Monday, March 18, 2013

Datuk Ghafir Mahu Saman Utusan Kerana Putarbelit Kenyataan "Reban Ayam"

Datuk Ghafir Mahu Saman Utusan Kerana Putarbelit Kenyataan "Reban Ayam"


Datuk Ghafir Mahu Saman Utusan Kerana Putarbelit Kenyataan "Reban Ayam"

Posted: 18 Mar 2013 10:29 AM PDT


Bekas Timbalan Panglima Tentera Darat, Leftenan Jeneral (B) Datuk Ghafir Abdul Hamid mahu memfail saman ke atas Utusan Malaysia berikutan kenyataannya diputar belit akhbar kawalan Umno itu.

Ghafir menegaskan, beliau tidak pernah menghina pasukan keselamatan dengan menyifatkan mereka tiada misi jelas sehingga perlu 'duduk di bawah rumah orang dan reban ayam'.

Beliau sebaliknya berkata, kenyataannya pada 12 Mac lalu di sebuah forum di Kuala Lumpur diputar belit akhbar itu.

"Apa yang saya kata sebelum ini ialah, jika tentera tidak membuat risikan dengan proper, maka tentera terpaksa cari musuh di tepi rumah orang, tepi reban ayam.

"Saya menyentuh kegagalan perisikan. Utusan dah spin kenyataan saya. Saya akan saman mereka,"
kata Ghafir dipetik Malaysiakini.

Utusan Online pada 13 Mac lalu melaporkan, Ghafir memperleceh cara polis dan tentera menangani pengganas di Sabah.

Kenyataan beliau diputar dan dilaporkan sebagai: pasukan keselamatan 'hanya duduk di bawah rumah orang dan di reban ayam' dan seolah-olah mendakwa pelaksanaan Ops Daulat gagal.

Beliau dilapor membuat kesimpulan bahawa kegagalan risikan awal khususnya oleh tentera membuatkan pasukan keselamatan dalam keadaan terkejut menyelesaikan masalah di sana. -KD


Kenyataan 'reban ayam': Saya tak hina, kata Ghafir


Bekas pegawai tertinggi tentera Leftenan Jeneral (B) Datuk Ghafir Abdul Hamid berkata, beliau tidak pernah menghina pasukan keselamatan dengan menyifatkannya tiada misi jelas sehingga perlu "duduk di bawah rumah orang dan reban ayam".

Bekas timbalan panglima Angkatan Tentera Darat itu sebaliknya berkata, kenyataannya pada 12 Mac lalu di sebuah forum di Kuala Lumpur itu diputar belit oleh akhbar Umno Utusan Malaysia.

"Apa yang saya kata sebelum ini ialah, jika tentera tidak membuat risikan dengan proper, maka tentera terpaksa cari musuh di tepi rumah orang, tepi reban ayam.

"Saya menyentuh kegagalan perisikan. Utusan dah spin (putar -belit) kenyataan saya. Saya akan saman mereka," kata Ghafir ketika ditemui Malaysiakini dalam sebuah ceramah di Seremban malam tadi.

Utusan Online pada 13 Mac lalu melaporkan Ghafir sebagai memperleceh cara polis dan tentera menangani pengganas sehinggakan "hanya duduk di bawah rumah orang dan di reban ayam".

Beliau juga dilapor menyifatkan seolah-olah pelaksanaan Ops Daulat gagal danmembuatkan pasukan keselamatan dalam keadaan keadaan terkejut menyelesaikannya.

'Tengok dia punya jamban'

Sementara itu, Ghafir turut menyelar tindakan kerajaan membeli senjata mahal secara tender rundingan terus dan bergantung kepada satu pertender semata-mata, sehingga mewujudkan perbezaan harga yang ketara berbanding pembelian negara lain.

"Banyak kos-kos tersembunyi. Kita boleh tanya apa dia kos tersembunyi? Termasuklah komisyen. Kalau orang kaya dipanggil komisyen, kalau mata-mata di tepi jalan dipanggil rasuah," katanya.

Menurut beliau lagi, beliau sudah banyak kali menimbulkan situasi yang merugikan duit rakyat itu tetapi belum mendapat respon daripada Kementerian Pertahanan.

"Satu lagi apabila membeli senjata yang kita sentiasa kita balik kepada pembekal untuk dapatkan alat ganti. Apabila senjata itu rosak kena hantar ke London, Perancis atau sebagainya.

"Jadi benda itu makan duit yang banyak. Disebabkan itu kalau kita perhati, sektor-sektor yang penting tidak dibangunkan.

"Umpamanya kalau kita tengok berek. Berek tentera Kem Rasah (Seremban), tak usah pergi jauh lah kan. Sehingga hari ini menjadi bukti bagaimana baik atau tak baiknya Kem Rasah. Kalau tengok dari luar memang cantik.

Masuk dalam, tengok dia punya jamban! "Ada bekas tentera sini tak? Ramai?" soalnya sambil disambut laungan "ya" oleh segelintir daripada 800 orang ramai yang hadir.

Ghafir mempersoalkan kenapa keadaan kekurangan sebegitu boleh berlaku sedangkan negara Malaysia sebuah negara yang kaya.

"Kalau tidak kerana rakusnya mereka berbelanja, saya rasa keadaan rumah keluarga, dewan makan mereka (tentera) boleh dimodenkan.

Turut berceramah ialah bekas panglima Logistik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Briged Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Abdul Khatab dan Timbalan Ketua Cabang PKR Seremban, Dr Mohamad Rafie Abdul Malek.
-mk

An Evening Karipap..

Posted: 18 Mar 2013 04:55 AM PDT

She saw the sunshine gap in the roof..Ah Meng the plumber had made an oxygen hole so that he would not suffocate in the narrow, dark loteng..eh eh.. loteng cakap Inggeris apa huh?
There was a lovely ray of light and for the first time, the loteng looked radiant..

(Attic is loteng that is like a room...it's more spacious and that is where you can keep your old momentos and sayang nak buang stuffs right?)

As usual, whenever there is this chance of leaving the laptop blaring with lots of Quran verses, she would do so..irregardless of any part of the day..everyday.

Today, she had turned on the Quran verses meant to shoo away the evil spirits, and then the Yassin, a few other surah and lastly the Al Baqarah...

While the tapes were being played, she had managed to run around the house for a few routine chores.
She had to make some extra leaps and sarong strides to ensure that Uncle Chin and Ah Meng tackled the leaking ceiling and endless droplets properly.
They accidentally made quite a mess with the water pump replacement.

A new float for the water tank solved the fast drippings easily.
However, the new water pump installation issue brought rain and flooded the boys' room.

"Uncle!! Next time please let me know early..I could have removed the things and they would not have got wet! Luckily my things are cheap..if they were the expensive ones....&*$#@!!"

After around 3 hours..thank God!
The old chaps went home tired, but gleeful that their challenging task were successfully completed.

She was silently delighted too.
Recalling that removed tile which brought some brightness through , she knew that whatever bad spirit that had been lurking in her life had finally left her house.

Her superstitious 6th sense made her suspect that all these plumbing episodes were because her home needed to be really cleansed..
It or whatever had to leave through the roof!

She felt a sense of relieve..and with her thumping heart she wondered..could this be true?
Once, she heard the goose-pimply rumour that the 'alien' can only leave through the roof!??
You know..the bomoh kind of alien..

So InsyaAllah, she prays that there'll be more loads of loving, good health and blessed days to come for her and all her loved ones..Ameen..

The Story of Your Enslavement

Posted: 18 Mar 2013 08:16 AM PDT

Have you watched The Story of Your Enslavement by Stefan Molyneux?


Alternatively, you can read the transcript AT THIS LINK.

Excerpt:

This is the story of your enslavement; how it came to be, and you can finally be free. 
Like all animals, human beings want to dominate and exploit the resources around them.
At first, we mostly hunted and fished and ate off the land - but then something magical and terrible happened to our minds. 
We became, alone among the animals, afraid of death, and of future loss.
And this was the start of a great tragedy, and an even greater possibility... 
You see, when we became afraid of death, of injury, and imprisonment, we became controllable -- and so valuable -- in a way that no other resource could ever be. 
The greatest resource for any human being to control is not natural resources, or tools, or animals or land -- but other human beings. 
You can frighten an animal, because animals are afraid of pain in the moment, but you cannot frighten an animal with a loss of liberty, or with torture or imprisonment in the future, because animals have very little sense of tomorrow. 
You cannot threaten a cow with torture, or a sheep with death. You cannot swing a sword at a tree and scream at it to produce more fruit, or hold a burning torch to a field and demand more wheat. 
You cannot get more eggs by threatening a hen - but you can get a man to give you his eggs by threatening him. 
Human farming has been the most profitable -- and destructive -- occupation throughout history, and it is now reaching its destructive climax. 
Human society cannot be rationally understood until it is seen for what it is: a series of farms where human farmers own human livestock. 
Some people get confused because governments provide healthcare and water and education and roads, and thus imagine that there is some benevolence at work. 
Nothing could be further from reality. 
Farmers provide healthcare and irrigation and training to their livestock. 
Some people get confused because we are allowed certain liberties, and thus imagine that our government protects our freedoms. 
But farmers plant their crops a certain distance apart to increase their yields -- and will allow certain animals larger stalls or fields if it means they will produce more meat and milk. 
In your country, your tax farm, your farmer grants you certain freedoms not because he cares about your liberties, but because he wants to increase his profits. 
Are you beginning to see the nature of the cage you were born into? 
There have been four major phases of human farming. 
The first phase, in ancient Egypt, was direct and brutal human compulsion. Human bodies were controlled, but the creative productivity of the human mind remained outside the reach of the whip and the brand and the shackles. Slaves remained woefully underproductive, and required enormous resources to control. 
The second phase was the Roman model, wherein slaves were granted some capacity for freedom, ingenuity and creativity, which raised their productivity. This increased the wealth of Rome, and thus the tax income of the Roman government - and with this additional wealth, Rome became an empire, destroying the economic freedoms that fed its power, and collapsed. 
I'm sure that this does not seem entirely unfamiliar. 
After the collapse of Rome, the feudal model introduced the concept of livestock ownership and taxation. Instead of being directly owned, peasants farmed land that they could retain as long as they paid off the local warlords. This model broke down due to the continual subdivision of productive land, and was destroyed during the Enclosure movement, when land was consolidated, and hundreds of thousands of peasants were kicked off their ancestral lands, because new farming techniques made larger farms more productive with fewer people. 
The increased productivity of the late Middle Ages created the excess food required for the expansion of towns and cities, which in turn gave rise to the modern Democratic model of human ownership. 
As displaced peasants flooded into the cities, a huge stock of cheap human capital became available to the rising industrialists - and the ruling class of human farmers quickly realized that they could make more money by letting their livestock choose their own occupations. 
Under the Democratic model, direct slave ownership has been replaced by the Mafia model. The Mafia rarely owns businesses directly, but rather sends thugs around once a month to steal from the business "owners."
CLICK HERE for the rest of the transcript.

[VIDEO] Alhamdulillah, Dr.Asri Buat Kenyataan Yang Melegakan

Posted: 18 Mar 2013 08:09 AM PDT


Kalau tukar kerajaan Islam tunggulah pembalasan – Dr Asri

Kalau kita tukar kerajaan Islam kepada yang lebih teruk, tunggulah pembalasan di akhirat kelak," kata mantan Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Asri Zainal Abidin.

Beliau berkata, rakyat semestinya mengekalkan kerajaan yang ada di Kelantan sekarang.

"Sepatutnya Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) turut sama mempertahankan Kelantan," katanya pada Wacana Perdana bertajuk 'Pasca PRU13: Di Mana Melayu Islam?' di Dewan Jubli Perak MPKB di sini kelmarin.

Wacana itu turut menampilkan Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Setiausaha ISMA, Mohd Hazizi Abdul Rahman, manakala seorang lagi penalis, Datuk Shamsul Najmi sebagai mewakili Umno tidak hadir.

Prof Madya Datuk Dr Mohamad Agus Yusof bertindak sebagai moderator. Orang ramai memenuhi segenap ruang dewan berkenaan.

Ramai lagi mengikuti wacana itu di atas padang di luar dewan. Hadir sama pengarah program, Ahmad Baihaki Atiqullah.

Dr Asri juga berkata, PAS bergerak seiring dengan pertubuhan Islam di seluruh dunia yang semakin mendapat tempat selepas kebangkitan Arab.

Tuan Ibrahim pula menyifatkan ISMA sebagai kacau daun apabila bercadang meletak calon di kawasan tertentu pada pilihan raya umum ke-13 nanti.

Katanya, kalau sekadar hendak tanding tujuh kerusi parlimen sudah tentu ISMA tidak mampu menjadi sebuah parti yang dominan.

Mohd Hazizi sebelum itu menyifatkan kuasa tawar menawar orang Melayu sekarang semakin lemah selepas PRU 2008.

"Sekiranya situasi itu terus kekal kuasa politik orang Melayu akan bertambah lemah. Ini kerana hanya apabila ada kuasa barulah boleh buat peraturan untuk Islam," ujarnya.

Namun hujah itu ditolak Tuan Ibrahim apabila menyebut pada PRU 2004 kerusi yang dimenangi calon Islam sebanyak 123 kerusi, namun telah bertambah kepada 130 kerusi pada PRU 2008.

Bagaimanapun kata beliau ada pihak cuba mengelirukan keadaan sebenar apabila DAP menang lebih banyak kerusi pada pilihan raya umum lalu.

"Kalau disebut DAP ramai orang seolah-olah nampak macam Cina sangat, sedangkan MCA dan Gerakan mereka tidak lihat macam parti Cina pula," tambahnya.








Ulasan GB

Kenyataan Dr.Adri di Wacana Perdana bertajuk 'Pasca PRU13: Di Mana Melayu Islam?' agak melegakan.

Beliau mengulangi pendiriannya yang pernah dibuat sebelum ini bahawa: haram menukarkan kerajaan Islam Kelantan.

Walaupun Dr.Asri sebelum ini sudah membuat keputusan muktamad menolak tawaran bertanding di dalam pilihanraya akan datang sehingga menimbulkan spekulasi yang berbagai-bagai apatah lagi apabila Dr.Asri sendiri mendedahkan adanya pertemuan beliau dengan Najib beberapa hari lalu, tentulah pelbagai persepsi boleh timbul di kalangan masyarakat terutama pencinta Islam.

Berkemungkinan Dr.Asri tidak begitu selesa dengan tawaran untuk bertanding di atas tiket PKR, tetapi boleh menimbang untuk bertanding di atas tiket PAS, namun bagi PAS sendiri soal memilih calon adalah satu persoalan yang serius dan bakal calon perlu melalui tapisan ketat walaupun dari tokoh agamawan. Ini kerana pengalaman pahit PAS dengan sikap beberapa orang yang terpilih kemudian membelakangkan parti seperti apa yang dilakukan oleh Datuk Dr.Hassan Ali.

Sekali lagi kita mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada Dr.Asri kerana menyokong kerajaan PAS Kelantan.



Sambutan Ulangtahun Ke-47 DAP (Skudai, JB)

Posted: 18 Mar 2013 05:08 AM PDT

Sakmongkol: 7 Dosa Besar - Fatwa Pujangga Najib Razak

Posted: 18 Mar 2013 04:27 AM PDT


Fatwa Pujangga

Kita ada dengar Ustaz Najib Razak membuat kenyataan politik tentang 7 dosa besar pakatan rakyat. Saya ingatkan ada berita yang menggegarkan bumi dan alam dari Najib. Rupa-rupanya tidak ada apa2 signifikens.

Walaubagaimanapun, rakyat mesti bersyukur kerana ada PM yang maksum menyenaraikan dosa orang lain.

Kepada rakyat Kelantan khususnya dan rakyat Malaysia am nya, bagaimana agak nya kalau kita bandingkan kebersihan Najib dengan Nik Aziz?

Saya dapat dengar carutan para pembaca dan gelak hilai sebahagian dari mereka. Tentu mereka kata, Najib lebih bersih dari Nik Aziz. Hoho.

Bolehkah kita pautkan apa-apa signifikens kepada orang yang tidak tahu memberi contoh mugallazah ini? Sejak bila PM yang paling terpalit dengan pelbagai lumpur ini, memperolehi status maksum dan kemudian boleh pula naik saksi keatas orang lain?

Oh ya- saya lupa; ini dia pemimpin parti Melayu yang terbesar yang menyuruh orang Melayu menjadikan prinsip wasathiyah sebagai pedoman hidup mereka. Rakyat disuruh wasathiyah, pemimpin UMNO tak perlu wasathiyah kerana mereka dapat 30% sabsidi dari Tuhan. Yang demikian pemimpin UMNO boleh lakukan rasuah, penganiayaan, merompak khazanah rakyat, mencuri kekayaan negara. Pemimpin tak perlu ikut wasathiyah.

Jawab nya, kita tidak letakkan apa-apa signikens kepada kenyataan2 Najib. Satu dunia sudah tahu Najib kaki temberang dan auta. Semua kenyataan nya sudah tidak releven. Rakyat hanya menanti PRU13 untuk membuktikan nya. Kita menanti tarikh untuk menterjemahkan mimpi ngeri Najib kepada reality.

Rakyat tidak sabar menterjemah kepada realiti kesukaan Najib pada nombor 11 yang melambangkan natu nisan di perkuburan itu. Kita mahu talqinkan pemimpin UMNO yang semua nya korap dan membuang budaya rasuah yang di wasathiyahkan oleh UMNO.

Apa sudah jadi kepada konsep 1 Malaysia selain dari orang ramai berhimpun sana sini, menunjukkan jari telunjuk? Orang Islam menunjuk jari telunjuk dalam tahayyat, Najib ajak rakyat menunjuk kepada mimpi ngeri yang dia rancangkan.

Dimana dia perpaduan semua kaum dan usaha perangkulan (inclusiveness) semua kaum dalam menikmati faedah kemajuan negara? Rakyat di pingirkan, pemimpin didahulukan! Golongan bangsawan dan putera2 orang atasan mendahului mengambil kekayaan, rakyat bumi ketinggalan dibelakang.

Pemimpin UMNO bersekongkol dengan cukung2 Cina, rakyat dibawah disuruh berkelahi dan bermusuhan dengan orang Cina.

Jadi apa ada pada 1Malaysia? Apa yang ada ialah penaklukan 1 Malaysia dibawah hegemeony UMNO. Itulah maksud sebenar 1Malaysia- 1 Malaysia tunduk kepada pemerintahan UMNO.

1Malaysia tidak lain suatu seruan untuk meletakkan negara ini dibawah telunjuk pemimpin UMNO yang mahukan kuasa mutlak. Orang UMNO mahu jadi diktator dan fascis. 1 Malaysia adalah seruan untuk memusatkan semua kausa dalam tangan UMNO. Pemusatan kuasa hanya dilakukan oleh pemerimtan facist dan kuku besi.

Hakikat nya, rakyat sudah tidak percaya kepada Najib dan UMNO. Penjara Sungai Buloh menanti para pemimpin UMNO yang korap dan rasuah!

UMNO Baru Tahu Tian Chua Makan Babi!

Posted: 18 Mar 2013 02:06 AM PDT


Kesian. Masih dalam mode: 'LEMBU'.

Makan babi punya pasal, Tian Chua jadi haramjadah, jadi biadap, jadi pelaq. Kah kah kah!! Si Cina nama Tian Chua ini, bukan setakat babi dia makan, anak babi dgn ibu babi sekali pun Tian Chua telan.

Soi Lek makan babi,.

Yen Yen makan babi.

Hak makan babi ini telah termaktub (untuk bukan Islam).

Bab babi UMNO nampak.

Tapi tak pernah pulak ada naik banner bertulis,

ANAK MAHAFIRAUN HARAMJADAH, TAUKE TODI SAN MIGUEL!'

ANAK MAHAFIRAUN BIADAP! LU PELAQ!

Babi dalam perut Tian Chua nampak, San Miguel bertong-tong atas meja boleh buat bodo.

Bawak-bawaklah diri keluar dari feedlot. -libanglibu

[HOT] Mungkinkah Dr.Asri & Dr. Juanda Bertanding Di Atas Tiket BN?

Posted: 17 Mar 2013 11:12 PM PDT


PKR batal hasrat calonkan Asri pada PRU13?

Tokoh agama terkenal, Dr Asri Zainul Abidin, yang diura-urakan bertanding atas tiket PKR, kemungkinan besar tidak jadi dicalonkan oleh parti tersebut.

Sumber-sumber PKR memberitahu Malaysiakini, Dr Asri dianggap tidak serius untuk bertanding selepas pertemuan beliau dengan Perdana Menteri, Najib Altantuya dua minggu lepas.

Pada masa yang sama, Dr Asri sendiri dikatakan sudah membuat keputusan muktamad dengan menolak tawaran itu walaupun dijanjikan kerusi timbalan ketua menteri Pulau Pinang.

Sumber-sumber PKR memberitahu, parti itu mahukan komitmen segera daripada bekas mufti Perlis itu kerana pembubaran Parlimen dijangka diumumkan penghujung bulan ini.

Difahamkan tawaran kerusi timbalan ketua menteri itu dibuat oleh Ketua Pembangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri dalam pertemuan empat matanya dengan ulama muda itu sebelum ini.

Dr Asri sendiri malam tadi mendedahkan dalam mesej di akaun Twitternya tentang pertemuan dengan perdana menteri.

Bagaimanapun butiran perbincangan di pertemuan kedua-duanya tidak dinyatakan dengan jelas sama ada berkaitan pencalonan dalam pilihan raya umum atau hal-hal lain.

"Dua minggu lepas, YAB PM jemput saya ke pejabat beliau sendirian. Saya beri pandangan-pandangan saya dan beliau dengar dengan teliti. Saya hargai sikap itu," kata Dr Asri dalam twitnya.

Surat-menyurat pertemuan

Menurut sumber PKR lagi, parti itu tidak selesa dengan sikap Dr Asri yang berhubung dengan Najib sewaktu rundingan kerusi dengan parti itu sedang berjalan.

Difahamkan surat-menyurat pertemuan Dr Asri dengan perdana menteri pernah ditunjukkan kepada beberapa pemimpin PKR.

Antaranya, surat pihak Najib itu menyebutkan pertemuan itu diatur di pejabat perdana menteri pada petang 28 Februari lalu oleh seorang pegawai pemimpin tersebut.

Namun, Dr Asri sendiri mempunyai sejarah hubungan dengan beberapa tokoh politik BN dan Pakatan Rakyat sejak bertahun-tahun lalu lagi.

Muncul melalui kegiatan PAS zaman mahasiswanya, beliau dilantik mufti Perlis sewaktu Datuk Seri Shahidan Kassim sebagai menteri besar sebelum digugurkan selepas pilihan raya 2008.

Selain mengekalkan hubungan dengan tokoh Umno itu, Dr Asri juga dikatakan bertemu dengan pemimpin-pemimpin PAS dan DAP.

Kedua-dua parti Pakatan Rakyat ini berminat mencalonkan beliau.

Malaysiakini difahamkan, DAP berminat menyerahkan satu kerusi selamat di DUN di Pulau Pinang.

Sementara PKR pula ingin meletakkan pensyarah Universiti Sains Malaysia (USM) itu di kerusi Penanti, bawah parlimen Permatang Pauh.

Dr Asri tolak jadi calon, kerusi TKM

Sementara itu, Dr Asri ketika dihubungi Malaysiakini malam tadi enggan mengulas berhubung perkara itu.

Bagaimanapun, difahamkan Dr Asri tidak berminat bertanding dalam pilihan raya kerana merasakan langkah itu "tidak sesuai".

Menurut sumber yang dekat dengannya, beliau juga merasakan masih boleh menyumbang sesuatu walaupun selepas pilihan raya dan tidak menjadi calon.

"Tunggulah era politik baru pasca-PRU13 nanti," kata sumber dalaman itu sambil menambah "Dr Asri akan ada dalam siri berikutnya".

Keputusan muktamad itu dibuat setelah berbulan-bulan PKR memujuk Dr Asri, termasuk menghantar pemimpin-pemimpin tertinggi mereka bagi bertemunya.

Malah, menurut sumber juga, setakat minggu lepas, Dr Asri masih dihubungi oleh seorang naib presiden PKR yang memintanya menimbang bertanding atas tiket PKR.

Selain Dr Asri, Mufti Perlis Dr Juanda Jaya dan pensyarah Universiti Islam Antarabangsa (UIA) Dr Maszlee Malik juga antara dua tokoh ulama muda yang sedang direkrut menyertai Pakatan dalam kempen menumbangkan BN dalam pilihan raya umum akan datang.

Berbeza dengan Dr Asri, kedua-dua mereka dikatakan masih belum membuat sebarang keputusan muktamad walaupun pilihan raya boleh diadakan pada bila-bila masa sahaja dari sekarang.

Ulasan GB

Sebenarnya GB tidak hairan Dr.Asri atau Dr. Juanda menolak untuk bertanding di atas tiket Pakatan atau jika mereka berdua memilih untuk bertanding di atas tiket UMNO BN sekalipun.

Pakatan terutama PAS tak terasa tergugat lansung jika demikian tindakan mereka kerana kita telah mengharungi pengalaman yang lebih pahit dari itu.

Kedua, sudah sampai masanya untuk kita beritahukan bahawa Islam dan jemaah PAS tidak memerlukan kita semua, sebaliknya kitalah yang memerlukan Islam dan jemaah PAS untuk kebenaran dan keadilan, untuk menyelamatkan negara dan ummah dari terus rosak dan musnah angkara kerja-kerja UMNO BN.

kembali kepada dua orang "tokoh agama" tersebut, GB teringatkan hadith sahih Rasulullah s.a.w.

"Kekuasaan Allah bersama jemaah. Sesiapa yang bersendirian, dia bersendirian di neraka. Sesungguhnya serigala memakan kambing yang bersendirian, terasing daripada kumpulannya." (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

A HAPPY, CASUAL, RELAXING PURPLE WALK...wish I was there and standing right in front too....^_^

Posted: 17 Mar 2013 09:17 PM PDT

Putrajaya..

Jerantut..

 Kuantan

Special thanks to Fb DSN and blog WZWH for the captions..

p.s.
May I have a few of those purple tshirts?
Is there anymore left?
Some of my friends want them too..TQQ.

Is Your Red The Same as My Red?

Posted: 17 Mar 2013 08:00 PM PDT

Thanks to reader Mr Philip Lim who shared this very interesting video.

Created by Vsauce, this video explains why your red may not be the same as my red. Weird?

CLICK HERE to watch this fascinating video.

Have a great day!


4 more days...

Posted: 17 Mar 2013 06:53 PM PDT

Time flies and 4 more days to go for my 23 days Europe backpacking trip...

I bought extra few Scandisk SD Card for my camera... Hopefully this is enough for me for 23 days.

extra 64GB space for capturing shots

Dokumen laporan forensik kewangan dedah salahlaku kewangan hampir 20 nama pimpinan Bn termasuk anggota kabinet Malaysia

Posted: 17 Mar 2013 06:54 PM PDT


contoh dari dokumen forensik kewangan yang mendedahkan salah laku kewangan hampir 20 nama pimpinan Bn termasuk anggota kabinet Malaysia.


[PANAS] Adakah Eskay Akan Lakukan Sumpah Laknat Kali Kedua?

Posted: 17 Mar 2013 08:33 PM PDT


Menarik! Sebuah laman sosial fb, "Ραкαтαη яαкүαт εlεcтισηs ηεωs's photo" memaparkan bagaimana wajah "seseorang" telah diubah untuk mirip kepada "seseorang yang lain" berdasarkan kepada "video" gambar-gambar aksi songsang yang dituduh oleh puak UMNO Anwar sebagai pelakunya.

Berdasarkan kepada "analisa" gambar-gambar di dalam slaid video, wajah salah seorang Datuk T yang pernah mengaku bertanggungjawab di dalam penghasilan dan penyebaran video seks edisi 1 satu ketika dulu, iaitu Datuk Eskay Abdullah, telah dibandingkan dengan wajah lelaki yang berada di dalam gambar-gambar berkenaan.

Dan, ia agak menggemparkan kerana penemuan menunjukkan saiz, kedudukan dan perwatakannya amat seiras.

Persoalan kini, siapa sebenarnya pelaku itu dan siapakah melakukan kerja-kerja dajal yang mengubah wajah tersebut kepada wajah Anwar?

Apakah wujud konspirasi yang sama seperti Video Seks lucah yang pertama? Jika Datuk Eskay pernah bersumpah pada 29 April 2011 dulu di Masjid Amru al-As, Bandar Baru Sentul, apakah beliau pada kali ini akan bersumpah lagi samada untuk menetapkan bahawa gambar itu gambar Anwar atau bersumpah bahawa beliau bukan pelaku di dalam gambar berkenaan?

Ini satu lagi analisa yang hampir serupa.


Kebenaran akan tetap terbongkar jua akhirnya.


Teknik solekan boleh menyerupai Anwar sama seperti 'Lincoln'


Jika pelakon Daniel Day Lewis boleh disolekkan hingga wajahnya saling tak tumpah seperti Presiden ke 16 Amerika, Abraham Lincoln, apatah lagi dalam isu gambar menyerupai Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pengarah Strategi KEADILAN, Mohd Rafizi Ramli berkata, sama seperti gambar lucah terbaru mirip Anwar, teknik solekan penyamaran juga boleh dilakukan ke atas mana-mana individu untuk menyerupai ketua umum KEADILAN itu.

Beliau berkata demikian mengulas isu gambar fitnah terbaru yang disebar blogger Umno, memaparkan individu mirip Anwar bersama seorang lelaki.

Kata Rafizi, bukan sesuatu yang asing dalam industri filem Hollywood mengguna teknik solekan bagi menghidupkan watak dalam sesebuah filem, khasnya filem biografi.

"Dengan special effect, make up dan teknologi baru dalam filem Hollywood, Lincoln dan Nelson Mandela boleh diklonkan.

" Daniel Day Lewis, rupanya langsung tak sama seperti Lincoln. Solekan pada wajah, janggut, latihan berjalan dan lain-lain digunakan untuk menjadikan rupa dan pembawaannya sama seperti Lincoln.

"Sudah tentu perkara yang sama boleh dibuat oleh mana-mana individu untuk menyerupai Anwar Ibrahim,"

"Kalau Hollywood boleh hidupkan semula presiden yang sudah mati, bukan lah satu mustahil, malah perkara yang mudah untuk menghasil individu seperti Anwar. Apatah ia dirakam dalam video pendek dan hitam putih yang kualitinya jauh lebih rendah," kata Rafizi.

Persoalannya, kata Rafizi, berapakah kos yang dihabiskan oleh musuh politik Anwar untuk menghasilkan individu yang kelihatan sama sepertinya? "Sudah tentu ia memerlukan dana yang besar, disokong dan dibiayai orang tertentu. Dalam video fitnah pertama, ia dikeluarkan individu yang rapat dengan Umno dan Mahathir seperti Rahim Tamby Chik.

"Memang ada bukti tokoh Umno memainkan peranan yang cukup penting untuk mengeluarkan video fitnah seperti ini," ujarnya menambah pelakon serupa digunakan seperti dalam video fitnah pertama yang dihasilkan di Thailand.

Tambah beliau, tidak mustahil lebih ramai lagi pimpinan KEADILAN akan menjadi mangsa Umno, termasuk dirinya sendiri dengan penghasilan video seumpama itu.

Bagaimanapun kata Rafizi, KEADILAN enggan melayan fitnah berkenaan kerana tumpuan kini adalah kepada isu melibatkan urustadbir negara.

"Reaksi rakyat akan lebih marah lagi dengan video ini kerana rakyat tidak berminat dengan fitnah peribadi. Hingga satu peringkat ada pemimpin Umno sendiri meminta supaya menghentikan fitnah ini kerana ia menimbulkan kemarahan rakyat,"

"Umno hanya mahu kita mengalih usaha dan tumpuan daripada isu lebih besar seperti rasuah dan kerosakan pentadbiran negara," katanya.

Dalam filem Lincoln, arahan Steven Spielberg, Daniel Day Lewis disolekkan oleh jurusolek, Lois Burwell yang pernah memenangi anugerah Oskar, dan ia bukan sesuatu yang baru dalam industri filem Hollywood.

Di Malaysia, solekan penyamaran tidak kurang hebatnya. Ia pernah digunakan dalam filem-filem tempatan seperti filem Hingga Ke Hujung Nyawa yang menampilkan Erra Fazira sebagai seorang nenek berusia 78 tahun.

Dalam filem terbitan Metrowealth Movies Production Sdn Bhd itu, teknologi solekan silikon diguna untuk menghidupkan watak Erra sebagai wanita tua.

Manakala Cinta Kolesterol pula menggunakan medium latex atau getah khas untuk mengubah fizikal bekas Ratu Cantik Malaysia itu kepada gadis bertubuh gempal.
-KD

Cancer's Thriving Chaos Explained

Posted: 17 Mar 2013 04:30 PM PDT

BBC ONLINE: 28 February 2013
Last updated at 01:50 GMT







Thriving cancer's 'chaos' explained

By James Gallagher
Health and science reporter, BBC News






 

The way cancers make a chaotic mess of their genetic code in order to thrive has been explained by UK researchers.

Cancer cells can differ hugely within a

Make A Difference Today

Posted: 17 Mar 2013 03:30 PM PDT


The best way to feel better about yourself is by making a positive difference in someone else's life.

We are all citizens of the same planet and we should always remember that one man's collateral damage is another man's son or daughter.


You might have seen this before but it is still worth watching it again especially for teachers.

It will touch your heart & indeed there's a lesson to be learned !!

Don't miss this one... you won't Forget This Lesson !!!

CLICK HERE to watch the movie and then make a difference today....for someone...anyone.

Thanks to Mr SKT who shared this link. I only posted the text version years ago. This version is much more effective. Happy viewing!

I hope my blog posts/classes have made a tiny difference to your life....God bless you.

No comments: