Tuesday, September 18, 2012

End Of Life Rethink Needed In Ageing Society

End Of Life Rethink Needed In Ageing Society


End Of Life Rethink Needed In Ageing Society

Posted: 18 Sep 2012 09:00 AM PDT

18 September 2012
Last updated at 09:40 GMT










End of life rethink 'is needed'



More people are living longer

 

European
countries need to rethink strategies for end of life care due to the
ageing population, according to researchers in the Netherlands.

They said deaths from cancer and long-term diseases were a "considerable burden" on society


Why Do We Shout In Anger?

Posted: 18 Sep 2012 02:46 AM PDT

A master asked his disciples:
'Why do we shout in anger? Why do people shout at each other when they are upset?'

The disciples thought for a while, and one of them said, 'Because we lose our calm, we shout for that.'

'But, why to shout when the other person is just next to you? 'Isn't it possible to speak to him or her with a soft voice? Why do you shout at a person when you're angry?'

The disciples gave him some other answers but none satisfied the master.

Finally he explained, 'When two people are angry at each other, their hearts distance a lot. To cover that distance they must shout to be able to hear each other. The angrier they are, the stronger they will have to shout to hear each other through that great distance.'

Then the master asked, 'What happens when two people fall in love? They don't shout at each other but talk softly, why? Because their hearts are very close. The distance between them is very small…'

And he concluded, 'When they love each other even more, what happens?
'They do not speak, only whisper and they get even closer to each other in their love.

'Finally they even need not whisper, they only look at each other and that's all. That is how close two people are when they love each other.'

-Written by Paul Coelho-


[FITNAH BERAT] Pemuda Unit Amal PAS Ditangkap Khalwat?

Posted: 18 Sep 2012 10:08 AM PDT


Puak pencacai UMNO selalu kata PR menipu, fitnah dan macam macam lagi.. Tapi tak pernahnya diberikan apa apa bukti malah mereka bertungkus lumus mengalihkan fokus org ramai kepada isu yang mereka cipta demi menangkis serangan cyberwarrior PR. Kebiasaannya mereka akan cipta isu berkaitan seks.

Contohnya ni.. Mereka sebat gambar dari indon, pastu post kononnya orang PR kena tangkap basah.. Mudah kan? Dan apa paling mereka harapkan adalah cai cai trooper mereka mainkan isu ni habis habisan.. Kalau boleh siap masuk media lidah biawak milik pimpinan mereka.

Harapan mereka mudah, cyberwarrior PR tak dapat mengesan dari mana gambar tu dapat.. Alahaaaaaaaaaaaaaaiii.. kalau mereka dah dapat dalam internet, maknanya tak mustahil orang lain pun dapat.. Tinggal sekejap atau lama..

Dasar pencacai SYAITAN YANG DIKENALI.. -erapasca

FITNAH PENCACAI UMNO MEMAKAI NICKNAME
Mahkota Dewa



BERITA LAPUK SEKITAR TAHUN 2009 DI INDONESIA
YANG FOTONYA DICILOK PENCACAI UMNO UNTUK MEMFITNAH
UNIT AMAL PAS



Ulasan GB

Memang bukan manusia. Dia syaitan. Memfitnah tanpa ada rasa takut terhadap Allah yang telah menjanjikan neraka jahanam terhadap mereka yang memfitnah apatah lagi di dalam bab "berzina".

Firmanullah s.w.t:

Orang yang memfitnah orang mukmin (yang lelaki) dan mukminah (yang perempuan), kemudian mereka tidak bertaubat, bagi mereka azab jahanam dan neraka yang membakar. Al-Buruj : 10

FITNAH seks/lucah kini seakan sudah menjadi budaya dan darah daging UMNO, daripada presidennya, para menterinya, akhbarnya, bloggernya, para ulamak tua dan mudanya.

Komain lancang mulut mereka bercakap dan tangan mereka menulis fitnah-fitnah tersebut demi untuk mempertahankan nyawa parti mereka yang sedang nazak itu.



[JENAYAH MENURUN?] Kereta Timb Menteri Hilang Di Johor Ditemui Terbakar Di Kapar

Posted: 18 Sep 2012 08:04 AM PDT

Klang - Kenderaan rasmi milik Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Joseph Entulu anak Belum yang dilaporkan hilang di Seri Alam, Johor Bahru pada 2 Jun lalu, ditemui terbakar kurang 500 meter dari simpang Jalan Akob, Kapar di sini, Sabtu lalu.

Gambar: Anggota polis memeriksa kereta timbalan menteri yang terbakar di Kapar.

Kereta jenis Proton Perdana Executive itu ditemui oleh orang awam di tepi jalan kawasan terbabit kira-kira jam 7.30 malam, sebelum perkara itu dimaklumkan kepada polis.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Mohd Shukor Sulong berkata, sepasukan anggota dihantar ke lokasi kejadian untuk siasatan dan kereta yang terbakar sepenuhnya itu berjaya dipadamkan dengan bantuan pihak bomba.

Beliau berkata, siasatan awal gagal mengenal pasti nombor pendaftaran kereta terbabit kerana kenderaan itu musnah teruk.

"Setelah kita periksa nombor chasis serta enjin kereta tersebut mendapati ia adalah kenderaan rasmi yang digunakan oleh timbalan menteri berkenaan.

"Semakan juga menunjukkan kereta bernombor pendaftaran WRM 1146 itu dilaporkan dicuri di kawasan Seri Alam, Pasir Gudang kira-kira tiga bulan lalu," katanya ketika ditemui di Balai Polis Kapar di sini, hari ini.

Mohd Shukor berkata, kereta itu dibawa balik ke Balai Polis Kapar untuk siasatan di bawah Seksyen 435 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan melakukan jenayah bencana dengan api.

"Setakat ini tiada tangkapan dilakukan dan siasatan menjurus pelbagai aspek sedang dijalankan," katanya.

Menurutnya, bagi kes kehilangan kenderaan rasmi itu di Johor, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan.

Ulasan GB

Inilah padahnya angka jenayah sebenar cuba diputarbelit dan disembunyikan semata-mata untuk menunjukkan pencapaian NKRA kononnya sudah berjaya menurunkan kadar jenayah.

Kini terkena kepada kereta rasmi seorang timbalan menteri. Terbakar hangus.

Kebenaran tidak boleh ditipu dan diselewengkan. Ia akan tetap terdedah juga waimma bagaimana pihak tertentu cuba menyembunyikannya.


George Town's street art

Posted: 18 Sep 2012 04:16 AM PDT

I can firmly declare that I do not know Ernest Zacharevic and neither does he know me. But like many Penangites, I do know who he is. And he is the one artist that has single-handedly turned George Town into the hippiest and most happening city in the country. He had landed in Penang several months ago, intending to stay for only a few days, but ended up staying for a good many months.


Inspired by the cultural heritage he saw around him, he sought permission from the Penang Island Municipal Council to put his paint brushes to good use. The first of his many wall murals was this giant painting, in Muntri Street, of a young girl perched on top of two windows.

Muntri Street

From that first mural, he went on to create several others. I can't say that I like them all, though. But I wouldn't even want to say which are the ones I like because one man's meat is obviously another man's poison and so, I shall leave it to other Penangites and of course, the tourists who had made a beeline to these murals, to pass their own judgments. But here they are, the rest of them, in no particular order of preference:

Cannon Street
Armenian Street
Armenian Street
Ah Quee Street
Ah Quee Street
Chew Jetty
Penang Road

As an aside, maybe I should also mention that the Quah Kongsi missed out on a golden opportunity to be part of this giant project. The Kongsi owned a building in Armenian Street and the organiser of this year's George Town Festival had written in for permission to paint on the side of the building. Unfortunately, the previous president of the association was well known to us for his procrastination and although the letter was received sometime in May or June, he did not bother to raise it up with his committee. Nobody else was aware and when I finally learnt of it, it was already much too late to reply to Joe Sidek. Wouldn't it have been fantastic to add to this fine collection in George Town?






ca-pub-5430283382112812


Impermanence

Posted: 15 Sep 2012 02:52 AM PDT

This orchid flower had seen better days so please remember, nothing is ever permanent in this world...





ca-pub-5430283382112812


Debate - Dinesh D'Souza vs Christopher Hitchens - Is Christianity the Problem?

Posted: 18 Sep 2012 05:25 AM PDT



 October 22, 2007 - From The King's College in New York, Dinesh D'Souza, author of "What's So Great About Christianity," and Christopher Hitchens, author of "God Is Not Great," debate the question Is Christianity the Problem? The debate is moderated by Marvin Olasky, The King's College Provost and World magazine editor-in-chief.


Isu Burung Walit: Noh "Udang" Mengamuk Atau Buat-buat mengamuk?

Posted: 18 Sep 2012 06:21 AM PDT


Puak Umno yang tiba - tuba mengamuk meragut banner-banner yang dibawa penternak burung Walit


antara lebih 400 orang penternak burung walit yang hadir dari seluruh negara


Pada 15 September 2012, sekitar jam 11 pagi di Pekan Tanjong Karang, che'GuBard, Komrad Azhar (Penyelaras bersama SAMM Selangor) dan komrad- komrad SAMM Sg.Besar (team Utara Selangor) telah hadir di Pekan Tanjong Karang bersama YB Sue Lim serta lebih 400 penternak burung walit dari seluruh negara untuk menghantar memorandum bagi mengenengahkan isu yang berpanjangan dalam industri burung walit khususnya mengenai isu penghantaran / penjualan produk ke negara China.

Pagi yang sama juga secara tiba - tiba dibuat rumah terbuka hujung Syawal depan Pejabat Umno Tanjong Karang. Menurut salah seorang 'Tok Sidang' yang turut hadir majlis itu diadakan saat akhir mungkin kerana itu cara untuk mengumpulkan ramai orang Umno 'berkubu' depan pejabat sendiri dan juga akan diceritakan selepas itu kononya penternak burung walit yang hadir (kebetulan ramai orang cina) bertindak biadap serang majlis hari raya orang melayu. Sudah menbaca taktik ini kami hanya berkumpul di seberang jalan besar. Hanya wakil 6 orang dan hampir 10 pengiring sahaja dibenarkan melintas jalan rapat ke pejabat Umno.


Kehadiran kami disambut Noh Omar sendiri. Kami dijemput duduk. Saya duduk betul - betul di sebelah Noh Omar. Sebaik sahaja saya duduk dia terus tanya saya dan Yahya Shaari (PKR) dengan nada berbisik menyindir "kau orang ni tahu ke isu burung walit ni?"

Katanya lagi dari beribu sarang hanya ratus je daftar. Menurut dia PBT di Selangor pun nak saman dan minta kami agar tolong jangan saman. Cukup terkejut dengan seorang menteri apabila beliau berkata "kau tahu kenapa cina - cina ni tak nak daftar rumah burung....luar rumah burung tapi ada yang simpan dadah,senjata...macam-macam lagi itu sebab tak nak daftar dan bagi kita masuk 'check'.."

Rupanya isu rumah burung ini juga dalam kepala pemikiran Menteri turut dipandang dari aspek pemikiran perkauman yang tajam.

Majlis dimulakan seorang moderator bercakap keliling semua penyokong Umno bersorak, polis kelihatan bertindak profesional menjaga sekitar meja rundingan berlaku.Wakil penternak memulakan dengan membaca memorandum menjelaskan masalah. Kesian saya lihat wakil penternak itu memang diakui mutu bahasa kebangsaannya lemah sedikit tetapi ia bukan alasan penyokong yang ramai mengelilingi meja rundingan bawah khemah depan pejabat Umno itu menjerit menyindir.Ada yang dengan selamba bercakap "apalah cina ni nak cakap banyak ...cakap melayu pun gagap"

Selepas itu pembesar suara diambil alih oleh Noh Omar menjawab persoalan. Kami membiarkan dia bercakap lebih 30 minit. Bukan sekadar bercakap mengenai isu tetapi dia turut guna kesempatan itu hambur tuduhan dan sindir pakatan rakyat. Malah secara terang - terang dia marah penternak kerana jumpa DAP.

Bagi che'GuBard mudah penternak burung walit ada masalah yang lama tak selesai, mereka datang jumpa kami maka kami bawa mereka berjumpa Menteri Pertanian selepas dengar masalah mereka. Ini tidak salah sepatutnya menteri ucap terima kasih bukan tunjuk ego sombong. Kami bukan golongan datang mengamuk depan pejabat orang seperti mana mereka datang serang pejabat PKR. Kami bukan geng baling cat lari. Datang secara bertamadun untuk bincang selesai masalah rakyat. Oleh sebab itu kami beri Noh bercakap lebih 30 minit. Kemudian seorang wakil penternak bangun nak bercakap ramai mula bersorak, untuk tenangkan keadaan kami bincang YB Ng Sue Lim akan bercakap menjawab sindiran dan tuduhan liar Noh Omar dan che'GuBard akan bangun menggulung.


30 minit bagi peluang Noh Omar bercakap bila saya nak bangun bercakap
dia terus mengamuk tak tentu pasal

Namun bila YB Ng Sue Lim bercakap keadaan mula kecoh bukan sekadar penyokong Umno, Noh sendiri mula berdiri dan marah- marah. che'GuBard mula bangun nak bercakap, tolak menolak berlaku. Terus Ketua Polis Daerah muncul rampas microphone kami dan minta bersurai lalu iring kami ke seberang jalan.

Beberapa orang Umno juga berlari ke arah seberang jalan merentap beberapa banner yang dibawa dan lari semula ke khemah Umno.

Kemudian Noh tidak diam sahaja terus pula guna akaun twitternya menyerang dengan mengatakan kami penakut dan sebagainya. Hanya mampu tersenyum dan kesian dengan cara politik 'anak jantan ala Umno' bercakap di gelanggang sendiri lebih 30 minit merapu, bila orang mula nak menjawab dia terus meroyan.

Isunya tidak akan selesai selagi kita punya menteri yang ego dan sombong seperti ini. -chegubard

Ulasan GB

GB lihat macam buat-buat mengamuk supaya kelihatan jantan macho gitu...
sebab banyk sangat skandal Noh Omar ni.. kalau tak tunjukkan jantan macho,
takut terbarai semua... :)




To Daw Suu with love

Posted: 18 Sep 2012 02:40 AM PDT

Aung San Suu KyiAn Open Letter To Daw Aung San Suu Kyi Regarding The Rohingya Issue By:

My dear Mother Suu,

I am one of the internal refugees of your country living in a muddy and miserable camp of Sittwe, the World know the reason of being refugees in Arakan State.

Your father, our national independence architect, General Aung San, was brilliant national hero who sowed the seed of democracy in Myanmar soil, who made just and fair foundation of national constitution in 1947 in which all ethnic groups could happily participate including 2 Rohingya scholars. He knew both Rakhine and Rohingya very well, he was reported in detail information of Arakan State by Bo Yan Naing who was responsible for Arakan State in his time.

When you wrote " Freedom from Fear", we were very happy and learnt many things from your writing. We admire you and your father, our national hero. Your father and you gave us advices to follow the reality and to be honest, just, and kind.
Rohingya issue became an international issue since 1970s. UN, NGOs, and all of the World leaders know it. When you said " I don't know Rohingya ", I was so shocked. How could a Noble Prize Winner deny a reality? Could you please let us know that based on what documents did you dare to deny Rohingya? There are hundreds of historical documents and monuments, thousands of historians including Rakhine, Bamar, and foreign scholars wrote about Arkanese Muslims, Rohingya.

If you think that Rohingya history is not reliable, and then you could better form a commission of World historians who could easily decide authenticity of Rohingya history, you shouldn't deny its existence.

There were more than 140 ethnic groups including Rohingya in Burma. Dictator Ne Win reduced the numbers to 135 which included Kokant, and Wa, two newly recognized ethnics, in order to deprive the right of Muslims and Christains minorities. You opposed Ne Win but you would like to agree his idea. I don't hate dictators but I hate their ideas. You don't like the name, Myanmar instead of Burma because it was not decided in democratic way. Why do you like dictators' decision of annihilating Rohingya who were approved by your father , second national hero U Nu, and parliament democratic government. U Nu was accused of religious person who wanted to make Burma as a Buddhist country but he didn't deny Rohingya like racist dictators.

You wrote: It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it. Most Burmese are familiar with the four a-gati, the four kinds of corruption. Chanda-gati, corruption induced by desire,is deviation from the right path in pursuit of bribes or for the sake of those one loves. Dosagati is taking the wrong path to spite those against whom one bears ill will, and moga-gati is aberration due to ignorance. But perhaps the worst of the four is bhaya-gati, for not only does bhaya, fear, stifle and slowly destroy all sense of right and wrong, it so often lies at the root of the other three kinds of corruption. Just as chanda-gati, when not the result of sheer avarice, can be caused by fear of want or fear of losing the goodwill of those one loves, so fear of being surpassed, humiliated or injured in some way can provide the impetus for ill will. And it would be difficult to dispel ignorance unless there is freedom to pursue the truth unfettered by fear. With so close a relationship between fear and corruption it is little
wonder that in any society where fear is rife corruption in all forms becomes deeply entrenched.

You encouraged us not to be fear but why do you have fear now. Isn't it for losing power by getting vote in the next election? Or could you please tell us the reason for denial of reality?

You wrote very beautifully regarding human right: In an age when immense technological advances have created lethal weapons which could be, and are, used by the powerful and the unprincipled to dominate the weak and the helpless, there is a compelling need for a closer relationship between politics and ethics at both the national and international levels. The Universal Declaration of Human Rights of the United Nations proclaims that 'every individual and every organ of society' should strive to promote the basic rights and freedoms to which all human beings regardless of race, nationality or religion are entitled. But as long as there are governments whose authority is founded on coercion rather than on the mandate of the people, and interest groups which place short-term profits above long-term peace and prosperity, concerted international action to protect and promote human rights will remain at best a partially realized struggle. There will continue to be arenas of struggle where victims of oppression have to draw on their own inner resources to defend their inalienable rights as members of the human family.

Don't you feel that Rohingya are also human being like you? Do you want to implement neo-racism in Burma? I attached you some statements of Rohingya raped victims, I was informed 500 rape cases. I have hundreds of photo and video evidences which are against human rights.

If you want I can send all those evidences to you.

You wrote: Within a system which denies the existence of basic human rights, fear tends to be the order of the day. Fear of imprisonment, fear of torture, fear of death, fear of losing friends, family, property or means of livelihood, fear of poverty, fear of isolation, fear of failure. A most insidious form of fear is that which masquerades as common sense or even wisdom, condemning as foolish, reckless, insignificant or futile the small, daily acts of courage which help to preserve man's self-respect and inherent human dignity. It is not easy for a people conditioned by fear under the iron rule of the principle that might is right to free themselves from the enervating miasma of fear. Yet even under the most crushing state machinery courage rises up again and again, for fear is not the natural state of civilized man.

You know the condition of iron rule but you don't want to be practical regarding Rohingya issue, why? Could you please tell us the reason?

You said:
When I met Burmese migrant workers and refugees during my recent visit to Thailand, many cried out: "Don't forget us!" They meant: "don't forget our plight, don't forget to do what you can to help us, don't forget we also belong to your world." When the Nobel Committee awarded the Peace Prize to me they were recognizing that the oppressed and the isolated in Burma were also a part of the world, they were recognizing the oneness of humanity. So for me receiving the Nobel Peace Prize means personally extending my concerns for democracy and human rights beyond national borders. The Nobel Peace Prize opened up a door in my heart.

Everyday people are dying in the Rohingya Camps, most of them died lack of health care; pregnant women, children, and aged people. Today, Fathawli, 26, daughter of Abul Kalam from Thechaung Camp died during the delivery, both mother and baby died. There is no medication in Muslim Camps. If you look Buddhist Rakhine so called Camp , you can see doctors, nurses, and medicine store. Where have your voices of human rights gone? Why are you so silent? Who forced you to close your mouth? Isn't it fear?

Every human being has a right giving a name to his or her child. Every group has a right to give its own name even according to 2008 Myanmar law. Concerning Rohingya, you don't want to recognize their name and you don't like restoring their citizenship rights which was approved by the elected parliament democratic government. What is the reason for these double standards?

Since 1948, Rakhine people have been enjoying in full ethic rights, and in 1976 promoted them with State right too; for them, Rakhine State is a Paradise but for the Rohingya it is not more than hell-like prison since 1970s. Hundreds of operations had already been conducted by military, immigration staffs, and security forces to find out illegal immigrants from Bangladesh but they failed to prove even a single family. You can see thousands of Rohingya refugees all over the world, you may hear boat people, and thousands of Rohingya were killed while travelling to Yangon and other countries.

In Bangladesh, there were more than 3 million Rakhine Buddhists before Burmese Independence but now it reduced to less than one million, nobody asked where the rest has gone, why? You can not see any Myanmar ambassador who is Muslim, Bangladesh has many officers and ambassador who is Buddhists, current Bangladesh ambassador of Myanmar is a Buddhist.
Politic shouldn't be a dirty game, it should be a way toward peaceful global family. In a family, everyone can eat according to his or her choice but no one has a right to force eating what he or she doesn't like, no one has right to blame or criticize.
If you have a mother's Metta, affection, please raise your voice for us too as you do for other ethnics.

Yours extremely suffering son,

Aung Aung Oo
Chain Pain Road
Kun Dan Quarter
Sittwe(Akyab)
Myanmar(Burma)

The views expressed are the author's own



[VIDEO & GAMBAR] Perarakan Mahasiswa Tuntut Pilihanraya Kampus Bebas & Adil

Posted: 18 Sep 2012 03:00 AM PDT

Gabungan Mahasiswa Islam Semenanjung (Gamis) akan menghantar memorandum bagi mendesak Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) menambah baik sistem Pilihan Raya Kampus (PRK).

Presidennya, Akram Ikrami Taib Azamudden berkata, memorandum itu akan dihantar dalam masa terdekat.

Ia turut disertai beberapa persatuan mahasiswa termasuk Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan Aksi Mahasiswa Peduli (Aksi).

Akram berkata, pihaknya menuntut KPT melaksana enam tuntutan berkaitan PRK iaitu penetapan tarikh, mahasiswa terlibat menguruskannya, pemantauan, sistem pengundian telus, kebebasan berkempen, dan peruntukan dana kepada calon.

"Kita akan hantar memorandum untuk terus mendesak supaya KPT melaksanakan tuntutan ini. Setakat ini tiada tanda-tanda tuntutan kami akan dipenuhi walaupun PRK dijangka akan diadakan dalam masa terdekat," katanya ketika dihubungi.

Kelmarin, seramai 800 pelajar yang terdiri daripada beberapa persatuan mahasiswa menyertai perarakan di ibu kota Kuala Lumpur bagi menuntut PRK yang bersih.

Perarakan bermula di kawasan Masjid Jamek kira-kira jam 2.30 petang dan berakhir di pusat membeli belah Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman.

Penetapan tarikh PRK

Menurut Akram, tindakan KPT melengah-lengahkan PRK seolah-olah menafikan hak mahasiswa dalam memilih Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) di kampus.

"Kebanyakan MPP di IPTA (Institut Pengajian Tinggi Awam) sudah dibubarkan kerana habis penggal. Tetapi sehingga kini pihak yang bertanggungjawab masih belum menetapkan tarikh pilihan raya," katanya.

Beliau turut mendakwa mahasiswa tidak diberi ruang untuk menguruskan PRK, sebaliknya ia diuruskan oleh pentadbiran universiti yang penuh dengan konspirasi dan campur tangan politik kerajaan.

"Kita dapat maklumat adanya pertemuan-pertemuan sulit antara kerajaan Umno BN dengan pentadbiran universiti untuk menentukan kemenangan calon aspirasi (calon pro-kerajaan) dengan memberikan suntikan dana kepada mereka," katanya.

Lantik Suhakam, Mafrel jadi pemantau

Akram berkata, disebabkan campur tangan tersebut, pihaknya menuntut supaya PRK dipantau oleh badan bebas seperti Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) dan Badan Malaysia Untuk Pilihanraya Bebas dan Adil (Mafrel).

Selain itu katanya, Gamis turut mencadangkan beberapa ahli akademik untuk menjadi pemantau antaranya, pensyarah Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Dr Maszlee Malik dan Prof Madya Dr Abu Hassan Hasbullah dari Universiti Malaya.

Menurutnya, Gamis telah menghantar surat jemputan kepada badan-badan pemantau berkenaan supaya dapat bekerjasama memastikan PRK dijalankan dengan adil dan bersih.

"Kita juga sedang menunggu lampu hijau daripada KPT supaya dibenarkan badan-badan ini membuat pemantauan," katanya.

Tuntut pengundian telus

Akram mendedahkan, beberapa IPTA mengamalkan sistem pengundian tidak telus apabila terdapat nombor siri pada kertas undi.

Tindakan itu bertujuan mengenal pasti sama ada mahasiswa menyokong pro-mahasiswa atau pro-aspirasi.

"Berlaku juga kepincangan dalam sistem undian online atau E-Voting. Melalui sistem ini kita tidak boleh membuat bantahan ataupun semakan. Kita tidak tahu apa yang berlaku dan hanya menunggu keputusan sahaja.

"Justeru itu, kita menuntut penambahbaikan dengan memberikan salinan kepada mereka yang mengundi secara online," katanya.

Mahu tempoh kempen lima hari

Gamis, menurut Akram menuntut tempoh berkempen selama lima hari waktu berkuliah berbanding tiga hari pada masa ini.

"Tempoh pilihan raya kampus diadakan selama lima hari tetapi ia dipendekkan kepada tiga hari. Justeru kita menuntut ia diadakan lima hari sesuai dengan kempen yang dijalankan," katanya.

Dana untuk semua calon

Beliau turut menuntut supaya semua calon diberikan dana untuk berkempen tidak hanya terhad kepada calon aspirasi sahaja.

"Kita tak bersetuju apabila hanya calon pro-aspirasi sahaja yang diberikan dana pilihan raya. Kalau nak bagi kena bagi semua calon sama ada mereka pro-mahasiswa ataupun pro-aspirasi," katanya. -KD

Pilihan Raya Kampus Serentak Bukti Wujud Campurtangan 'Orang Politik'

Penetapan tarikh Pilihan Raya Kampus (PRK) secara serentak pada 20 dan 25 September ini membuktikan dakwaan mahasiswa wujudnya campurtangan 'orang politik' sebelum ini benar.

Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Mohd Safwan Anang berkata ini membuktikan dakwaan Ahli Parlimen Machang, Datuk Saifuddin Nasution Ismail 20 Jun bahawa terdapat satu konspirasi PRK yang dipanggil 'OPS 2020′.

Dokumen ini didakwa mengandungi penlibatan beberapa agensi kerajaan seperti polis dan Biro Tata Negara (BTN) yang akan menetapkan bila tarikh PRK ini akan berlangsung.

Bagaimanapun hasrat Saifuddin untuk membahaskan perkara ini di parlimen tidak dihiraukan oleh Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Khaleed Nordin.

Langkah ini jelas Safwan menghakis kuasa autonomi kampus dan sepatutnya tidak perlu campurtangan orang luar.

"Sepatutnya tidak pernah berlakunya tarikh pilihan raya kampus secara serentak di kebanyakkan kampus. Sekarang yang mengejutkan kita.

"Sekarang KPT umumkan pilihan raya berjalan serentak cuma beberapa kampus berlangsung pada tarikh lain," katanya ketika dihubungi TV Selangor.

Jelasnya, PRK sepatutnya berlangsung pada Mac atau April namun ditangguh sehingga pengumuman tarikh dibuat oleh KPT.

"Kami rasakan mengapa setiap kali PRK mesti timbul isu universiti tidak mengumumkan tarikh berkenaan lebih awal.

"Bayangkan setengah universiti diberi masa dua minggu untuk membuat persediaan. Jadi sebab itulah kita turun untuk menuntut enam tuntutan," katanya.

Beliau menambah, tarikh pilihan raya ini sepatutnya dimasukkan terus dalam jadual tahunan dan bukannya membuatkan mahasiswa tertanya-tanya mengenainya.

Semalam, hampir 800 mahasiswa berarak dan berkumpul dari Masjid Jamek ke perkarangan pusat membeli belah Sogo bagi menyatakan tuntutan kepada KPT untuk melaksanakan enam tuntutan 'Deklarasi Mahasiswa'.

Enam tuntutan tersebut ialah penetapan tarikh pilihan raya kampus, mahasiswa terlibat menguruskan pilihan raya kampus, pemantauan pilihan raya kampus, kebebasan berkempen, sistem pengundian telus dan peruntukan dana kepada calon.
-selangorku


Kredit gambar: wartawan foto Harakah Wan Zahari Salleh via FB Dato Tarmizi Mohd Jam



















Court clears 21, including DAP’s Pua and Catholic priest, in Bersih vigil case

Posted: 18 Sep 2012 12:29 AM PDT

This photo was taken on 9th November 2008 in Petaling Jaya Police District headquarters showing me after assaulted by police shortly after the incident.Me posing with Father Paulino Miranda, a priest who was charged for participating in an illegal assembly on 9th November 2008.Taken from Malaysia Insider.UPDATED @ 03:09:25 PM 18-09-2012 By Nomy Nozwir September 18, 2012PETALING JAYA, Sept 18 —


控方无法证明参与黄潮日集会 潘俭伟刘天球等21名被告获释

Posted: 18 Sep 2012 12:21 AM PDT

这是我在2008年11月9日晚上在八打灵再也警局总部所拍下的照片。警方在逮捕我的时候抓伤我。这是我在今天上午法官作出判决之后在庭外和另一位被告保利诺神父在庭外合影。摘自《当今大马》高嘉琪2012年9月18日 上午11点22分经过近4年的审讯,八打灵再也地庭今早裁决,21名被控参与2008年11月黄潮日一周年纪念烛光会的在野党议员与社运人士表面罪名不成立,当庭释放。21名被告年龄介于28至65岁,其中19人是男性,2人是女性。其中有3人是行动党代议士,分别是八打灵再也北区国会议员潘俭伟、雪州行政议员刘天球与雪州甘榜东姑州议员刘永山。其余被控的人士包括沙亚南天主教会的神父保罗力诺(Paulino Miranda)、社运人士黄文强、行动党八打灵再也市议员张菲倩及律师阿索(Ashok Kandiah)。无法证明违反警方指示承审的地庭法官哈雅都(Hayatul Akmal)判决时表示,


Ways to Eliminate Herpes (HSV 2)

Posted: 18 Sep 2012 12:15 AM PDT

Many individuals relate the most hazardous and also incurable conditions with HIV/AIDS. There are an amount of additional disregarded problems that are according to the health career 'untreatable', Countless of these therefore called untreatable ailments have an also much more far-reaching influence. One of these disregarded however massively common disorders is Herpes (HSV2). One can easily


Ways to Remove Herpes (HSV 2)

Posted: 18 Sep 2012 12:15 AM PDT

Many individuals relate the most unsafe and also incurable ailments with HIV/AIDS. There are an amount of additional overlooked problems that are according to the health occupation 'untreatable', Countless of these therefore called untreatable disorders have an also much more extensive influence. One of these disregarded however extremely extensive ailments is Herpes (HSV2). One may live


Ways to Do away with Herpes (HSV 2)

Posted: 18 Sep 2012 12:14 AM PDT

Many individuals relate the most risky and also incurable illness with HIV/AIDS. There are an amount of additional overlooked problems that are according to the health occupation 'untreatable', Several of these therefore called untreatable ailments have an also much more far-reaching influence. One of these disregarded yet extremely far-reaching ailments is Herpes (HSV2). One could live with


Ways to Do away with Herpes (HSV 2)

Posted: 18 Sep 2012 12:14 AM PDT

The majority of individuals relate the most unsafe and also incurable disorders with HIV/AIDS. There are an amount of additional disregarded problems that are according to the health line of work 'untreatable', Countless of these therefore called untreatable problems have an also much more far-reaching effect. One of these disregarded yet massively common disorders is Herpes (HSV2). One may


Ways to Eliminate Herpes (HSV 2)

Posted: 18 Sep 2012 12:14 AM PDT

The majority of individuals relate the most risky and also incurable ailments with HIV/AIDS. There are an amount of additional overlooked problems that are according to the health line of work 'untreatable', Numerous of these therefore called untreatable problems have an also much more common influence. One of these overlooked however extremely far-reaching conditions is Herpes (HSV2). One


Ways to Remove Herpes (HSV 2)

Posted: 18 Sep 2012 12:14 AM PDT

The majority of individuals relate the most unsafe as well as incurable ailments with HIV/AIDS. There are a variety of additional overlooked problems that are according to the health line of work 'untreatable', Several of these therefore called untreatable ailments have an also much more extensive effect. One of these overlooked however extremely extensive ailments is Herpes (HSV2). One may


Ways to Remove Herpes (HSV 2)

Posted: 18 Sep 2012 12:13 AM PDT

A lot of individuals relate the most hazardous as well as incurable disorders with HIV/AIDS. There are an amount of additional overlooked problems that are according to the health occupation 'untreatable', Numerous of these therefore called untreatable disorders have an also much more extensive effect. One of these overlooked yet massively extensive disorders is Herpes (HSV2). One are able


Is Guild Wars 2’s Hype Real?

Posted: 18 Sep 2012 12:13 AM PDT

The team beyond Guild Wars and Guild Wars 2 is known for its uncommon game plans back from the first installment of the series, when they came up with the excellent buy to play business plan that was immensely successful. Now, after the immense success of the first game, they are again planning to make an impact in the MMO world, changing its paradigms again in the search of a perfect


No comments: