita melihat kaum wanita dan kanak-kanak juga turut dipukul malah ada juga yang dipijak oleh polis.

"Ini adalah satu keganasan yang teruk dilakukan oleh polis, malah mereka bertindak di luar perikemanusiaan mereka," katanya yang juga Ketua Muslimat PAS Pusat.

Siti Zailah juga turut mendesak agar satu Suruhanjaya Khas dibentuk bagi menyiasat keganasan tersebut dan seterusnya mengambil tindakan yang sewajarnya
. -HD


















-drsitimariah


Flying an aircraft at home with flight simulator game

Posted: 01 May 2012 12:16 AM PDT

Flying an aircraft at home with flight simulator game It sounds bit surprising that one can fly an airplane at home. Actually this is true all because of the flight simulator game. With the advancement of the technology, this had been the best development so far in the history of computer games. It is based on realism, thus giving a real life feeling to the player. Be it the fleet of


Do You Really Need a Guide For FarmVille?

Posted: 01 May 2012 12:15 AM PDT

I consider myself to be relatively well educated in the latest generation of social networking site games like Mafia Wars, Vampire Wars, and such. That's why when I started to see these FarmVille guides popping up all over the place I was kind of surprised. I mean, I can see why people might need some tips to get going in games like Mafia Wars, but FarmVille? At this point though I hadn't


Is Buying a FarmVille Guide Worth It?

Posted: 01 May 2012 12:15 AM PDT

I have to admit, I was pretty skeptical when I first started seeing FarmVille guides popping up. I mean, I'd never really played the game, but from the name I assumed there couldn't be all that much to it. After all, how much strategy could possibly go into building a virtual farm? But once I started seeing these guides, I figured it'd be worth taking a shot at the game to see what all the


How to fly As a matter of experience

Posted: 01 May 2012 12:14 AM PDT

How to fly As a matter of experience, once you get into the whole mode of 'flight simulation' you'll pick it up in no time. As online assistance helps you along the way, you can learn how to fly from the very best there is – that's to say, that real pilots utilise the software for their own training purposes. You too can become equally as proficient, with a little practice and dedication.


No comments: